Warung Rilah

Schiedamseweg 40A 3025 AC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Warung Rilah

Surinaamse warmte in Rotterdam

Tante Rilah staat bekend om haar vers bereide Surinaamse-Javaanse gerechten. Knapperig en vol van smaak, ze maakt alles zelf in Warung Rilah. In deze familie warung is het dan ook een komen en gaan van gasten. Sommige maken zich het gemakkelijk in het sfeervolle restaurant, anderen halen hun maaltijd op en genieten er thuis of op het werk van. De verschillende hoofdgerechten kun je aanvullen met bijgerechten en snacks. Ook zijn er dik belegde broodjes, roti en soepen te koop.

Halve fles mineraalwater

Levendig
Kan beter
Nadia B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Eenvoudig eethuisje met een heerlijke keuken. Alles smakelijk en vers en betaalbaar. We kregen zoveel eten dat we bijna ploften. Geen probleem : wie dat wil, krijgt een bakje mee voor de volgende dag.
familiejammiejammie .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Toen deze afhaal pas was geopend was het eten en service kwalitatief goed. Wij haalden hier ook wekelijks ons eten. Maar de laatste maanden is dit flink achteruit gegaan. Zo kregen wij bestellingen mee waarvan er telkens wat ontbrak, bijv. geen ei bij de saoto. Geen loempia bij je menu. Dit hadden we ook aangegeven bij Rilah. Maar ze deden hier niks mee. Zo krijg je vaak te horen bij bestellingen dat rundvlees op is, dat de garnalen op zijn. We hadden een keer zelfs meegemaakt dat gewone witte rijst op was, en de saoto meegekregen zonder rijst. De wachttijden voor een bestelling zijn tegenwoordig ook gerust +/- 40 minuten. De gerechten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn zo is het rundvlees vaak erg taai. Als je stoofkip besteld kom je er thuis achter dat ze toch gefrituurde kip hebben gedaan. Voor ons geen Rilah meer, we gaan liever naar de overkant, daar hebben we nog nooit de melding gehad dat de rijst op was. Wel jammer want in het begin waren ze geweldig...
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We hebben gebruikt gemaakt van de catering. Was allemaal keurig verzorgd. Beetje koud, maar het was dan ook een eindje weg voor ze. Kwalitatief allemaal erg goed en heerlijk van smaak. Maar het prettigste was de versheid. Dat was duidelijk te proeven en te zien. Allemaal lekker fris en knapperig.
Epicure .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een klein, strak en modern ingericht Surinaams eethuis. We (2 personen) waren aangenaam verrast door het enorme enthousiasme van de bediening. Het is duidelijk dat dit restaurant net open is, want ze zoeken nog naar de routine en logistiek van bestellingen opnemen en uitserveren. Maar, zolang je daar begrip voor hebt kun je hier prima eten. De toekomstig legendarische schotel is hier de 'berkat'. Een werkelijk enorme bak eten met gele rijst, bami, kip, viskoekjes, groente met kokos en nog veel meer andere lekkernijen. Zo gigantisch veel dat we deze hebben meegenomen en de dag erna met drie personen nog van hebben gegeten. En dat voor €14! De soto die we erbij hadden was prima van smaak en rijk gevuld. Ook de saté die we hier aten was perfect gegrild met een goeie pinda sambal. Dit wordt ons nieuwe adres voor Surinaams.
acdhirr .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Gisteren afgehaald. De saté: superieur. Tahoe met longtong: subliem. En ook de pitjil veel beter dan ik ooit heb gehad. Alles vers en knapperig, met de sauzen in een aparte beker. Leuk verzorgd en schoon interieur met steigerhouten meubilair. Tip: van de tahoe longtong zou ook wel een variant bij de vega gerechten mogen zijn, daar zullen vegetariers blij van worden en de tempeh was helaas op, maar die kom ik zeker een andere halen.
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijke broodjes gegeten in een mooie sfeervolle warung waar je echt plezierig wat kan zitten eten. De medewerkers waren nog wat onwennig er werd steeds iets vergeten, maar wel vriendelijke mensen en een leuke sfeer. Ik kom zeker terug.
PlateaCibum V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Goede warungs zijn dun bezaaid in Rotterdam, maar met Rilah heeft Delfshaven een hele goede aanwinst erbij. Deze keer hebben we afgehaald, maar het simpele decor (zoals hoort in een Warung) nodigt toch uit om een keer daar te eten.
De kwaliteit en smaak van het eten maakt het zeker voor herhaling vatbaar.

De bami is goed op smaak. Heerlijke gebakken kip, en waanzinnig lekkere sate.
De loempia is vers en krokant en niet dood gefrituurd.
Het enige minpuntje was de minder krokante bakka bana.