Warung Barokah

Meer informatie over restaurant Warung Barokah

Erg gunstig
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Beste toko in de buurt! Mijn oma is indisch en dichter bij haar kookkunst kun je niet komen. Een echte omfietser dit. Niets dan hulde.
Ratna M.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Wij wonen in Dubai maar als we naar NL komen Dan is het een vaste prik dat we naar Warung Barokah gaan. Als je echt van authentiek Indonesisch eten houd. Het is niet alleen authentiek maar het bijzondere is dat het eigenlijk( sommige gerechten )koop je op de markt in Indonesië. Het eten wordt ook bereid met echte verse kruiden, dus niet met kant en klare sambal oelek(wordt vaak gebruikt), zelfs de krupuk bakken ze zelf.
Ze hebben ook gerechten die je in andere toko's/ warong niet kan krijgen. Ik raad je aan om naar Aalsmeerweg 91 te gaan. Ik krijg water tanden van????. Mijn lievelings gerecht is rujak cingur, die kan je alleen hier kopen in NL.
Bonita V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Lopend over de Weesperzijde zou je deze kleine toko in de Overamstelstraat zo over het hoofd zien. Bij toeval tijdens een wandeling ontdekt, en inmiddels een vaste waarde geworden. Echte Javanen in de keuken staan garant voor authentieke gerechten zonder al te veel poespas. Ik proef het eten van mijn oude tante Lien, waar ik als kind zo dol op was. Zodra je losse gerechten per ons bestelt, wordt het nodeloos duur. Neem liever een nasi rames speciaal, met groentegerechten als sambal goreng buncis, sayur lodeh of soms zelfs orak arik. En dan zijn er heerlijke rundvleesgerechten als daging Bali of daging rudjak, en ook de rendang is mals (al zou hij wat pittiger en droger mogen zijn). Vegetariërs hebben de keus uit sojagerechten als tahu taugé en tahu tempeh taotjo, beide uitstekende vleesvervangers. Vergeet niet om sambal van de kok te vragen, als je je smaakpapillen eens in een andere versnelling wilt zetten. Ook belangrijk: het eten wordt vanachter de toonbank met een grote glimlach aangereikt. Aanrader, dit adres!
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Eigenlijk een Afhaal restaurant , Halal, met zeeeer eenvoudige en beperkte zitgelegenheid. Maar ja , wat wil je , als mijn favoriete gerecht het reizen niet verdraagt : dan zal ik het toch echt ter plekke moeten verorberen ! In het weekend maken ze bijzondere gerechten klaar, en daarom was ik daar voor de tweede keer om die unieke RUDJAK CINGUR te eten. Mevrouw adviseerde om eerst haar LONTONG BALAP te proeven, omdat daar ook die verslaafdmakende PETIS in zit. Geef zelf aan hoe heet je het kunt verdragen , tussen 1 en 3. Ik ga voor SEDANG, mild,om nog goed te kunnen proeven wat ik eet. Daarna aan de specialiteit van mijn geliefde Surabaya : de CINGUR ( de bovenlip van het rund). Omdat we er in select gezelschap ( 7 fanatieke smulpapen ,altijd op zoek naar wat Indonesie te bieden heeft) zaten te genieten , kwam de kokkin ook nog even langs met haar eerste versie van de KIKIL, runderschenkel ,maar eigenlijk alleen het vel. We kregen er niet genoeg van , je zit bovenop de vitrine, met een komen en gaan van veel vaste gasten er bij. Uit de vitrine heb ik toen nog de LIDA ( rundertong) en haar SAMBAL GORENG van BROCOLI geproefd. Het was allemaal even goed. Wat een kookplezier, en wat een gezellige 'tent '!
S.p. V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Absolute favoriet in Amsterdam voor Indonesisch eten (en heb al veel plekken geprobeerd). Voor 6,50 kan je een heerlijke maaltijd samenstellen. (Voor de grote eter is er ook een portie voor 9,50 maar dat vind ik veel teveel eten) Sambal boontjes en de rendang zijn mijn favorieten, maar eigenlijk is alles lekker.
Dame achter de balie is altijd vriendelijk en geeft soms wat extra's mee om thuis uit te proberen. Top!
X V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Wij komen al jaren bij een andere toko, nu voor het eerst deze geprobeerd aan de Overamstelstraat 1. Geweldig !!! Bij binnenkomst rook het al heerlijk en er was zoveel keus.
Alles was even lekker en vooral de dame die ons hielp was zeer vriendelijk.
Het vlees was heerlijk mals en zonder een vetje, superlekker. Ik kan alleen maar superlatieven gebruiken om te vertellen hoe smaakvol het was, ook een hele ruime keuze aan vlees, kip en vooral de groenten. Wij zijn helemaal om voortaan gaan we hier voor een lekkere maaltijd.
Stefan K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Deze toko is echt een van mijn favorieten en een goed bewaard geheim. De gerechten zijn authentiek en altijd goed van smaak vers en regelmatig zijn er specialiteiten te vinden. Vooral de scherpe kip is lekker en zeer mals. De bediening is zeer vriendelijk.
Pepijn S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Onze vaste stek. Wij zijn altijd voor iets nieuws in, maar komen hier steeds terug. Het eten is bijzonder goed, al neem ik zelf opvallend vaak de soto ayam en sateh kambing, mijn persoonlijke favorieten. Service is lekker op z'n toko's en er wordt goed 'op maat' gewerkt. Beetje krap zitten vanwege de huisvesting, maar bij elke gemiddelde verjaardag zitten we ook zo goed als op elkaars schoot.