Warie's Thai Food

Rozengracht 235 1016 NA Amsterdam Nederland Kaart
31-206223638

Over restaurant Warie's Thai Food

Thais eten zoals alleen Lekkie bereidt

Op de hoek van Lijnbaansgracht en Rozengracht kookt 'Lekkie' de sterren van de Thaise hemel. Ze heeft een passie voor het delen van verse en authentieke Thaise gerechten zoals ze die van huis uit meekreeg. Dit is een plek zonder pretenties, maar liever open zoals ook de keuken. Natuurlijk kun je hier lekker zitten of je neemt het mee. Met minstens tachtig gerechten op de kaart is er altijd iets te kiezen. Gelukkig zijn ze elke dag open!

Meer informatie over restaurant Warie's Thai Food

Dagelijks 16.30 - 22.30 uur

• Engels gesproken
Frederieke V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Ik woon in Amsterdam. Ik vond deze Thai niet goed genoeg om hier terug te willen komen. Hij is nou ook weer niet verschrikkelijk slecht, maar matig. De viskoekjes zijn wel uitgesproken slecht: geen koriander te proeven, en droog en taai.

Ik had als hoofdgrecht rundvlees met zwarte peper. Het rook heel sterk naar bouillonpoeder. Bij het proeven werd die smaak door de zwarte peper verdrongen, maar lekker werd het niet. Het was ook te zout. Zodra mijn ergste honger voorbij was ben ik gestopt met eten. Mijn broer had een aanbeveling aan de bediening gevraagd en had de vis in zoet-zure saus. Die rook ontzettend naar kant-en-klare saus maar smaakte vooral naar steranijs. Een nogal specifieke smaak die ik niet zo kon waarderen. De rijst erbij was matig van structuur, en had vrijwel geen smaak of geur.
De basis van de gerechten lijkt dus te bestaan uit kant-en-klare sauzen, en dat is ook logisch want er staan rond de 80 gerechten op de kaart staan. Er zitten wel verse delen in de gerechten dus het kan erger, maar ik houd van lekker eten en daar voldeed het gewoon niet aan.
De bediening deed zijn best maar was niet adequaat. Een grote blunder was dat ze alcoholvrij bier geven als je een biertje bestelt, zonder dat ze dat erbij zeggen. Je krijgt gewoon een glas bier voor je neus dat dan alcoholvrij blijkt te zijn. Als je gaat klagen krijg je pas te horen dat ze geen vergunning voor alcohol hebben. Dat gebeurde bij ons, maar bij de tafel naast ons bleven ze zich maar afvragen waarom het bier zo raar smaakt.
Ook nog fouten in de rekening, maar dat was ook wel te verwachten gezien het verloop van de avond. Zonder problemen gecorrigeerd.
De locatie is wel grappig omdat het zo klein is en op de hoek zit met uitzicht over het verkeersplein. Voor toeristen zal dat wel charmant zijn, maar als je lekker wilt eten moet je ergens anders heen.
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Klein restaurantje waar je kunt afhalen, maar ook even kunt gaan zitten. De Thaise kok kookt snel en vers. Heel blij wordt ik van hun Tom Ka Kai, die ze zelf maakt. Maar de pittige rosbief salade is ook heerlijk. En de zoetzure vis verraste me echt. Bovendien vind ik het hier schoon, en dat kun je van een aantal naburige thai niet zeggen.
Xkimm .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Heb vandaag afgehaald. Viskoekjes, kai grapauw en groene curry kip.

Viskoekjes waren erg flauw en smakeloos, saai!
De kai krapauw zat ook nauwelijks smaak aan. Had om authentiek spicy gevraagd, niets!
De groene curry was ok, alleen erg veel goedkope groente: bamboe en gewone courgette. Niet erg authentiek en lang niet pittig genoeg.

Toen ik belde om te bestellen zei de man dat zij de beste en meest authentieke thai van amsterdam waren.... Nou, mooi niet dus. Er zijn veel betere thai restaurants "all over". Was een absolute "one timer".

Thaise gerechten van mijn eigen hand zijn nog beter.
Calijn V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Dit is een leuk tentje op de hoek van de Rozengracht/Marnixstraat. Voor afhaal, maar ook met een paar tafeltjes, gerund door een leuk stel. Zij, Thaise, kookt, kakelvers, heel snel en heerlijk. Hij zorgt voor de sfeer, de tips en doet de bestelling. Heerlijke Tom Ka Kha, vers, beetje zoet en een spicy kickje. De papayasalade schijnt ook heerlijk te zijn, die gaan we de volgende keer proberen!
Passion4goodfood .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Top Thai food. Als je van authentiek thais eten houdt moet je bij Warie's zijn. Wij hebben eten gehaald voor een verjaardagsfeest, 10 personen. Alles was op, iedereen had gesmuld, en ja er zatten fijnproevers bij. De pittige viscurry was voortreffelijk!
PdeV .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Bij dit kleine eethuis is de ontvangst altijd hartelijk. Behalve 'reguliere' gerechten zijn er ook diverse vegetarische opties met verschillende pittigheidsgraden, wat goed op de kaart staat aangegeven. Als je je gerecht iets pittiger/minder pittig wilt, dan kan dat: het eten wordt namelijk ter plekke (de keuken bevindt zich in dezelfde ruimte) voor je klaargemaakt. De Tahoe Tad Pak (nummer 66 op het menu) was overheerlijk: de tahoe was goed van smaak en stevig, de groenten knapperig, kortom: een aanrader!
Jobsnijders .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Warie's is een schoon en netjes restaurant met een beetje een verlegen keukenstaf maar een gezellige uitbater. Ik heb er met 2 vrienden octopus thai basil, chili paste beef en groene curry kip gedeeld, erg smaakvol en een laagje extra cashew nootjes was geen probleem.
C_D .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2013
Ik heb het normaal niet zo op de Thaise keuken, maar ik eet hier met regelmaat en de kokkins maken altijd zonder problemen een aangepaste maaltijd voor me. Het eten is snel, vers, en smaakvol, en er is grote keus aan gerechten. Wel kan het soms een beetje klein aanvoelen, maar afhangende van de muziek en mensen kan dat ook gezellig zijn.

Tip: het staat niet op het menu, maar vaak is er gebakken ijs beschikbaar als dessert. Erg aan te raden!
Rakkerrr .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Erg smakelijk Thais eten. De vriendelijke dame in de open keuken maakt het klaar terwijl je ernaar kijkt. Allemaal verse ingredienten en een perfecte smaak. Ik ben vooral Chinees en Indisch eten gewend, maar dit is een prima variatie op het thema. Vooraf bleef de kroepoek maar doorkomen. De porties waren ruim en toen we rijst bij vroegen om al het heerlijks geheel op te eten was dat geen enkel probleem. De prijs is niet onoverkomelijk (wel iets meer dan de gewone Chinees, maar je krijgt het dan ook vers gemaakt). Het zit heel handig, einde Rozengracht (Lijnbaansgracht) met een tramhalte voor de deur. Klein tentje, geen supersfeer, maar vriendelijke en vlotte bediening. Zeker een aanrader, het proberen waard.
Dreitz .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Bij terugkomen uit de stad plots onwijze honger, en door een omleiding van de tram toen dit juweeltje ontdekt! Van de buitenkant leek het een soort Thaise snackbar, maar bleek dat alles onder je neus vers gewokt wordt! Prima ook aangepast naar mijn pittigheid. Soep was geweldig, en de papaya salade was bizar lekker (pittig...!). Service is prima, vriendelijk, gebrekkig Nederlands, meer kan je hier niet verwachten. Ambiance neutraal, prettig, maar ik was blij dat bij mijn binnenkomst de TV werd vervangen voor een simpel muziekje.
Deze omweg ga ik vaker nemen!!
SunshineAms .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Typische thai afhaal, maar je kan er ook erg goed even zitten. Eten is snel klaar, erg vers en ik houd er van als de groente nog echt knapperig is. Inmiddels diverse malen gegeten en diverse gerechten geprobeerd. Wellicht de beste afhaal Thai in de buurt!
Nero .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Het eten was erg lekker, en zeker voldoende. Op de kaart waren alle vegetarische gerechten duidelijk aangegeven en er was voldoende keus, zelfs voor veganisten. Het eten was vers en erg lekker, de zaak is makkelijk bereikbaar en de bediening is heel erg vriendelijk en doet niet moeilijk over lastige eters. Zeker aan te raden!