Wapen van Odijk

6,2
RWB .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Lieve help.....

We zijn hier al vaker geweest, maar eerlijk gezegd was het nooit een succes en nu ook niet. T Wapen heeft 2 ingangen en een rommelige indeling. Het is een allegaartje van een restaurant een bistro en een pannekoekenrestaurant erachter.

We kwamen voor de pannekoeken en waren -weer- de enigen. Geen aandacht van t personeel dus zelf maar aan een tafeltje gaan zitten, waarbij je wel in het zicht van de bar moet gaan zitten anders word je vergeten.

Een vriendelijke vrouw kwam ons bedienen, waarbij meteen haar hoge leeftijd opviel; ze zegt ons wat vlotter te willen bedienen omdat het anders zo lang wachten wordt het is namelijk druk. Druk??? Er is maar 1 tafeltje bezet verder is het leeg! De overige gasten zitten op het terras voor, maar dat is helemaal niet zo groot. Achteraf gehoord dat je daar ook mag zitten voor een pannekoek.

De pannekoekenkaart is opvallend simpel een stuk of wat varianten; je scoort het beste met een basispannekoek en daarbij je eigen toppings te kiezen (7,50 voor 1; 9,50 voor 2 etc). Er zijn ook enkele hartige voor en hoofdgerechten; allemaal even simpel. De dagspecial is zalm met frites en salade a 19,50 (!).
De pannekoeken zijn goed, maar opvallend klein van stuk. De kip met salade, voorgerecht, is een aanfluiting; stukjes gebakken kip op een bedje van sla uit een pakje (9,50) zo basaal mogelijk. Ziet er niet bijzonder uit en zo smaakt het ook.
De sate met frites en salade is slecht (17,50). Het oogt als een plateservice van de snackbar. Het is 1 kleine, zieltogende harde vleessate, ongezouten slappe frites, slablaadjes uit een pakje, 1 schijfje tomaat, schepje atjar en 8 kroeppoekchips. Het is met moeite weg te krijgen en tot 5 keer toe gezocht naar aandacht van het personeel maar dat schitterd door afwezigheid. Zucht.

Enfin toen ze wel weer eens kwam, werd het bizar. De slappe frites? Ja ze hadden langer in de frituur gemoeten en u had daarvan melding moeten maken! Nu is het te laat. Eh ja maar er was niemand en had de kok dit niet moeten zien? Ja meneer, sorry het is erg druk (dan kijk je in een leeg restaurant). Drukte is een reden om aan te rommelen? Ja sorry maar het is vakantieseizoen ook in de keuken! Vakantie is kennelijk ook een reden om aan te rommelen? Gestressed oogt het personeel zeker, maar liefst 11 x wordt gezegd dat het 'zo druk' is. Korting of iets gratis ter compensatie wordt niet aangeboden, als we even later langs het terras rijden, zien we wat overige gasten, maar dat terras is niet zo groot en druk is het ook niet......

Goed je raadt het al, wat je ook zeg de klant verliest altijd hier en dat vinden ze normaal.
Jerryb26 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De 15e z'n tweeën bij Het Wapen van Odijk gegeten. We eten vaker buiten de deur maar we komen hier toch steeds weer terug. Het is een gezellige zaak en we vinden de bediening prettig. Niet opdringerig of zo. Vooraf hadden we Gerookte zalm met garnalen kroketjes en een Salade met vijgen en walnoten. Allebei geslaagde gerechten. Klassiekers die nooit vervelen!
Vervolgens Eendenborst met sinaasappelsaus en Kalfsoester met rodewijnsaus. Waren ook prima.. Voor het zomerse gevoel toe Vanilleijs met aandbeien.
Prijzen zijn keurig.
Wij komen snel weer eens eten, en dan op het fijne terras?
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Leuk gegeten, zonder onnodige opsmuk maar met gewoon lekkere gerechten. We hadden hier al eerder gegeten, al was de laatste keer al een tijdje terug. Weer in de buurt hadden we eindelijk weer een aanleiding langs te gaan, en we zijn zeker niet teleur gesteld. Hopelijk duurt het minder lang tot we er weer terug komen!
Trudy D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen. De ruimte was sfeervol, de open haard brandde.
Vooraf een heerlijke geitenkaas salade, stond niet op menu maar werd speciaal voor mij gemaakt. Top. Hoofdgerecht zalm. Deze was erg lekker en vers, voorzien van een heerlijke saus. Bediening erg vriendelijk. Goede prijs kwaliteit verhouding. Ga hier zeker weer eten.
Annadorrestein .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Ik had gereserveerd en werd hartelijk ontvangen. Er werd tijd gelaten om met mijn gasten te zijn en op het juiste moment werd gevraagd of er iets ingeschonken kon worden en wat we wilden eten. De ruimte was lekker warm. De open haard brandde. Gezellig sfeervol. De keuze uit het menu werd op onze wensen aangepast. Dat gebeurde in fijn overleg. De wijn was heerlijk en het eten met zorg klaargemaakt en smaakte heerlijk. Ik kan niet anders zeggen dan een hele fijne ervaring om in Het Wapen van Odijk te eten en ik kan me helemaal niets voorstellen bij de negatieve reacties die hier ook staan.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
A la carte gegeten bij het wapen van Odijk op een zondag.

Ontvangst vond ik een beetje apart met eerst de hal dan een half afgesloten ruimte en dan het restaurant. Ik zou het zelf meer open proberen te houden.

Het eten zelf is relatief simpel maar wel goed. Vooraf de carpaccio was niets op aan te merken. De zalmcarpaccio is niet echt een carpaccio maar gewoon wat zalm op een bergje sla. Hier is zeker meer van te maken.
Als hoofdgerecht de saté. Deze was heerlijk mals en mooi in verhouding met de saus. De atjar en sla voegde weinig toe. Als nagerecht de apfelstrudel, deze was oké maar niet heel bijzonder.

De bediening deed zijn best maar mag best wat meer aanwezig zijn, bijvoorbeeld meer opletten op lege glazen en minder achter de bar staan wachten. Verder zeker vriendelijk.

Ik vond de ruimte redelijk donker ogen en daarnaast redelijk chique georiënteerd terwijl dit juist in contrast is met het eten. Ik zou dit zelf iets laagdrempeliger en lichter maken. Dit leek wel geprobeerd te zijn aan de andere kant.

Al met al zeker niet verkeerd als je gewoon een simpele en goede maaltijd wil zonder veel pretenties.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wezen wandelen in rhijnhouwen en onze dochter pannenkoeken belooft, restaurant aldaar zat stampvol en dus hier terecht gekomen.
Heel vriendelijk welkom geheten door de eigenaar en een mooi plekje in het modern ogende restaurant gekregen.
We werden snel geholpen en de ober was vriendelijk.
Als voorgerecht hebben mijn broer en ik de tomaten soep genomen en mijn schoonzusje, vriendin en dochter gingen voor de broodjes met kruidenboter. Alle bij de gerechten smaakten prima!
Als hoofdgerecht had ik de pannenkoek luxe 1, mijn broer ham/kaas, mijn dochter een pannenkoek met een snoepgezichtje en ze ofwel mijn schoonzus en mijn vriendin hadden meer zin in vlees. (Schoonzus saté met friet en vriendin schnitzel)
Gerechten kwamen netjes tegelijk aan en niet te lang hoeven wachten.
Pannenkoeken waren erg lekker en de snoepjes ook aldus mijn dochter.
De saté was goed gaar en lekker mals.
Schnitzel was ook goed alleen was het gerecht wat gewoontjes.
Al met al, goed en gezellig gegeten onder het genot van een alfa biertje.
Familieboonsma .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Pannenkoeken gegeten met een vriendin, in Zeist was geen plaats meer. Prima eten, bediening is vlot maar erg afstandelijk. De inrichting is niet echt mijn smaak, een beetje van alles wat.. Jammer!
Bert1958 L.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Met een groep van 30 personen pannenkoeken gegeten bij dit restaurant. Dat was niet echt een succes. De keuken kan zo'n groep niet aan. Dit betekende dat een deel van de groep het eten al lang op had, terwijl een ander deel nog niets gekregen had. Daar komt bij dat de pannenkoeken van slechte kwaliteit zijn en niet erg groot zijn. De prijs-kwaliteitverhouding is compleet zoek. Verder was de service slecht, aangezien de gastvrouw het niet toeliet dat gasten die al vroeg ter plaatse waren een drankje gingen nuttigen in de zithoek van het restaurant. Ze liep als een politieagent de boel in de gaten te houden. Op die manier voel je je niet echt welkom.
Jurrien H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
De bediening was slecht, pakte kan en bestek bij drinkgedeelte, hande vies, niet op letter. Eten was zeer magertjes. Sla leek niet vers en geen dressing. Frietjes amper gaar en niet krokant. Biefstuk droog en niet mals. Ik word er nog boos van als ik dit schrijf
Jip Z.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Vandaag pannenkoeken gegeten ( ananas en kaas) sorry maar vond het echt slecht. Kaas grote plakken erop en ananas was ook erg grof, verder was het erg dik niet gaar met randen hard. Jammer we vonden dit een goede optie wat betreft de afstand van ons huis. Bediening was verder goed en ook de inrichting netjes en gezellig.

Geen aanrader voor een pannenkoek.
Thatch22 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Wij kennen dit restautant al lang. Maar helaas het eten vonden we de laatste keer nu niet goed meer. Tournedos was erg droog. Jammer hoor was altijd een super plek met zeer goed eten. Ook de porties zijn kleiner.... Frank aub neem een betere kok want dit gaat niet goed, en zou toch jammer zijn.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Vreselijk restaurant! De bediening was zeer onvriendelijk omdat ik met mijn zoontje van 1 binnen kwam. Ze wilde liever niet dat wij een kopje koffie en een gebakje kwamen halen. We vroegen om een cappuccino, warme chocomelk met slagroom en wij vroegen naar apfelstrudel maar in plaats daarvan kregen wij te horen dat verkopen wij niet! Wij vroegen om een alternatief waarop mevrouw zei wij zijn een restaurant! wij verkopen geen gebak! Toen wij wilde opstaan adviseerde zij toch een 'verse' 'warme' appelgebak uit eigen keuken.
De cappuccino was een koffie met melk geworden, de warme chocomelk met slagroom was een chocomelk zonder slagroom, en de 'verse warme' appelgebak was een uit de onderste diepvries plank geviste en half warm gemaakt in de magnetron kersengebakje geworden. (De binnenkant was nog bevroren)
Toen ik wilde betalen durfde ze ook niet te vragen of het had gesmaakt maar dat merkte ze wel aangezien de gebakjes nog bijna onaangeraakt op tafel lagen. Al met al.. Bar en bar slecht!
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Met twee relaties hier gegeten. De een had een rib-eye en de ander een schnitzel. Zelf had ik de zalmtournedos met honing-mosterdsaus. De grove mosterd overheerste vond ik. Zalm was qua hoeveelheid en gaarheid OK. Op bord werden twee quiches geserveerd. Van een was de bovenzijde wat verbrand wat de smaak zeker niet ten goede kwam. Laag eronder was lekker. De geserveerde sla had een wat flauwe dressing, terwijl wij de patat met mayonaise erg standaard vonden. Uitstraling zaak vonden wij wat saai, althans in voorste deel. Achterin zag het er wat moderner uit.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Op uitnodiging hier (voor de 2e keer) gegeten, eten was ronduit slecht: geitenkaassalade (€ 9,50) is niet meer dan wat slablaadjes met een plakje geitenkaas en 3 walnoten... De runder carpaccio leek meer op rosbief. Voor € 25 een kleine Tournedos van matige kwaliteit met de slechtste pepersaus (proef ik nou wasmiddel?) ooit. Victoriabaars smaakloos en leek wel uit de frituur gekomen... Groente zonder smaak. De eigenaar heeft ons met geen woord aangesproken, ook bij vertrek geen aandacht (en zo druk was 't niet!) Echt niet gaan eten hier! Wij aten hier met 11 mensen, niemand was écht tevreden ,de bediening weet weinig van het eten af. Het enige vegetarische gerecht, de sambosak met groente, werd uitgelegd als "een appelflap zonder appel", die hebben we laten gaan... Lieve mensen, het lijkt hier vooral te gaan om zo'n hoog mogelijke omzet tegen minimale kosten, echt zonde van je geld...
RonnVanEtten .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Na een optreden in Wijk bij Duurstede nog net voor sluitingstijd iets willen eten. Restaurant was al dicht, maar "er konden nog best een pannenkoeken worden gemaakt"...
In no time op tafel en ... overheerlijk. Goed gevuld met diverse ingrediënten. Heerlijk van smaak (alleen al de kale pannenkoek).
Kortom: onverwacht toch eventjes genoten van een heerlijke maaltijd. Simpel, maar doeltreffend!
Marga E.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Op onze fietstocht door het "Kromme Rijn gebied" gaan we hier vaak lunchen. De service is snel ondanks dat er een grote groep aanwezig was. De thee staat al op tafel voordat je het besteld heb. We voelen ons welkom.
Een van ons nam Trio van minibroodjes: Gerookte zalm met kruiden en rode ui, warme geitenkaas met honing en carpaccio. Altijd lekker als je wat verschillende broodjes wil eten. De andere nam Waldcorn broodje met gesmolten geitenkaas en warme honing: broodje was vers afgebakken maar helaas het laatste schijfje geitenkaas. Het smaakte niet erg vers. Dit was ons al eerder overkomen en toen hebben we dat ook gezegd. Nu blijkbaar door de grote drukte is hier niet opgelet. jammer.
Maar een leuk gezellig restaurant om te lunchen of te dineren.
De gast vrijheid is erg groot en zeer vriendelijk.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2013
Prima adres om te eten wat makkelijks te eten tussendoor, of met de familie als oma jarig is. Het ziet er allemaal netjes uit de ruime lokatie en inrichting (braaf klassiek), de bediening is vriendelijk. Het eten is vrij braaf, met prima gerechten met verse ingrediënten en lekker qua smaken. Ik had een voorgerecht met pikante garnalen die lekker en super vers waren, mooi gebakken, maar niets pikants hadden. Het hoofdgerecht van eendeborst was prima gegaard en had een fijne jus met honing accenten. Allemaal lekker, maar wel vrij braaf qua smaak.

Een gemakkelijk en eerlijk restaurant dus met een braaf klassieke inrichting.

Prima dus.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Gisteren hier lekker gegeten. Vooraf een heerlijke Vitello Tonato, echt vers bereid en niets op aan te merken. Daarna een lekkere zeetong, niet goedkoop maar van prima kwaliteit. Lekker glaasje huiswijn en een kan kraanwater is hier geen probleem. Dat maak je wel eens anders mee.