Wapen van Norg

Brink 4 9331 AA Norg Nederland Kaart

Over het restaurant Wapen van Norg

Het zonnetje van Drenthe Tussen Groningen en Assen ligt het knusse dorpje Norg. Vlakbij ligt Norgerholt, een oud bos dat waarschijnlijk al sinds de 9e eeuw bestaat. Ideaal voor mooie wandelingen en fietstochten. Na een paar uur buitenlucht vul je je energielevel aan in in restaurant Het Wapen van Norg. Chef Richard Smit en zijn team bereiden er traditionele gerechten voorzien van een culinaire twist. Allergieën zijn geen enkel probleem, geef het even door en je geniet lekker mee met de rest.

Meer informatie over restaurant Wapen van Norg

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 21:00
Zaterdag en Zondag 10:00 - 21:00

• Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
johannijp .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Lekker en deels ook verrassend eten met bij het hoofdgerecht de vraag of we nog wilden bijbestellen van de bijgerechten. Gezien de hoeveelheden was dat niet nodig! Het was warm en we zaten op het terras tegenover de prachtige historische kerk; kortom een fijne avond.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het Wapen van Norg levert precies wat je er van verwacht. Goede prijs/kwaliteitverhouding van de gerechten. Een entrecote die precies was zoals ik hem graag eet. Even goed dichtgeschroeid en van binnen op temperatuur. Maar ook de tafelgenoten waren tevreden met het door hun gekozene. Vooral de spareribs vielen goed in de smaak. De proeverij van voorgerechtjes was voortreffelijk. Vlotte bediening met voldoende tijd tussen de gangen. Duidelijk het gevolg van een goede afstemming tussen de keuken en de bediening. Komplimenten! Zeker voor herhaling vatbaar!
vandijk.caroline .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Goede uitslagen dus uit eten. Carpaccio met eendenlever voor partner: mjummie, voor mij de dungesneden kalfslende met kalfskroketje ook mjummie, had iets grotere portie mogen zijn. De super sate valt altijd goed in de smaak en bij de vistrio had ik de pech dat de de derde vissoort gebakken makreel was. Gerookte makreel heerlijk, maar gebakken vond ik het toch stukken minder, kwestie van smaak. De bijlagen klopten (lekkere kruiden over de gebakken aardappeltjes!!). Parter nam (verrassende) braziliaanse koffie en zelf nam ik de ananas tiramisu met mango ijs en gekaremeliseerde ananas. De laatste twee waren erg lekker, de tiramisu vond ik veel te droog, helaas. Al met al weer goed gegeten. Een kleine let-op: rose moet echt glas beslagend koud zijn... en niet lauw...... Tot de volgende keer maar weer!
odja .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het was de tweede keer dat we er kwamen. Zoals de eerste keer ook deze keer weer lekker gegeten. En genoeg.
De akoestiek van de ruimte zou wat beter kunnen; het is er, naar onze mening, wat luidruchtig.
Maar verder een prima plek om er te eten.
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Uitstekend gegeten voor goede prijs. Er was iemand aan een ander tafeltje met een toeval… Vreemd genoeg had niemand van het personeel een BHV certificering. Vreemde is ook dat de dame in kwestie op de grond werd gelegd en daar gedurende een half uur heeft gelegen. Geen ambulance te zien. Daar had adequater opgetreden moeten worden door het restaurant.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Het bedienend personeel Red het restaurant. Wat een leuke meiden. Prijs kwaliteit is ver te zoeken bij het wapen van norg. Eend wat niet naar eend smaakt ingedroogde sperzieboontjes en op de pepersaus net geen vel. Alles bij elkaar een vrij smakeloos
Geheel. Dus daar nooit meer naar toe.
Anne Joëlle V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Ik zat op een zeer donkere plek, voor oudere mensen die de kaart moeten lezen is niet handig. Erg lekker gegeten en de bediening was vriendelijk!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Gegeten met de AH-restaurantactie en we konden alles van de menukaart bestellen. Personeel kwam geregeld langs of het allemaal naar wens bleek te zijn en of er bijgevuld moest worden.
marian.koster .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Een restaurant waar we terugkomen en wij zijn best kritisch. Prima restaurant met goede bediening en een prijs/ kwaliteit die dik in orde is. Een aanrader!
liesbethsloots .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Heerlijk gegeten in een prettige sfeer! Als voorgerecht hadden we een tarte tartin van rabarber en een proeverij, beide waren overheerlijk . Daarna was er als hoofdgerecht de eendenborst,de mixed grill, de biefstuk en de spareribs.Mixed grill was veel vlees en redelijk. Spareribs en biefstuk heerlijk. De eendenborst was nog een beetje erg rauw ,maar dit werd vlot en vakkundig opgelost. Het dessert bestond voor ons uit 3keer de proeverij en 1 keer de brownies. Alle gerechten zagen er fantastisch uit en smaakten super. Zeker voor herhaling vatbaar.
Ondanks dat het redelijk bezet was kon je goed met elkaar praten. Er was een ongedwongen sfeer, er zat bij voorbeeld verderop een gezin samen een spelletje te doen na afloop van de maaltijd.
christas1 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Gegeten met ah actie, je kan alles kiezen van de kaart, ook de seizoensgerechten zoals asperges met beenham of zalm. De voorgerechten zijn bijzonder en mooi opgemaakt, de hoofdgerechten bevatten veel bijlagen en de nagerechten zijn heerlijk. Kortom een aanrader.
Jo O.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Aangemaam verrast met een uitstekende tarte tatin van rabarber en een taartje van zoete bataat en blauwaderkaas. Ook de brownie was prima.
Grietje V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Het was allemaal prima!!
Fayola D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Geen lange wachttijd en vriendelijk personeel.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Het vlees was erg goed. De pindasaus was alleen een beetje funky.
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Alles was super.. De kwaliteit prijsverhouding helemaal geweldig.. Ook de sfeer was super..
Heerlijk gegeten in een gezellige entourage... Zeker voor herhaling vatbaar,,
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Een top restaurant met vriendelijk en goed personeel. Het eten is altijd erg goed. Een aanrader.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Zondag 29 januari 2017. Mijn vrouw en ik arriveerden om 18.00 uur. Het was al bijna vol met meest lokale eters die de jassen over de rugleuning van hun stoel draperen en er een gezapig avondje van maken meest met kinderen. We bestelden champignonsoep vooraf: een kop vol champs met een beetje soep er over heen: heerlijk. Goed heet ook, zoals het hoort. Daarna nam mijn vrouw Lasagne en ik - overmoedig - een super-sateh van de haas met saus...........ik heb nog nooit zo'n lekkere sateh gegeten. De saus was goddelijk, niet overdreven, wèl de drie pennen vol vlees die de maag op een zware proef stelden. Dessert kinderijsje met leuk olifantje waarvoor mijn vrouw haar bestelling wijzigde (geen probleem) en ik de dame blanche met drie bolletjes ijs en twee bolletjes slagroom; maar de warme chocoladesaus werd al gauw een dikke klont, kan beter.
Weet u dat Het Wapen van Norg de AH actie nog een maandje verlengt? We gaan weer voor de sateh, mijn vrouw nu ook! Bedankt mensen van het Wapen van Norg.
HenkenAnnie K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Lekker gegeten in een mooie ambiance Het was een beetje lawaaiig maar dit kwam door de grote drukte op dit tijdstip (Zondagavond 18.00 uur)
wim V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten en een goede bediening . Veel gasten voor en dinsdagavond. Het toetje (proeverij) was erg lekker. Wij komen nog een keer terug.