Wapen van Egmond

Voorstraat 150 1931 AP Egmond aan Zee Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Wapen van Egmond

Ruurd K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Een verademing qua gastvrijheid.
Het begon al met reserveren.
Ik vroeg of het toegestaan was om onze hond mee te nemen.
"Natuurlijk meneer, dan zorg ik dat u een wat ruimer plekje krijgt in het restaurant"
Bij binnenkomst van het restaurant, werden we vriendelijk begroet en kreeg onze hond gelijk een hondenkoekje van de barman.
We werden naar ons tafeltje begeleid en hadden idd een dubbele tafel, waarbij aan 1 kant al een stoel was weggehaald zodat dat onze hond kon liggen. Top geregeld.
De bediening van het restaurant is helemaal top.
Erg vriendelijke jonge mensen en erg voorkomend.
Ik bestelde een glas witte wijn en zag later op de kaart dat ze een bepaalde wijn hebben die ik ook lekker had gevonden.
"u mag de wijn ook omruilen hoor"
Dat vond ik niet nodig maar het aanbod was natuurlijk erg vriendelijk.
Mijn vrouw bestelde een glas rode wijn en vroeg er wat water bij.
Keurig een karafje kraanwater gekregen in plaats van een dure fles merkwater. Dat scheelt de restauranthouder waarschijnlijk € 5,00 omzet maar dit geeft zo'n goed gevoel bij de restaurantbezoekers.
Dat is veel meer waard.
Het eten was ook helemaal prima.
Wij hebben ons echt te gast gevoeld en hebben dat wel eens anders meegemaakt bij andere restaurants.
We gaan hier zeker terugkomen.
Leo K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heb meerdere keren hier gegeten. Viel deze keer tegen. Uiensoep leek meer tomatensoep met uien en te zout. Dorade zag er goed uit, maar smaakte nergens naar en zwom in de sous. Irish coffee perfect. Bediening heel vriendelijk. Volgende keer beter....
MargaB .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Wij hebben geregeld bij dit restaurant gegeten. De vorige keer waren we niet tevreden waardoor nu een nieuwe kans. We bestelden mosterdsoep. Het duurde erg lang voor de soep geserveerd werd. Helaas was de soep niet warm. Dit werd hersteld. Daarna hadden wij mosselen en een maaltijdsalade besteld. Het duurde erg lang en ook bij navraag schoot het niet op. Na bijna twee uur kregen wij het hoofdgerecht geserveerd. Het argument dat het druk was vonden wij niet valide. Andere tafels werden veel sneller bediend en drukte in het hoogseizoen had men kunnen voorzien. Helaas gaat dit restaurant ten onder aan het eigen succes. Wij hadden op beter gehoopt.
-lilo- .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij het wapen van Egmond. Bediening super!
Mooie gerechten en bijgerechten, lekkere sausjes.
Tournedos en ossehaasspies hadden de perfecte garing. Uiensoep vol van smaak.
Inrichting erg gezellig. Schone toiletten.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Na een mooie dag aan het strand hier gegeten. Redelijk uitgebreide kaart en had gekozen voor de carpaccio en de tournedos. Gerechten waren erg goed, maar misschien iets te groot. Zeer degelijk restaurant met goed eten.
Louise45555555 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Vorige week zondag op het terras geluncht. We hadden een broodje besteld een glas rose en een biertje. De eigenaar kwam afrekenen en herhaalde wat we besteld hadden. Dit klopte, en gaf aan dat het € 26,80 was. Er waren mensen aan het wachten op onze tafel dus snel afgerekend. Ik vond het voor 2 broodjes en 2 drankjes best prijzig en heb thuis even de prijzen nagezocht op hun site. En ja bijna 4 euro teveel betaald. Niet echt netjes....
Marcel0711 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Op zaterdagavond samen gegeten. Restaurant zat afgeladen vol. Er was nog een tweepersoons tafeltje vrij achterin het restaurant. Deze keer eens gekozen voor een vegetarisch gerecht. Het werd de kaasfondue. Er werd een stoofpotje geserveerd met gesmolten kaas en een theelichtje eronder. Verder een kommetje met stukjes bruin en witbrood voor in de gesmolten kaas. Daarnaast soepstengels in mijn optiek die geen functie hadden, maar ook verse groente: witlof, komkommer, paprika en snoeptomaatjes.

Eten was goed. De bediening adequaat, netjes en correct. Restaurant is qua inrichting sfeervol.
De prijs-kwaliteitsverhouding is prima. Gewoon middensegment.

Groot nadeel vond ik de veel te kleine tafeltjes. Economische motieven zullen hieraan ten grondslag liggen. Je kunt niet alles hebben. Al met al een positieve ervaring.
Steffels .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Garnalensoep fantastisch!! Zeer goede en smakelijke kaasfondue! Niet alleen broodjes maar ook witlof, komkommer, paprika, stengels, tomaatjes om te dippen. De spareribs waren erg mals en lekker.
Zeer nette, vriendelijke en snelle bediening!
Toos23 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijke lunch gegeten op het terras in zon. Goede service en hulp bij wisselen voor parkeergeld. Gerechtjes met aandacht gemaakt zie je aan de lekkere details. Het boernbrood met de kaassalade was heerlijk.
Xirz .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Tijdens mijn zwangerschap kon ik alleen maar denken aan de overheerlijke biefstuk-spies,.... Nu was het dan eindelijk zover! En,... het smaakte ECHT goddelijk!! nog veel beter-der-der dan ik mij kon herinneren. Lekker buiten gezeten op het verwarmde terras met een heerlijk glas rode wijn. Tevens mocht ik bij de biefstuk-spies de rodeportjus/saus ipv de originele saus die erbij zat. Heerlijk genoten, uiteraard was de bediening weer super vriendelijk en attent. Ik kan niet wachten tot ik weer in de buurt ben!
Gelegenheid .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Gezellig interieur en vriendelijk personeel. 1 serveerster was nadat we nog een drankje besteld hadden afgeleid door gasten die zij kende en vergeten de bestelling door te geven. Eten prima, mooi opgemaakt, maar veel. En we zijn echt niet van die kleine eters.
Carla A.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Kom er regelmatig wat eten of drinken en kan dus ook aardig de kaart uit mij hoofd. Hadden ze helaas mij favoriet kipnoedels van de kaart gehaald. Maar de bediening gelijk in overleg met de koks en ja hoor speciaal voor mij maakte ze nog een kipnoedels dat noem ik nou pas service. Heerlijk gegeten en top bediening. Blijft mij favoriete eet tentje.
FrankTimmer .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Vroeger kwamen wij er vaker. Gisteren waren wij er weer eens. Het interieur was moderner en gezelliger. We bestelden voor ons tweetjes: " Van alles wat!". Het was een veel belovend begin. Heerlijk. Daarna mossels en een sappige, overheerlijke entrecote met garnituur. Voortreffelijk! Na afloop nog even op het verwarmde terras gezeten met koffie en een Irish coffee. We hadden een voldaan gevoel. Wij zullen er in de toekomst vaker naartoe gaan.
Heerlijketen13 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Verrassend goed gegeten en een heerlijke avond gehad bij het Wapen van Egmond!
Zonder al te veel verwachtingen hier gaan zitten, maar we waren echt blij verrast door de kaart, de uitvoering en de prijs/kwaliteit verhouding (+ grootte van de porties)!
Als voorgerecht kozen mijn tafelgenoot en ik voor de 'Van alles wat' om samen te delen; fijn dat de serveerster zo enthousiast met ons meedacht en aangaf dat dit ook daadwerkelijk makkelijk en leuk te delen was. En het was ook echt een succes om te delen; heel mooi opgemaakte plank met schitterende minigerechtjes, erg lekker!
Beide hoofdgerechten waren ook voortreffelijk; mijn tafelgenoot koos voor de proeverij van de zee (helaas waren niet alle visgerechten even smaakvol, maar over het algemeen was hij erg tevreden - vooral met de tonijn die uitstekend bereid was qua garing!), en ik voor het daggerecht. Ook heerlijk! En alle supplementen maakten het helemaal een feest op tafel. Frietjes én aardappeltjes met rozemarijn (heerlijk!) en verschillende soorten groenten; wat een feest!
Als nagerecht kozen we voor een scroppino. Helaas moesten we daar nogal lang op wachten - kwam schijnbaar door een gevalletje van miscommunicatie - maar was netjes geweest als dit tussendoor even aan ons doorgegeven zou worden, zodat wij zouden weten waar we aan toe waren.
Lekkere wijn op, aardige bediening (niet altijd even oplettend, wel heel sociaal), prima decor met mooie elementen. Wel een beetje aan de koude kant.
Al met al boven verwachting; zou het zeker aanraden!
P.R. G.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Heerlijk geluncht in "de huiskamer van Egmond". Leuke zaak, mooi terras. Super bediening. Heerlijk broodje Pittige Kip en overheerlijke royale omeletten. Prima wijn! Prijs/prestatievehouding is hier geweldig.
Wietske .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Matig eten, personeel is erg luidruchtig naar elkaar toe, geen sfeer naar de klanten een beetje onpersoonlijk. Het gaat ze kennelijk te goed en zitten ze niet te wachten op een klant.
Suzan P.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Erg positief verrast hoe zorgvuldig er zowel door bediening als keuken omgegaan werd met mijn dieet ( gluten- en lactosevrij ). Heerlijk gegeten.
S_kleurrijk .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Dit restaurant zou ik iedereen aanraden voorbij te lopen. Voor een borrel, of terrasje prima! Maar het eten hier viel echt tegen. Weinig aandacht aan de gerechten besteed, erg massaal en dat kon je proeven. De opmaak van de borden zien er wel leuk, maar daar blijft het bij. Het personeel staat er veel met elkaar te kletsen en ziet weinig. We moesten af en toe overdreven zwaaien om aandacht te krijgen.

Zo hoort het toch niet, zou je denken.
Elroca .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
De Palingsoep was heerlijk en de biefstuk was om te zuigen. De garnituur had wat ruimer mogen zijn en de bediening is correct maar een beetje afstandelijk. We kwamen een beetje laat binnen maar werden toch nog geholpen , dat was weer een pluspunt ! De inrichting is best knus en gezellig. Ook was er een verwarmd terrasje voor de notoire rokers onder ons , best attent.
J V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Een restaurant dat staat als een huis, alles is keurig maar eerlijkheidshalve wel een beetje saai!

We misten een stukje spontaniteit in de bediening... net dat kleine beetje extra aandacht!