Meer informatie over restaurant Wambinge (Hotel Greenside)

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

9,3

Jouw recensie over het restaurant Wambinge (Hotel Greenside)

Rita J.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Na een gastvrije ontvangst heerlijk gegeten. Zeer prettige bediening. Het 3-gangenmenu was van zeer goede kwaliteit en toch betaalbaar. Echt een avondje uit, het ontbreekt je aan niets.
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Mijn vriend en ik hebben zaterdagavond bij Restaurant Wambinge gegeten en echt heel erg genoten. De bediening deed er werkelijk alles aan om ons een welkom gevoel te geven. Het eten was ontzettend lekker en het bijpassende wijnarrangement maakt het helemaal af. We vonden het ook erg leuk om te luisteren naar de leuke verhalen over alle wijnen. We houden allebei normaal niet zo van dessertwijn, maar bij Wambinge kregen we echt een heerlijke dessertwijn die het gerecht ook echt beter maakte. Een aanrader voor iedereen en als wij terug zijn op Texel dan komen we zeker terug!
shinshan .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Tijdens een vorig verblijf op Texel wilden we hier al eten. Toen zat het vol, daarom dit keer gereserveerd. Ontvangt zeer vriendelijk. Gekozen voor het driegangenmenu vis. Eerst een gerecht met langzaam gegaarde makreel. Lekkere smaken in combinatie met de groenten. Daarna scholfilet. Deze precies goed gebakken, met heerlijke worteltjes. Als desert een proeverij van aardbeiengerechtjes. Veel ingredienten zijn lokaal, zo ook de aardbeien van De Reuze Aardbei. Erg lekker. Prijs-/kwaliteitverhouding in orde, wellicht iets aan de hoge kant. Kortom, prima restaurant. Wij komen hier zeker terug.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Uitstekend restaurant, net iets buiten de gewone 'loop' in De Koog. Bijzonder vriendelijke en attente bediening. Mooie wijnen op de kaart. En last but not least heerlijke gerechten, allemaal echt verse ingrediënten, van een mooie herfstkaart. Voorgerecht waddengarnalen, met (o.a.) appel: bijzondere en lekkere combinatie. Hoofdgerecht lam (slowfood) en rund. Beide perfect bereid. Met een mooie Barolo ernaast was dit genieten. Helaas geen tijd voor een nagerecht maar dat komt de volgende keer wel. Wij zullen hier graag terugkomen.
cassave88 W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Wij zijn donderdag 25 augustus hier wezen eten. Het was nog heerlijk weer, dus we zaten op het buitenterras. Vooraf hadden we de tartaar van rund met een 63 graden eidooier en gerookte lamsham met kwarteleitje, daarna de merlan steak die super goed op smaak was met een heerlijke beurre blanc op basis van soja en gebakken zeebaarsfile met coquille. Als dessert de aardbeien met sponscake van basilicum. Complimenten aan de kok(s), het was heerlijk. Ook de bediening was erg vriendelijk en legde alle gerechten en wijnen duidelijk uit.
We hadden hoge verwachtingen die zelfs overtroffen zijn. We hebben genoten en komen zeker terug.
GWGrn .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Top avond gehad! Gekozen voor à la carte 3-gangen menu met een bijpassend wijnarrangement. Fantastische wijn- en spijscombinaties, die ons de kans boden over en weer te proeven (hadden beide vis als hoofdgerecht maar de voor de hand liggende eenzelfde wijnkeuze werd vermeden!). Volop genoten van de uitgebreide tekst en uitleg over alle heerlijkheden, de luxe en rust/tijd die het bedienend personeel nam; met name sommelier Jordy!
Een echte aanrader; we gaan er zeker weer eten als we weer op Texel zijn!
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijk gegeten hier op een vrijdagavond. Vooraf hadden we In kruiden en limoen gemarineerde zalm. Smaak van de zalm was goed, de in vermout gemarineerde watermeloen vonden wij niet zo lekker. Als hoofdgerecht namen we de merlan rundersteak. Deze was supermals en superlekker! Het dessert bestond voor ons uit een kaasplankje en de aardbeien cheesecake. Kaasplankje vonden wij niet zo spannend en de lekkerste kaas was niet lokaal. De cheesecake was prima. De zaak is mooi ingericht en ook op de service is weinig aan te merken. De ober moet msischien nog wel een keer zijn aantekeningen omtrent de wijnen nalezen: Hel klopt niet dat een Crianza minstens drie jaar op vat moet liggen om een Crianza genoemd te worden, die periode is veel korter.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Soms zit het weer gewoon mee! Zoals die zaterdagavond waarop we me zestien personen kwamen eten bij Wambinge. De kinderen werden extra hartelijk ontvangen! Buiten eten was hier heerlijk en de gerechten waren een voor een plaatjes evenals de wijn waar goed op werd geadviseerd. Door ons grote gezelschap kozen we van een beperkter kaart waar de eerste keuze sashimi van Heilbot of Steak Tartaar een beetje lastig was voor sommigen want keuze tot rauw en rauw. De smaak was echter voortreffelijk en niemand had spijt van zijn/haar keuze. De waddenkokkels die de (vis)gerechten begeleiden waren heerklijk en doen me nog steeds verlangen naar meer. Kinderen kregen na afloop een leuk presentje. Bij terugkomst maar eens met z'n tweetjes dit restaurant wat nader onderzoeken!
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Restaurant Wambinge is onderdeel van hotel Greenside. Bij binnekomst kom je dus in de receptie van het hotel, maar wordt je na aanmelding keurig opgehaald en naar je plaats begeleid. Ruim opgezet restaurant, netjes, veel ruimte tussen de tafels die keurig gedekt zijn en al voorzien van boter, tapenade en hartig hapje. Erg vriendelijke bediening, losjes en met verstand van zaken. Gekozen voor 3 gangen a la carte. Amuse was een soepje van knolselderij. vooraf een Rauwe Texelse lamsham (je bent toch op Texel...) heerlijke ham, mooi opgemaakt en vooral het krokantje van zwarte knoflook was erg lekker. Mijn partner had Ravioli van ossenstaart. Aan tafel werd dit gerecht compleet gemaakt door Madeira en ossestaartboullion. Smullen. Daarna kwam het hoofdgerecht Zeebaars & Buikspek, een erg lekker combinatie van goed bereide zeebaars en langzaam gegaarde buikspek. Tegenover mij werd er gesmuld van de dagvangst Roodbaarsfilet. Op de wijnkaart stonden een aantal mooie flessen die nog over waren van de feestdage. Wij kozen voor een Italiaanse Verdichio. Heerlijk fris. Als nagerecht hadden wij “Opgeweckte appeltaart” met groene appel ijs en Bokkenpoot met crème Suisse, nougat ijs en pure chocolade mousse die vergezeld werd met een geweldig lekkere 28 jaar oude Sherry PX. Een geweldig lekkere avond met overheerlijke grechten, vriendelijke bediening en zeker voor herhaling vatbaar.
Wietze M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gegeten in restaurant Wambinge, omdat wij in hotel Greenside sliepen. Gratis diner bij aankomst stond vermeld bij onze boeking. Wij gingen er niet vanuit dat het diner zo goed zou zijn. Sowieso verrast door de ambiance van het restaurant, bijna sterwaardig. Het 3-gangendiner was top! Carpaccio van hert, kabeljauw en als dessert een trio van chocolade. Enige minpunt wat dat de boter en tapenade al op tafel stond toen wij onze tafel kregen gewezen. Dit was helaas ook te zien en te proeven.
Waar ik van hou is volledige uitleg van wat me word voorgeschoteld en ingeschonken. Dit is hier volledig correct. Wij zijn er weer in mei!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Ik had beloofd hier nog eens terug te komen. Belofte maakt schuld en daar was ik dus weer. Het is mij en mijn echtgenote opnieuw niet tegengevallen. Ondanks het bijzondere stormachtige weer (altijd spectaculair op de Wadden) was het verblijf in het hotel weer uitstekend. De vriendelijke ontvangst bij het eerste contact doet natuurlijk al wonderen. Vervolgens ook tweemaal prima gegeten in het restaurant. De eerste maal hoorde het diner bij het arrangement, de tweede maal à la carte. Het maakt niets uit. Elke keer een heel goed driegangen diner en voortreffelijke bediening. Mooie wijnkaart met vriendelijk prijzen. Tweede maal ook een aantrekkelijk kaasplankje, met authentieke kazen van Texel zelf en het vaste land. Je zou zeggen dat een originele kaaskeus niet moeilijk is, maar in menig horecagelegenheid maakt men zich er wat al te gemakkelijk vanaf en komen die eeuwige Franse kazen op je bord. Nu dus niet.
Er hangt een wat gewijde sfeer en tikkie belegen ook, maar het meest bevalt ons toch de uitstekende akoestiek waarin je niet voortdurend gehinderd wordt door het gesprek van andere tafels. Zo kom je nog eens toe aan een goed gesprek met je partner. Geen herrietent dus.
Beloof nog een keer terug te komen: wandelen en fietsen op Texel, slapen in Greenside en eten in Wambinge. Zo wordt het een evergreen.
Meta V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Wat een goed restaurant! Het zit in een hotel, dat er aan de buitenkant niet heel aantrekkelijk uitziet, maar schijn bedriegt! Binnen zit je lekker knus, ongedwongen chic. Voortreffelijk eten, super vriendelijke bediening met veel productkennis, heerlijke wijn en een prima prijs-kwaliteit verhouding. Vooral de lamsrollade met lamsstoof en zwarte knoflookjus en de keuze aan verrassende Texelse kazen (een niet zuinige portie) waren top! Een van de beste keukens van het eiland.
MJMPEET .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Dit is een heel goed restaurant op het eiland Texel .
Het eten is zeer verfijnd, ik wil niet in detail treden, maar alle gerechten zijn buitengewoon bereid.
Kwaliteit/prijs is hier top.
Wij hadden 2 overnachtingen in het hotel en iedere avond zijn wij hier ook gaan eten.
De wijnkaart heeft goede wijnen met een aangename prijs.
Een Chablis Premier Cru, kregen wij buiten de wijnkaart om, voor een prijs van 35 Euro.
Het personeel is zeer aangenaam en wilt u goed verwennen.
Ook het hotel is een aanrader.

JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
De start was veelbelovend met een dame die zeer vakbekwaam het 3 gangen streekmenu kwam uitleggen en snel het eerste drankje verzorgde. Het hoofdgerecht met zachtgegaarde en later gegrilde kalfslende was heerlijk. Het was alleen jammer dat op onze locatie in de uitbouw van Wambinge het snel donker werd..... Twee van de vier kaarsen waren opgebrand. Het nagerecht werd door een wat stugge ober neergezet met de mededeling: de crème brûlée. De overige lekkernijen werden niet benoemd en de vraag of de gasten wellicht een bijpassende dessertwijn wilden gebruiken bleef achterwege, de ober was direct gevlogen. Overigens hebben wij in het schemerdonker lekker gegeten.
Dienny V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
We hebben genoten van het diner bij restaurant Wambinge ( hotel Greenside).
Eerst heerlijk op het terras geborreld , prachtige malt whisky's.
Daarna uitstekende voorgerechten en hoofdgerechten.
Geserveerd door opgewekte en humorvolle medewerkers.
Ook het dessert was uitstekend.
David S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Tweemaal gegeten, één keer à la carte en één keer het 4 gangen verrassing menu.
Beide keren waanzinnig goed gegeten, dit is niet zomaar een restaurant dat bij een hotel hoort.
Over de 2 maaltijden o.a. op de huid gebakken kabeljauw met een saus met kokkeltjes en op een bedje van venkel, een superzachte kalfshaas en smakelijke jus, chocolade mouse, een bolletje ijs en een brownie (70% cacoa), een 20 jaar oude sherry, wijn uit Maastricht, kaasplateau met texelse kazen.... De lekkere dingen bleven maar komen. Een bezoek aan De Koog (of Texel) zonder bij Wambinge te eten is zonde.
randolf .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Heerlijke gerechten en keuze uit top wijnen. Als voorgerecht had ik gamba in kroepoe jasje. Krokant en om van te smullen. Hoofdgerecht lamsbout, zeer aan te bevelen. Service was onderhoudend en informatief. Hotel geeft niet de indruk een goed restaurant te herbergen.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Goede recensies brachten ons hier en we werden niet teleurgesteld. Ik heb over het algemeen iets tegen restaurants in een hotel, zeker als je er zelf niet verblijft. Maar Wambinge viel niet tegen. In feite had je geen idee dat je in een hotel zat en was er zelfs sprake van een mooi uitzicht.
Raviola als vooraf was uitstekend, mijn eigen starter met Duivelsvis was minder, niet slecht maar ik had het gevoel dat de combinaties van smaken niet helemaal tot zijn recht kwamen.
Harder en lamsbout als hoofdgerecht was uitstekend zelden zo goed lamsbout gegeten.
Ook het toetje, 2 soorten Tiramisu en een kaasplankje was uitstekend.

Ook dit was een zeer goede ervaring.
Sylvia F.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Heerlijk gegeten en een ontspannen omgeving met uiterst correcte bediening en een echt Texels menu.
Het maakte ons verblijf in dit heerlijke hotel af.....
Marit N.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
5-gangen verrassingsmenu genomen met wijnarrangement. Ze gebruiken veel streekproducten in hun gerechten, wat het extra bijzonder maakt. De ingrediënten zijn duidelijk vers (moet ook wel met bijvoorbeeld een voorgerecht van gemarineerde rauwe zeebaars of een tussengerecht van Texelse asperges). Het menu kan per tafel worden besteld, maar individueel kun je aangeven wat je eventueel niet wilt / mag, een mooi teken van flexibiliteit uit de keuken en goede service. Wijnen bij de gerechten waren goed afgestemd en van goede kwaliteit. Vriendelijke bediening en een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Beste Almeerse proevers, jullie hebben overduidelijk genoten. Goed om te lezen. We hebben de complimenten aan het hele team doorgeven. Graag tot een volgende keer!