Walter’s - The Walter Woodbury Bar

Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00

• Af te huren
Mariette V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Hele gezellige sfeer, veel vaste gasten waardoor je een echt thuiskomen gevoel krijgt. Eten is altijd erg lekker en bediening erg aardig. Er was een keer iets fout gegaan met mijn hoofdgerecht maar dat werd zo snel mogelijk geregeld. Daarna kregen we zelfs een heerlijk grand dessert van het huis vanwege de fout. Onwijs fijn en hierdoor kom ik zeker weer terug!
Sam V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Echt een gezellige tent, met een grote hoeveelheid speciaalbieren, zeer vriendelijk gemotiveerd personeel en de burgers en steaks zijn ook om van te smullen!
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Vorige week met een groep vriendinnen een super gezellige avond gehad! Mede door de spontane bediening, en de goede ambience. We hebben eerst geborreld met een lekker biertje en erna genoten van de heerlijke steaks :) in combinatie met een GT hebben we enorm gesmuld! See you sooon Walter !! Binnenkort je broertje maar eens bezoeken zaan de overkant (James haha ;))
Siham M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Super gezellig, heerlijk eten en ontzettend leuke bediening. Ik ga er 2 a 3 x per maand een hapje eten, de hamburger met frietjes is mijn favoriet. (en om mijzelf minder schuldig te voelen neem ik er een heerlijke portie groeten bij) Ik spreek er ook vaak af met vrienden om er wat te drinken. Walter's is mijn hangout spot bij uitstek.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Walter’s - The Walter Woodbury Bar is een eenvoudig eetcafé met een sympathieke inrichting die voornamelijk door middel van planten wordt gecreëerd. Ook sympathiek waren de twee lieftallige dames in de bediening, ware serafijnen. Ik bestelde de vegetarische burger van rode biet en feta met een portie friet. Ik kreeg echter een gewone hamburger met jalapeño, cheddar en een rumsaus vernoemd naar Ron Jeremy (over dat laatste wil ik niet eens nadenken). Eerst wilde ik er iets van zeggen maar toen bedacht ik me dat ik misschien zelf niet erg duidelijk geweest was en ik ben per slot van rekening ook geen vegetariër. Maar de burger viel erg tegen. Het broodje leek op Turks brood en was niet lekker omdat het naar karton smaakte. De friet bestond uit een magere portie Franse frietjes. Deze horen thuis bij hamburgerketens maar zouden elders verboden moeten worden. Tot overmaat van ramp was ook de fritessaus erg zoet en dus vies. Al met al een slechte burger.
Kimmyr .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Laatst voor de tweede keer hier gegeten. Ditmaal de plaat met gemengde voorgerechten genomen met z'n tweeën, uitstekende keuze! Grote porties van alle voorgerechtjes, en dat tegen een zeer lage prijs. Het hoofdgerecht volgde wat snel, dat had na zo'n flink voorgerecht nog even mogen wachten. Gelukkig was het hoofdgerecht enorm lekker. Ik de ladysteak met wijnsaus ipv hollandaise, heerlijk zacht mals vlees en goed naar mijn wens gegaard. Mijn vriend Walter's steak, iets minder mals maar wel meer smaak en ook met de heerlijke saus. De aardappeltjes uit de oven waren goed maar wel een erg grote portie, eigenlijk overbodig na het grote voorgerecht.
Voor een avond alcoholvrij is de home-made ice-tea een heerlijke verfrissing!
We hebben genoten.
Beste Kim,
Heel erg bedankt voor je positieve recensie! Je hebt alweer een tijdje geleden bij ons gegeten, maar we zijn direct aan de slag gegaan met je feedback. We hopen je snel weer te mogen ontvangen. Fijne dag! Walter
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
De jungle-achtige koloniale inrichting van Walter's vind ik prachtig! Ondanks de vele tafeltjes zit je er altijd knus te eten. De G&T's zijn fenomenaal en het eten is van veel betere kwaliteit dan het gemiddelde eetcafe. De biefstuk met zakje frietjes (leuk!) is heerlijk en top dat je een portie groentjes kan bestellen die nog echt lekker is ook. Verder probeer ik al een tijdje de korianderpesto die bij het turkse brood wordt geserveerd na te maken, maar het lukt me niet die van Walter's te evenaren...
Hi Marientjepientje!
Bedankt voor je positieve recensie! Wanneer je wilt weten hoe ze precies de korianderpesto maken mag je hem samen met één van onze koks komen maken :) je kunt bellen naar 020 233 30 21 en een afspraak maken. Tot snel! Groetjes, Walter

Reactie van proever:

Hoi Walter ;) wat super leuk! Ik bel jullie volgende week!
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Walter Woodbury vertrok in 1851 op 17 jarige leeftijd naar Australië maar kwam uiteindelijk op Java terecht alwaar hij het eiland als één van de eersten fotografeerde. Hoe toepasselijk om deze mooie bar in de Javastraat naar deze pionier te vernoemen! Mijn charmante gezelschap en ik schuiven op een doordeweekse dag aan voor de lunch in een vrijwel lege zaak. We worden vlot aan een versgeperste jus d'orange geholpen. De lunch volgt al snel. Voor haar brood met zalm en voor mij brood met paté en chutney. Deze paté bestaat uit tamelijk stevige plakken en heeft niet de smeuïge structuur die ik had verwacht. Maar misschien is het een paté die ik (nog) niet ken dus ik maak beslist geen verwijt aan Walter. De combinatie van de paté met de chutney vind ik niet voor herhaling vatbaar. Maar ook dat is persoonlijke smaak en hé...als je gaat eten in een zaak die is vernoemd naar een pionier dan mag je als gast best een beetje op avontuur zijn ingesteld. De koffie verkeerd die wij als afsluiting van de lunch bestellen is werkelijk subliem. Ik durf te zeggen dat hier de lekkerste koffie verkeerd van Amsterdam wordt geserveerd! Alleen al voor de koffie komen we zeker terug en als we weer eens bij Walter gaan lunchen dan nemen we gewoon iets anders dan paté.
Bedankt voor de positieve recensie! De nieuwe kaart gaat as donderdag in en daar staat geen paté meer op. Wel een super lekker broodje carpaccio! Die moet je proeven. Groetjes, Walter
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het is ons familie restaurant. Borrel met heerlijke borrelmix. Heerlijke hamburgers, goede kipsate van dijen, mooie rib van Angus rund. Huiswijn valt eerlijk gezegd wat tegen. De bediening is echt voortreffelijk. Waar halen ze toch altijd die vriendelijke mensen vandaan? Om nog vaak terug te komen
Fijn dat u weer een goede ervaring heeft gehad. De vriendelijke mensen komen allemaal uit Oost! En u bent van harte welkom om binnenkort onze nieuwe huiswijn te komen proeven. Met vriendelijke groet, Walter
Francy76 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ik heb er nog niet gegeten maar het beloofd wel wat aan de recensies te lezen. Moet van Iens het eten een cijfer geven dus heb ik maar het gemiddelde gepakt, een 7. Ik heb hier wel een keer of drie geborreld. Nog niet zoveel ervaring dus maar kan met zekerheid zeggen dat de bediening inderdaad erg aardig is. De sfeer is er ook prettig. Alsof je een andere wereld binnen komt. Ik ben zeker van plan om er een keer te gaan eten.
Bedankt voor je positieve recensie! En je bent van harte welkom om lekker een hapje te komen eten. De nieuwe kaart is echt top! Groetjes Walter
RosaliaCath .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Voor de tweede keer heb ik een topavond gehad bij Walter's! Ik was daar met 4 vrienden voor een borrel, maar uiteindelijk hadden we het zo naar ons zin dat we besloten te blijven voor eten. De zaak was erg vol en gezellig druk, maar het lukte het spontane personeel al vrij snel een plekje voor ons vrij te maken om te eten. Na de vele biertjes hadden we erg honger dus ik was heel erg blij dat -ondanks de drukte- de service goed was en het eten heel snel! Om te beginnen hadden een 'shared starter' waardoor we van alle voorgerechten konden proeven, heel lekker. Ik heb de Woodburyburger gegeten die vond ik echt super; goed vlees en met heerlijke friet zoals het hoort ;-) Na het eten hebben we nog Gin Tonics gedronken. Als je niet van gezellige drukte houdt dan is dat niet de plek, maar voor sfeer en een topavond kun je er zeker terecht!
Bedankt voor je positieve recensie!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Lastig een goed cijfer te geven, want er ging helaas net zo veel fout als goed.

Om te beginnen is de Walter Woodbury Bar echt een leuke plek, op een steeds leukere plek. Een mooi hip decor met veel leuke houten elementen en een aparte inrichting. Sfeervol met een mooie bar en een open keuken. Bovendien erg druk (vol) op deze Valentijnsdag.

De bediening is zeer vriendelijk, aardig en gezellig. Een prettige ervaring.
Helaas zien we haar niet vaak, en moeten we om te beginnen al een half uurtje op een voorgerecht wachten. Nog schrijnender was de wachttijd van een uur op het hoofdgerecht, en daarna nogmaals twintig minuten op een kaasplankje.
Er werd wel netjes verexcuseerd.

De wijn (Cabernet) is lekker, maar dat mag ook wel voor vijf en een halve euro voor een glaasje!
Het voorgerecht is echt perfect! Een dagsoep van aardappel en truffel, en ook de gamba's zijn prima.
Dan begint echter een dramatisch hoofdgerecht (na een uur wachten):
Lauwe Short ribs, die voor bijna 100% bestaan uit een taaie spek-/vetlaag.
Het andere hoofdgerecht zou een steak tartaar moeten zijn, maar bestaat letterlijk uit 2 op elkaar geplette rauwe hamburgers! Zeer fijn gemalen gehakt, zonder uitjes, zonder augurkjes, zonder kappertjes en zonder ei! Niet eetbaar en dus ingeleverd, net als 80% van de ribs.
Ook nu worden keurig excuses gemaakt, en er wordt ons gelukkig nog een dessert van het huis aangeboden. Dat worden 2 kaasplankjes om de honger te stillen. Niets op aan te merken, met lekker brood en wat compote.

Kortom, dramatische hoofdgerechten en bizarre wachttijden, maar die worden deels goedgemaakt door de vriendelijke en goeie service (en excuses) en het leuke decor en de goeie sfeer.
Binnenkort een herkansing want het is wel een leuke tent die normaliter beter schijnt te zijn.
Beste Stan,

We vinden het heel erg spijtig dat je hoofdgerechten niet naar wens waren. Dit is voor ons een goed leermoment. In je recensie maak ik op dat je het binnenkort graag nog een kans wilt geven. Wil je ons op de hoogte houden van je bezoek? Dan gaan wij met het team ervoor zorgen dat je een een fantische avond gaat hebben en deze ervaring helemaal vergeet!

Reactie van proever:

Bedankt voor de snelle en prettige reactie!
Goed om (net als die avond) te zien dat een kritisch bezoeker behoorlijk serieus genomen wordt.
Ik hoorde alleen maar goede dingen, en buiten de wachttijden (op Valentijnsdag) en de 2 hoofdgerechten, beviel alles inderdaad goed.
Een herkansing komt er dus sowieso, maar ik hoef geen special treatment. Gewoon een fijne avond met goed eten, net als iedereen :)
VVW .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Op een drukke zaterdagavond zonder reservering, toch nog een tafeltje kunnen bemachtigen. Ook alleen voor een drankje is het ontzettend gezellig. Het was inmiddels laat en we hadden enorme trek, maar dan ben je hier blijkbaar aan het juiste adres. Ik nam de Woodyburger en mijn tafelgenoten de cote de boeuf. Beide heerlijk!
Bedankt voor je positieve reactie!!!
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Leuke tent. Ik heb hier nog nooit avond gegeten, maar wel een aantal keer gelunched.
Het zit vaak redelijk vol met naar mijn idee net iets te weinig bediening, maar toch komt het eten snel en hoef je nooit lang te wachten. En als dat wel zo is vergeef je het de vrolijke blonde jongen gelijk ;)

Aanrader: broodje chicken tikka
Bedankt voor je leuke recensie! En bedankt voor de tip! De leuke vrolijke jongens staat overdag niet meer alleen :)
Eline W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Hele leuke tent waar je in een ongedwongen sfeer kan eten. De mensen van de bediening zijn erg spontaan. Wij hebben de lady steak gegeten, echt heerlijk mals. Houdt er wel rekening mee dat je bij de gerechten nog wel apart salade en friet moet bestellen, dit komt er qua kosten dus nog bij. Maar al met al een echt aanrader!
Bedankt voor je positieve recensie! Liefs, Walter
Marni .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Leuke tent, echt gegeten hebben we er nog niet, maar wel geborreld met snacks en de snacks waren echt goed! De inrichting vind ik echt top, echt uniek tussen al die tenten die er hetzelfde uitzien. Goede drankenkaart, leuke bediening.
Bedankt voor je positieve recensie!
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Alles is leuk aan de inrichting. De planten, de prachtige houten kastjes aan de muur en de gindrank kast. Jammer dat het alleen zo'n ongelofelijk lawaai is als het vol zit. De chicken tikka was lekker maar wel heel erg weinig voor € 14,75. De combinatie van cheesecake met chocolade vond ik minder geslaagd. Wel weer heerlijke cocktails en attente bediening. Jammer dat je niet kunt reserveren, maar verder fantastische plek.
Cbrouwer1804 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Wat een goede service en sfeer bij deze tent, echt gezellig, leuke mensen en overheerlijk eten, we hadden vooraf de hertencarpaccio en de smokey caprese, was verrassend lekker met de port saus en gebakken champignons. Daarna hadden we een hamburger en de kipsaté, leuk opgemaakt en de frietjes in een zakje was ook leuk. En als toetje hadden we de cheesecake en de chocoladefondant, was echt verrukkelijk. Bij de chocoladefondant kreeg je een warm cakeje met warme chocoladesaus binnenin en een bolletje caramelzeezoutijs. We hebben echt genoten en komen zeker nog eens terug.
Daan E.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Amsterdam Oost is the place to be en Walter's Woodbury is daarbij een goeie aanrader! Was er afgelopen zondag om er een beetje aan de late kant te lunchen. We kwamen binnen en er hing een relaxte sfeer met een gave uitstraling. Walter's heeft een mooie bar om op de vrijdag avond aan te hangen. Walter’s is hip. Maar niet te hip. Je voelt je er thuis, maar het is toch een uitje. De lunchkaart biedt veel mogelijkheden en is simpel maar toch zeer uitgebreid, we namen een bruin broodje Aziatisch gemarineerde Zalm en het Veggie broodje met geitenkaas, humus, gegrilde paprika, honing en walnoten. Het was hartstikke lekkerr en ik had nog een klein beetje trek, dus nam een Pita kaas, Indian Kip, rode ui en yoghurt saus! Wel leuk alle inspiratie voor de gerechten komt uit de buurt.
De bediening is attend en vriendelijk, ze laten je snel op je gemak voelen. Ze schenken hippe en lekkere drankjes van classics tot crazy specials G&Ts tot IJ-biertjes, 2 chefs en Oedipus. Maar voor een goed kopje koffie van Boccas, kan je hier ook voor terecht.

Dus met andere woorden een aanrader ;)
Saarderkx .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Ik heb afgelopen weekend bij de Walter's gegeten; totale aanrader! Wat een top restaurant / cafe. Een hele relaxte sfeer met plek zat om lekker te dineren en bij te kletsen. De burger is echt wat je van een burger verwacht en de kip sate is super mals. Ze schenken allemaal leuke en lekkere drankjes; van bijzondere gin tonics tot lekkere Ij-biertjes of 'gewoon' een rose lemonade. De bediening is echt geweldig; ze komen vaak bij je checken, zijn super vriendelijk en behulpzaam. Ik ga er zeker vaker naartoe.