Walter Benedict

Denneweg 69A 2514 CE Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Walter Benedict

Warmte en gezelligheid bij Walter Benedict

Een frisse hippe uitstraling en ontzettend lekker eten, dat is Walter Benedict. Het interieur is gezellig, warm en bistro chic. De gerechten zijn werkelijk waar heerlijk, een culinaire smaaksensatie. De ingrediënten zijn vers, van goede kwaliteit en ziet er feestelijk uit op je bord. Kom snel langs, dit mag je niet missen!

Meer informatie over restaurant Walter Benedict

Maandag t/m Vrijdag 09:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 09:00 - 23:00

9,2
Reijer V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
W.B. is toch een van mij favorieten in het Centrum van Den Haag.
Cote du Boeuf is er gewoon top. Vooraf kun je lekker een paar oesters bestellen (1, 2 of 3) en je eigen ding doen. Gewoon lekker ontspannen je drankje drinken etc.
Sfeer is fijn en intiem en leuk om samen een avond door te brengen.

Aanrader en ik kom er vaker!
Pineapple .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Mooie zaak, leuke inrichting en een fijne sfeer. Geweest voor de lunch, was prima maar vrij simpel.

Er stonden 4 mensen in de bediening/achter de bar maar alsnog kwam het vrij chaotisch over, dat vonden wij wel opmerkelijk aangezien het niet een hele grote zaak is.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Lekker gegeten. Al vaker voor lunch hier geweest, ditmaal voor diner. Steak frites erg lekker, medium-rare gebakken steak. Vrolijke en aardige bediening. Moelleux au chocolat was heerlijk qua smaak, alleen niet vloeibaar van binnen.
Al met al lekker eten en goede wijn met leuke bediening in een prachtige zaak.
mark D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Mooie zaak, urban uitstraling. Leuke, losse bediening en goede sfeer. Menukaart ziet er goed uit. Ik vond het eten iets minder. Zoute hamburger, helemaal doorgebakken en beetje zure saus...
esther V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Het eten was heerlijk en de sfeer is top. Het was alleen lang wachten tot onze bestelling werd opgenomen en het eten geserveerd. Flammkuche met truffel is een topper.
Marije S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Een heel relaxed en gezellig restaurantje met super vriendelijke bediening en simpel maar top kwaliteit eten. Aanwinst voor Den Haag en de Denneweg!
E G.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
We kwamen voor een glas wijn, maar zagen de kaart en wat gerechten langskomen en zijn blijven plakken voor het diner. Dat hadden we niet moeten doen! Het duurt ruim een half uur voor onze biefstuk en mossels worden geserveerd, terwijl het niet heel druk is de meeste mensen om ons heen al gegeten hebben. Maar als het eten dan komt, schrikken we. Zagen we zojuist nog een op het oog mooi stukje biefstuk bij de buren, wij krijgen een in plakken gesneden biefstuk op een bord in een plas braadvet. Mogelijk als jus bedoeld, maar het is puur braadvet, zo uit de pan op het bord gegoten. Het hele bord ligt er vol mee, dus alles wat je op je bord zou willen leggen aan friet of sla, verzuipt daar dan in. Vermoedelijk is de keuken de kluts kwijt geraakt tussen de medium en medium-rare biefstuk en heeft dat maar 'opgelost' door ze in plakken te snijden...heel vreemd. Erbij een bakje béarnaise saus...helaas is het een zurige substantie die de naam saus niet mag dragen en al helemaal niet de naam béarnaise. De koolsla is redelijk. De mosselen zijn goed bereid maar de smaak wordt totaal overheerst door de enorme hoeveelheid knoflook. En dan de frietjes...die komen tien minuten later op tafel. Een piepklein bakje bij de persoon die de mosselen heeft, twee grotere bakjes bij de steaks. Waarom is niet duidelijk tot we het verschil proeven tussen de frietjes. Het kleine bakje heeft hoogstwaarschijnlijk staan wachten tot de ander frietjes klaar waren. Die frietjes zijn hard en droog, de verse frietjes zijn ok. Bij de mosselen verder nog een piepklein bakje met drie blaadjes kropsla en als sausjes bij de mosselen een bakje crème fraiche. Naturel, zonder smaakje, heel vreemd. En een bakje cocktailsaus dat vooral naar drank smaakt. Al met al heel veel missers, waar we er een aantal van melden aan het vriendelijke meisje dat ons bedient. Zij gaat het melden in de keuken en komt nog terug met een excuus van de kok. Jammer dat hij zich zelf niet even laat zien, maar wij vermoeden dat de chef al naar huis was en een argeloze voorbijganger van straat is geplukt om te koken, zo slecht is het allemaal. Jammer, want het is een leuke tent met een aantrekkelijke bistro-kaart, alleen aan de uitvoering moet nog heel hard gewerkt worden.
e D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
wat een toptent. goede aanvulling voor de gezellige denneweg. klein terrasje maar als je eenmaal binnen ben krijg je een warme deken om je heen. vriendelijke bediening. mooie wijnen. en smakelijke gerechten. dit keer de eggs besteld en op ons verzoek kregen we zalm en spinazie. helemaal goud. we komen snel weer terug!
karindebruijne .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Stamgasten zijn we inmiddels. We zijn graag bij Walter, omdat het er altijd gezellig is en omdat het eten altijd goed is. Deze keer werd ons de zogenaamde Flammkuchen aanbevolen, een soort quiche met zalm of rauwe ham, een heerlijk voorgerecht. Als hoofdgerecht hadden we mosselen a la Walter zal ik maar zeggen; mosselen op een bijzondere en zeer smakelijke manier klaargemaakt.
Daarbij een glas Muller Thurgau Alto Adige. Alleen al vanwege de naam wil je deze wijn drinken.
Jammer dat ook aan deze avond een einde kwam, maar niet getreurd .... stamgast is en blijft stamgast!
JasperDijsel .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Erg lekkere Salade - Ceciche van Zeebaars - gegeten. Dit samen met een lekkere Franse boerderijkip en een lekkere frisse witte wijn. Hartstikke goed!
eva S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
We zijn hier gaan eten naar aanleiding van de recensies op iens. Het meisje van de bediening was echt super, enorm attent en je merkte dat zij oprecht de klanten op hun gemak te laten voelen.

Maar het eten, echt dramatisch. Als appetizer hadden we oesters, deze waren zo goed als lauw, vervolgens een bisque. De bisque was een veredelde soep van water met een boullion blokje als smaakmaker. Als hoofd hadden we een biefstuk, nog veel te rauw en deze krijg je in stukken geserveerd in een heel diep soepbord, alsof je dan nog kan snijden. We waren een beetje klaar met klagen, want we vonden het zo sneu voor het meisje van de bediening. Maar hoe kom je erop om een biefstuk zo te serveren... Maak gewoon een lekker stuk biefstuk zoals de Fransen doen, steak frites. Dus op een gewoon bord, lekkere groene salade en frites, in plaats van een goedkope mayo koolsalade.

Al met al voor ons totaal geen topper, op de bediening na.
Marielle P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Ik vind het een hele leuk tent voor een lunch of een smakelijk bistro diner.
Het eten is heerlijk (bijna simpel) en heeft finesse.
Enige wat ietsjes beter zou kunnen is de alertheid van het personeel, zodat bestellen iets sneller gaat.
Ik kom zeker terug!
Lucas P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Alles in dit restaurant is hard en dus luidruchtig en veel ongemakkelijke hoge stoelen. Slechts een dame in de bediening, die ook nog eens van alles vergat. Geen karaf, maar glaasjes kraanwater. Veel stukjes schelp in de oesters. De rillette van eend en de tapenade van makreel waren tamelijk smakeloos en veel te kleine porties in onhandige weckpotjes. De 'French farm chicken' bleek een grote kippenpoot te zijn die op sommige plaatsen niet gaar was (en zeker niet krokant!). De linzen schreeuwden om iets van een saus of vocht. De steak tartare was niet van het meest smaakvolle deel van een koe gemaakt en behoorlijk grof gesneden. De (gedeelde) salade en frieten waren wel lekker. De drie verschillende open wijnen die wij (4 personen) hebben geprobeerd waren heel matig. Een dessert hebben we wijselijk maar aan ons voorbij laten gaan. Een echte afrader deze zaak wat ons betreft.
Feenstra-Foekje .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Na een heerlijke avond wandeling door Den Haag met als doel een hapje eten op de Denneweg, ontdekten wij de nieuwe bistro van Den Haag: Walter Benedict. De blauwe kleur van de gevel is prachtig en trekt je aandacht ook de binnentuin is heel erg mooi gedaan. Het interieur is zeer smaakvol. Hele leuke mix van mensen en de sfeer was erg ontspannen. Bij binnenkomst ontvangen door een zeer vrolijke jongeman. Op aanraden een plateau walter besteld met een glas Muller Thurgau en de dry aged Cote de boeuf met een fles Malbec. Echt heerlijk gegeten prijs/kwaliteit vinden wij hier erg goed. Enig punt iets te veel vet aan het vlees.

Walter à bientôt
Matthias B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Hier laat avonds binnengelopen. Maar omdat het al zo laat was kregen we alleen nog drankjes. De kaart leek interessant, maar klein. Er is een goede selectie van wijnen en ook een biertje van brouwerij t’ IJ op de tap. De bier en de wijn waren heel lekker maar toch aan de dure kant. In de service waren twee aardige jonge meisjes, ook heel beleefd, maar het ontbrak hun aan de kennis over de dranken die zij verkochten. Heel positief, ze hebben er ook een klein selectie aan interessante sterke drank en erbij de Monkey 47 een heel lekkere gin waar we nog een gin tonic van hadden.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Mooie aanwinst voor Den Haag en voor de Denneweg. Mooie kaart zonder teveel poespas. Simpele kaart met (h)eerlijke gerechten. Eten was super. Bediening ook goed.
Zeker een aanrader!!!
Len K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Met mijn prinses gegeten als een Koning.

Highly Recommended: Fine Oesters de Normandie, Terrine, Aubergine met Geitenkaas, Gegrilde hele zeebaars, cheescake.

Wijntip: Chardonnay de Bourgogne (lekker boterig)

Complimenten aan de chef en de gezellige staf!

Ferry L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Ik ben niet positief over mijn eerste kennismaking. De ontvangst was prima het restaurant ziet er leuk uit. We waren vroeg op de avond en hadden gereserveerd. Toen we eindelijk een drankje hadden gevonden dat ze wel beschikbaar hadden, bestelden we oesters vooraf en biefstuk als hoofdgerecht. De oesters waren prima. Het hoofdgerecht kun je zelf na een drukke werkdag, thuis smakelijker klaarmaken. De friet glom van het vet en was krakend doorbakken, zoals frietjes er uit zien als ze vaker dan 1 keer in de frituur zijn geweest. De biefstuk was smakeloos. De saus vettig. De salade bestond uit drie kale blaadjes kropsla. Koffie met dessert hebben we uiteindelijk moeten cancellen. Omdat het inmiddels iets drukker was (maar nog lange na niet vol) kon de keuken de bestellingen niet verwerken. Wat ik echt niet snap, na het gezien en gegeten te hebben. Na ruim een half uur wachten hebben we het opgegeven omdat we echt weg moesten. Wat mij betreft is de prijs/kwaliteit verhouding volledig zoek.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Leuk tentje waar we vanmiddag hebben gelunched. Toevallig kwamen we er langs en van buiten leek het wat oud (bruincafe). Eenmaal binnen ziet het er leuk uit. Het is wel lawaaierig binnen door de grote hoge open ruimte.
Heerlijke baguette BLT en gerookte makreel gegeten. 1 klein minpunt vond ik dat op het broodje makreel verder niets zat als alleen makreel. Een blaadje sla met wat tomaat o.i.d. zou lekker zijn.

Prijs/kwaliteit verhouding goed.

Een aanrader als je goedkoop, simpel maar lekker wilt lunchen.
Karina S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Op een paar kleine foutjes na, was de service goed en het eten heerlijk. We hebben niet lang hoeven wachten ook al zat het helemaal vol.