Walong

Frederik Hendriklaan 286 2582 BN Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Walong

Chinese trots in Den Haag

Restaurant Walong in Den Haag is origineel en eigentijds ingericht en ademt een bijzondere sfeer. Of je nu alleen komt, iets te vieren hebt met een grote groep of romantisch wilt dineren met je partner; Walong has got it all! Voortreffelijke Chinese gerechten versieren hier het menu, van pekingeend tot zeebanket! Een genot voor al je zintuigen. Reserveer een datum in je agenda, dan kan het aftellen beginnen!

Meer informatie over restaurant Walong

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

6,9
7,1
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Vrienden van ons, die in Frankrijk niet zo'n ruime keuze hebben uit Chinese laat staan Indische restaurants, hebben we meegenomen naar Walong. Eerlijk gezegd was het onze tweede keus, want het zuiver Indische restaurant waar we naar toe hadden gewild, had geen plek meer. Twee van ons namen de Indische rijsttafel en waren daar goed over te spreken. De andere twee kozen uit het ruime vegetarische aanbod een Chinees menu. Dat begon met een goede maïssoep, gevolgd door een vegetarisch loempiaatje, gestoomde pasteitjes gevuld met verschillende groenten, een pikant stoofpotje van aubergine, knoflook en gember, tjai cha sieuw (geroosterd “vlees”) en roergebakken Chinese groenten met knoflook en gember. Het nagerecht was een gebakken sesambolletje gevuld met een zoete pasta van lotuszaad. Allemaal voortreffelijk! Waar we minder over te spreken waren - en dat was niet voor het eerst - is de bediening. Je zit nog geen seconde aan tafel of je krijgt de kaart al onder je neus. Het gaat allemaal net iets te haastig en vooral te onpersoonlijk: rustige aandacht voor de gasten is er amper bij, terwijl het toch echt niet druk is, laat staan even een praatje. Jammer, want als je uitgaat, wil je niet alleen lekkere gerechten proeven, maar toch ook een gastvrije sfeer ervaren?
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
lunch dim sum menu A gedaan met een noodles gerecht uit de wok, dim sum is saai, weinig smaak en de garnaal smaakte niet vers, noodles met weinig groente en vlees en dan is het eigenlijk duur. Ook hier geen uitgesproken smaak, voortaan doorlopen. Bediening zwak
Joachim L.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Om de eerste vakantiedag te vieren besloten we weer eens hier te gaan eten. Helaas was het grotendeels teleurstellend, iets wat we niet gewend zijn. Had ik een aantal jaar geleden al besloten om de Indische rijsttafel te laten voor wat het is, nu moet ik ook de Chinese gerechtne lager waarderen.

Zelf begon ik met de Wantansoep. Zowel de bouillon als de wantans zelf waren flauwer dan dat ik gewend was. De bouillon was zelfs zeer flauw. Het hoofdgerecht was de combinatie van Chinese ribbetjes, tja sieuw en spek met chow mein. Het vlees was uitstekend maar de chow mein wederom erg flauw. De combinatie van spek en de scherp van smaak zijnde Hoi Sinsaus (wat ook zo hoort) was voor mijn smaakpalet teleurstellend.

Mijn tafelgenoot had de combinatie van foe yong hai, saté en babi pangang met bami. De babi pangang was goed op smaak, het ei miste een beetje smaak maar de saté was daarentegen geweldig. Saté en pindasaus waren niet geweldig maar tot mijn verbazing was het samen een prachtig geheel.

Het dessert, tjendol en coupe Bandung (kokosijs, banaan en gula djawa) was voortreffelijk.

De bediening was zo slecht dat we, wat zeer tegen onze gewoonte is, niet getipt. Tijdens het opnemen van de drankjes stond ze aanwijzingen te schreeuwen tegen een collega (we zaten op het, overigens gezellige, terras aan de leuke Frederik Hendriklaan). We kregen geen rechauds zodat het eten al snel was afgekoeld, de andere serveerster was zeer kortaf (eigenlijk onbeschoft met een gemaakte glimlach) en ik moest lang wachten voor men in de gaten had dat ik toe was aan mijn hoofdgerecht.

Al met al een grote teleurstelling terwijl we hier zo anders gewend zijn. Hopelijk kan Wa Long zich herpakken want we kwamen hier altijd graag.
Lve1992 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Onlangs hebben wij bij restaurant Walong kunnen genieten van een lekkere soep en goede Dim Sum. Het restaurant zelf heeft weinig sfeer. Helaas geen muziek op de achtergrond. In de 1,5 uur dat we er hebben gezeten is ons niet gevraagd of we nog wat wilde drinken, terwijl onze glazen al een tijdje leeg waren. Het eten kwam binnen redelijke tijd op tafel. Ik ga zeker nog eens terug als ik zin heb in Dim Sum, maar voor een sfeervol dinertje kun je beter wat anders kiezen.
David B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een bijzonder restaurant met voedsel voor het lichaam (heerlijke, originele gerechten), voor het hart (vriendelijk, verwelkomend personeel) en voor de ziel (een uniek ‘behang’ vol wijsheden uit verschillende (voornamelijk Oosterse) tradities in het Engels en het Nederlands, weliswaar met her en der een schrijffout).
We delen verrukkelijke loempia’s (3 voor €3,80) en een royale portie van een vegetarisch noedelgerecht met 'sojavlees’ (€12,50) en voelen ons voldaan.
Het is ‘thuiskomen’ om bij Walong te eten, een reden zelfs om er de 160 km voor te rijden!
Gerda2000 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Lekker chinees gegeten in dit restaurant. We misten wel de kruiden en hadden wel naar sambal gevraagd.Chinese bier was ook lekker,maar niet zo koud.
De service is niet zo vlot ,en verstaat je niet altijd.
Inrichting is eenvoudig
Marjolijn W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Voor een snelle hap zit je hier goed. Het eten was ok, de bediening ronduit slecht, van "service" nog nooit gehoord. De wijnglazen werden voordat ze leeg waren al weer van tafel gehaald. Nee voor ons was het echt de laatste keer bij Walong.
Cock D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
We zijn hier stamgast en ik ben niet van plan elke keer iets te schrijven. Maar afgelopen woensdag zaten we lekker in de zon buiten op het terras waar ze een apart lunchmenu hebben.
Voor naar boven afgerond EUR 30,00 zaten we koninklijk met bier en rose en thee te genieten van twee verschillende lunchmenu's. Beide bestonden uit iets van iets van 8 verschillende dimsums.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Onlangs gegeten bij Walong. Hier een lunch genomen. een goede Wan tan soep, loempia's en dim sum schotel. De gerechten vielen goed in de smaak en vielen niet tegen. bediening vlot en netjes met wel hier en daar een klein taal probleem. Decor in beide delen van het restaurants nogal verschillend. 1 stijlvol en de ander een benadering van een huiskamer? Wel de moeite waard om hier weer heen te gaan en de rest van de kaart eens onder de loep te nemen.
Kookengel .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Zojuist een rijsttafel voor één persoon afgehaald.
Wat een teleurstelling, had beter toch de moeite genomen om zelf te koken.
Voor €18,- echt heel weinig, vooral veel bijna niet gevulde bakjes. Ik ben geen extreem grote eter en toch was het karig.
Verder was de smaakte het ook net niet. De 'upgrade' van rijst naar nasi was geen succes aangezien de rijst erg hard en droog was met verbrande stukjes.
Ik begrijp eerlijk gezegd de goede recensies niet, wellicht had men vandaag een 'off' day.
Nel008 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Gisteren weer gegeten bij Walong was weer super. dit restaurant zeker een aanrader. Vriendelijke bediening en verse gerechten. Inmiddels een klassieker in Den Haag. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Ga zo door!
Tessab .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Ben nooit super fan geweest van'de chinees' maar bij Walong kun je voor van alles terecht. Eigenlijk iets teveel keuze. Vind een gerecht met aubergine super lekker dus daarom vaak gekozen, ook de loempia's zijn erg lekker (niet aan te raden om ze af te halen, zonde, dan zijn ze niet meer krokant). Jammer dat deze zaak niet brengt!
Cock D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Afgelopen vrijdag "zaten we er doorheen". De keus was lui op de bank te gaan liggen of een menu nemen bij Walong. Gelukkig deden we het laatste. Zoals al tientallen jaren gebruikelijk was de kwaliteit uitstekend. We namen het Kantonnees menu A met zijn tweeën. Inclusief drankjes rekenden we EUR 74,00 af en gingen opgefleurd weer naar huis.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
De nare lucht zodra de deur opengaat, zegt het al: dat wordt geen lekker maal. De wijnkaart mag gezien worden. Het eenvoudige dessert, ijs plus slagroom met wat plakjes banaan en een sausje van palmsuiker (€5,50), at ik met smaak. Maar wat er verder op ons papieren placematje verscheen! Drie krokante garnalenballen (€5,40): krokant waren ze, maar was die onsmakelijke korst van hergebruikte beschuit gemaakt? De ballen waren gebakken in olie met een heel lange geschiedenis, uiteraard goed voor een smerige bijsmaak. De vulling, waarin ik geen garnaal kon ontdekken, was niet minder bar. Het hoofdgerecht, een combinatie van twee varkensvleesbereidingen en Pekingeend (€14,50), was vooral ondraaglijk zout. Vervelende botjes en botsplinters in de eend. Op een beetje kort gewokte groente na had alles dezelfde laffe smaak en slappe structuur. Zelfs uit de treurigste magnetronbak van de supermarkt smaakt de Oosterse keuken beter dan bij Walong.
PumMum .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Op die heerlijke maar dure winkelstraat 'de Fred' een modern Chinees restaurant. Het bezoek waard, want er wordt licht gekookt en ook nog zonder ve-tsin, gelukkig. Bekende chinese gerechten opgediend met een licht moderne twist; lekker en licht. Die oesters! En ook nog eens voor redelijke prijzen, ondanks het prijzige karakter van de winkelstraat! Geen wonder dat de zaak zich kan verheugen op een grote klantenkring.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Na een goede eerste kennismaking nu voor de verjaardag van mijn zoon hier gaan lunchen met 5 personen. Aardige dame in de bediening die goed haar best deed (gebrekkig nederlands) we hebben eerst op het terras een aperitief gedronken met pangsit goreng (prima) daarna naar binnen, we hadden een ronde tafel met draai plateau waar de gerechten op werden gezet. Heerlijke dim sum, pannenkoekjes met pekingeend, rijst in lotusblad, inktvis en alles erg lekker. Daarna twee soorten mie 1 met kip en 1 met garnaal, hierbij nog wat pasteitjes? krokante buitenkant met een vulling van varkensvlees en garnaal. We hebben onze buikjes rond gegeten en iedereen heeft genoten en de jarige zeker !
R. S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Walong ligt midden in de Frederik Hendriklaan in Den Haag. Gelukkig lukt het om zondagavond in de buurt een parkeerplek te vinden en zijn er nog een paar tafels beschikbaar. Het is druk. We krijgen onze menus snel, maar daarna is het wachten geblazen. Eerst om onze keuze op te nemen, daarna tot het eten daadwerkelijk arriveert.
De kaart is een telefoonboek. Vanwege een vrij rumoerige eetzaal kost het vrij veel moeite om onze keuze te bepalen.
De eerste dim sums smaken lekker, maar niet wereldschokkend. Ons hoofdgerecht bestaat uit Peking eend en varkensvlees in rode saus. Het smaakt allemaal behoorlijk, maar wakker zullen we er niet van liggen. De rekening is niet bijzonder hoog. Als de dames van de bediening zich vaker aan onze tafel hadden gemeld, dan hadden ze vaak nog een paar extra biertjes kunnen verkopen. Dat lag niet aan hun inzet, maar domweg te weinig dames op het aantal couverts...komen we terug? Wanneer het rustiger is.
Bartromp .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
prima zaakje! Lekker eten in een leuke ambiance. Althans de keuze was in het nette of de wat meer informele ruimte. Best wel divers in keuze. Verse producten zijn goed zichtbaar. We hebben snel wat gegeten en dat was ook geen enkel probleem voor de keuken. Hier kom ik zeker terug.
Wil L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Kwam hier regelmatig . Ivm werk etc minder. Laatst weer geweest en de gerechten en bediening waren allen uitmuntend. Heerlijk gegeten , fantastische avond gehad.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Woensdag 22 juli jl. weer eens bij Walong gegeten. Komen daar al meer dan 45 jaar en hebben alle transformaties van dit restaurant dan ook meegemaakt. Ditmaal als voorgerecht gekozen voor de Sun Lat Tong (scherp-zure soep) en de Hai Yuk Kang (maissoep met krab). De één lekker pittig en de ander lekker zacht. Vervolgens als hoofdgerecht de Dim Sum: Ha Cheung Fan (rijstmeelflensjes gevuld met garnalen - was er helaas maar één - en sojasaus), Pin Pei Ab (geroosterde Peking-eend in pannenkoekjes - helaas was de eend te ver doorgebakken en taai), Ngau Yuk Kun (gesneden ossenhaas met lente-uien en selderij in pannenkoekjes - smaakte goed), Kau Tjoi Kau (gefrituurde pasteitjes met garnalen- en vleesvulling, spinazie en Chinese bieslook - erg lekker) en Chui Tjok Cheung (rijstmeelflensjes met gefrituurde sojabonenvellen, gevuld met garnalen- en varkensvleesvulling en sojasaus - een aanrader). De bediening was - als altijd - vriendelijk. Gerechten komen redelijk snel door. Prijs/kwaliteit-verhouding is hier prima in orde. Gezien de tegenvallende Peking-eend ditmaal een 7 in plaats van een 8 of 9.