Walia

Heuvelstraat 144 4813 GC Breda Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Walia

Maak kennis met de Ethiopische eetcultuur in dit gezellige restaurant in Breda. Het eten in Ethiopië is gericht  op het delen van een ervaring. Zo kun je hier volgense de Afrikaanse cultuur eten waarbij de gerechten midden op tafel worden geserveerd, alles op één schaal. En hier mag je eten met je vingers! Kleurige en gekruide gerechten waar je niet vanaf kunt blijven. Uiteraard krijg je van te voren uitgelegd wat je eet en hoe ze dat in Ethiopië doen. Leuk, anders en heel erg lekker!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Walia

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.00 uur

• MasterCard , Pin , Visa
  • Bar

Jouw recensie over het restaurant Walia

Inge V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Heerlijke eten, vriendelijk mensen en een unieke ervaring rijker! Zeker een aanrader als je kennis wil maken met Afrika!
S.I. V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We werden als groep hartelijk welkom geheten. De bediening is zeer vriendelijk en ze nemen rustig de tijd om de handen op traditionele wijze te komen wassen en om vragen te beantwoorden als je die hebt. En het eten was heerlijk! En niet duur... Echt een aanrader.
Tanja B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk gegeten, zeer gastvrij bediend. Het was een heerlijke avond, we komen zeker nog eens terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lily T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Bijzonder eten met unieke smaken. Wie van kruidig eten houdt, kan zijn hart hier ophalen. Wij aten met bestek en aan een tafel. Kan niet lekkerder, leuker en hartelijker. Een échte aanrader!
Arnoud W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Heerlijk gegeten, met bijzonder aardige bediening en met veel persoonlijke aandacht van de eigenaren
olaf R.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Na een vriendelijk ontvangst in een lege zaak het toch een kans gegeven want je weet maar nooit. Na een uitleg over hoe en wat te eten een keuze gemaakt uit de aanbevelingen. Het werd een mix van vegi en vlees (lam/kip). De prijzen zijn heel vriendelijk maar de kwaliteit van het eten daarentegen niet. Vlees kwam uit vriezer via een magnetron op de tafel. Resultaat was lauw/koud en smakeloos voedsel. Dan nog een fors niet kloppende rekening en het feest is compleet. Kortom, dit was niet voor herhaling vatbaar.
Mo F.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Het eten was geweldig, ook zeer geschikt voor vegetariers. De service was perfect, een hele vriendelijke jongen, die alles goed uitgelegd heeft. Parkeerplaats voor de deur, wat wil je nog meer?
Jolien1994 G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heerlijk gegeten, leuke goede en correcte bediening. goede uitleg van gerechten. Bij het hoofdgerecht zit een soort van brood in de vorm van een pannenkoek, hiermee eet je het hoofdgerecht op. Mijn vriend en ik vonden er wel veel pannekoek bij zitten in verhouding tot het vlees, we waren echt blij verrast met de smaken!
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Bij Walia heerlijk gegeten met een gunstige prijs, vriendelijke bediening en als afsluiter de heerlijke Etiopische koffie met popcorn. Het duurt wat lang voordat de koffie klaar is, dat komt door alle handelingen die men doet om hem vers te bereiden.
Demi B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Vriendelijke bediening, goed eten! Door de traditionele sfeer waan je je echt in Ethiopische sferen en had ik gelijk weer zin om richting Ethiopië af te reizen!
Fran K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Het diner en de bediening waren prima. Hopelijk een goed voorproefje van de geplande vakantie in Ethiopië. De inrichting en sfeer waren slechts redelijk omdat we geen gebruik wensten te maken van de traditioneel Ethiopische ruimte (onze keuze).
Corrie V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Prettige kennismaking met de Ethiopisch keuken. Smakelijk vegetarisch gegeten met een bijzondere koffieceremonie na de maaltijd. Je maakt in het restaurant niet alleen kennis met de Ethiopisch keuken maar ook met de cultuur en gastvrijheid.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk gegeten en bijzonder vriendelijk personeel!
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Voor de tweede keer gegeten bij Walia. Wat een fantastische mogelijkheid om van de Ethiopische keuken te kunnen genieten. Walia is gevestigd in wat vroeger een volkscafe was, net buiten het centrum (slechts 5 minuten met de auto) van Breda. In het interieur is het oude cafe helaas nog niet volledig verdwenen, ondanks de Ethiopische sfeervolle aankleding.. Het was niet druk op deze eerste dag van de zomervakantie (mogelijke reden?). We kozen voor vier gerechten (twee vlees, twee groenten) waar uiteraard injera's bij geserveerd werden. Het handwasritueel werd serieus genomen, waarna de gerechten vrij snel gereserveerd werden. We kozen voor tebs (pittig lamsvlees met paprika), bozena shiro (stoofpot van kikkererwten en rundvlees), witte kool en atekil wot (aardappel, pompoen, wortel en sperziebonen). Hierbij kregen we ook een soort salade bij (met fetakaas en olijven). De wijn die erbij geschonken werd was Ethiopisch: een toegankelijke merlot, vol van smaak die prima paste bij de door ons gekozen gerechten. Het lamsvlees was goed op smaak en duidelijk recent bereid, de stoofpot smaakte ook heerlijk, de witte kool was smakelijk maar iets minder bijzonder dan de andere gerechten, de atekil wot was daarentegen een echte aanrader. De salade hebben we vooral mooi laten zijn en amper van geproefd. Nadien nog verse koffie gedronken waar we gezouten popcorn bij kregen. Al met al, opnieuw een hele goede ervaring met Walia. De prijs voor 4 gerechten + injera's en salade is 40 euro! Ik raad dit restaurant dan ook zeker van harte aan voor iedereen die wil genieten van of kennis wil maken met de Ethiopische keuken.
Barbara F.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
We waren met 4 volwassenen en hebben heerlijk gegeten. Weer eens wat anders. Kende deze keuken nog helemaal niet. Maar heerlijk gekruid en gezellig. Ook fijn bediend. Hartstikke leuk en lekker
Yolanda S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Bij ontvangst hadden we de keuze tussen traditionele krukjes of een tafeltje. Het werd de tafel. Gekozen voor het combinatiegerecht dat bestaat uit zes vegetarische maaltjes, of vier icm vlees. En dat alles op ons verzoek zoals het hoort bovenop de Ethiopische 'pannekoek'. Met een lekkere kruidige rode wijn uit Ethiopië erbij was het genieten. Het eten was echt heel erg goed. Tegen het einde begon een dame in Ethiopische kleding op traditionele wijze koffiebonen te branden. Desgewenst kon je erbij zitten en zo ontstond n kringetje van gasten. Wij bleven aan ons tafeltje maar genoten toch mee (de dame kwam even langs met de bonen en liet ons eraan ruiken). We rekenden voor hoofdgerecht, een fles rode wijn, een karaf water, een koffie en een thee 50 euro af (inclusief fooi). Het restaurant is deze zomer pas open gegaan. We kunnen ons voorstellen dat het hier snel drukker wordt. Wij gaan hier in ieder geval absoluut terugkomen ???? want dit smaakt naar meer.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ethiopisch, je denkt er niet meteen aan als je uiteten gaat maar kennelijk iets van deze tijd. Steeds vaker zie je authentieke specialiteiten restaurants opduiken in Nederland. Op aanraden van een kennis zijn wij hier op een zaterdag geweest, het was rustig en dat bevreemde mij want wij hebben deze avond heerlijk gegeten en zelden zo'n gastvrije bediening en eigenaar meegemaakt als hier bij Walia. Men is oprecht blij dat je komt, chapeau! Voor ons de eerste keer Ethiopisch dus met de handen eten was een hele leuke beleving. Lekkere vegetarisch/vegan gerechten op welke goed gekruid waren, wij hadden een verzamelgerecht van 6 verschillende gerechten (Duba, Miser, Aterkik, Gomen-wot en shiro) plus Tebs speciaal (rundvlees). IN het restaurant werd ook live koffie gebrand zodoende krijg je een speciale sfeer en waan je jezelf in Ethiopische sferen, nu alleen nog op termijn de inrichting meer afstemmen want je ziet nog tevee het vorige bruine café erin terug. Ga zo door!
Linda1w .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wat een top restaurant,
We hadden een vega soep als een voorgerecht, het was heerlijk!
we hadden de combinatie vleesgerecht als een hoofdgerecht, we hadden 4 verschillende vleesgerechten. HEELIJK!! met al de kruiden en verschillende smaken.
JaapenSaskia .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Walia in Breda. Uitgebreide kaart, goede variatie in pittige en minder pittige gerechten. Uitstekende sfeer(als er wat minder minder wolken waren zou je je in Ethiopië kunnen wanen)
Leuke bediening in Ethiopische kleding. De koffie na was echt een feestje! Koffiebonen worden ter plekke gebrand en daar wordt dan de koffie van gezet!
Aanrader!
dunsjos .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Ondanks dat het restaurant nog maar kort open was een aantal gerechten niet voorradig. Das jammer.. De tomaten, die het hoofdingrediënt van een voorgerecht vormden waren onrijp en hard. De samosaflapjes, verkrijgbaar in elk Grieks en Turks restaurant, waren niet lang genoeg gefrituurd, koud en zelfs enigszins bevroren nog...Het ene hoofdgerecht bestond uit 1 kippenpootje en een hardgekookt ei met een erg zoute sambal/uiensaus (die ook werd geserveerd als amuse met stokbrood) en daarbij een zompige pannenkoek die voor typisch Ethiopisch moest doorgaan. Dan wordt 15 piek al snel (te) veel. Het andere hoofdgerecht bevatte wat flinters rundvlees in een satesausachtige en bovenal erg zoute saus. Daarbij wat kapot gekookte groenten.. Ook dan wordt 16 piek (te) veel...Zouden dit allemaal beginnersfouten zijn? Is men nog doende de puntjes op de i te zetten? Daarvoor waren de gemaakte fouten te groot..Laten we hopen dat de weg naar boven vanaf nu bewandeld gaat worden..Wel erg vriendelijke mensen die je enthousiast bedienen..