Walia

Heuvelstraat 144 4813 GC Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Walia

Maak kennis met de Ethiopische eetcultuur in dit gezellige restaurant in Breda. Het eten in Ethiopië is gericht  op het delen van een ervaring. Zo kun je hier volgense de Afrikaanse cultuur eten waarbij de gerechten midden op tafel worden geserveerd, alles op één schaal. En hier mag je eten met je vingers! Kleurige en gekruide gerechten waar je niet vanaf kunt blijven. Uiteraard krijg je van te voren uitgelegd wat je eet en hoe ze dat in Ethiopië doen. Leuk, anders en heel erg lekker!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Walia

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17.00 - 22.00 uur

• Mastercard , Pin , Visa
  • Bar

Jouw recensie over het restaurant Walia

Anne-Marie M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
We zijn Zeer vriendelijk ontvangen, hebben een goede uitleg gekregen over de tradities en hebben heerlijk gegeten! We komen zeker terug.
V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Erg sympathieke plek. Zorgzaam en vriendelijke personeel. Fijne sfeer, bijna huiskamer-achtig. Je kunt op een traditionele Ethiopische manier eten (met z'n allen rond een ronde tafel). Onze handen werden voor het eten gewassen, helemaal in stijl. Het eten liet niets te wensen over. We komen zeker nog eens terug!
Debbie H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Prima eten en bediening. Groot restaurant wat op vrijdagavond jammer genoeg slechts twee groepjes klanten bediende. Jammer, want het eten en de bediening waren super!
Buitelaar1 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
De vleesgerechten waren van wisselende kwaliteit. Wij hadden iets met lam, en leek bijna niet gekruid te zijn. Ook zat er een typische geur aan. Net of het uit de magnetron kwam. De Doro Wot was echt Ethiopisch gekruid. En het rundvlees ook. Het andere kipgerecht kon ik niet echt goed plaatsen. Voorgerechten: De sambusa was er niet. Terwijl juist dat iets typisch Ethiopisch is. We konden wel koude Injerra krijgen met tomaat. Maar dat werd met lepel geserveerd... is dat nou typisch Ethiopisch? Verder merkten we in deze januari maand fruitvliegjes op in het restaurant. Hinderlijk. Dit mag niet kunnen! We zaten in het traditionele gedeelte. En dat is echt leuk. Alhoewel het bruin café wat er eerst zat, nog doorheen schemerde... de rest doet niet echt Ethiopisch aan. De koffieceremonie is leuk.
Als nagerecht hadden we van die zoete bladerdeeghapjes. Die horen koud te zijn. Nu waren ze warm, zacht en klef. Waarschijnlijk ontdooid in de magnetron? Als ik het vergelijk met andere Ethiopische restaurants, is de kwaliteit van het eten echt wel minder. De bediening is vriendelijk. Maar het duurde erg lang. Dat kwam waarschijnlijk door te weinig personeel. Het gekke was ook dat mensen die later kwamen eerder hun eten kregen... We twijfelen of we nog een keer gaan.
Jitteke S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Het is een leuke ervaring om hier te eten. Je kunt kiezen tussen een tafel met stoelen en bestek of traditioneel. Hier eet je met je handen en deel je je eten. De man die ons bediende gaf ons veel achtergrondinformatie over Ethiopië toen we ernaar vroegen.
De zelfgebrande koffie is echt een aanrader! ( hou er rekening mee dat branden en zetten 20 minuten duurt)
Tien S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Blijft heerlijk, die combinatie van verschillende smaken in de Ethiopische keuken! Om je vingers bij af te likken, letterlijk!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Heerlijke eten, vriendelijk mensen en een unieke ervaring rijker! Zeker een aanrader als je kennis wil maken met Afrika!
S.I. V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We werden als groep hartelijk welkom geheten. De bediening is zeer vriendelijk en ze nemen rustig de tijd om de handen op traditionele wijze te komen wassen en om vragen te beantwoorden als je die hebt. En het eten was heerlijk! En niet duur... Echt een aanrader.
Tanja B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk gegeten, zeer gastvrij bediend. Het was een heerlijke avond, we komen zeker nog eens terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lily T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Bijzonder eten met unieke smaken. Wie van kruidig eten houdt, kan zijn hart hier ophalen. Wij aten met bestek en aan een tafel. Kan niet lekkerder, leuker en hartelijker. Een échte aanrader!
Arnoud W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Heerlijk gegeten, met bijzonder aardige bediening en met veel persoonlijke aandacht van de eigenaren
Olaf R.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Na een vriendelijk ontvangst in een lege zaak het toch een kans gegeven want je weet maar nooit. Na een uitleg over hoe en wat te eten een keuze gemaakt uit de aanbevelingen. Het werd een mix van vegi en vlees (lam/kip). De prijzen zijn heel vriendelijk maar de kwaliteit van het eten daarentegen niet. Vlees kwam uit vriezer via een magnetron op de tafel. Resultaat was lauw/koud en smakeloos voedsel. Dan nog een fors niet kloppende rekening en het feest is compleet. Kortom, dit was niet voor herhaling vatbaar.
Mo F.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Het eten was geweldig, ook zeer geschikt voor vegetariers. De service was perfect, een hele vriendelijke jongen, die alles goed uitgelegd heeft. Parkeerplaats voor de deur, wat wil je nog meer?
Jolien G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heerlijk gegeten, leuke goede en correcte bediening. goede uitleg van gerechten. Bij het hoofdgerecht zit een soort van brood in de vorm van een pannenkoek, hiermee eet je het hoofdgerecht op. Mijn vriend en ik vonden er wel veel pannekoek bij zitten in verhouding tot het vlees, we waren echt blij verrast met de smaken!
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Bij Walia heerlijk gegeten met een gunstige prijs, vriendelijke bediening en als afsluiter de heerlijke Etiopische koffie met popcorn. Het duurt wat lang voordat de koffie klaar is, dat komt door alle handelingen die men doet om hem vers te bereiden.
Nathalia B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Vriendelijke bediening, goed eten! Door de traditionele sfeer waan je je echt in Ethiopische sferen en had ik gelijk weer zin om richting Ethiopië af te reizen!
Fran K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Het diner en de bediening waren prima. Hopelijk een goed voorproefje van de geplande vakantie in Ethiopië. De inrichting en sfeer waren slechts redelijk omdat we geen gebruik wensten te maken van de traditioneel Ethiopische ruimte (onze keuze).
Corrie V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Prettige kennismaking met de Ethiopisch keuken. Smakelijk vegetarisch gegeten met een bijzondere koffieceremonie na de maaltijd. Je maakt in het restaurant niet alleen kennis met de Ethiopisch keuken maar ook met de cultuur en gastvrijheid.
Addy V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk gegeten en bijzonder vriendelijk personeel!
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Voor de tweede keer gegeten bij Walia. Wat een fantastische mogelijkheid om van de Ethiopische keuken te kunnen genieten. Walia is gevestigd in wat vroeger een volkscafe was, net buiten het centrum (slechts 5 minuten met de auto) van Breda. In het interieur is het oude cafe helaas nog niet volledig verdwenen, ondanks de Ethiopische sfeervolle aankleding.. Het was niet druk op deze eerste dag van de zomervakantie (mogelijke reden?). We kozen voor vier gerechten (twee vlees, twee groenten) waar uiteraard injera's bij geserveerd werden. Het handwasritueel werd serieus genomen, waarna de gerechten vrij snel gereserveerd werden. We kozen voor tebs (pittig lamsvlees met paprika), bozena shiro (stoofpot van kikkererwten en rundvlees), witte kool en atekil wot (aardappel, pompoen, wortel en sperziebonen). Hierbij kregen we ook een soort salade bij (met fetakaas en olijven). De wijn die erbij geschonken werd was Ethiopisch: een toegankelijke merlot, vol van smaak die prima paste bij de door ons gekozen gerechten. Het lamsvlees was goed op smaak en duidelijk recent bereid, de stoofpot smaakte ook heerlijk, de witte kool was smakelijk maar iets minder bijzonder dan de andere gerechten, de atekil wot was daarentegen een echte aanrader. De salade hebben we vooral mooi laten zijn en amper van geproefd. Nadien nog verse koffie gedronken waar we gezouten popcorn bij kregen. Al met al, opnieuw een hele goede ervaring met Walia. De prijs voor 4 gerechten + injera's en salade is 40 euro! Ik raad dit restaurant dan ook zeker van harte aan voor iedereen die wil genieten van of kennis wil maken met de Ethiopische keuken.