Walia Ibex

31-206713466

Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Walia Ibex

Maak in Amsterdam kennis met de Ethiopische keuken. Dat betekent een flinke keuze aan zowel vleesgerechten als vegetarische gerechten. De Ethiopische keuken is niet compleet zonder het zogenaamde ingera: een typisch Ethiopisch brood. Wil je een bijzonder avondje uit en fijn genieten van een bijzondere keuken? Kom dan zeker naar Walia Ibex.

Meer informatie over restaurant Walia Ibex

Tram 24 stadhouderskade of Heineken plein en metro 52 vijzelgracht of de pijp.

Maandag t/m zondag vanaf 17:00

9,1
7,2

Jouw recensie over het restaurant Walia Ibex

Jannieke G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Heerlijk gegeten. We hadden allemaal de combinatie van 5 vleesgerechten. Een aanrader! De man die ons bediende was erg vriendelijk, maar sprak geen Nederlands. De inrichting was sober maar wel schoon. Prima eettentje!
Jaap O.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Absoluut een aanrader als je eens iets anders wilt.
Zaida R.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Heerlijk gegeten! Zaten met een groep van 8 en kregen alsnog redelijk snel ons eten! Het was echt helemaal top!
Carine V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Heerlijk gegeten! Gastvrije ontvangst en ook hulp bij uitzoeken van voor ons onbekende gerechten! Wat een feest! Gaan zeker terug!
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Fantastisch lekker eten, veel vegetarische opties, hartelijke bediening en goede prijzen- ik kom hier graag en vind dit 1 van de betere Ethiopische restaurants in de stad.
Theo L.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Eten was lekker alleen een beetje koud
Berend L.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Simpel ding met lekker en betaalbaar eten!
Vanessa P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Erg vers eten, supervriendelijke eigenaar die graag wat uitlegt over de kaart en de keuken. Heerlijk exotisch bier en een fijne klant is koning in mijn paleis- vibe. Aanrader!!! Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Gert M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Origineel ethiopisch restaurant. Aardige behulpzame eigenaar. Erg lekker eten in eenvoudige setting.
Roel S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heeft de bekende sfeer van meerdere Ethiopische restaurants, maar met behoud van de cultuur kan het wel veel beter worden ingericht. Het eten is top, en Ethiopisch pils is geweldig!
Tom E.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
A hidden gem on u tegen te zeggen!
André D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
De website geeft een beeld van bloemen, juiste verlichting en een rustige sfeer.
Wij zaten met een groep van 10 naast ons en het was 1 klankkast door de kale inrichting, geen “zachte” materialen die het geluid dempen in bijna kantine verlichting. 1 gastheer uiterst aardig maar te druk voor hem, af en toe even weg alsof hij ook de keuken nog erbij deed? Eten tsja, sommige dingen/groenten doorendoor gekookt. Voor 17 per hoofdgerecht omdat we wat diversere soorten wilden vond ik het in deze ambiance niet helemaal kloppen. Tafels schoon maar er keek wel een grote spin op plafond mee. De 8,5 van Iens is wellicht voor de innemende eigenaar/kok. Voor ff samen een aparte hap ok, maar sfeerloos
M. J.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Het was voor ons een bijzonder leuke ervaring om bij Walia Ibex te eten. We werden goed geadviseerd aangezien we voor het eerst Ethiopisch aten.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Goed en lekker eten in echt Ethiopische stijl. Echt een aanrader.

Aanrader is de schotel van 4 verschillende vlees of vegetarisch gerechten. Voor twee personen is dit te combineren tot een grote schaal met inera's en 4 vlees en 4 vegetarische gerechten erop. Waar vaak de verschillende gerechten beetje gelijk smaken en wat vettig zijn is dat hier zeker niet het geval. Elk gerecht heeft zijn eigen smaak. De portie grootte is ook zeker voldoende.

Het kokosbier is ook echt een aanrader. Lekker fris en past er goed bij.

Aankleding is niet super gezellig maar goed te doen. Alleen niet echt geschikt voor een romantische date. Je eet met je hand zoals dat gebruikelijk is maar desgewenst kun je ook bestek krijgen.
HJ V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Vriendelijke bediening, goed eten. Zouden misschien op de menukaart kunnen aangeven dat de combinatie van vegetarische- en vleesgerechten mogelijk is. Beetje sobere inrichting, maar om met vrienden een keer lekker Ethiopisch te eten absoluut een aanrader.
Rita D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Lekker eten. Wij hadden verschillende gerechten met een soort van pannenkoek. Erg smaakvol. Het kokosbier, geserveerd in een kokosnoot, was erg lekker en paste er goed bij.
Ze zitten een beetje op een afgelegen plek, zo in een zijstraatje van de Ferd. Bol, maar het loont de moeite om daar eens te gaan eten. Erg vriendelijke bediening.
Susan D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Je gunt deze aardige meneer meer klanten! Het eten is lekker, authentiek Ethiopisch, en niet duur. Meneer is klantgericht en vriendelijk. Het interieur is schoon en netjes, maar wel oubollig en niet meer van deze tijd.
Tiemen R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heerlijk eten en vriendelijke service.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Zeer vriendelijk geprijsd en heel erg lekker gegeten. Lekker met je handen in het Ethiopische eten duiken, heerlijk! Ook het coco-biertje uit de kokosnoot was lekker. Vriendelijke en betrokken bediening die met je meedenkt. Wel wat weinig sfeervol verlicht en niet zo druk, wat jammer was.
Inge C.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Ik heb zelf 4 jaar in Ethiopië gewoond en ken de lokale keuken door en door. Ik kan zeggen dat dit het beste Ethiopische restaurant is waar ik ooit gegeten heb (België en Nederland). De bediening is uitermate vriendelijk en je voelt je er echt welkom. Als dit restaurant in de "toeristenbuurt" zou liggen zou het drummen worden voor een plaatsje, maar het is helemaal niet ver van het Rijksmuseum dus allen daarheen voor een superheerlijke maaltijd :-)