Walia Ibex

31-206713466

Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Walia Ibex

Maak in Amsterdam kennis met de Ethiopische keuken. Dat betekent een flinke keuze aan zowel vleesgerechten als vegetarische gerechten. De Ethiopische keuken is niet compleet zonder het zogenaamde ingera: een typisch Ethiopisch brood. Wil je een bijzonder avondje uit en fijn genieten van een bijzondere keuken? Kom dan zeker naar Walia Ibex.

Meer informatie over restaurant Walia Ibex

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Walia Ibex

M. J.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Het was voor ons een bijzonder leuke ervaring om bij Walia Ibex te eten. We werden goed geadviseerd aangezien we voor het eerst Ethiopisch aten.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Goed en lekker eten in echt Ethiopische stijl. Echt een aanrader.

Aanrader is de schotel van 4 verschillende vlees of vegetarisch gerechten. Voor twee personen is dit te combineren tot een grote schaal met inera's en 4 vlees en 4 vegetarische gerechten erop. Waar vaak de verschillende gerechten beetje gelijk smaken en wat vettig zijn is dat hier zeker niet het geval. Elk gerecht heeft zijn eigen smaak. De portie grootte is ook zeker voldoende.

Het kokosbier is ook echt een aanrader. Lekker fris en past er goed bij.

Aankleding is niet super gezellig maar goed te doen. Alleen niet echt geschikt voor een romantische date. Je eet met je hand zoals dat gebruikelijk is maar desgewenst kun je ook bestek krijgen.
HJ V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Vriendelijke bediening, goed eten. Zouden misschien op de menukaart kunnen aangeven dat de combinatie van vegetarische- en vleesgerechten mogelijk is. Beetje sobere inrichting, maar om met vrienden een keer lekker Ethiopisch te eten absoluut een aanrader.
Rita D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Lekker eten. Wij hadden verschillende gerechten met een soort van pannenkoek. Erg smaakvol. Het kokosbier, geserveerd in een kokosnoot, was erg lekker en paste er goed bij.
Ze zitten een beetje op een afgelegen plek, zo in een zijstraatje van de Ferd. Bol, maar het loont de moeite om daar eens te gaan eten. Erg vriendelijke bediening.
Susan D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Je gunt deze aardige meneer meer klanten! Het eten is lekker, authentiek Ethiopisch, en niet duur. Meneer is klantgericht en vriendelijk. Het interieur is schoon en netjes, maar wel oubollig en niet meer van deze tijd.
Tiemen R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heerlijk eten en vriendelijke service.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Zeer vriendelijk geprijsd en heel erg lekker gegeten. Lekker met je handen in het Ethiopische eten duiken, heerlijk! Ook het coco-biertje uit de kokosnoot was lekker. Vriendelijke en betrokken bediening die met je meedenkt. Wel wat weinig sfeervol verlicht en niet zo druk, wat jammer was.
Inge C.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Ik heb zelf 4 jaar in Ethiopië gewoond en ken de lokale keuken door en door. Ik kan zeggen dat dit het beste Ethiopische restaurant is waar ik ooit gegeten heb (België en Nederland). De bediening is uitermate vriendelijk en je voelt je er echt welkom. Als dit restaurant in de "toeristenbuurt" zou liggen zou het drummen worden voor een plaatsje, maar het is helemaal niet ver van het Rijksmuseum dus allen daarheen voor een superheerlijke maaltijd :-)
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Voor liefhebbers van exotische keukens is dit een interessant adres
en anderen moeten het maar eens gauw gaan proberen. Prima
smaakvolle gerechten. Het is jammer dat de zaak niet overloopt
van de gasten. Dat ligt niet aan de vriendelijke gastheer en zijn vrouw
maar aan het onbekende waarschijnlijk. Zo onbekend zijn kip, rund,lams,
bonen, linzen, spinazie toch niet ? Waar voor het geld en lekker. Wat wil
een smulpaap nog meer. Het hoeft niet elke dag een sterrenzaak te zijn.
Eerlijke keuken.
Iren W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Zalig gegeten afgelopen maandag bij Walia Ibex. Het interieur is absoluut 'authentiek', maar als je niet voor een chique avondje uit gaat is dit zeker een aanrader! Lekker met de handjes eten, smaakvolle lam en kip en ook fantastische linzen gerechten. Allemaal geserveerd met spinazie en cottage cheese. Echt een smaaksensatie voor een meer dan redelijke prijs.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Heerlijke ethiopische pannekoeken gegeten op de ethiopische manier. De eigenaar is heel vriendelijk en legt graag dingen uit over alles wat op de kaart stond wat erg interessant was. Restaurant zelf zag er prima uit, maar het menu mag van mij wel iets gevarieerder. Tot nu toe een goede one-timer die me bij zal blijven.
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten. Cominatieschotels om lekker alle gerechtjes uit te proberen. Eerlijke prijzen en drankjes zijn bijna gratis.
Marijke-Scheffer .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Walia Ibexis een eenvoudig zaakje met vriendelijke bediening en heerlijk eten. We hebben een combinatie genomen met vlees en vegatarische gerechten. De smaak van de vele diverse gerechten was heerlijk, ook bijv van de spinazie. De gerechten waren van mild tot zeer pittig. We kregen een uitleg hoe we het met onze handen konden eten ( traditionele wijze) maar kregen er ook bestek bij.
We hopen dat meer mensen dit zaakje ontdekken.
Semhar A.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Al meerdere malen bij Walia Ibex gegeten. Dit is en blijft het beste Ethiopische restaurant waar ik ooit gegeten heb. Het eten is perfect van smaak, de doro wot is mijn favoriet!
De mensen zijn zeer vriendelijk en bescheiden en leggen alles heel goed uit. Het is hier vaak rustig wat uitermate zonde is. Ik heb hier gister afgehaald ook een aanrader. Alles wordt netjes in aparte bakjes gedaan. Ik kom hier zeker vaker het is eten is echt Top!!
Kurkuma .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Ontzettend lekker gegeten! Op verzoek verschillende maaltijden op één plaat gekregen, zodat we alles konden delen. Er werd heel meelevend gewaarschuwd dat we een gerecht met rauw vlees hadden besteld, of we het wel zeker wisten - natuurlijk, en lekker dat het was! De rest van de gerechten was vegetarisch, net zo goed natuurlijk. Alles heel anders van smaak en toch paste het bij elkaar. We dronken een pot Ethiopische thee bij het eten en dat is een aanrader. Heel erg vriendelijk bediend, alleen jammer dat toen we eigenlijk nog iets wilden drinken men te druk was met elkaar en telefoons om ons nog op te merken. Maar ga hier vooral eten, doodzonde dat het hier op een zaterdagavond niet vol zit!
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Wat vaker eet ik hier nu en het gaat mij steeds meer bevallen.
Onbegrijpelijk dat de zaak niet wat frequenter wordt bezocht.
Het proberen echt waard. Het gaat hier om de smaak van het eten
en daarom gaan wij toch in eerste instantie naar een restaurant ?
Ontdek andere keukens !
annekeroele .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Vooraf groene salade en torilla met bonendip gegeten. Gemengde vleesschotel en vegetarische schotel voor elk een persoon als hoofdgerecht. Geserveerd op grote schaal met broodpannekoek. Heerlijk. Ieder gerechtje met geheel eigen smaak. Van pittig tot mild gekruid. Eten met je handen. Of natuurlijk met bestek. Kruidenthee erg lekker toe. Topkeuken voor erg weinig geld. Laat je niet afschrikken door weinige opsmuk interieur. Aardige bediening/kok. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Vooruit ! Vrijwel alle keukens gehad maar nog niet de Ethiopische.
Het is altijd wennen maar je proeft hier in dit eenvoudige eethuisje
meteen goede smaken. Kip, rund- en lams suddervlees en gehakt waren
allen goed gekruid. Ook zijn de vegetarische gerechten aan te bevelen.
Buiten het speciale bier e.d. ook een eenvoudige huiswijn. Ik dronk een rode. Ik ben graag bereid om iets meer te betalen voor een betere kwaliteit. Aardige eigenaar.
Gewoon proberen. Wil je niet met je handen eten dan kun je een mes en vork
krijgen maar dan mis je toch wat.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Iedere keer dat wij hier zitten, verbaas ik me erover, dat dit restaurant niet afgeladen vol zit. Van alle Afrikaanse landen serveert Walia Ibex het lekkerste eten en ook nog warm! Ieder gerecht geurig, bereid in zijn eigen kruiden, zodat alles een eigen identiteit krijgt. Voor een schappelijke prijs eet je hier een godenmaal. Tip: bestel bij de maaltijd zo'n heerlijk bananen- of kokosbiertje. Wie van zoet houdt, zal de honingwijn ook kunnen waarderen, maar mijn smaak was het niet. De eigenaar is zeer correct en geeft goede adviezen. Het decor? Kleurrijk en gezellig, niet erg confortabel, maar dat vergeet je door het goede eten.
Michaëla L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Eet hier regelmatig! Heb al bij meerdere Ethiopiers gegeten, maar deze blijft mijn favoriet! De eigenaar, een bijzonder vriendelijke man, doet de bediening. De sfeer is rustig, ontspannen, geen hip gedoe, maar gewoon eerlijk. Het eten is heerlijk op smaak! Tip: vraag naar de Ethiopische thee.. Wel met suiker drinken.. Heerlijk!!