Walia Ibex

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

7,2
Iren W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Zalig gegeten afgelopen maandag bij Walia Ibex. Het interieur is absoluut 'authentiek', maar als je niet voor een chique avondje uit gaat is dit zeker een aanrader! Lekker met de handjes eten, smaakvolle lam en kip en ook fantastische linzen gerechten. Allemaal geserveerd met spinazie en cottage cheese. Echt een smaaksensatie voor een meer dan redelijke prijs.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Heerlijke ethiopische pannekoeken gegeten op de ethiopische manier. De eigenaar is heel vriendelijk en legt graag dingen uit over alles wat op de kaart stond wat erg interessant was. Restaurant zelf zag er prima uit, maar het menu mag van mij wel iets gevarieerder. Tot nu toe een goede one-timer die me bij zal blijven.
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten. Cominatieschotels om lekker alle gerechtjes uit te proberen. Eerlijke prijzen en drankjes zijn bijna gratis.
Marijke-Scheffer .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Walia Ibexis een eenvoudig zaakje met vriendelijke bediening en heerlijk eten. We hebben een combinatie genomen met vlees en vegatarische gerechten. De smaak van de vele diverse gerechten was heerlijk, ook bijv van de spinazie. De gerechten waren van mild tot zeer pittig. We kregen een uitleg hoe we het met onze handen konden eten ( traditionele wijze) maar kregen er ook bestek bij.
We hopen dat meer mensen dit zaakje ontdekken.
Semhar A.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Al meerdere malen bij Walia Ibex gegeten. Dit is en blijft het beste Ethiopische restaurant waar ik ooit gegeten heb. Het eten is perfect van smaak, de doro wot is mijn favoriet!
De mensen zijn zeer vriendelijk en bescheiden en leggen alles heel goed uit. Het is hier vaak rustig wat uitermate zonde is. Ik heb hier gister afgehaald ook een aanrader. Alles wordt netjes in aparte bakjes gedaan. Ik kom hier zeker vaker het is eten is echt Top!!
Kurkuma .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Ontzettend lekker gegeten! Op verzoek verschillende maaltijden op één plaat gekregen, zodat we alles konden delen. Er werd heel meelevend gewaarschuwd dat we een gerecht met rauw vlees hadden besteld, of we het wel zeker wisten - natuurlijk, en lekker dat het was! De rest van de gerechten was vegetarisch, net zo goed natuurlijk. Alles heel anders van smaak en toch paste het bij elkaar. We dronken een pot Ethiopische thee bij het eten en dat is een aanrader. Heel erg vriendelijk bediend, alleen jammer dat toen we eigenlijk nog iets wilden drinken men te druk was met elkaar en telefoons om ons nog op te merken. Maar ga hier vooral eten, doodzonde dat het hier op een zaterdagavond niet vol zit!
Test T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Wat vaker eet ik hier nu en het gaat mij steeds meer bevallen.
Onbegrijpelijk dat de zaak niet wat frequenter wordt bezocht.
Het proberen echt waard. Het gaat hier om de smaak van het eten
en daarom gaan wij toch in eerste instantie naar een restaurant ?
Ontdek andere keukens !
Annekeroele .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Vooraf groene salade en torilla met bonendip gegeten. Gemengde vleesschotel en vegetarische schotel voor elk een persoon als hoofdgerecht. Geserveerd op grote schaal met broodpannekoek. Heerlijk. Ieder gerechtje met geheel eigen smaak. Van pittig tot mild gekruid. Eten met je handen. Of natuurlijk met bestek. Kruidenthee erg lekker toe. Topkeuken voor erg weinig geld. Laat je niet afschrikken door weinige opsmuk interieur. Aardige bediening/kok. Aanrader!
Test T.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Vooruit ! Vrijwel alle keukens gehad maar nog niet de Ethiopische.
Het is altijd wennen maar je proeft hier in dit eenvoudige eethuisje
meteen goede smaken. Kip, rund- en lams suddervlees en gehakt waren
allen goed gekruid. Ook zijn de vegetarische gerechten aan te bevelen.
Buiten het speciale bier e.d. ook een eenvoudige huiswijn. Ik dronk een rode. Ik ben graag bereid om iets meer te betalen voor een betere kwaliteit. Aardige eigenaar.
Gewoon proberen. Wil je niet met je handen eten dan kun je een mes en vork
krijgen maar dan mis je toch wat.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Iedere keer dat wij hier zitten, verbaas ik me erover, dat dit restaurant niet afgeladen vol zit. Van alle Afrikaanse landen serveert Walia Ibex het lekkerste eten en ook nog warm! Ieder gerecht geurig, bereid in zijn eigen kruiden, zodat alles een eigen identiteit krijgt. Voor een schappelijke prijs eet je hier een godenmaal. Tip: bestel bij de maaltijd zo'n heerlijk bananen- of kokosbiertje. Wie van zoet houdt, zal de honingwijn ook kunnen waarderen, maar mijn smaak was het niet. De eigenaar is zeer correct en geeft goede adviezen. Het decor? Kleurrijk en gezellig, niet erg confortabel, maar dat vergeet je door het goede eten.
Michaëla L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Eet hier regelmatig! Heb al bij meerdere Ethiopiers gegeten, maar deze blijft mijn favoriet! De eigenaar, een bijzonder vriendelijke man, doet de bediening. De sfeer is rustig, ontspannen, geen hip gedoe, maar gewoon eerlijk. Het eten is heerlijk op smaak! Tip: vraag naar de Ethiopische thee.. Wel met suiker drinken.. Heerlijk!!
Jessica D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Ik had voorheen nog nooit Ethiopisch gegeten, en pasgeleden kwam ik hier voor het eerst. Sindsdien al drie keer terug gekomen, echt geweldig elke keer weer. Het eten is ontzettend smaakvol en ook gezellig om samen van een groot bord met allerlei hapjes te eten. De man die ons bediende is erg aardig en behulpzaam. Iedereen die ik mee heb genomen hierna toe is sindsdien Ethiopisch verslaafd, dus absoluut een aanrader.
Tanbra .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Leuk en onbekende locatie in de pijp. De service, decor en de sfeer waren goed, alleen jammer van het eten. De smaak was op zich wel goed, alleen jammer genoeg vond ik harde plastic in mijn eten. Was ook een klein beetje misselijk erna, maar dat kan ook andere reden hebben. Bananenbier is zeker aan te raden. Met de 8,2 van eten, ben ik het jammer genoeg niet eens, want ik gun het ze van harte.
Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Het restaurant biedt de Ethiopische keuken in al z'n eenvoud en kracht. Als vegetariër echt een paradijs met linzen en groenten. Quinoa bier erbij en genieten in een rustig stukje van de Pijp met leuke mensen in de bediening.
Sander .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2013
Op basis van de recensies hier bij Walia Ibex gegeten. En dat viel zeker niet tegen! Vriendelijke service, en het eten is lekker. De combinatie van 4 vleessoorten is aan te raden. Het is weer eens wat anders, met je handen eten. Voor herhaling vatbaar.
Nielsvd .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Gister gegeten in dit restaurant. Heb een paar maanden in Ethiopie gewoond, en de smaak van de injera in dit restaurant was zoals in Ethiopie zelf. Erg lekker.
De bediening was beetje chaotisch maar dat hoort er natuurlijk bij. Decoratie zou wat meer Ethiopische gadgets kunnen krijgen.
Het eten was in ieder geval lekker en dus een aanrader!
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Ik houd van alles uitproberen en word daarin zelden teleurgesteld. Met zijn vieren hier gaan eten. De inrichting vrij sobertjes, maar daar ga ik meestal niet voor, al vond ik de aanwezige blauwe kerstverlichting echt niet kunnen in het raam. De bediening (eigenaar) erg correct, vriendelijk en hoffelijk. Alle lof voor hem. Ik heb wel het idee dat je hier niet een vol restaurant moet treffen want anders gaat het wel erg lang duren. Het eten zal ongetwijfeld goed in zijn soort zijn, als ik op eerdere recensies moet afgaan, maar absoluut niet mijn ding gebleken. Ik vond alle smaken wat zoetig en op elkaar lijken, een beetje laf. Ik vond de ingera (de pannekoekjes) erg slap. Ze horen zurig maar ik vind dat dus niet zo. Nee, het zal aan mij liggen, maar mijn type eten was het niet.
BobAnja .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Geweldig gegeten in dit restaurant met vrienden met kinderen en ook met z'n twee komen we er graag. Wij hebben jarenlang in Ethiopië gewoond en kunnen u verzekeren dat dit een authentiek Ethiopisch restaurant is waar je heerlijk kunt eten. Ook onze familie en Nederlandse vrienden gaan graag met ons me hier naar toe! Wij eten regelmatig in Walia Ibex.
Zeepbeer .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
Eten was heerlijk en het was erg gezellig. De bediening was aardig en behulpzaam. Gezellig klein restaurantje en erg sfeervol. Ook lekker: Bananenbier!
Marijke54 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Wij hebben 4 gerechten van het menu gegeten, met vlees en vegetarisch, het was verrassend lekker.
De bediening was heel erg vriendelijk.
Dit restaurant verdiend meer klanten