Walem

Keizersgracht 449 1017 DK Amsterdam Nederland Kaart
31-206253544

Over restaurant Walem

Genieten aan de gracht

Op een van de mooiste plekjes aan de Amsterdamse grachten geniet je van prachtige gerechten uit de mediterrane keuken. De gastvrije bediening zorgt direct voor een welkom gevoel en staat je vol enthousiasme te woord. Van buiten een schitterend oud grachtenpand, binnen strak, modern en tegelijkertijd warm.

Meer informatie over restaurant Walem

- Ontbijt 09:00 - 13:00

7,2
Duur
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Als de zon ook maar een beetje wil schijnen zit het terras van Walem aan de Keizersgracht meteen vol. Wat wellicht minder bekend is, is dat er ook een terras aan de achterzijde is. Van binnen ziet Walem er een beetje verlopen uit en een en ander zou wel een opfrisbeurt kunnen gebruiken. De service was oké en was geheel zoals verwacht voor een zaak die vooral door toeristen gefrequenteerd wordt. Het eten was prima. Ik had de pindasoep met kip, bosui, taugé en tomtom. Dat laatste ingrediënt kende ik niet maar het blijkt een bananenballetje te zijn zoals dat gebruikt wordt in de Surinaamse keuken. De soep was licht, pittig en goed gevuld. Verder had ik de sandwich met warme pastrami, frisse koolsalade en dragonmayonaise. Ook lekker.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Lang niets gegeten bij Walem, nu met een lekker glas witte wijn een eenvoudig maar goed uitziende "brood" lunch. Mooi opgemaakt, lekkere smaken en vlot bediend. Veel te zien als toerist anders een druk terras met mooi uitzicht op water en tussen de passerende auto;'s en fietsers inzittend. Altijd wat te zien..!
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Leuk restaurant aan de Keizersgracht. Prima geluncht. Lekkere clubsandwich kip met glaasje Verdejo. Vriendelijke en vlotte bediening.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
We gaven het een 2e keer de kans. Eerste keer duurde het allemaal te lang. Deze keer duurde het 20 minuten voor voor onze bestelling werd opgenomen. De koffie verkeerd werd lauw gebracht met een excuus dat het wat langer had geduurd. Voor ons de lastste keer.
Elsvangurp .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Bediening erg vriendelijk en snel. Eten was lekker (eendenborst en burger) en goed verzorgd. Aankleding van het restaurant kan wel wat sfeervoller.
Boggie .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Vanmiddag geluncht bij Walem met een croque Madame-kaas. De croque was zeer droog. Dat gold ook voor het doorbakken eitje en de kaas was ver te zoeken. Toen ik het de bediening vertelde werd er schouderophalend gereageerd "jammer". En dat voor € 8,-. Dat is zeker jammer, want ik lunch daar niet meer.
Deniz Y.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Vandaag heerlijk geluncht en wat gedronken. Goede service en lekker relaxt. Eten smaakte goed en de smoothie had een lekkere smaak. Toppie,
Haraldbresser .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Eten was lekker, tip voor de kok: maak de borden warm, blijft het ook langer warm terwijl alles uitgeserveerd wordt. maar dat was dan ook het enige wat een opmerking verdient. .
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Walem is eigenlijk altijd goed. Van de vriendelijke bediening tot aan het eten dat zonder uitzondering smakelijk is en vers bereid wordt in de open keuken.
Ondanks de drukte tijdens de lunch verliest de bediening niets uit het oog.
Hier kom ik wekelijks en nog nooit spijt van gehad.
Meta N.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Goede lunch, zeer aardige bediening. 2 kleine minpuntjes: deur achter bij de tuin die constant open en dichtgaat en geen licht op toilet, maar verder prima ambiance!
Jonne N.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Heerlijk gegeten en vooral erg fijn bediend. Het personeel voelde de sfeer uitstekend aan en waren zo een aanvulling op de avond. Ook de wijntip was uitstekend en zorgde er voor dat de smaken van de hertenbiefstuk en de eendenborstfilet er nog beter uit kwamen.
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Oud en vertrouwd. Lekker lunch plek met in de zomer mooi terras. Club sandwich altijd lekker en de sapjes ook. Geen niet spannend wel goed. Service kan soms wat traag en arrogant overkomen.
Lidwien W.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Fijne rustige omgeving. Prima geschikt voor bijpraten met vrienden, of business gesprekken. De bediening was heel vriendelijk. Fijne verse sapjes en ik had een lekkere salade met geitenkaas, nu eens niet de standaard maar lekker met gegrilde pastinaak en pompoen.
Estherjanmaat .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
We hadden haast en het was super druk in het restaurant tijdens de zondag lunch.. maar ze hebben hun best gedaan om ons op tijd te helpen en dat is gelukt!! Verder is het eten altijd goed!
Wenf .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Kwamen voor een snelle lunch, want we moesten naar een afspraak. Salade en zalmsandwich en frisdrank besteld. Na een uur wachten en enkele keren naar bestelling gevraagd te hebben, is een van ons zonder lunch weg gegaan. Kregen te horen dat het bonnetje was kwijtgeraakt. Wel eerlijk en met welgemeende excuusjes, maar veel te laat. Salade was karig en zalm op gewoon broodje, alles weinig geinspireerd.
VinceH .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Zoals vanouds was het eten en de bediening weer goed. Kaart is eenvoudig maar er is volop keus. Leuk avondje uit gehad.
Tastycouple .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Met 4 personen wezen lunchen bij Walem. Lekker centraal aan de gracht, vlakbij het Leidse. We moesten even 10 minuten wachten want wij waren niet de enige die kwamen lunchen. Walem zat helemaal vol, onder andere met Jort Kelder. We hadden 4 vruchtendrankjes besteld. Die waren zeker lekker als je meer van zure drankjes houdt. Twee van ons hadden de croque madame besteld. De andere twee sandwich met steak en de surinaamse kip. Heerlijke broodjes waren het. De sfeer is lekker gezellig binnen. Het interieur zag er strak en modern uit. Zeker een aanrader om er te lunchen, maar wel aan de prijzige kant.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Geen uitgebreide kaart, maar wat er op staat is erg goed. Wij hadden piepkuiken, salade, hertenbiefstuk.
De wijn Valpolicella, prijzig maar niet te versmaden. Zo lekker dat we met z'n vieren 2 flessen hebben gedronken (geen kwaliteitsverschil tussen de fles met kurk of glazen dop, btw).
We zijn geweldig geholpen door José en Victor, chapeau!!
Komen zeker nog eens terug

Frederike D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Al jaren mijn favoriete lunchtent van Amsterdam. Heerlijk om in je eentje lekker een krantje te lezen op zaterdagochtend, er hangt een lekker ongecompliceerd sfeertje. De kaart is al lange tijd hetzelfde, maar blijft iets om voor terug te komen. De hamburger is favoriet (en de mayonaise ook).
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Een pijpenla aan de gracht. Bij binnenkomst worden we naar achteren gedirigeerd waar onze gereserveerde tafel staat. Vervolgens wordt vanuit de tuin de dikke huiskat binnen gelaten die met zijn staart de benen van de gasten betast. Vooral voor mensen met een allergie niet prettig. De bediening is vriendelijk en vlot. De gerechten zijn nog steeds erg matig. Zalm van Frank’s smokehouse wordt geserveerd op van dat bekende horeca brood. Dikke plakken met een harde opgepiepte korst. Daaronder smakeloze venkel en ui die de smaak van de zalm volledig verpesten. Zo zonde regel goed brood lekkere roomboter en alleen zalm, meer dan genoeg.
De matig gekruide hamburger is vooral dik en droog. Een hamburger hoort sappig te zijn, dan is hij op zijn best. Nee, helaas nog steeds geen aanrader.