Wagenaar

Meer informatie over restaurant Wagenaar

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Anne-Marie G.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Vanavond gegeten bij Wagenaar. Dit was de tweede keer en weer is het enorm goed bevallen! De bediening is heel vriendelijk en alert, het eten is heerlijk. Een fijne plek!
We hebben gekozen voor Peters Proeverij, 5 zelfgekozen kleinere gerechten van de kaart. Flamkuchen, Sucade, Zalm en soesjes waren favoriet. We komen snel weer terug! Merci
Saskya W.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Vandaag de bovenruimte gehuurd voor een inspiratie en trainingsdag met 10 cursisten. Ontvangst in de ochtend was hartelijk, warm. De ruimte was sfeervol en uitnodigend ingericht voor 10 gasten. Een centrale tafel en in 3 hoeken zitjes waar je in subgroepjes kunt werken. Ik hoefde niet met tafels te slepen. Beamer en flap-over stonden klaar. Heerlijk kunnen werken met de groep. Ruim voldoende koffie, thee en flessen water. Halverwege de ochtend wordt er fruit binnen gebracht. Er hangt een relaxte en professionele sfeer. Het voelt heel prettig. De lunch was verrassend, lekker en gevarieerd. Verse jus, melk en karnemelk, met zorg en creativiteit opgemaakte sneetjes brood, panini's, salade, een soepje. Het maakte dat mijn cursisten het gevoel kregen dat het een VIP dag voor hun was. Mooier kan het niet. Super fijn!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisteravond zijn wij bij Wagenaar geweest. Het was een prachtige warme avond en we konden heerlijk buiten eten op het terras met uitzicht over de tuin met daarin perken met kruiden, aardbeien en groenten die vers geoogst verwerkt worden in de gerechten. Wij kozen voor Peter's proeverij; een 5 gangenmenu voor dezelfde prijs als het 3 gangenmenu maar met kleinere versies van 5 gerechten van de kaart waarbij iedereen een eigen keuze kan maken uit zowel voor-, hoofd- als nagerechten. Alle combinaties zijn mogelijk. Er wordt gekookt met seizoensprodukten en de kaart wisselt iedere drie maanden. Ik eet koolhydraatarm vanwege een darmaandoening en had dat vantevoren aangegeven. Wagenaar had zich hier goed op voorbereid. Er was koolhydraatarm brood, de serveerster wist van ieder gerecht heel goed waar de koolhydraten in zaten en de koolhydraatrijke componenten werden vervangen door extra groenten die pasten bij de gang; ratatouille bij de kip, salade bij de zalm, peultjes uit eigen tuin bij de biefstuk. Een dessert is lastig zonder suiker maar er was naast een kaasplankje ook de mogelijkheid van lactose- en suikervrij ijs met ongezoete slagroom en versgeplukte aardbeien.
Het eten was heerlijk, lekker vers, goed bereid, mooi geserveerd. Behalve uit eigen tuin komen ook veel produkten van lokale leveranciers, zoals het koolhydraatarme brood en de warmgerookte Bawykovzalm van een rokerij uit Roelofarendsveen die dikgesneden werd geserveerd. Wij hadden nog nooit zulke lekkere gerookte zalm gegeten. De serveerster was zeer hartelijk en attent en goed op de hoogte van alle gerechten en van de wijnen. De rode wijn die zij ons adviseerde was erg lekker.
Kortom, een zeer geslaagde avond op een leuke lokatie. We gaan hier zeker vaker eten.
Remon03 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Wat is Roelofarendsveen een prachtige waterrijke omgeving die we nog niet kenden. Heerlijk met 2 gezinnen met kinderen 6-12 jaar bootje gevaren en voor de sluis geluncht bij restaurant Wagenaar. Voor de kids voldoende lekkere keuze en zelf "De 3 sneetjes" gegeten waar de eigenaar een mooi anekdotisch verhaal bij vertelde. Goede koffie met 3x lekker vers gesneden brood met brie, carpaccio en gerookte zalm. Lekker om 3 smaken in 1 lunch te hebben, sierlijk en smakelijk afgewerkt. Gastvrij onthaal in relaxte, ietwat industriële omgeving waar vroeger de veiling was. Je voelt je er direct op je gemak. Mooi terras. We komen zeker eens terug voor het diner om de proeverij van 5 kleine gerechten te doen!
Saskya W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Een ongelofelijk prettig restaurant op een plek waar ik het helemaal niet zou verwachten. Vanaf de A4 ben je er zo! Zeer vriendelijke ontvangst en bediening.
Heerlijke rode wijn op goede temperatuur. We hebben ons laten verrassen door voor de proeverij te kiezen. Een leuke manier om kennis te maken met de menukaart. De smaakcombinaties spreken mij aan.
Het is een grote, hoge ruimte met veel glas. Ondanks dat is de sfeer warm en relaxt. Er zijn een aantal tafels met een "verhaal." Leuk om die van de eigenaar te horen!
Ik ben reuze benieuwd hoe het er in de zomer is dus ik kom graag terug!
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op 2de kerstdag `n tafeltje voor 8 pers. geboekt op wens van mijn vader die in z`n laatste levensfase zit. Door `n plotselinge verslechtering in zijn gezondheidstoestand zagen we ons genoodzaakt het diner te cancellen. Op ons verzoek om misschien iets te kunnen verzinnen om thuis wat te kunnen eten hebben Dennis en Peter zichzelf overtroffen en `n heerlijke stoofpot met toebehoren verzorgd die we toch nog met ons gezin konden consumeren. Zodoende hebben ze ons `n o zo kostbare en onvergetelijk herinnering bezorgd. Dennis en Peter, nogmaals super BEDANKT............
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Gisteravond hier een topavond! gehad. Vanaf 15.00 uur 's middags waren we, vriendin en ik, al te gast, omdat we eerst nog wat zaken wilden bespreken. In de rustige periode tussen 16.30 en 18.00 konden wij relaxed werken en liep de bediening om ons heen de tafels in te dekken. Mooi om te zien! Wij hebben gekozen voor de proeverij, een absolute aanrader. Je kunt de open(grote) keuken inkijken en dan zie je ook hoe relaxed de keukenbrigade werkt. Mooie vergaderruimte/trainingsruimte boven. Ondanks het hele hoge puntdak, vonden wij de akoestiek juist heel goed. Achteraf bleek dat ze daar hard mee bezig zijn geweest. De bediening is zeer vriendelijk en vakkundig. Overall: ik ga hier zeker terugkomen!
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wat een leuke tent is Wagenaar! Heerlijk eten, leuke ambiance in t oude veilinggebouw en lieve bediening. Topavond gehad!
Jacinta N.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Restaurant op een bijzondere plek met een rijke historie. Lekker gegeten, maar niet bijzonder of uitgesproken. De service was goed. Het is niet een geschikte omgeving om 's avonds te eten met kleine kinderen.
Verder zoekende naar het achterliggende concept van het restaurant. Het eten en de ambiance matchen niet. Is het een oude groentenveiling, sixties cafe...of een visresraurant? Moeite met de prijs-kwaliteit verhouding.
Chantal W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Hier met zijn zessen gegeten, we namen met ze alle peters proeverij van 5 gerechten. Het leuke hieraan was dat je na elk gerecht opnieuw het volgende gerecht kon nemen. Zo kan je bij de andere alvast kijken als je dat ook wat lijkt. We kwamen tot de conclusie dat het niet uit maakt wat je naam maar dat alles netjes verzorgt en erg goed smaakte. De bediening was erg vriendelijk en we werden goed bediend. Zeker een restaurant om terug te komen.
Sasha94 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Gisteravond gegeten met zijn 5en. Als eerste ontzettend gezellige leuke bediening. Ik koos het menu waarbij je 5 gerechtjes kon kiezen, heel erg lekker!! Vooral de tonijntartaar en de scholfilet! Gezellige sfeer en het ziet er erg leuk uit. Ik kom zeker nog een keer terug.

Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Goddelijk gegeten in een super leuke restaurant. Oude veling sfeervol omgebouwd met terras waar de zon tot laat schijnt.
We hebben het 5 gangen menu genomen waarbij je een kleine versie van 5 gerechten van de kaart mag kiezen. Top idee! Kwaliteit van alle gerechten erg goed en samen een meer dan volwaardig menu. Toppers de tonijn tartaar en de sticky toffee taart; goddelijk! Goede wijnen, prima bediening: we komen zeker terug!
Mariëlle K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Hulde, gastheer Dennis, chef Peter en geweldige bediening! We hebben echt zalig gegeten op een wel heel bijzondere locatie in de oude veiling in Roelofarendsveen! Met zeer veel gevoel voor situatie en een vette knipoog brengen jullie een culinaire ode aan een verleden dat door velen nog lang niet vergeten is. Recht in het hart voor veel Veenders en tegelijkertijd gewoon cool, hip en smaakvol. Werkelijk alles klopt hier. Chapeau, wij komen terug!
Mrjolein .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Heerlijk gegeten. Ook de proeverij van 5 gerechten genomen, goed concept! 1 voorgerecht, 2 hoofdgerechten en 2 toetjes aan ons voorbij laten gaan. Carpaccio was heerlijk, tartaar van zalm was heerlijk. De heilbot was ietwat aan de zoute kant. De biefstuk prima. Het kaasplankje, de creme brulee, de chocolademousse, allemaal top!

Ook een bijzonder correcte bediening, erg vriendelijk en attent. Hele goede service. Op alle vlakken een goed restaurant!
Marjolein J.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Superfijne kaart die inspeelt op het verminderen van keuzestress: neem vijf kleine gerechten! Heerlijke gangen, goede hoeveelheden, fijne wijnadviezen. De wijnkaart is top, goede prijs-kwaliteitverhouding.
Gastheerschap helemaal goed, een heel fijne avond uit.
Mostro .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Fantastisch gegeten (5 kleinere gerechten van de kaart voor € 29 pp) en gedronken (verrassende en goede wijnkaart). Bediening zeer voorkomend en attent. Sfeervolle 'postindustriële' omgeving in prachtig verbouwde veilinghal. Aanrader!
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Fijne nieuwe plaats om te eten. Mooi ingericht, open keuken en plezierig personeel. Wij zaten aan de oude oma tafel. En genoten van een 5 gangen menu onder de 3 tientjes. Heerlijk, ik hou van veel en lekker en die wens werd vervult! Leuke wijnkaart met Oostenrijkse en Italiaanse wijnen. Gewoon een hele leuke avond, gezellig en warm voor een schappelijke prijs. We komen snel weer terug!
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
In de tweede week na de opening gegeten bij Wagenaar, in oude veilinggebouw in Roelofarendsveen. Met een groep vrienden genoten van 'Peter's Proverij', vijf gerechten naar keuze in een kleinere uitvoering. Vooral de lamakotelet en de eend met de rode huiswijn zijn echte aanraders. Gezellige avond mede door de service van het hele team