Wagamama (Zuidplein)

Zuidplein 12 1077 XV Amsterdam Nederland Kaart
31-206203032

Meer informatie over restaurant Wagamama (Zuidplein)

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 21:00
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:00

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Wagamama (Zuidplein)

PSeten .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Vlak voor de verbouwing hier nog gezellig gegeten met mijn dochters, maar wel koud door grote raampartijen. Bediening was vriendelijk maar erg druk met opruimen. De ramen met eend en ramen met seafood waren zeer goed, grote kommen vol prachtig bereid eten. Mijn donburi met bruine rijst, kip en garnalen was niet goed gekruid en vrij saai. Toetjes mooi maar niet vers, de yuzu en lemontaart was te droog. De entourage is een kwestie van smaak. Lange tafels met banken zonder rugleuning. Hoge open ruimte met grote ramen waardoor veel licht. Hier en daar iets wat aan Japan doet denken maar het valt wel erg tegen dat wanneer je jasmijn thee bestelt je dan een beker heet water met een zakje Twinings krijgt. Vrij duur, redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Niels K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Prima eten voor een redelijke prijs. Service was ok.
Sfeer wat minder door de wat open, semi- fast food achtige inrichting.
Was overigens wel gezellig en er is ook keuze zat.
char18 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Wagamama. Lekkere gerechten op de kaart en noodles zijn mijn lievelingseten daar! Ik kom hier zeker terug.
BS-Adam .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Lekkere, snelle hap hier gegeten.
Vriendelijke service en het eten is altijd wat ik verwacht.
Prima prijs kwaliteitsverhouding.
jebentwatjeeet .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Gegeten hier met een oud collega, het viel een beetje tegen.
Prijs kwaliteit verhouding met andere japanse/aziatische restaurants is erg uit de pas.

Het eten werd apart geserveerd, dat is normaal daar werd gezegd, dus de ene was al klaar met eten voordat de ander zijn eten had. Het eten was koud. Vlees was wel goed gegaard.

Huisgemaakte Ice Tea was daarentegen wel erg goed.
YSYL .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wagamama in Amsterdam bezoek ik regelmatig maar filiaal in Zuidplein scoort erg laag bij mij. De service is prima maar het eten is minder. De smaak, de presentatie...het is allemaal minder goed dan de filialen in het centrum. Mijn verwachting is dat het allemaal hetzelfde zou moeten smaken maar dat is het absoluut niet.
Remi S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wij hebben net gegeten bij Wagamama. Kwamen om ongeveer 20u binnen. Nadat we besteld hadden en op ons eten aan het wachten waren, vertelden ze ons dat ze eerder dichtgingen (te weinig mensen?) en of we al ons toetje wilden bestellen. We hebben nog niet eens gegeten, nee dus. Wij hadden de katsu curry en pad thai besteld. Ik zag dat er al een tijdje iets op de toonbank lag, maar dacht dat is vast niet voor ons. Toen kwamen ze het helaas wel naar ons brengen. Het was mijn pad thai. Omdat ik al wist dat het echt minimaal 10min daar lag ging ik er even aan voelen, buitenkant bleek koud maar binnenkant nog wel warm. Toch teruggestuurd. Uiteindelijk kreeg ik na 20min weer nieuw eten. Mijn partner had zijn eten al op, zijn eten was ok maar de rijst leek veel te zacht en met teveel water gekookt, het leek wel kleefrijst. Toen ik eindelijk mijn pad thai kreeg, vond ik hem niet te eten. Het leek alsof ze hetzelfde bordje gewoon opnieuw op de kookplaat hadden gegooid. Sommige stukjes prei helemaal verbrand, overvloed aan tauge was ook helemaal slap, en de noodles helemaal uitgedroogd en taai. Na 2 happen zijn we weggegaan. Moesten wel de volle mep betalen. Jammer maar helaas, we komen nooit meer terug.
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Wagamama Zuidplein

Op de Zuidas na de conferentie met broodjes toch nog trek dus op naar Wagamama op het Zuidplein.

Het geheim van de Wagamama's is dat alle P's van de marketing-mix zo nadrukkelijk zichtbaar zijn:

De open ruimte die sfeervol en trendy met lange eettafels is ingericht (presentatie), de superlocatie Zuidas (plaats), de ruime keuze uit betaalbare Aziatische fusiongerechten (prijs & product) en de hippe vlotte Engelssprekende met petjes getooide bediening (personeel). Met dat laatste waan je je ook nog eens in het buitenland.

Vanwege de nog in de weg zittende eerdergenoemde conferentiebroodjes was er geen plaats meer voor een hoofdgerecht maar wel voor drie bijgerechten: De Raw Salad, Chicken Yakitori en de Pork Ribs. Ook dat kan bij Wagamama.

Aangezien ik geen salade-man ben, heb ik nauwelijks wat gegeten van de Raw Salad. Maar wat ik at was vers en lekker. De Chicken Yakitori voldeed precies aan wat je van fusion-keukens mag verwachten.

Maar de Pork Ribs met Koreaanse Barbecuesaus zijn het absolute summum en moest ik al mijn vingers bij aflikken. Zo lekker!
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Het is weer genieten om laat te lunchen met een relatie bij Wagamama.
Wagamama is voor ons de perfecte plek: schoon, vriendelijk, betrouwbare kwaliteit, heel smakelijk eten tegen redelijke prijzen.
Het personeel werkt snel en efficiënt, en het eten wordt gebracht zodra het uitgeserveerd wordt van de open keuken.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Prima snelle hap. Lekker, relatief gezond maar wel erg duur!! Het is gewoon wel effe schrikken als je voor een half uurtje zitten, 2 noodlegerechten en 2 colaatjes 40 euro moet afrekenen.
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Goed eten, redelijk prijs. Een beetje een kantinegevoel. Zeer geschikt om (snel) met wat meer mensen te gaan eten bijvoorbeeld voor een concert/bioscoop etc. Niet zozeer geschikt voor een romantische date.
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Modern, ruim restaurant met een moderne, snelle interpretatie van de Japanse keuken. De Yaki Udon was lekker, lichtelijk aan de prijzige kant. De portie was enorm. De bediening deed echter veel verkeerd. Eerst kregen we een besteld drankje niet, aan het einde van de avond moest er een nieuwe rekening gemaakt worden omdat er een gerecht niet op stond. Ietwat kille service.
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Wagamama op het Zuidplein is een prima tent voor wie snel een Oosterse bite wil halen.

Het was vrij rustig toen wij met zijn tweeën binnenkwamen. Je wordt aan lange tafels gezet dus het kan voorkomen dat je dicht op je buren zit. De persoon met wie ik was vond het restaurant een 'yuppenuitstraling' hebben, maar ikzelf zou het eerder als hip omschrijven.
De menukaart is vrij uitgebreid en het duurde dan ook even voordat wij besloten hadden. Plaatjes op het menu zouden kunnen helpen. De bediening was ondertussen al drie keer komen vragen of we al besloten hadden, heel attent maar tikje overdreven.

Toen we besteld hadden, werd ons verteld dat de kans bestond dat het eten niet tegelijk gebracht zou worden, dit werd het uiteindelijk wel, maar ik kan me voorstellen dat als je met een grotere groep bent dit niet prettig is. Het eten werd snel gebracht. Het eten zelf was lekker, de porties groot. We hadden een chicken katsu curry, de yakisoba en kip gyoza. Vooral de yakisoba was lekker. Het is niet authentiek Japans eten te noemen, maar het komt in de buurt.

Echter vond ik 2 van de 3 dames die ons bedienden nogal kil overkomen. Een vond ik zelfs vrij onbeschoft toen we haar erop wezen dat we een ander drankje hadden gekregen dan besteld en ook bij het afrekenen negeerde ze ons eerst om vervolgens ergens anders heen te gaan. De derde dame was een schat.
Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Lekker en goed eten. Ik kom hier vaker. Het eten is niet vet en is altijd goed op smaak. De bediening is snel, geïnteresseerd en komt regelmatig langs om te kijken of alles naar wens is. De formule van het restaurant werkt. Zeker een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Op een druilerige middag kom ik rond 14.30 aan voor een late lunchafspraak.
Er zijn vrij veel andere gasten.
Zoals gebruikelijk word ik vriendelijk verwelkomd en krijg ik een kopje groene thee te drinken.
Mijn gast arriveert en ik help haar een passend gerecht te selecteren en we genieten van ons gesprek.
De gerechten zijn - zoals gebruikelijk - binnen een mum van tijd klaar en staan heerlijk dampend voor ons.
We genieten, zij van gebakken noedels met garnaaltjes, ik van een vegetarische ramen-soep met tofu.
De bediening is vlot, attent, vriendelijk.
Wat ik vooral waardeer is hoe CONSEQUENT dit restaurant is: kwaliteit van bediening, kwaliteit van ingrediënten en kwaliteit van gerechten.
Patrick T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2013
We hebben recentelijk met 8 personen in de restaurant gegeten. Wagamama is een restaurant voor de snelle hap en rekening houdend met dat vonden wij de kwaliteit uitstekend. Werkelijk iedereen van onze groep was erg tevreden. De bediening is prima, snel en accuraat maar kan vriendelijker. Het decor is tof en echt heel goed passend bij het concept. We komen hier absoluut vaker.
Vivian V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2013
Het restaurant zit vaak vol, er stond een redelijke rij, maar je zit toch binnen 10 minuten aan tafel. Dat gaat snel zoals je verwacht in een fastfood keten.
Het bestellen gaat snel, maar je krijgt niet je eten tegelijkertijd. We waren met z'n 2-en en beide gerechten hadden vrijwel geen smaak, niet vies, maar geen smaak! En dat terwijl ik een chiligerecht had. Bij de bediening aangegeven, maar je krijgt er dan chili-olie en soyasaus bij. Voor het eten zou ik dit niet aanraden, maar het gaat wel snel.
De prijzen zijn redelijk, maar voor de kwaliteit aan de hoge kant en de drankjes zijn behoorlijk duur.
Voor ons geen herhaling.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Wagamama blijft toch een erg leuk concept. Samen met mijn kinderen na een voorstelling in de Kleine Komedie aangeschoven om te eten en alles erg goed. Los van het eten een erg leuk team op de vloer dat ook erg veel oog heeft voor kinderen. Kortom: aanrader!
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Dat er drie vestigingen van deze franchiseketen in Amsterdam zijn, is misschien een teken van een succesformule.

Op mijn verjaardag gaan mijn partner en ik rond 17.40 het restaurant binnen. Aardig leeg, maar na 18.00 begint het vol te stromen; een populaire locatie – ik merk ook voor meeneemgerechten.

Mooi ingericht, strakke tafels en banken, alles heel netjes en schoon. De sfeer is aangenaam, eenvoudig en doelgericht; zelfs het ‘muzikaal behang’ is passend.

De bediening is vlot (Izabella uit Polen spreekt prima Engels maar geen Nederlands), vriendelijk, attent, alert en behulpzaam. We kennen de formule niet en Izabella legt uit hoe het hier werkt. De gerechten worden bediend zodra ze klaar zijn, in willekeurige volgorde. Prima, dat weten we – en het valt mee.

Achter een afscheiding die als uitgiftebar over bijna de hele lengte van het restaurant dient, werkt keihard een team van netjes gekleed (ja, tot en met een haarnet!) keukenpersoneel.

De gerechten komen er snel aan en we beginnen te smullen.
Een rijstgerecht met verschillende soorten vis voor mijn partner, een bord met heerlijke vegetarische ‘dumplings’ en een pittige saus, een enorme kom udon met stukjes gebakken tofu en heel veel groenten in een smakelijke bouillon, miso-soep en sake erbij ... We waren helaas te voldaan van deze maaltijd om ons ook tegoed te doen aan de smakelijk beschreven toetjes waarover we konden lezen op de papieren onderzetter.

Voor zo’n €37 hebben we met plezier gegeten. Gezien de kwaliteit van het eten, de bediening, de ambiance ... ervaarden we een bezoek aan dit restaurant als ‘waar voor ons geld’ en zeker voor herhaling vatbaar.

Interessant om op te merken: mijn partner is een ‘kleine eter’. We vroegen of we de rest van haar visgerecht konden meenemen. Uiteraard kon dat! Maar het duurde iets langer dan we hadden verwacht en wat bleek – een medewerker had dat restje weggegooid ... en de ploegleider, Emmet, had meteen geregeld dat een nieuw gerecht voor ons gemaakt werd om mee te nemen! Super!
Co_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Door de schaalvergroting verlies je sfeer, attentie en kwaliteit. Maar je kunt snel en lekker eten. Probeer met bestellen rekening te houden met zout - teveel pittige of zoute gerechten na elkaar is niet fijn.