Wagamama (Zuidplein)

Zuidplein 12 1077 XV Amsterdam Nederland Kaart
31-206203032

Meer informatie over restaurant Wagamama (Zuidplein)

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 21:00
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:00

6,8
6,7
6,7
Xinap .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Prima eten voor een redelijke prijs. Service was ok.
Sfeer wat minder door de wat open, semi- fast food achtige inrichting.
Was overigens wel gezellig en er is ook keuze zat.
Char18 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Wagamama. Lekkere gerechten op de kaart en noodles zijn mijn lievelingseten daar! Ik kom hier zeker terug.
BS-Adam .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Lekkere, snelle hap hier gegeten.
Vriendelijke service en het eten is altijd wat ik verwacht.
Prima prijs kwaliteitsverhouding.
jebentwatjeeet .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Gegeten hier met een oud collega, het viel een beetje tegen.
Prijs kwaliteit verhouding met andere japanse/aziatische restaurants is erg uit de pas.

Het eten werd apart geserveerd, dat is normaal daar werd gezegd, dus de ene was al klaar met eten voordat de ander zijn eten had. Het eten was koud. Vlees was wel goed gegaard.

Huisgemaakte Ice Tea was daarentegen wel erg goed.
YSYL .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wagamama in Amsterdam bezoek ik regelmatig maar filiaal in Zuidplein scoort erg laag bij mij. De service is prima maar het eten is minder. De smaak, de presentatie...het is allemaal minder goed dan de filialen in het centrum. Mijn verwachting is dat het allemaal hetzelfde zou moeten smaken maar dat is het absoluut niet.
Pui Yuk M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wij hebben net gegeten bij Wagamama. Kwamen om ongeveer 20u binnen. Nadat we besteld hadden en op ons eten aan het wachten waren, vertelden ze ons dat ze eerder dichtgingen (te weinig mensen?) en of we al ons toetje wilden bestellen. We hebben nog niet eens gegeten, nee dus. Wij hadden de katsu curry en pad thai besteld. Ik zag dat er al een tijdje iets op de toonbank lag, maar dacht dat is vast niet voor ons. Toen kwamen ze het helaas wel naar ons brengen. Het was mijn pad thai. Omdat ik al wist dat het echt minimaal 10min daar lag ging ik er even aan voelen, buitenkant bleek koud maar binnenkant nog wel warm. Toch teruggestuurd. Uiteindelijk kreeg ik na 20min weer nieuw eten. Mijn partner had zijn eten al op, zijn eten was ok maar de rijst leek veel te zacht en met teveel water gekookt, het leek wel kleefrijst. Toen ik eindelijk mijn pad thai kreeg, vond ik hem niet te eten. Het leek alsof ze hetzelfde bordje gewoon opnieuw op de kookplaat hadden gegooid. Sommige stukjes prei helemaal verbrand, overvloed aan tauge was ook helemaal slap, en de noodles helemaal uitgedroogd en taai. Na 2 happen zijn we weggegaan. Moesten wel de volle mep betalen. Jammer maar helaas, we komen nooit meer terug.
Galactic .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Smaakloos, overpriced, je zit allemaal in een grote kantine. €17 voor een smaakloze maaltijd, betaal ik niet nog een keer. Bediening spreekt regelmatig niet eens Nederlands.
Onpersoonlijk! Als je Aziatisch wilt eten, ga dan naar een kleinschalige Aziatische toko, waar ze verstand van eten hebben.
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Wagamama Zuidplein

Op de Zuidas na de conferentie met broodjes toch nog trek dus op naar Wagamama op het Zuidplein.

Het geheim van de Wagamama's is dat alle P's van de marketing-mix zo nadrukkelijk zichtbaar zijn:

De open ruimte die sfeervol en trendy met lange eettafels is ingericht (presentatie), de superlocatie Zuidas (plaats), de ruime keuze uit betaalbare Aziatische fusiongerechten (prijs & product) en de hippe vlotte Engelssprekende met petjes getooide bediening (personeel). Met dat laatste waan je je ook nog eens in het buitenland.

Vanwege de nog in de weg zittende eerdergenoemde conferentiebroodjes was er geen plaats meer voor een hoofdgerecht maar wel voor drie bijgerechten: De Raw Salad, Chicken Yakitori en de Pork Ribs. Ook dat kan bij Wagamama.

Aangezien ik geen salade-man ben, heb ik nauwelijks wat gegeten van de Raw Salad. Maar wat ik at was vers en lekker. De Chicken Yakitori voldeed precies aan wat je van fusion-keukens mag verwachten.

Maar de Pork Ribs met Koreaanse Barbecuesaus zijn het absolute summum en moest ik al mijn vingers bij aflikken. Zo lekker!
David B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Het is weer genieten om laat te lunchen met een relatie bij Wagamama.
Wagamama is voor ons de perfecte plek: schoon, vriendelijk, betrouwbare kwaliteit, heel smakelijk eten tegen redelijke prijzen.
Het personeel werkt snel en efficiënt, en het eten wordt gebracht zodra het uitgeserveerd wordt van de open keuken.
PureSenses .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
“Heerlijk vers eten, maar wel een beetje rommelig”

Wagemama is zo'n tent waar je makkelijk binnenloopt om even snel of wat langer te tafelen. Als je zin hebt in vers, aziatisch eten en het prima vind dat alle gerechten op een ander tijdstip op je tafel komen (bijvoorbeeld: de ene persoon heeft z'n eten al, de andere nog niet of voorgerecht komt na hoofdgerecht of drankjes komen na voorgerecht) is Wagamama een fijne eetlokatie. Ook als je alleen gaat eten is dit een goede plek, aangezien de lange tafels ervoor zorgen dat je nooit alleen zit, maar 'aanschuift' bij anderen. De service is veelal engelssprekend en snel, maar soms ietwat onvriendelijk/kortaf. Ga hier niet heen als je op zoek bent naar een intieme sfeer, romantisch dineren, lang tafelen of kom vroeg als je een film moet halen. Je weet immers nooit wanneer je je eten krijgt opgediend.
Dé tip die iedereen moet weten is... Als bijvoorbeeld zo'n grote ramen je teveel is, maar je wilt niet alleen een miso soepje of wat voorgerechtjes, vraag naar de kidsmenu! Deze menukaart is klein, maar er staan wel een aantal gerechten op die voor een persoon met middelmatige trek in hoeveelheid echt uitstekend zijn, en dan vaak voor de helft of nog minder van de prijs als die van de volwassenenkaart.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Prima snelle hap. Lekker, relatief gezond maar wel erg duur!! Het is gewoon wel effe schrikken als je voor een half uurtje zitten, 2 noodlegerechten en 2 colaatjes 40 euro moet afrekenen.
Bsm88 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Goed eten, redelijk prijs. Een beetje een kantinegevoel. Zeer geschikt om (snel) met wat meer mensen te gaan eten bijvoorbeeld voor een concert/bioscoop etc. Niet zozeer geschikt voor een romantische date.
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Modern, ruim restaurant met een moderne, snelle interpretatie van de Japanse keuken. De Yaki Udon was lekker, lichtelijk aan de prijzige kant. De portie was enorm. De bediening deed echter veel verkeerd. Eerst kregen we een besteld drankje niet, aan het einde van de avond moest er een nieuwe rekening gemaakt worden omdat er een gerecht niet op stond. Ietwat kille service.
Taznihao .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Wagamama op het Zuidplein is een prima tent voor wie snel een Oosterse bite wil halen.

Het was vrij rustig toen wij met zijn tweeën binnenkwamen. Je wordt aan lange tafels gezet dus het kan voorkomen dat je dicht op je buren zit. De persoon met wie ik was vond het restaurant een 'yuppenuitstraling' hebben, maar ikzelf zou het eerder als hip omschrijven.
De menukaart is vrij uitgebreid en het duurde dan ook even voordat wij besloten hadden. Plaatjes op het menu zouden kunnen helpen. De bediening was ondertussen al drie keer komen vragen of we al besloten hadden, heel attent maar tikje overdreven.

Toen we besteld hadden, werd ons verteld dat de kans bestond dat het eten niet tegelijk gebracht zou worden, dit werd het uiteindelijk wel, maar ik kan me voorstellen dat als je met een grotere groep bent dit niet prettig is. Het eten werd snel gebracht. Het eten zelf was lekker, de porties groot. We hadden een chicken katsu curry, de yakisoba en kip gyoza. Vooral de yakisoba was lekker. Het is niet authentiek Japans eten te noemen, maar het komt in de buurt.

Echter vond ik 2 van de 3 dames die ons bedienden nogal kil overkomen. Een vond ik zelfs vrij onbeschoft toen we haar erop wezen dat we een ander drankje hadden gekregen dan besteld en ook bij het afrekenen negeerde ze ons eerst om vervolgens ergens anders heen te gaan. De derde dame was een schat.
Lucifer1983 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Lekker en goed eten. Ik kom hier vaker. Het eten is niet vet en is altijd goed op smaak. De bediening is snel, geïnteresseerd en komt regelmatig langs om te kijken of alles naar wens is. De formule van het restaurant werkt. Zeker een aanrader.
David B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Op een druilerige middag kom ik rond 14.30 aan voor een late lunchafspraak.
Er zijn vrij veel andere gasten.
Zoals gebruikelijk word ik vriendelijk verwelkomd en krijg ik een kopje groene thee te drinken.
Mijn gast arriveert en ik help haar een passend gerecht te selecteren en we genieten van ons gesprek.
De gerechten zijn - zoals gebruikelijk - binnen een mum van tijd klaar en staan heerlijk dampend voor ons.
We genieten, zij van gebakken noedels met garnaaltjes, ik van een vegetarische ramen-soep met tofu.
De bediening is vlot, attent, vriendelijk.
Wat ik vooral waardeer is hoe CONSEQUENT dit restaurant is: kwaliteit van bediening, kwaliteit van ingrediënten en kwaliteit van gerechten.
Patrick T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2013
We hebben recentelijk met 8 personen in de restaurant gegeten. Wagamama is een restaurant voor de snelle hap en rekening houdend met dat vonden wij de kwaliteit uitstekend. Werkelijk iedereen van onze groep was erg tevreden. De bediening is prima, snel en accuraat maar kan vriendelijker. Het decor is tof en echt heel goed passend bij het concept. We komen hier absoluut vaker.
Drvelthuijs .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Ben in alle wagamama's wel een aantal keren geweest, en altijd enthousiast over de kaart. Helaas lieten mijn afgelopen twee keer in de amstelstraat flink wat te wensen over. Beide keren was het eten van mijn dinerpartner zo ontzettend laat, dat of mijn gerecht al op of koud was. Er wordt bij het bestellen altijd gevraagd of je bekend bent met het concept (dat het ene gerecht wat later dan de ander kan komen) maar deze beide keren was de bediening niet in staat geweest de tweede bestelling bij de koks aan te laten komen, en waren we kortom, gewoon vergeten. Daarnaast was de bediening verschrikkelijk! Ze keken je in het grootste deel van de service niet aan, waren de serveersters voornamelijk bezig met elkaar, en tijdens het debarrasseren nam onze dame onze glazen, kantel de deze en legde ze op onze borden.. Vervolgens nam ze ook nog karaf onder haar oksel mee terug. As a cherry on the pie bleek het glas waar ik uit dronk bezaaid te zijn met zwarte kleine etensrestjes op de bodem. Bij de andere locaties heb ik gelukkig nooit wat te klagen gehad, en ik zal voortaan gewoon weer terug gaan naar filiaal Leidsepein om daar te genieten van de ebi Kare lomen of de yaki soba ( die overigens ook beter smaken bij de andere locaties, maar dat wordt volgens de uitleg van de waitress hiervan dat iedere chef zijn eigen stijl heeft van koken, heel apart voor een keten...)
Henri A.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Zomaar een donderdagavond, op weg naar De Kleine Komedie...Wagamama aan de Amstelstraat. Wel 's van gehoord. Kom op, we proberen het. Een grote ruimte met heel veel lange tafels. Picknicken, Bierstube, YMCA...waar ben ik? Ga hier niet heen als je net verliefd bent. En ook niet als je het uit wilt maken. Privacy staat hier niet op het menu. Engelstalige bediening, moet kunnen. Maki en Edamame volgens tafelgenote lekker. Mijn chicken chilli erg goed. Het beste vond ik de gember cheesecake. Niet goedkoop hier. Gelukkig hoefden we de 2 glazen, het peper en zout stel en 2 x bestek niet te betalen, al staan ze wel op de rekening. Dat worden nog wel eens Franse toestanden in een sushitent. Want dat is het natuurlijk gewoon. Geen omweg waard. Maar zoals gezegd...we liepen er toch langs...
Vivian V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2013
Het restaurant zit vaak vol, er stond een redelijke rij, maar je zit toch binnen 10 minuten aan tafel. Dat gaat snel zoals je verwacht in een fastfood keten.
Het bestellen gaat snel, maar je krijgt niet je eten tegelijkertijd. We waren met z'n 2-en en beide gerechten hadden vrijwel geen smaak, niet vies, maar geen smaak! En dat terwijl ik een chiligerecht had. Bij de bediening aangegeven, maar je krijgt er dan chili-olie en soyasaus bij. Voor het eten zou ik dit niet aanraden, maar het gaat wel snel.
De prijzen zijn redelijk, maar voor de kwaliteit aan de hoge kant en de drankjes zijn behoorlijk duur.
Voor ons geen herhaling.