Wagamama Centraal Station IJ-hal

7,2
Voordelig
Xxx1 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
De locatie en het eten waren verrassend. Zowel voor vegetariërs als vlees- en viseters als mensen met een dieet. De zelfgemaakte ijslolly's waren grappig
Lizkarsten .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Eerste keer Wagamama en het was geweldig! er is zoveel om uit te kiezen op het menu dat er super lekker uitziet dat een keuze maken bijna onmogelijk was. Uiteindelijk gekozen voor de Pad Thai met garnalen en de Donburi met kip. Als bijgerechtjes Gyoza met kip en de Onigiri (en extra Kimchi omdat het awesome is) Het eten is vers en super smaakvol. De gyoza's waren super lekker (zachte vulling en slightly chewy buitenkant) en de onigiri was knapperig en had een lekkere zachte binnenkant (soort aziatische bitterbal).
Ik ga zeker terug om dan de Ramen te proberen, je ziet ze regelmatig langs komen en het ruikt intens lekker. Zeker aan te raden!
Malinee .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Afgelopen zondag hier gegeten met een vriend. We hebben beide ramen genomen. Het was wel vers, snel en lekker. Ik heb ramen met entrecote en mijn vlees was vers en lekker zacht. Mijn tafelgenoot had ramen met kip besteld, dat was ook goed.
Verder hebben we nog een portie gyoza besteld. Het wordt gerserveerd met ponza saus. Saus was heerlijk, gyoza ietsje minder.
Conclusie is dat ze wel goed doen als een restaurant in stationtje.
Judi7h .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Onverwacht lekker eten voor een goede prijs. De gerechten zijn niet zo duur voor wat je krijgt, de drankjes zijn wel wat aan de dure kant. Mijn tafelgenoot had de yakitori eend, en ik de pork ramen. Het eten was relatief simpel, maar goed van smaak. De hoeveelheid was ook ruim voldoende. De andere gerechten op de kaart zagen er zo goed uit, dat ik zeker nog een keer terug wil om iets anders te proberen.
We zaten aan een bar bij het raam en konden uitkijken op het IJ en het veerpontje. Leuk om hier te zitten. Het personeel kwam wel elke 4 minuten vragen of we nog wat wilden bestellen, wat mij het gevoel gaf dat ze ons zo snel mogelijk weg wilden hebben. Dit maakte het eten iets minder relaxed. Vreemd detail: als je naar de wc wilt, moet je naar de stationstoiletten aan de overkant van de stationshal.
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Ontbijten op het CS heel avontuurlijk op zijn Aziatisch. Even dachten we dat het gesloten was, geen mens te zien en krukken op tafel. Het rook lekker fris naar goed schoongemaakt. Aan de andere kant waren een aantal tafels gedekt met placemat, servetje en stokjes. We kozen een kleine, hoge tafel met uitzicht op het IJ. Muziek een beetje luid of is het de onvoldoende dempende akoestiek? We kozen verse wortelsap en clean green juice (4.25) heerlijk en als ontbijt Japanse omelet en noedels (7.50 + 5.95), zag er mooi uit, grote porties. De smaak van de goed bedekte omelet was ondanks bacon, kip, garnalen en nog veel meer beleg, een beetje flauw, niet zo hartig als je zou verwachten. De noedels een beetje papperig en niet zo goed gevuld en helaas nog minder smaak. Op tafel staan wel de soja en lekker pittige olie. Het ‘hartig’ ontbijten was heel leuk en we komen nog eens terug om naar we hopen iets meer avontuur op het bord en/of in de kom te vinden.
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
M'n eerste Wagamama ervaring. De start was slecht. M'n lunchgezelschap was er nog niet, dus ik koos alvast een tafeltje aan het raam en wilde even naar het toilet. Die bleek op een paar honderd meter afstand in station-CS te liggen. Wie dat heeft kunnen bedenken (bij NS Vastgoed? Bij de ontwikkelaar?) begrijpt niets van horeca. Een volwaardig restaurant waarbij je gebruik moet maken van een vies openbaar toilet. Ik vraag me serieus af of dit voor de Drank- en Horecawet door de beugel kan. Maar goed, je hebt geen keus en ik vroeg om m'n tafeltje even bezet te houden. Niet dus; bij m'n terugkomst was de tafel bezet en zaten we naast de keuken in de oliedampen. Het eten vond ik persoonlijk matig. Smakeloze groente dumplings. Gefrituurde dumplings met eend, waarvan de eend redelijk smaakte maar die nauwelijks gefrituurd leek. Soba noodles die ik elders veel lekkerder heb gegeten. De zalm erbij was wel goed, en - conform mijn verzoek - slechts heel kort gebakken. Bediening matig, o.a. door dat akkefietje met de tafel. Voorlopig genoeg Wagamama wat mij betreft.
Rdns .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Ontvangst bij Wagamama was vriendelijk, we werden naar een tafeltje bij het raam geleid. Met zicht op de open keuken, prima. Hoewel...een kok spuugde tot tweemaal toe iets uit in een prullenbak, recht in mijn zicht.
Dit maakte dat ik een andere plaats vroeg, vertellende waarom.
De reden werd genegeerd, de andere plaats kregen we.
We hebben de gyoza vooraf besteld en als hoofdgerecht teriyaki soba zalm en firecracker met garnalen.
De gyoza en de firecracker kwamen samen, de teriyaki volgende na 5 minuten.
Wat een slechte service, hoofdgerechten serveer je tegelijk.
De smaak was prima, zoals meestal bij Wagamama.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Wagamama serveert een 6-tal ramensoepen. Ik bestel de chiliramen met entrecôte (€ 16,70) welke op de menukaart prachtig oogt: rosé rundvlees in dunne plakken en veel verse groenten zoals je deze bij betere Japanners ook aantreft.

Het contrast tussen menukaartpresentatie en geserveerd gerecht kan niet groter: veel te dik gesneden (daardoor taai) rundvlees dat absoluut niet rosé is, minder groenten en erger: een flauw smakende bouillon en overkookte noodles. Een regelrechte aanfluiting voor een tenenkrommend hoge prijs. Denk maar niet dat het personeel ook maar iets met kritiek doet: dit hebben wij niet eerder gehoord terwijl wij dagelijks heel veel gasten ontvangen…

Wagamama zal het hier moeten hebben van de eindeloze stroom argeloze dagjesmensen. Niet van mensen die weten hoe een goede ramen hoort te smaken. Heel jammer, want in de oprichtingsfase legde Wagamama de lat stukken hoger. En nu? De zoveelste franchise die niet veel soeps beloofd. Of: juist wel, maar niet serveert…
Anjali W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Ramen soep vegetarisch genomen maar dit was een kom redelijk flauwe soep die sterk gepeperd was; kon de waterige bouillon nauwelijks drinken omdat het te scherp was. Op aanraden van personeel tot deze keuze gekomen op mijn vraag om een groenterijk gerecht. Er zaten slechts paddestoelen in, een handje spinazie, brokken tofu en heel veel noedels; niet echt wat ik me ervan had voorgesteld. Personeel was vriendelijk maar vanwege overbezetting kwam het soms wat opdringerig over. Kom hier niet zo snel terug denk ik.
Aldeau .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Niet bijster fan van Wagamama op Leidseplein, dus ook niet zoveel zin hier naar binnen te wandelen, maar nood breekt wet. En....geen spijt van gekregen. Had een panga curry, was gewoon prima. Ben om, dit is een uitstekend alternatief als je even snel en lekker wilt eten, een verademing met alle andere gelegenheden op CS.
Croque-Madame .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
We aten met z'n drieën. 1 van ons bestelde een vegan soep. Deze was zo zout dat hij niet eetbaar was. De eerste serveerster bood ons, vreemd genoeg, een glas water aan om de soep aan te lengen.
De soep was nog steeds niet eetbaar, de volgende serveerster vertelde ons dat de soep zo zout hoort te zijn, en bood een gratis drankje aan, nadat zij zogenaamd overlegd had met de manager.
We hebben gevraagd of de manager konden spreken, deze bleek nog van niks te weten.
Hij bood ons, heel vriendelijk, een nieuwe maaltijd aan en 2x een drankje, beide van de zaak. Dit maakte gelukkig heel wat goed.
Yveqia .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Hmmm wat lekker allemaal. Goeie curry, heerlijke zalm etc. Vriendelijk personeel. Jammer dat zelfs de drankjes niet tegelijk komen. Minpuntje is het bijgerecht van mix groente. Letterlijk 3 reepjes paksoi zwemmend in olie voor 4 euro ongeveer. Maar goed, ben benieuwd naar de andere gerechten
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Vanaf de pont waargenomen, zin in een snelle lunch. Niet hetgeen ik zo snel naar binnen zal lopen, maar toch gedaan. Vriendelijke bediening, engels sprekend. Even schakelen van Nederlands naar Engels. Een tafel aan het raam ( bar idee ).
Had gekozen voor de ramen met Duck, iets aan de zoute kant, maar buiten dat prima. De eendenborst gelukkig niet taai en droog. Heerlijke thee erbij. Het is zeker maaltijd vullend.

De ruimte is bedoelt voor de massa en oogde daarom op het tijdstip dat ik voorbij kwam helaas iets verlaten eruit.

Zal het toch aanraden, want het verdient een kans op deze mooie plek.
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Heel vriendelijk personeel.
Eten was echt minder, had de chilli ramen met entrecote genomen... soep was lauw, entrecote was zo taai, echt zo jammer, als de entrecote in dunnere plakjes waren gesneden was het in ieder geval makkelijker eten.
Tvs290 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Met 2 vriendinnen hier gegeten. Laat ik beginnen met de service: alles gaat in het engels maar dat heeft ook zo zn charme en de bediening is heel vriendelijk en snel. Beetje jammer dat ons het concept niet is uitgelegd. Mijn vriendinnen kregen tegelijk hun eten, toen we na 5 minuten naar mijn gerecht vroegen werd verteld dat het eten op verschillende tijden kan komen omdat het van verschillende kookstations komt. Aanvallen op een koude hap dus. De zalm was prima, de curry ook wel okay maar het vegagerecht was jammer. Dat had ik zelf beter gekund. Het was een kom gekruidde rijst met af en toe een verdwaald blok tofu of stukje groente. Na de halve kom waren die verdwenen en ging ook de eentonige smaak me tegen staan. De dumplings die we erbij hadden omdat ik die nog nooit gegeten had waren echt niet te eten. Mijn vriendinnen zeiden meteen dat dat echt geen dumplings waren, wat wel, daar kwamen we niet achter maar ik kan ze iedereen afraden! Ik begreep dat de andere wagamama's beter zijn maar ik ga voortaan ergens anders eten.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
De andere Wagamama's in de stad hebben me nooit over de drempel kunnen lokken, waarschijnlijk omdat ze er te steriel uitzien. Bij deze vestiging met uitzicht op het IJ en de daarbij behorende bedrijvigheid, lukte dat wel. Ik had de raisukuree met kip. Deze milde curry smaakte in één woord fantastisch. Daarbij dronk ik een blueberry spice juice. Zoals de naam deed vermoeden, verwachtte ik een drankje met pit, maar dat viel tegen. Ik kom beslist terug om een van de andere gerechten te proberen, ook al zijn ze behoorlijk aan de prijs.
Johan_adriaan .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Voor onze lunch kozen wij een eenvoudige kip-curry, die uitstekend smaakte: een rijk palet aan smaken, niet 'overcooked', en zeer voedzaam. De bediening was erg aardig en snel, nu ja, het was ook niet druk. Enige minpuntje: de achtergrondmuziek was wel wat dominant. Het autoverkeer zorgt nu nog voor een onrustig decor, maar dat zal straks, wanneer het onder de hal geleid wordt, geen probleem meer zijn.