Wagamama (Amstelstraat)

Amstelstraat 8 1017 DA Amsterdam Nederland Kaart
31-203200310

Meer informatie over restaurant Wagamama (Amstelstraat)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 23:00

6,6
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Hoewel we inmiddels al heel wat gerechten van de (inmiddels weer vernieuwde) kaart hebben geprobeerd, blijft onze favoriet de yaki udon. Alle smaken zijn aanwezig in deze fantastische schotel. Als bijgerecht zijn de pork ribs niet te versmaden. De gerechten komen gewoon "when they are ready", maar altijd snel, zelfs op zaterdag! Om fris af te sluiten, nemen we het liefst het kokosijs met mangosaus. Ook zo'n klassieker op de Wagamamakaart! Een groot deel van de bediening heeft Engels als voertaal, maar de dames en heren begrijpen het Nederlands ook en zijn erg vriendelijk/amicaal. Verder is de ligging van deze Wagamama ook weer perfect, tussen metro Waterlooplein en het Rembrandtplein / de Kalverstraat. Wij komen terug!
Angela T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Ik ken het concept van wagamama al jaren en het eten is met de jaren achteruit gegaan.

Rijst was te hard en de curry is voor mijn gevoel te overheersend.

Over de service heb ik werkelijk waar geen goed woord over. Ik kwam denk 15/20min voor sluitingsbinnen en het werd overduidelijk gemaakt dat ik ook weer binnen die 15/20 de tent uit moest. Ik had nog maar net mijn eten geserveerd gekregen en de rekening werd al op tafel gezet met nog geen enkele minuten later of ik al wou betalen terwijl mijn gezelschap het eten nog niet eens had.

Werkelijk waar ik ga vaak uiteten maar dit was echt het dieptepunt qua service en ik kom hier dus ook nooit meer terug.
beste,
het spijt ons om te horen dat je een slechte ervaring hebt gehad.
zou je via onze contactpagina contact met ons op willen nemen? dan zoeken we het voor je uit
mvg,
wagamama
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Wat jammer! Ik houd heel erg van Aziatisch eten, maar Wagamama maakt het hier niet waar. De gerechten die we bestellen zijn zonder uitzondering lauw geserveerd. Het vlees is wat te lang bereid waardoor het enigszins droog is, maar niet droog genoeg om het terug te sturen. Daarnaast zijn de smaken vooral erg laf en mild, terwijl Aziatisch eten juist een sprankelende scherpe smaak hoort te hebben. Er zijn zoveel mogelijkheden om goed Aziatisch te ten in Amsterdam, kies een andere!
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Gisteren heerlijke pad thai gegeten bij Wagamama aan de Amstelstraat. Door de 20% studentenkorting was het ook nog eens erg goed betaalbaar. De bediening was daarnaast erg vriendelijk. Wat ik erg netjes vond was dat bijna iedereen die er werkte niet oorspronkelijk uit Nederland kwam, maar ze deden wel heel erg hun best om in het Nederlands te praten. Nadat we aangaven dat Engels ook prima was ging de communicatie wel iets soepeler, maar het is een verademing om de bediening van een restaurant in hartje Amsterdam ten minste eens hun best te zien doen om Nederlands te spreken.

Verder is het decor niet fantastisch, beetje snel eten en weg wezen decor. Maar dat hoort nou eenmaal bij dit restaurant.
Ik kom hier vast wel weer eens terug.
O'Neill O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Heel aparte restaurant dan de andere japanse restaurant. Eten is heel lekker en snel klaargemaakt en bediening is zeer vriendelijk maar niet zo attend.
Hier moet je gaan als je snel je maaltijd op tafel maar niet als jij ergens relaxe wilt zitten.
Loekepoek .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Het was een tijdje geleden bij Wagamama, goed om te zien dat ze in de tussentijd de kaart wat vernieuwd hebben. Ik bestelde een pad thai en kreeg een enorme stapel noodles, erg lekker klaargemaakt, niets op aan te merken. De kindermenu's (fish bites dit keer) zijn leuk verzorgd, wel wat veel voor kleine kinderen, is bijna een volwassenen portie.
De bediening is attent maar komt wat gehaast over, soms wat op de automatische piloot. Het is ook altijd even afwachten of je iemand treft die alleen maar Engels spreekt, of toch ook Nederlands.
De prijs is aan de stevige kant voor dit soort gerechten, toch kom ik hier eens in de zoveel tijd graag zitten voor een snelle hap.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
heerlijk gegeten! geroosterde groene asperges waren zalig, de udon noodles met een pittige groene curry smaakte ook prima. Het toetje, een citroen cheesecake met een gingerbread bodem was tongstrelend. Gaat allen!
Hannar .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Heerlijk gegeten. Wij waren wat vroeg aanwezig en dit was prettig. binnen een half uur zat namelijk het restaurant helemaal vol.
Verschillende gerechten besteld en goed advies gekregen door de bediening.
Wij komen terug. Minimalistisch decor maar niet ongezellig.
Altesdevries .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Dramatische ervaring... Aangezien de bouillon nogal flauw en smaakloos was vroeg ik de bediening of ik wellicht iets van sambal of sojasaus kon krijgen. Krijg ik 10 minuten later een eierdopje "chilli-paste" die ik vervolgens terug zie op de rekening voor €1,50. Vroeg of dit een grap was, nee dus...werkelijk te bizar voor woorden! Kom hier nooit meer.
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
We werden naar Wagamama in de Amstelstraat gelokt met een eten & film combinatie voor een mooie prijs. Bij de deur werden wij ontvangen door een meisje dat geen woord Nederlands sprak, een minpuntje.
Daarna moesten wij plaatsnemen op een plek waar het vanuit de deur tochtte, terwijl er nog veel plek achter in de zaal vrij was, maar alles was 'gereserveerd'. Kennelijk kwamen de reserveerders niet opdagen, het bleef er leeg. Dat de krukjes aan de grond zijn vastgeschroefd maakt het geheel niet vriendelijker.
Het eten was ooit bijzonder bij Wagamama, nu is het verworden tot een in grote hoeveelheden klaargemaakte hap met veel sojasaus. Jammer, hier gaan we niet meer heen.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Een van m'n favoriete noodle hotspots in het centrum van Amsterdam (net van het Rembrandtplein af gelegen). De bediening is vriendelijk en snel (de eerste Nederlands sprekende moet ik nog tegen komen). Uitgebreide kaart met noodle-, rijst- en currygerechten. Naast de Japanse invloeden zijn er ook smaken uit bijvoorbeeld de Thaise en Indiase keuken waar te nemen. De dumplings op de kaart zijn heerlijk als voorafje of bijgerecht. Gezonde en originele sapjes: probeer degene met kiwi, appel en avocado, heerlijk! Redelijk geprijsd allemaal.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Prima kaart, veel keus en echt lekker gegeten. Wel jammer dat de gerechten geserveerd worden zodra ze gereed zijn. Dit wordt bij de bestelling wel aangegeven, maar als je met 4 personen bent en eentje moet langer wachten, is dat minder fraai. De bediening is aardig, al zou het antwoord netter afgewacht kunnen worden op de vraag wordt of het allemaal naar wens was.
De inrichting heeft wel wat weg van een bedrijfskantine, al hebben ze ook aparte zitjes voor 4-6 personen dat meer privacy biedt.
We hebben lekker Aziatisch gegeten en de drie gerechten die ik geproefd heb, waren alle heerlijk smaakvol gekruid.
RobbinO .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Het menu biedt veel keuzes, en het eten is erg goed. Het personeel is over het algemeen vriendelijk maar komt gehaast over. Jammer dat je een fles kraanwater krijgt als je spa blauw bestelt. Een aanrader als je lekker wil eten, maar voor de sfeer en goede bediening kan je beter ergens anders eten.
Marijke F.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Het eten is heerlijk en smaakvol maar vind de sfeer daar niet echt gezellig. Bediening was prima en aardig en attent. Voorafjes waren heerlijk en smaakvol. De gefrituurde garnalen en de gestoomde gyoza. Het was prima maar persoonlijk wel een beetje duur voor wat het is.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Allemaal heerlijk geurend eten. Aantal verschillende geprobeerd. De kruiden worden in alle gerechten weldadig gebruikt en dit geeft een heerlijke smaakexplosie in je mond. Heb het idee dat ze wat in prijs zijn verlaagd.
Flora B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Bij wagamama weet je wat je kan verwachten: redelijk goed Kantonees/Japans eten dat binnen no-time op tafel staat. Even snel een hapje eten is hier van toepassing. De prijzen vind ik wel aan de hoge kant. Uiteindelijk waren we €25 pp kwijt. Ieder had een hoofdgerecht, 1 biertje, koffie en we deelde een desert. Het personeel was vriendelijke, maar wel wat opdringerig. Evenwel even gezellig wat gegeten voordat we naar Carré gingen.
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Met zijn vieren zijn we hier gaan eten voordat we naar Theater Carré zouden gaan voor een avondje uit. Het is er vlakbij, en we kennen Wagamama vanuit Londen, waar we al twee keer lekker hadden gegeten. De open keuken, waar met verse ingrediënten wordt gewerkt, en het snelle afleveren op je tafel, compenseren de minder sfeervolle aankleding van het restaurant. De gemiddelde bedrijfskantine ziet er sfeervoller uit. Dat is in Londen net zo als in Amsterdam, er zit blijkbaar een bedrijfsfilosofie achter. Oké, het eten.
Drie verschillende gerechten, met drie verschillende bijgerechten, die snel op tafel staan. Lekker klaargemaakt, met herkenbaar verse groenten en kruiden. Als je van te voren op hun website kijkt, krijg je per gerecht een foto met uitleg, maar met de kaart kom je er ook goed uit. In Londen kwam de bediening zelfs aan tafel met een tablet, om foto's te laten zien van de gerechten, als je het niet precies begreep. Die hebben we hier niet langs zien komen
De bediening, die niet eens allemaal Nederlands praat, zijn meer van de aan -en afvoertroepen, die vooral geïnstrueerd zijn om de gerechten zo snel mogelijk af te leveren, en de lege borden en glazen te verwijderen, verder doen ze echt hun best, en zijn ze zeker vriendelijk.
Kortom, wil je snel en goed eten, dan ben je hier aan het goede adres (prijs en kwaliteit zijn prima in orde). Wil je wat rustiger en sfeervoller eten, kijk dan eens verder.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Na enige tijd weer eens gegeten, ik was de vorige keren heftig teleurgesteld in de kwaliteit en service. Maar, die katsu curry riep toch weer...

De bediening is hier nog steeds een punt van aandacht. Ik moest meerdere keren zwaaien om aandacht te krijgen. Echter, het gaat beter in vergelijking met de vorige keren.

Eten is uiteraard geweldig, de chicken katsu curry en banaan met ijs op het eind is absoluut geniaal!
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Echt een hele korte recensie, want ik vond het niet lekker. Vind dat ik nog wat ruim ben met mijn 6 voor eten en decor, maar het is een gemiddelde. Voorgerecht van dumplings vond ik nog het beste. Mijn hoofdgerecht van ramen met vis en vlees vond ik te zout en te gaar....en gewoon. Volgens mij komen de specerijen kant en klaar uit een potje. Het stukje taart toe was duur, korrelig van structuur en de chocoladesaus komt uit een flesje. De koffie smaakte te gebrand en zelfs het verpakte pure chocolaatje was oud en korrelig. Ik at ooit bij een Wagamama in Sydney en die stond als heel positief in mijn geheugen, maar dat kan tijd en plaats geweest zijn. Deze W. .is eens en nooit weer. Op mijn vraag of het gesmaakt had en mijn voorzichtige "wilt u het eerlijk weten" werd wel heel goed gereageerd. Bijna alsof ze training gehad hebben in klachtenafhandeling. Maar het was gezellig met ons drieën, maar eens en nooit weer.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Vorige week op een maandag voor een voorstelling een snel bezoek aan dit restaurant gebracht. de inrichting is strak, modern en zakelijk met lange robuuste tafels waar je aan kunt gaan zitten. Als het vol is dan zit je soms naast andere gasten maar in ons geval was er genoeg ruimte. De menukaart is iets uitgebreider dan vroeger. We bestelden twee hoofdschotels (gebakken groenten curry, duck nino kare een hapje voor erbij (yakitori spiesjes) en namen ook nog een dessert. cheese cake en cocos ijs. Alles werd snel geserveerd, hoewel iets aan de mechanische kant. (bestelling opnemen is andere persoon als degene die bestelling aflevert. tafel afruimen is weer een andere persoon. Om verwarring te voorkomen bij het afleveren werden de nummers van het dessert even op de papieren placemat geschreven. De eend was smakelijk met zeer verse ingrediënten, de groenten curry beviel idem dito. De saus van de spiesjes was voor mijn smaak te zoet. Het dessert was aardig, maar niet echt speciaal. Met twee watertjes erbij een rekening van iets boven de 50 euro. Prima restaurant voor een snelle hap, maar een klein chinees restaurant of een kleine Thai waarvan Amsterdam er veel heeft, bieden mijns inziens net iets meer voor hetzelfde geld. Dan zit je echter doorgaans niet in zo'n fancy omgeving....