Waddengenot

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Een dagje Pieterburen afgelopen met een dinertje voor mezelf. Restaurant Waddengenot mag voor die gelegenheid best omgedoopt worden in Waddenhorror! Het leek zo veelbelovend... Het restaurant ziet het ervan buiten prettig uit. Leuk en knus terras, zelfs op deze druilerige avond. Vanwege die druilerigheid er toch maar voor gekozen binnen te eten. Wát een vergissing. Ik had nauwelijks plaatsgenomen of ongenode gasten kwamen mijn avond verpesten: eerst nog met een overzichtelijk aantal, maar daarna met tientallen tegenlijk stortte een horde vliegen zich op het opgediende eten. Zelfs op mijn haar en kleding wisten ze zich te vermaken. Het eten zelf was eigenlijk niets mis mee. Het betrof de gigagrote Waddenburger. Eigenlijk veel te veel, maar omdat deze goed te eten was, heb ik deze, met de goede patat bijna helemaal opgegeten. De overige bijgerechten, pastasalade en maiskolven (wat ik nogal een opmerkelijke keuze vond) heb ik aan de vliegen gelaten. Zelfs het servetje wat ik ter bescherming eroverheen had gelegd, durfde ik niet meer te gebruiken, zo vies vond ik het. Al met al zou ik er in deze periode van het jaar nog niet voor niets gaan eten. Deze negatieve ervaring heb verantwoord onder het 'kwaliteit van de gerechten' want hoewel de smaak dus goed was, heeft de kwaliteit volgens mij te leiden onder de slechte hygiëne, veroorzaakt door de vliegen overal.
JMAM V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Hier 2 dagen op rij gegeten toen we in Pieterburen waren voor een waddentocht. Eenvoudig restaurant, soort van luxe friettent. Aangezien er verder geen eetgelegenheden zijn in de buurt en er een pizza in ons arrangement zat, hier 2 dagen gegeten. Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes, gewoon goed gegeten maar verder niet bijzonder. Prijs / kwaliteit was oke, persoonlijk geef ik liever wat meer uit voor een betere maaltijd maar door het ontbreken van concurrentie.
Appeltjes2 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We kwamen een pizza eten - wat kan daar nu mis gaan...? De bodem was keihard, met een scherp kartelmes was er nauwelijks door te komen. Melding hiervan werd ontvangen met "O......". Het beleg was verschoven naar 1 kant van de pizza, maar was wel goed en lekker. Onze jongste is dol op vis en had een pizza met zeevruchten besteld, maar zonder de ui en Spaanse peper die op de kaart stonden. De pizza kwam zonder ui, maar MET de peper. Uiteindelijk kreeg hij een nieuwe pizza. Zonder peper, maar MET ui.... We hadden de serveerster gevraagd of deze pizza gesneden mocht worden ivm de keiharde bodem. Dit was vergeten, na nogmaals vragen gebeurde het wel. Uien aan de kant geschoven en toch nog lekker gegeten.
Dit restaurant heeft goede recensies hier, wij vonden er weinig van terug. Misschien komt het door de vakantieperiode en is het vaste personeel op vakantie... Om ons heen hoorden we meer klachten, o.a. over soep die nauwelijks warm was. Jammer.
Suzan M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
In combinatie met een nachtje slapen in hotel waddenweelde hier de eerste avond gegeten.
We kozen voor een menu met vooraf koud gerookte zalm, heerlijk en een prima hoeveelheid, als hoofd gerecht gebakken noordzee schol, misschien iets TE gebakken wat wel weer een lekker krokant korstje opleverde maar wat minder zachte stukjes vis.
En als toetje een ben & jerry, altijd lekker.
Ook het ontbijt hier genuttigd, ook niks mis mee, enige min puntje het buffet stond in de gang, dus dat maakte het wat krapjes allemaal met heen en weer lopende mensen.
Het decor was fantastische, op de veranda met 3 kanjers van kippen/haan die graag een broodje mee pikten!
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Tijdens twee dagen Pieterburen is dit restaurant niet te missen. Alles bij elkaar vier keer binnengelopen. Eén keer omdat de pizzeria aan de overkant ma-di-wo gesloten is in deze tijd. Pizza prima. Ook de lunch smaakte (zoals bijv. mijn pannenkoek) na de grote wadloop-wandeling.

Tot slot het diner. We hoorden inmiddels bij het interieur zogezegd. Vriendelijke ontvangst, wijntje erbij, soepje vooraf. De menukaart aan tafel week wat af van die op de website (zo zie ik nu), maar biedt overigens een aardige keuze voor de bezoeker. Kippendijen of steak worden in verschillende gewichtsmaten aangeboden, zodat iedere maag op maat kan worden bediend. Bijvragen van groenten of frietjes geen probleem. Toch een klein kritiekpunt: ook hier was de steak aan de rauwe kant, omdat het stuk vlees naar verhouding kennelijk wat dikker was en graag wat langer in de pan was gebleven om echt "medium" te worden opgediend. Ik strijk met mijn hand over mijn hart. Volgende keer beter.
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Met 3 zussen hier 2x gegeten, 2 x ontbeten en 1 x koffie gedronken via een arrangement met overnachting aan de overkant.

Onze ervaring was heel wisselend.

Negatief:
-ondanks heldere e-mailwisseling van te voren geen rekening gehouden met allergie van 1 van ons. Zelf naar de keuken lopen omdat er geen bediening blijkt te zijn op het terras (staat nergens aangegeven). Los ingehuurde bediening is niet ingewerkt en niet op de hoogte.
-schol te bruin gebakken; zag er niet uit.

Positief:
-vlotte bediening van het vaste personeel: attent, actief, meedenkend
-ontbijt was goed.
Jesper P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Wat een genot om hier te eten! Schitterend decor binnen maar ook zeker het uitzicht is schittterend. Je kijkt uit op Schiermonnikoog en in de avond gaat de vuurtoren aan en zie je het licht over het water heen schijnen. Daarvoor hadden we de zon mooi achter een dorpje zien zakken, werkelijk schitterend! Binnen stond een lekker vuurtje aan en was mooi gewerkt met hout en grappige boodschappen op krijtbordjes.

Het personeel begeleid je goed door de kaart heen en deden niet moeilijk toen iemand nog een aanpassing deed in zijn keuze voor het voorgerecht, erg relaxed alhoewel er ook maar twee andere tafels bezet waren. Het eten wordt mooi opgediend, is goed van smaak en is van een prima portie (kan zelfs nog wel iets minder). Wij hebben geen spijt gekregen om hier op oudjaarsavond te gaan eten, het was meer dan geslaagd en wij komen hier zeker nog een keer terug!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De vis- en vleesgerechten waren overheerlijk en de witte en rode huiswijn waren uitstekend. PS De bediening was 8+ met een glimlach!
Daan D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
we hebben een heerlijk familiediner gehad, we werden super goed bediend en de sfeer was ook heel gezellig.
Iedereen was super tevreden.
Helemaal top!!!
WimB .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Mijn vrouw heeft door haar intoleranties een lijstje gemaakt met dingen die ze wel kan verdragen.
Deze hebben we 's morgens aan de bediening gegeven en 's avonds had de kok er een heerlijk gerecht voor haar van gemaakt en de dag er op had hij een compleet ander gerecht bereid. Echt chapeau! Mijn eten was ook voortreffelijk. Bediening was vlot, netjes en vriendelijk. Als we weer in Pieterburen komen gaan we daar echt weer eten.
Hanswieringa006 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Echt een heel sfeervol pand, vol authentieke details, mooie hoge ruimtes, grote ramen echt een monumentaal gebouw (dit wist de bediening ons ook vertellen) Mooie terrassen voor en naast het restaurant. Eerst even lekker buiten gezeten en toen we aan het eten wilden vroegen ze ons of we het eten binnen of buiten wilden nuttigen, we vonden het toch nog een beetje te koud, dus er stond al een gedekt tafeltje voor ons binnen. Heerlijk 3 gangen menu gehad, alles even lekker en vers. Het restaurant doet zijn naam absoluut eer aan. Uitgebreide kaart, alles goed bereid en het ziet er ook allemaal erg lekker uit. Bijna alles komt uit de buurt (streekgerechten) maar zeker geen plate service, gewoon mooie gerechten. Erg genoten, we komen zeker weer terug!
Gerritzeem78 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
super lekker gegeten met het hele gezin echt een ervaring om nooit te vergeten de kinderen vonden de skelterbaan ook echt HELEMAAL geweldig. Het was gewoon eerlijk waar moeilijk om ze weer mee naar huis te krijgen naar hun vriendjes en vriendinnetjes en daarom willen ze meestal zo snel mogelijk weer weg maar in Pieterburen heb ik gezien dat het ook anders kan dus BEDANKT!!
Jeannetwillems .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Willemkamphuis .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Met een groep wandel en fietsvrienden een libelle wadloop arrangement beleefd. Het driegangen keuze menu in restaurant Waddengenot was voortreffelijk. De bediening zeer vriendelijk en vlot. We hebben een geweldige dag gehad ondanks het koude en natte weer.
Jeannetwillems .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
we hadden restaurant Waddengenot even opgezocht en zagen de andere reacties wij hebben hier geweldig gegeten en een geweldig verblijf gehad en wij kunnen de andere reacties niet eens geloven en wij willen daarom ook dat wij en hoop ik nog meer mensen hier een eerlijke reactie neerzetten
HenkenHillydeVries .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Vandaag bij Waddengenot op het terras (voor) koffie gedronken met daarbij appelgebak en slagroom. De eerste kop koffie was goed, het gebak was van zeer matig niveau. Veel deeg en weinig appel. Bovendien erg droog. De echte slagroom was heel lekker. Na heel lang wachten kregen wij onze tweede kop (gratis) koffie. Deze koffie was bijna koud. Het bedienend personeel straalt weinig arbeidsvreugde uit. Al met al een teleurstellend bezoek. Het zou zoveel beter kunnen en moeten.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Ben er een paar keer geweest, maar ga nooit meer. Wilden een ijsje kopen, buiten, staan er een paar meisjes toe te kijken die kennelijk zich niet met de verkoop van ijs mochten benoemen, bij het ijskraampje zelf niemand. Maar weggegaan.
Onlangs kroket gegeten. Lauw en je krijgt er boter uit de koelkast bij. Onbruikbaar.. Dan de pannenkoeken: ronduit niet gaar. Bediening ook niet betrokken. Waardeloze tent.
Lgroenewold .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Prima gegeten en vriendelijke bediening. Wellicht kan er wel iets meer vegetarisch op het menu als het zo groot op het luifel staat. Verder ruime porties en smakelijke garnering
Jbmaas .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
wat een sof. koude pannenkoeken. oneetbare pannekoeken (en dan bedoel ik niet onsmakelijk, maar oneetbaar) !!. Er kan altijd wat fout gaan in de keuken, geen probleem, maar de totale desinteresse van het personeel, geen excuses, geen vraag of het naar wens was. Zeker een van de meest ongeïnteresseerde zaken waar ik in de afgelopen jaren ben geweest. absoluut geen genot, terwijl het zo'n mooie plek kan zijn
Gerkodj .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Zaterdag 20 september heen wij bij Restaurant Waddengenot gegeten.
In één woord gezegd top!
Als voorgerecht had ik een soort ring van huis gerookte paling gevuld met gerookte zalm met daarnaast botervis gemarineerd in wodka en red bull. Heel bijzonder en heel lekker. Als hoofdgerecht had ik bouillabaisse geserveerd in een theepot. Je kon zelf de soep op de vissoorten die op het bord lagen gieten. Leuk bedacht. De hoofdgerechten werden ook leuk geserveerd met één meter garnituur waar paella, witte en rodekool, frietjes, rabarber en salade in zat. En ruim voldoende.
We komen zeker weten terug.
G de Jonge