Waanders

Rijksweg 12 7951 DH Staphorst Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Waanders

• Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Anna52a .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Even een stop gemaakt bij hotel Waanders en heerlijk op het terras gezeten.
Hotel ligt toch bij een erg drukke weg en rotonde wat toch veel lawaai gaf tijdens onze gesprekken.
Onze uitsmijters ham, kaas en rosbief waren matig en zagen er ook heel gewoontjes uit.
Tip voor de keuken, garneer de borden toch wat leuker op met tomaat, komkommer of fruit.
Deze uitsmijters komen dan toch meer tot hun recht.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Prima zaak. ik had een heerlijke huisgemaakte aardappelsalade en partner had een huisgemaakte grote bal gehakt. Lekker brood en boter.
Super attente bediening, een compliment!
Maar wat ik het allerfijnst vond dat je een aantal gerechten in de seniorenversie kan bestellen.
Als je wat ouder bent en je kunt wat minder eten is het heel fijn dat dit kan. Ook voor de gast zelf is het niet prettig als hij de portie eten niet op krijgt......
KorrieenHenk .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Vergaderen gecombineerd met een warme maaltijd. Dus niet uitgebreid eten maar een huisgemaakte tomatensoep met stokbrood en een Tournedos Rijn-IJsselras met ossenstaart. De tomatensoep was goed maar niet gemaakt van verse tomaten het stokbrood met de kruidendokter was uitstekend. Dan het hoofdgerecht. Een uitstekende tournedos rood en heerlijk mals. De gebraiseerde ossenstaart was ook uitstekend. De groente was en niet mijn smaak maar ook erg gaar gekookt. De bij geleverde frites waren uitstekend. Knapperig en niet vet, de gebakken aardappelen waren wat vetter maar goed van smaak. De bediening vlot netjes en correct. Het interieur netjes maar wat koel en zakelijk. Niets mis mee gezien de reden van onze aanwezigheid
Roberto16 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Mijn schoonouders hebben hier gegeten,prima voor elkaar maar een minpuntje dat de VVV bonnen niet meer geaccepteerd werden.afgeschaft dus...erg jammer.verders goed voor elkaar.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Terug van korte vakantie even een lunch bij Waanders. We hebben genoten van de kwaliteit van de tosti's, maar we hebben er een half uur op moeten wachten, terwijl maar vier andere tafeltjes bezet waren. We hebben op een gegeven moment maar gevraagd of we niet vergeten waren. We begrepen dat het tweede drankje daarom op rekening van het huis kwam, maar het stond in eerste instantie wel op de rekening. Overigens werd mijn tosti geserveerd met ander brood dan ik had besteld. Dat had al met al dus wel iets beter gekund.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Best een beetje verbaasd over de wat mindere Waanders recensie. Ik verbleef met Tarja hier een paar jaar terug in hun hotel en toen viel ontbijt positie op. Nu een lunch met dochter Lianne en... ook die viel op. De mooiste Club Sandwich ter wereld. Zeer fraai! En ook een gewone uitsmijter is hier niet gewoon. Lekker gegeten. Goede prijs kwaliteit verhouding en prettige gewone bediening. Samengevat: goed!
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Late arrival op terugweg van zomervakantie, kwart voor sluitingstijd keuken binnenvallen en gastvrij ontvangen. Allemaal gewoon mogen bestellen wat op de kaart staat en dat gewoon goed bereid. We kozen van de lunchkaart, wilden graag ook weer door, maar de uitsmijters waren prima evenals de vegetarische hap en soep. Voor toe een heerlijke ijs en parfait, goede koffie, en vriendelijke bediening met begrip dat je zelf niet al te spraakzaam bent na 10 uur in de auto. Dit is een wegrestaurant maar dan gastvrij en goed verzorgd. Aanrader!
Niek A.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Lekker gegeten super snelle service en veel keuze. De bediening was heel vriendelijk. Veel keuze van de kaart ook voor kinderen.
Sinus .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
In twee weken tijd twee 2 keer gegeten. Entourage is echt aan vernieuwing toe. Sowieso niet verkeerd om het iets warmer te maken qua inrichting. Het eten is prima! Zou iets meer smaak aan mogen zitten. Dit zowel bij een schnitzel als bij de vis.. Maar nogmaals prima gegeten!! voldoende bijgerechten!
Th S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Gisteren een hapje wezen eten in Waanders. Bij binnenkomst is het het om je heen kijken, mag je ergens gaan zitten of word je begeleid? Ik heb maar een plek uitgezocht.
Als voorgerecht had ik de gravad lax. Die in mijn ogen zeker niet klopt in de prijs kwaliteit, 4 te zoute stukjes zalm met een klein beetje gemixte salade en 4 sneden toast. a 12.50 euro.
Hoofdgerecht een Entrecote van het Hoogeveense rund.Jammer dat men niet kon vertellen van welk ras het precies was , maar ok.Uitstekend gegaard. Bijlage prima , maar wel wat mij betreft te veel zout op de friet.En er zaten koude frieten tussen de warme??
Nagerecht Terrine van advocaat, vond ik prima. Bediening was aardig, maar sjiek vond ik het niet om met een volle mond door het restaurant te lopen ( eten in de keuken?)
Conclusie te duur voor wat je krijgt 53 euro voor 1 persoon.
Ik blijf de volgende keer gewoon op de snelweg.
Oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Wij realiseren ons heel goed dat Waanders niet het ultieme restaurant is om een avond gezellig uitgebreid uit eten te gaan. Maar ook voor een restaurant voor passanten is het ons inziens wel heel pover. Zowel kwaliteit als bereiding van de vis is heel matig en "de klassieker "een schnitzel is ook niet een pronkstuk om over naar huis te schrijven. Daarnaast wordt e.e.a niet op temperatuur geserveerd . De groenten ( te lang doorgekookt ) en frites ( slof ) als bijlagen zijn wel heel saai en matig van kwaliteit. De ober probeert de moed er nog in te houden en doet zijn best. De afluitende koffie is goed en heeft de juiste temperatuur en sterkte.Tot slot het decor : dit kan niet meer in 2014 . Natuurlijk.. investeren in een horecagelegenheid is in de huidige tijden moeilijk maar bij Waanders geldt echt dat stilstand
achteruitgaan betekent. Jammer voor een locatie met zo'n geschiedenis. Tot slot is de rekening niet in verhouding met het gebodene.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Voor een kleine lunch bezochten wij restaurant Waanders te Staphorst. Wat opviel van de prijs van een kop soep. We hebben dit altijd graag als voorafje. Het echte eten moet dan nog beginnen. Dit restaurant vraagt voor een kop soep is € 5,00 (omgerekend ruim 10 gulden). We beginnen graag met een soepje. Maar betalen voor een dusdanig hoog geprijsd soepje wordt ons iets te gortig. Gelukkig zijn er nog genoeg vergelijkbare horeca gelegenheden te vinden die standaard tussen de twee en vijf euro rekenen voor een kop allerlekkerste en met zorg vervaardigde soep. Ik hoop niet dat Restaurant Waanders trend zetter gaat worden, want dan kan ik mijn soepje onderweg wel vergeten.
Hj T.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Natuurlijk hang je aan het verleden, maar de Nieuwe Waanders is de oude niet. We waren op doorreis en dan is het prima, niet de plek van een huwelijksaanzoek! Binnen lijkt het sprekend op een ziekenhuiskantine, maar de medewerkers en de kok houden de moed er in. Eten was lekker, bediening ok, maar het ziet er niet uit.
WimTaanman T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Waanders levert klassieke wegrestaurantmaaltijden in een inmiddels modern jasje. De service is er goed, namelijk erg efficiënt maar met voldoende persoonlijke noot. De menu keuze is uitgebreid genoeg. De garnering, zoals goed gegaarde broccoli en de sla, is vers. De friet is prima. Je waant je er overigens in een eetzaal van een ziekenhuis. Schoon maar onpersoonlijk. Wie op doorreis is en vlot een deugdelijke maaltijd wenst: dit is een aanrader.
Christiaan D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Hier geluncht. Beide een meergranenbroodje met geitenkaas. Heerlijk! Broodje goed uit de oven, lekkere geitenkaas, honing en ruime hoeveelheid walnootjes. Precies goed en allemaal mooi in verhouding. Service niets op aan te merken, correct en allemaal snel genoeg. Het decor is niet de gezelligheid ten top, maar we zitten hier altijd prima. Prijs/kwaliteit-verhouding ook in orde. We blijven hier wel komen.
Sinus .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2014
Gisteren gegeten in dit restaurant in Staphorst. Voor de ambiance hoef je hier niet te zijn. Nodig aan een update toe. De toiletten groep niet meer van deze tijd. Er werd voetbal uitgezonden maar was totaal niet storend! Geen last van gehad! De bediening was super vriendelijk! Aardige leuke jongen die steeds aan onze tafel kwam! Het eten was gewoon goed!! Uitgebreid garnituur met gebakken aardappeltjes, frites, bloemkool/broccoli/worteltjes, sla, rabarber. De ijsjes na waren giga (te) groot en lekker. Koffie goed! Al met al prima adres om te bezoeken!
Elske123 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
. Afgelopen Zaterdag een hapje gegeten tussen de middag. Mijn broodje was zeer taai.. Viel tegen. Mijn man had een uitsmijter. Vond hem redelijk.. Maar ook niets meer. Wij kwamen er jaren terug vrij regelmatig. Krijgen het idee dat de service achteruit gaat. Bediening is traag. Vind de prijs ook aan de hoge kant. Maar wat ons heel erg tegen viel is de temperatuur in het restaurant. Erg koud. We zijn van plaats veranderd, maar dat maakte niets uit.. Zagen ook een paar klanten die de jas aan hielden. Dat is toch niet de bedoeling?. Denk niet dat wij er voorlopig terug komen
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Eten mag heel high end zijn. Maar dat hoeft niet. En wanneer je vraagt om met een voetbalteam even ergens en met bescheiden budget te kunnen eten, en je wordt dan toch helemaal op maat bediend en de kwaliteit is goed, dan verdient dat ook hulde. En zo gebeurde het bij Waanders in Staphorst. Twintig maal een dubbele burger met een goed broodje en een goede burger. Twintig maal lekkere frites en even zo vele keren een lekker ijsje. Niet precies zoals afgesproken maar meer. Helemaal blij mee!
Kalaforni .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Geluncht tomatensoep vooraf uitsmijter ham/kaas als hoofd , gewoon wat je van een wegrestaurant mag verwachten goed en betaalbaar , maar voor gezellig uit eten niet mijn tent!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Persoonlijk hou ik niet zo van zuur commentaar, maar bij Waanders mankeert toch iets aan de bediening/service. We waren met 5 personen en de zaak was maar matig gevuld met gasten. Toch heeft een half uur geduurd voordat we een drankje en eten konden bestellen. In dat half uur werd 2x aangegeven dat ze zo zouden komen.

Normaal gesproken ga je geen half uur wachten, maar aangezien we toch behoorlijke trek hadden toch besloten te blijven zitten.

Toen de bestelling eenmaal was opgenomen ging het gelukkig wel vrij vlot. Alhoewel het uitserveren wel wat lang duurde. De eerste 3 personen hadden hun eten al een tijdje op tafel staan voordat de laatste 2 borden arriveerden.

Eerlijk is eerlijk, het eten is er vrij goed. Ik had gekozen voor de gebakken zalm en het smaakte goed. De zalm was precies goed doorbakken en niet droog. De groentes, aardappeltjes en patatjes komen er in kleine schaaltje bij te staan, maar extra schaaltjes waren geen probleem.

Als toetje allemaal gekozen voor de aardbeien met slagroom. Absoluut een aanrader. De porties zijn van een behoorlijk formaat. De aardbeien zijn zoet en er zit fatsoenlijke slagroom bij.

Wat sfeer betreft moet je die toch echt zelf meenemen. De inrichting nodigt niet echt uit tot een langdurig verblijf en is vooral functioneel. Voor wie er waarde aan hecht, de toiletten zijn voldoende aanwezig en staan er keurig bij. Niets op aan te merken.