Waanders in de Broeren

Achter de Broeren 1-3 8011 VA Zwolle Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Waanders in de Broeren

Sabine D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Geen ontvangst, onze tafel werd laat opgemerkt, nadat we vroegen of we zelf moesten bestellen bij de bar of dat er iemand kwam.
BartJJ1976 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Altijd wisselend vers en huis gemaakt gebak. Goede koffie. Mooie locatie. Constante kwaliteit. Alleen jammer dat er niet bij de tafel afgerekend kan worden. In de rij staan met een bonnetje om af te rekenen vind ik niet meer van deze tijd.
Breda076 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Mooie locatie in de kerk.
Geluncht.
Soep - gelukkig de grote portie besteld voor 4.90 -> Bij de buren zag ik dat de normale portie een klein theekopje is. Met broodje erbij was klein bolletje met een kantine verpakking roomboter.
De lekker romige mosterdsoep was helaas wel te zout. Reactie: ik zal het doorgeven aan de keuken.
Moest mijn jas dichtbij houden vanwege de koude tocht langs mijn rug.
Lekker gezeten, maar niet zo leuk als ik verwacht had

Sietze E.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Wij hebben genoten van een smaakvolle lunch in Waanders in de Boeren; een lunchlocatie in de kerk waar ook een boekhandel gevestigd is. De prijzen zijn hoger dan gemiddeld maar gezien de drukte zal hier een goede reden voor zijn; wij vonden het de moeite waard. De bediening is lekker vlot. Halleluja.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
leuke lunch in dit prachtige pand inclusief grote boekenwinkel en brasserie om het zo maar te noemen midden in zwolle in een voormalige kloosterkerk. We misten wel een vlot muziekje voor de sfeer. Flink druk ook. Met drie kinderen en ouders ; gegeten van alles wat, zoals een runderburger, tortillachips met kaas uit de oven en een salsasausje erbij, wat bitterballen erbij,
glaasjes speciaal bier en wat gebruikelijke jeugddrankjes, op zich alles redelijk geprijsd, behalve het bescheiden glaasje aardbeiensmoothie voor 3,50 euro, volgens de criticus van 12 hele jaren jong niet voor herhaling vatbaar. Ga er zeker heen maar verwacht geen hoogstandjes.
Sheba1 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
lunch gebruikt, broodje en glaasje wijn. Broodje was lekker even als de wijn. Het broodje was wel redelijk hard (door midden gesneden). Zoals vaak met dergelijke broodjes is het eten/snijden wat onhandig. De bediening was vriendelijk en goed, de omgeving (terras) is prima.
Pica62 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Op het terras plaatsgenomen voor een espresso. In Nederland valt die vaak tegen, te veel en niet meer dan sterke koffie. De vriendelijke jongen in de bediening ging serieus op onze vraag in en suggereerde een ristretto. Die was inderdaad erg lekker. Er wordt hier duidelijk zorg besteed aan koffie.
De inrichting binnen is met veel respect voor de architectuur van de kerk ontworpen en mooi uitgevoerd. Rustgevend en mooi licht.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Het was erg druk. We moesten lang wachten voor we bediend werden.
Gelukkig hadden we genoeg te kijken.
We waren niet zo enthousiast over de broodjes, maar de koffie was redelijk.
Om even te rusten en je aankopen te bekijken is het een prima plek.
CorjanvanEudel .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Uiteraard is de Broerenkerk, waarin het restaurant zich bevindt, een fantastische, sfeervolle plek. Het personeel is uiterst vriendelijk, ook naar elkaar toe. Er werd voor ons keurig een tafeltje vrijgemaakt toen meneer zag dat wij rondkeken langs alle bezette tafeltjes. Direct een serveerder aan de tafel en na een paar minuten een heerlijke verse sinaasappelsap. Binnen 10 minuten hierna ook onze bestelde lunchgerechten. Een lekkere salade en een goede (grote) sandwich. Écht groot, maar dat kwam goed uit, want we hadden enorme trek. Een aanrader voor een sfeervolle lunch of koffiemoment.
Marijn79 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
De locatie, in de Broerenkerk, is fantastisch. Ik spreek hier graag af om eerst in de boekwinkel te kijken en daarna bij te praten in de brasserie. De kaart is goed. De prijs kwaliteit verhouding slaat wel iets te veel door naar de prijs kant. De bediening is vriendelijk.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Lunchen in een imposante kerk vol boeken. Aardige bediening maar een wat pretentieuze kaart waarvan de vlag de lading absoluut niet dekt. Clubsandwich met hompen naar niks smakend brood. Van het begrip sandwich heeft men niets begrepen. De grote vissalade had net de vriezer verlaten en een vissmaak was nauwelijks te onderscheiden. Ook de dressing was droevig. Jammer van zo'n plek. Loop eens bij de buren (Librije) binnen en vraag hoe je met goede ingrediënten simpele dingen kunt maken. Dat verdient het prachtig gerestaureerde gebouw met zijn nieuwe bestemming.