Waag

Aalmarkt 21 2311 EC Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Waag

• Kom je met de auto?
    Fiets Waag ligt in hartje Leiden op de Aalmarkt en is het beste te bereiken per voet of met de fiets. Heel handig: je kunt je fiets stallen naast de Waag in de bewaakte fietsenstalling. De bewaakte stalling is gratis en elke dag open tot 21.00 uur, op

Maandag en Dinsdag vanaf 10:00
Woensdag vanaf 09:00
Donderdag en Vrijdag vanaf 10:00
Zaterdag vanaf 09:00
Zondag vanaf 10:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
ajeheus .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Heerlijk gegeten in Waag! Mooi restaurant, beetje gehorig. Luchtig broodje met olijfolie en dukkah vooraf. Aubergine met mozarella, vijgen en zongedroogde tomaatjes als voorgerecht en een heerlijke vegetarische hamburger als hoofdgerecht. Gezellige bediening. Echt lekker gegeten, een aanrader!
A. V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Het pand is een schitterend decor. Een beetje luidruchtig vanwege het hoge plafond. Pascal deed er alles aan om de avond fijn te laten verlopen. De kwaliteit van de saté was beneden niveau. Toen het toetje een foute keuze bleek te zijn, mochten we wat anders bestellen. Dus prijs/kwaliteit is teleurstellend maar de service maakt veel goed.
Evita T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
We kwamen hier dineren op een drukke zaterdagavond. Het historische pand is prachtig. We zaten in de ruimte met de groene wand, dit was perfect want aan de telefoon gaven we aan dat één van onze gasten slechthorend is. De dame zei dat ze een mooi plekje voor ons zou reserveren en ze heeft niks teveel gezegd.
Het eten was lekker en en goede porties. Drank ook goed. We waren echter het meest onder de indruk van de bediening. We zaten aan een grote tafel naast de keuken. Hier stond een redelijk jong meisje met een blonde paardenstaart de boel strak te coördineren. Ze had scherp in de gaten welke borden meegenomen mochten worden en stuurde haar (oudere) collega's aan. Dit alles zorgde ervoor dat het er soepel uit zag en dat de gerechten direct werden uitgeserveerd en goed op temperatuur hadden. Chapeau voor deze dame! Enorm leuk om dit vanuit de restaurant mee te krijgen en te zien dat zij zoveel plezier in haar werk heeft. Ze verdient een pluim.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Een mooie zaak in het hart van de stad. Ruim opgezet met respect voor de oude details.
Zeer vriendelijke serveerster. Ze gaf goed advies over een andere saus voor bij de eendenbout omdat de saus die er bij hoort echt niet mijn smaak is. Het alternatief smaakte me uitstekend. Na het bestellen van de drankjes bedacht mijn vrouw zich, en het was geen probleem om haar drankje nog te wijzigen. Erg gastgericht.
Nik V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Gisteren voor de eerste keer bij de Waag geweest en we zijn nog onder de indruk. Wauw wat een pand, inrichting en atmosfeer. Het bruist, en daar wil je onderdeel van zijn.
De service was aller hartelijkst, de ontvangst zeer aangenaam en de bediening aan tafel onberispelijk. Warm, enthousiast en prettig.
Het eten was prima, gnocchi met gamba's goed van smaak en een ruime portie. Dessert was mooi, opmaak niet zo spannend.
Maar de avond werd niet gemaakt door het eten maar door de inrichting en de medewerkers. Ga zo door!!
Elisa K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Interieur en sfeer sluiten naadloos op elkaar aan. Gerechten werden vlot geserveerd, prettige wachttijd tussen de gangen welke perfect de tijd geeft om een passende wijn te selecteren. Aardige personeelsleden die alles goed in de gaten hielden en op precies het juiste moment wel -en niet- aan tafel kwamen. Goede prijs kkwaliteit-verhouding.
Wauw, mooie woorden Elisa, goed om te horen! Tot snel dan maar?

Esther_ZM .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Samen met een vriendin hier wezen lunchen. De lunch was erg lekker en de kaart ook eens wat anders dan anders. Het was die dag erg koud buiten en binnen kregen ze het niet goed warm gestookt. Vanwege de kou zijn we daarom weggegaan. Bediening was redelijk: netjes, maar soms wat traag.
Hi Esther, bedankt voor je feedback. Het is inderdaad een lastige klus om zo’n oud pand warm te krijgen en te houden. Toevallig hebben we deze week wat aanpassingen gedaan zodat het nu een aangenamere temperatuur is. Kom je het nog eens proberen?

Klaus M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Naar een gezellige wandeling over de Leidse kerstmarkt en twee Glühwein heb je gewoon trek in eten. Maar dit was al van tevoren gepland. En het was goed, dat wij reserveert hadden. Het was gewoon vol en ik meen ook vol. Na ja, wij zijn niet de enigen die op de kerstmarkt waren. En het is vrijdagavond. Daarom was het geluid wel op de hoog kant. Niet echt geweldig voor gasten, die een romantisch avond voor oog zal hebben. De Waag zelf is leuk ingericht met een voorgedeelte, dat meer van een grote brasserie heeft. In het achtergedeelte is er ook nog eetruimte met een open keuken. Erg leuk. De menukaart is er niet special, maar je heb wel mooie keuzes. Juist goed voor een niet al te groot hap met drank en gezellige mensen erbij. De bediening was erg vriendelijk. Heel positief is de kleine, maar echt fijne wijnkaart. Ik heb tot nu nog geen restaurant in Nederland bezoekt, die bijvoorbeeld "Elena Walch" , een van de grootste vrouwelijk Italiaans wijnboeren. Petje af, Waag! Alles in allen zijn de gerechten goed. Je krijgt, wat je verwacht. Een aanrader voor een leuke avond met een groep, waar het geluid niet veel uitmaakt.
Bedankt voor de mooie woorden Klaus! We doen altijd ons best voor een mooi wijnassortiment, leuk om te horen dat het in de smaak valt. De pinot grigio is inderdaad een topwijn.

Tot snel? Tamara
Sean K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Mooie entourage, gezellige sfeer. Leuk bordje op tafel met onze naam er op. Bediening bijzonder vriendelijk, we hebben nergens lang op hoeven wachten. Hoofdgerechten waren erg lekker, wel wat weinig groente. Als nagerecht een stukje chocoladetaart genomen, hemels! Rekening was prima. We hebben er van genoten.
Goed om te horen Sean! Binnenkort gaat onze nieuwe menukaart in en zie je wat meer groenten terug op de kaart. En die chocoladetaart is inderdaad érg goed.

Tamara
Eri W.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Mijn man en ik waren met een busreis op de kerstmarkt in Leiden. We hebben de lunch gebruikt bij de Waag. Het was erg druk, maar dat was te verwachten in de dagen voor kerst en met een kerstmarkt om de hoek. We kregen een tafel achterin met uitzicht op de keuken. Achteraf denk ik dat je hier het prettigst zit want in de grote ruimte was het erg rumoerig, veel geluiden.

De lunchkaart was prima, niet spannend maar met klassieke gerechten. We gingen beide voor de clubsandwich, deze was groot en zeer goed belegd. Geserveerd met chips wat voor ons niet had gehoeven. Maar zeker een prima lunchbroodje. De koffie kwam vlot en smaakte prima. De bediening was druk maar netjes en vriendelijk. We werden goed ontvangen en ook aan tafel netjes geholpen. We werden vlot geholpen en leuk praatje gemaakt over de kerstactie voor het goede doel die zij hadden.
Fijn dat jullie een prettige middag hebben gehad Eri! De serre is qua akoestiek inderdaad wat rustiger, goede tip dus! Tot volgend jaar met de busreis?

Brenda S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
3 gangen, broodjes, een drankje en een karaaf water kosten bij elkaar ong €37. Lekker gegeten in een sfeervol restaurant. Bediening was niet onvriendelijk maar ook niet super. Tijdens het hoofdgerecht had het wel fijn geweest als ze nog langskwamen voor wat drinken. Het was maandagavond en zat voor helemaal vol. Het duurde niet lang maar het kwam ook niet zo snel dat je het gevoel kreeg dat je moest opschieten.
Goed om te lezen dat je lekker gegeten hebt Brenda! Het lijkt er op dat de bediening net iets drukker was dat verwacht op een maandagavond. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je geen drankje meer kunt bestellen. Bedankt voor de feedback!

Tot snel?
Tamara
P V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Op zondagochtend liepen wij door de stad op zoek naar een ontbijtje. Dat is lastiger dan je zou verwachten in Leiden. Bij De Waag waren twee medewerkers het terras aan het klaarzetten en zeiden ons gedag. Na een kort praatje over de ontbrekende ontbijtmogelijkheden in de stad konden we in de Waag al terecht voor koffie, terwijl het pas half tien was en zij pas om 10 uur openen. Klasse! Om 10 uur hebben we nog een uitsmijter besteld, welke ook erg smakelijk was. Lief personeel met oog voor de gast en ze zijn niet te beroerd om je te helpen en met je mee te denken. Dat zie je niet vaak meer, wat een positieve ervaring!
Sean K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Deze 'nieuwe' aanwinst in de stad moesten we steeds nog een keer bezoeken. En dat is zeker niet tegengevallen! De locatie is schitterend en de grote bar gaat prachtig op in het hoge pand.

De bediening was erg vriendelijk en attent, het ontbrak ons aan niks. De wijnkaart is niet groot maar wel met een mooie selectie wijnen en allemaal ook per glas te bestellen.

De dinerkaart idem. Gevarieerd met voldoende keuze in vis vlees en vegetarisch. Prima dus. Allemaal erg smakelijk.

We komen zeker een keer terug!
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Goede en zeer vriendelijke service, niks op aan te merken! We werden de hele avond vlot geholpen en alles klopte. De wachttijden waren prima, de wijn die we kregen aanbevolen was inderdaad erg lekker en ook de rekening kwam vlot. Voor 65 euro gegeten met twee personen, daar kun je niks van zeggen.
Het eten was erg smakelijk en de porties prima. De bijgerechten waren ook voldoende en vooral lekkere friet. De salade zou iets spannender mogen, maar dat zijn details. Al met al erg lekker gegeten en gedronken.
Kiki B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisteravond kwamen wij binnenlopen in het volle vertrouwen dat er een plekje voor ons zou zijn. De dame bij de deur vertelde ons dat het Sinterklaashuis werd opgebouwd maar dat de glazen serre nog wel in gebruik was als restaurant. Dus hop wij mochten door het Sinterklaashuis richting de serre. Daar werden we weer netjes opgevangen en er was nog een hoge tafel aan het raam vrij. Heel leuk dat je in de serre niks van het Sinterklaashuis merkt en gewoon relaxed en ongestoord kan eten.

Wij zijn visliefhebbers en gingen voor de poon en zeebaars. Beide heel anders zowel qua bijgerechten als opmaak. Maar allebei erg smakelijk, mooi gepresenteerd en goed gekruid.

De bediening is uiterst vriendelijk en scherp. Leuk contact met het meisje dat ons hielp. Ze stelde zich voor met haar naam en toen haar dienst er later op de avond op zat kwam ze even gedag zeggen en melden dat een collega het van haar over zou nemen. Die was overigens ook leuk. ;) Goed en leuk geregeld, voelt toch een beetje persoonlijker op deze manier!

Wij komen zeker terug, wel na het Sinterklaashuis zodat we de Waag in volle glorie kunnen zien.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Leuke ruimte, gezelig druk, goed eten en vriendelijke en attente bediening. We waren met een groep van 6 en kregen onze gerechten tijdig, het eten was lekker en de bediening stond frequent aan tafel om bij te schenken, nieuwe drankjes te brengen en op te ruimen.
Roobin G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goed eten voor een prima prijs. Hier kun je de hele avond vertoeven. Wij waren een gevarieerd gezelschap (ouderen, studenten, kinderen) maar iedereen heeft een geweldige avond gehad. Vooral de desserts vielen goed in de smaak! Het is wel wat rumoerig door de hoge plafonds.
Sjoerd S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Als wij uit eten gaan met onze vriendengroep vinden we een paar dingen belangrijk; gezelligheid, lekker eten en een relaxte sfeer. De Waag tikt al deze vakjes af.

Gezelligheid: uitermate vriendelijke bediening die in is voor een geintje maar ook goed kan inschatten hoe de sfeer aan een tafel is en hier leuk op in speelt.

Lekker eten: gewoon goed eten, geen culinaire hoogstandjes maar met een goede burger zijn wij zeer content en goede burgers hebben ze! Van klassiek tot met een twist (zoals de burger met gamba's). Frieten ook lekker en knapperig.

Relaxte sfeer: dat zit wel snor! Prachtig pand met een mooie bar waar je lekker een biertje aan kan drinken, en verschillende ruimtes om in te eten met allen een iets andere sfeer. Hier kun je lekker lang tafelen en voel je je niet weggekeken, sterker nog, na het eten komt de borrel op volle gang en wil je helemaal niet weg.
Soo .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Lunch prima, mooie locatie, uitermate slechte bediening!
Ik ben hier op een vrijdagmiddag met een vriendin wezen lunchen. Bij aankomst was het erg druk, echter konden we gelukkig nog een tafeltje bemachtigen. Het duurde vrij lang totdat we werden geholpen (of zelfs überhaupt werden aangesproken door het personeel), wat wij in principe geen probleem vonden met de gedachte dat het erg druk was in de zaak. Echter op het moment dat er een medewerker aan ons tafeltje kwam staan, sloeg de sfeer direct om. Ze vroeg aan ons wat zij voor ons kon bestellen, waarop ik aangaf dat ik de kaart wilde. Het lijkt me logisch dat je pas iets kunt gaan bestellen als men je een kaart heeft aangeboden. Ze reageerde uitermate overdreven en kleinerend door mij te verbeteren door te zeggen: “pardon, kunt u mij alstublieft de kaart laten zien?” Ik vond dit een bijzonder vervelende reactie, mede doordat het vanuit mijn kant niet vervelend was bedoeld. Ik heb zelfs later nog bij haar nagevraagd wat er gebeurde waarop zij voet bij stuk bleef houden en blijkbaar zelf vond dat haar reactie heel normaal was. Ik ben blijven zitten vanwege mijn vriendin. Ik had haar al lang niet gezien en wilde de sfeer niet laten verpesten door hier mijn gelijk te gaan halen door direct op te stappen. Ik vond het uitermate slecht hoe deze dame op een betuttelende wijze de gasten benaderd. Om die reden kom ik hier niet meer terug. Los van de kwaliteit van het eten (wat hier prima is), is de benadering en vriendelijkheid van het personeel naar mijn inziens meer bepalend voor de uiteindelijke indruk van een restaurant. Jammer!
Hi Soo, bedankt voor je recensie!

Jammer om te lezen hoe de avond verlopen is! Waag is een zaak waar veel gebeurt (lunch, diner, borrel) en waar we informeel met onze gasten omgaan. De vraag van onze medewerkster ('wat kan ik voor jullie bestellen') klinkt ons in eerste instantie dan ook niet vreemd in de oren; je kan immers ook alleen een drankje komen doen, borrelhapjes willen bestellen, of nog even wachten op de rest van het gezelschap. We moedigen onze medewerkers juist aan om de gast niet direct een menukaart onder de neus te duwen; eerst even lekker rustig zitten en af gaan op de wensen van de gast.

Dit neemt niet weg dat wij gastvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan, en dat het absoluut niet onze bedoeling is om jou een oncomfortabel gevoel te geven, of om betuttelend over te komen. De aanpak van deze medewerker is zeker niet passend geweest bij deze situatie.

We hebben inmiddels met de medewerkster gesproken en je feedback met haar gedeeld. We hebben er alle vertrouwen in dat zij in het vervolg anders zal handelen.

Goed om te lezen dat de inrichting en het eten wel goed in de smaak zijn gevallen. Wij gaan de puntjes op de i zetten qua service. Kom je ons dan nog eens een tweede kans geven?

Lennox B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben hier gisteren gegeten en een topavond gehad! De gast staat hier centraal. We hadden onze kinderen mee en die kunnen nu eenmaal niet het geduld om heel lang op hun stoel te zitten. De bediening speelde hier goed op in. Ondanks de drukte kwam het eten vlot op tafel en er werd leuk met de kinderen omgegaan.
Mijn man heeft een paar bijzondere dieetwensen en dat was geen enkel probleem. Er kwam een speciale menukaart op tafel en de serveerster ging het op ons verzoek nog extra checken in de keuken (better safe than sorry).

Het eten was goed, de kidsburger is leuk, even wat anders dan de standaard friet met snack. Zo konden de kinderen ook 'meedoen' met de volwassenen. Mijn man ging voor de eendenborst met aangepaste bijgerechten en heeft zitten smullen. We hebben nog een dessert gedeeld en zijn toen voldaan thuis op de bank geploft.

Bedankt voor de fijne avond!
Lennox:
Bedankt voor de mooie woorden! Fijn dat de kinderen het naar hun zin hebben gehad. Zijn ze nog op de foto geweest met de T-rex? ^Tamara