Waag

Aalmarkt 21 2311 EC Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Waag

• Kom je met de auto?
    Fiets Waag ligt in hartje Leiden op de Aalmarkt en is het beste te bereiken per voet of met de fiets. Heel handig: je kunt je fiets stallen naast de Waag in de bewaakte fietsenstalling. De bewaakte stalling is gratis en elke dag open tot 21.00 uur, op

Maandag en Dinsdag vanaf 10:00
Woensdag vanaf 09:00
Donderdag en Vrijdag vanaf 10:00
Zaterdag vanaf 09:00
Zondag vanaf 10:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Waag

Vrijheid88 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Na een jaar weer eens gegeten in de Waag waar we zulke goede herinneringen aan hebben. Maar wat een teleurstelling ! Het absolute dieptepunt was wel een Polenta salade. Het was een flauwe hap waarin bijna geen enkel ingrediënt dat op de kaart stond ook echt in het gerecht verwerkt was. Die was echt door de ondergrens. Maar gezegd moet worden dat hij zonder problemen van de rekening werd gehaald. Met veel excuses: nieuwe kaart, nieuwe chef etc. En dan de bediening: het uitserveren van gerechten, kan dat nou niet iets vriendelijker dan met een strak gezicht het bord voor je neus zetten en dan meteen weglopen ? Misschien: eet smakelijk.. Het is maar een tip. Nou ja, we hopen dat het snel weer goed komt met de Waag, want is zo'n mooi sfeervol restaurant.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Na bezoek aan een ander restaurant waar onze hond geweigerd werd beland in dit sfeervolle restaurant waar de hond verwend werd met bak water en koekjes. Een fantasievolle kaart, heerlijke wijn in goede glazen hebben wij uitstekend gelunched en komen zeker terug, een aanrader !
Dieuwertje Z.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
De sfeer, uitstraling en personeel is top. Echter de muzien van de dj staat te hard en ik raad de vega burger af.
Daaenaast raad ik de nacho's en tropical twister aan.
Bedankt voor je recensie en de bijgeleverde feedback.
Graag tot ziens bij ^Waag
R. V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Fantastische sfeer. Altijd druk en gezellig, maar soms zo vol dat een reservering geen kwaad kan! Het eten is prima, niets op aan te merken. Bediening is vriendelijk en ook bij drukte vrij snel.
Bedankt voor je beoordeling Rosanne!
Zien wij je snel weer bij ^Waag?
Wendy T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Afgelopen zaterdag mijn afstudeerborrel en 25e verjaardag gevierd met een groep van ongeveer 80 man in de Serre. Alles was perfect geregeld! Er stonden hoge statafels om aan te borrelen, lage tafels en er was gelegenheid voor ouder publiek om te zitten wanneer het staan even te veel werd. Drank werd handig opgenomen per groep en aan het einde van het feest werd dit samengevoegd tot één rekening. De gasten kregen zo de juiste drankjes. Erg fijn! Hapjes waren lekker ook! Gezellige locatie en helemaal geen last van de open keuken. Ik raad het zeker aan om je borrel of feest hier te houden. Leuke ambiance, gezellig personeel, goede sfeer. Bedankt voor een fijne avond!
Ruben G.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Heerlijk gegeten, gezellig schoon en mooi restaurant, niet duur. We hebben lekker gesmikkeld dus zeker een aanrader!!

Mmmm
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Prima plaats voor een borrel en klein etentje met vrienden. Enige kanttekening de iets wat lange wachttijd bij de hoofdgerechten en drankjes bestellen (begrijpelijk gezien de drukte) en de hitte in het achtergedeelte.
Emmy V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Het kerstdiner was uitstekend van smaak, prijs en hoeveelheid. We hebben er heerlijk gegeten. Waag is een gezellig restaurant met mooie inrichting.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Wat een aanfluiting.
1. We moesten zelf vragen om de menukaarten.
2. We moesten zelf vragen om drankjes.
3. Borden werden al weggehaald terwijl er nog gasten aan het voorgerecht zaten.
4. Vervolgens bleven de borden van deze gasten staan toen het hoofdgerecht al uitgeserveerd werd.
5. Hoofdgerecht eend was erg karig. Eend bijna helemaal doorbakken, groenten kapot gekookt en noodles smakeloos en waterig.
6. Glazen werden niet opgehaald.

Een schitterend pand en locatie, maar zeer onervaren bediening (dat is nog zachtjes uitgedrukt) en laten we er vanuit gaan dat de keuken zijn dag niet had.
Beste Remco,

Wat vervelend om te lezen dat dit geen goede beleving was. Wij hebben een enorme wisseling in collega’s gehad wat uiteindelijk uitte in een onervaren team en beleving van jullie bezoek. Wij betreuren dit ten zeerste en vragen je om ons nog een kans te geven om te laten zien dat we zeker aan de standaard voldoen, laat staan meer. Graag vraag ik je om persoonlijk contact op te nemen via info@waagleiden.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Waag
Sophia Saida B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Prachtig pand met karakter, omgetoverd in een trendy eetgelegenheid with good city-vibes. OK gerechten voor bistro, gemotiveerde bediening, druk (wel reserveren voor diner). Gezellig. Trendy. Prijzen okee. Voor de vegetariër ook wat (had een groenten hoofdgerecht) en iemand anders een vega-burger, de voorgerecht met aubergine was ook lekker
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Door de prachtige inrichting van dit restaurant, besloten om hier te gaan dineren. De gerechten zijn net wat luxer dan gewend en voor ieder wat wils. Brood met olijfolie en dukkah vooraf. Het brood zelf was een beetje saai. Aangezien ik zoveel mogelijk veganistisch wilde eten gevraagd naar de opties. Volgens de website zijn de meeste vegetarische gerechten ook veganistisch te bestellen, helaas bleek in praktijk dat dit maar voor 1 gerecht gold. Daarom als hoofdgerecht de verschillende geroosterde groente uit de Josper gegeten. Die was erg lekker. Helaas geen veganistische desserts, maar dat was te verwachten. Daarom een vegetarisch dessert gekozen. Deze 'snicker' was lekker, maar vrij simpel. Hier had ik meer van verwacht. Het chocolade dessert zag er daarentegen wel erg lekker uit. De luchtig geklopte yoghurt en vruchten vond mijn tafelgenoot ook wat simpel van smaak.

De bediening was vriendelijk, maar ondanks dat het vrij rustig was, niet altijd even snel.

Het eten wisselde van niveau, de bediening prima en het interieur prachtig.
Beste Sharon,

Bedankt voor uw feedback en de recensie. Wat vervelend dat de gerechten wisselend in de smaak zijn gevallen. Wij nemen uw feedback mee in het overleg. Graag zien wij u nog een keer terug om te laten zien hoe het wel hoort!

Met vriendelijke groet,

^Stijn
ajeheus .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Heerlijk gegeten in Waag! Mooi restaurant, beetje gehorig. Luchtig broodje met olijfolie en dukkah vooraf. Aubergine met mozarella, vijgen en zongedroogde tomaatjes als voorgerecht en een heerlijke vegetarische hamburger als hoofdgerecht. Gezellige bediening. Echt lekker gegeten, een aanrader!
Goedemiddag,

Bedankt voor deze mooie beoordeling.

Graag tot een volgende keer.

groeten,
Denise
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Het pand is een schitterend decor. Een beetje luidruchtig vanwege het hoge plafond. Pascal deed er alles aan om de avond fijn te laten verlopen. De kwaliteit van de saté was beneden niveau. Toen het toetje een foute keuze bleek te zijn, mochten we wat anders bestellen. Dus prijs/kwaliteit is teleurstellend maar de service maakt veel goed.
Goedemiddag Lisanne,

Bedankt voor het achterlaten van je beoordeling en je feedback. Ondanks dat ons hoofdgerecht en dessert niet aansluiten bij uw verwachtingen hopen wij u nog een keer terug te zien.

groeten,
Denise
Evita T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
We kwamen hier dineren op een drukke zaterdagavond. Het historische pand is prachtig. We zaten in de ruimte met de groene wand, dit was perfect want aan de telefoon gaven we aan dat één van onze gasten slechthorend is. De dame zei dat ze een mooi plekje voor ons zou reserveren en ze heeft niks teveel gezegd.
Het eten was lekker en en goede porties. Drank ook goed. We waren echter het meest onder de indruk van de bediening. We zaten aan een grote tafel naast de keuken. Hier stond een redelijk jong meisje met een blonde paardenstaart de boel strak te coördineren. Ze had scherp in de gaten welke borden meegenomen mochten worden en stuurde haar (oudere) collega's aan. Dit alles zorgde ervoor dat het er soepel uit zag en dat de gerechten direct werden uitgeserveerd en goed op temperatuur hadden. Chapeau voor deze dame! Enorm leuk om dit vanuit de restaurant mee te krijgen en te zien dat zij zoveel plezier in haar werk heeft. Ze verdient een pluim.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Een mooie zaak in het hart van de stad. Ruim opgezet met respect voor de oude details.
Zeer vriendelijke serveerster. Ze gaf goed advies over een andere saus voor bij de eendenbout omdat de saus die er bij hoort echt niet mijn smaak is. Het alternatief smaakte me uitstekend. Na het bestellen van de drankjes bedacht mijn vrouw zich, en het was geen probleem om haar drankje nog te wijzigen. Erg gastgericht.
Nik V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Gisteren voor de eerste keer bij de Waag geweest en we zijn nog onder de indruk. Wauw wat een pand, inrichting en atmosfeer. Het bruist, en daar wil je onderdeel van zijn.
De service was aller hartelijkst, de ontvangst zeer aangenaam en de bediening aan tafel onberispelijk. Warm, enthousiast en prettig.
Het eten was prima, gnocchi met gamba's goed van smaak en een ruime portie. Dessert was mooi, opmaak niet zo spannend.
Maar de avond werd niet gemaakt door het eten maar door de inrichting en de medewerkers. Ga zo door!!
Elisa K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Interieur en sfeer sluiten naadloos op elkaar aan. Gerechten werden vlot geserveerd, prettige wachttijd tussen de gangen welke perfect de tijd geeft om een passende wijn te selecteren. Aardige personeelsleden die alles goed in de gaten hielden en op precies het juiste moment wel -en niet- aan tafel kwamen. Goede prijs kkwaliteit-verhouding.
Wauw, mooie woorden Elisa, goed om te horen! Tot snel dan maar?

Groeten, Tamara
Esther_ZM .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Samen met een vriendin hier wezen lunchen. De lunch was erg lekker en de kaart ook eens wat anders dan anders. Het was die dag erg koud buiten en binnen kregen ze het niet goed warm gestookt. Vanwege de kou zijn we daarom weggegaan. Bediening was redelijk: netjes, maar soms wat traag.
Hi Esther, bedankt voor je feedback. Het is inderdaad een lastige klus om zo’n oud pand warm te krijgen en te houden. Toevallig hebben we deze week wat aanpassingen gedaan zodat het nu een aangenamere temperatuur is. Kom je het nog eens proberen?

Groeten, Tamara
Klaus M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Naar een gezellige wandeling over de Leidse kerstmarkt en twee Glühwein heb je gewoon trek in eten. Maar dit was al van tevoren gepland. En het was goed, dat wij reserveert hadden. Het was gewoon vol en ik meen ook vol. Na ja, wij zijn niet de enigen die op de kerstmarkt waren. En het is vrijdagavond. Daarom was het geluid wel op de hoog kant. Niet echt geweldig voor gasten, die een romantisch avond voor oog zal hebben. De Waag zelf is leuk ingericht met een voorgedeelte, dat meer van een grote brasserie heeft. In het achtergedeelte is er ook nog eetruimte met een open keuken. Erg leuk. De menukaart is er niet special, maar je heb wel mooie keuzes. Juist goed voor een niet al te groot hap met drank en gezellige mensen erbij. De bediening was erg vriendelijk. Heel positief is de kleine, maar echt fijne wijnkaart. Ik heb tot nu nog geen restaurant in Nederland bezoekt, die bijvoorbeeld "Elena Walch" , een van de grootste vrouwelijk Italiaans wijnboeren. Petje af, Waag! Alles in allen zijn de gerechten goed. Je krijgt, wat je verwacht. Een aanrader voor een leuke avond met een groep, waar het geluid niet veel uitmaakt.
Bedankt voor de mooie woorden Klaus! We doen altijd ons best voor een mooi wijnassortiment, leuk om te horen dat het in de smaak valt. De pinot grigio is inderdaad een topwijn.

Tot snel? Tamara
Sean K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Mooie entourage, gezellige sfeer. Leuk bordje op tafel met onze naam er op. Bediening bijzonder vriendelijk, we hebben nergens lang op hoeven wachten. Hoofdgerechten waren erg lekker, wel wat weinig groente. Als nagerecht een stukje chocoladetaart genomen, hemels! Rekening was prima. We hebben er van genoten.
Goed om te horen Sean! Binnenkort gaat onze nieuwe menukaart in en zie je wat meer groenten terug op de kaart. En die chocoladetaart is inderdaad érg goed.

Tamara