Waag

Aalmarkt 21 2311 EC Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Waag

• Kom je met de auto?
    Fiets Waag ligt in hartje Leiden op de Aalmarkt en is het beste te bereiken per voet of met de fiets. Heel handig: je kunt je fiets stallen naast de Waag in de bewaakte fietsenstalling. De bewaakte stalling is gratis en elke dag open tot 21.00 uur, op

Maandag en Dinsdag vanaf 10:00
Woensdag vanaf 09:00
Donderdag en Vrijdag vanaf 10:00
Zaterdag vanaf 09:00
Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,2
Kiki B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisteravond kwamen wij binnenlopen in het volle vertrouwen dat er een plekje voor ons zou zijn. De dame bij de deur vertelde ons dat het Sinterklaashuis werd opgebouwd maar dat de glazen serre nog wel in gebruik was als restaurant. Dus hop wij mochten door het Sinterklaashuis richting de serre. Daar werden we weer netjes opgevangen en er was nog een hoge tafel aan het raam vrij. Heel leuk dat je in de serre niks van het Sinterklaashuis merkt en gewoon relaxed en ongestoord kan eten.

Wij zijn visliefhebbers en gingen voor de poon en zeebaars. Beide heel anders zowel qua bijgerechten als opmaak. Maar allebei erg smakelijk, mooi gepresenteerd en goed gekruid.

De bediening is uiterst vriendelijk en scherp. Leuk contact met het meisje dat ons hielp. Ze stelde zich voor met haar naam en toen haar dienst er later op de avond op zat kwam ze even gedag zeggen en melden dat een collega het van haar over zou nemen. Die was overigens ook leuk. ;) Goed en leuk geregeld, voelt toch een beetje persoonlijker op deze manier!

Wij komen zeker terug, wel na het Sinterklaashuis zodat we de Waag in volle glorie kunnen zien.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Leuke ruimte, gezelig druk, goed eten en vriendelijke en attente bediening. We waren met een groep van 6 en kregen onze gerechten tijdig, het eten was lekker en de bediening stond frequent aan tafel om bij te schenken, nieuwe drankjes te brengen en op te ruimen.
Roobin G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goed eten voor een prima prijs. Hier kun je de hele avond vertoeven. Wij waren een gevarieerd gezelschap (ouderen, studenten, kinderen) maar iedereen heeft een geweldige avond gehad. Vooral de desserts vielen goed in de smaak! Het is wel wat rumoerig door de hoge plafonds.
Sjoerd S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Als wij uit eten gaan met onze vriendengroep vinden we een paar dingen belangrijk; gezelligheid, lekker eten en een relaxte sfeer. De Waag tikt al deze vakjes af.

Gezelligheid: uitermate vriendelijke bediening die in is voor een geintje maar ook goed kan inschatten hoe de sfeer aan een tafel is en hier leuk op in speelt.

Lekker eten: gewoon goed eten, geen culinaire hoogstandjes maar met een goede burger zijn wij zeer content en goede burgers hebben ze! Van klassiek tot met een twist (zoals de burger met gamba's). Frieten ook lekker en knapperig.

Relaxte sfeer: dat zit wel snor! Prachtig pand met een mooie bar waar je lekker een biertje aan kan drinken, en verschillende ruimtes om in te eten met allen een iets andere sfeer. Hier kun je lekker lang tafelen en voel je je niet weggekeken, sterker nog, na het eten komt de borrel op volle gang en wil je helemaal niet weg.
Soo .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Lunch prima, mooie locatie, uitermate slechte bediening!
Ik ben hier op een vrijdagmiddag met een vriendin wezen lunchen. Bij aankomst was het erg druk, echter konden we gelukkig nog een tafeltje bemachtigen. Het duurde vrij lang totdat we werden geholpen (of zelfs überhaupt werden aangesproken door het personeel), wat wij in principe geen probleem vonden met de gedachte dat het erg druk was in de zaak. Echter op het moment dat er een medewerker aan ons tafeltje kwam staan, sloeg de sfeer direct om. Ze vroeg aan ons wat zij voor ons kon bestellen, waarop ik aangaf dat ik de kaart wilde. Het lijkt me logisch dat je pas iets kunt gaan bestellen als men je een kaart heeft aangeboden. Ze reageerde uitermate overdreven en kleinerend door mij te verbeteren door te zeggen: “pardon, kunt u mij alstublieft de kaart laten zien?” Ik vond dit een bijzonder vervelende reactie, mede doordat het vanuit mijn kant niet vervelend was bedoeld. Ik heb zelfs later nog bij haar nagevraagd wat er gebeurde waarop zij voet bij stuk bleef houden en blijkbaar zelf vond dat haar reactie heel normaal was. Ik ben blijven zitten vanwege mijn vriendin. Ik had haar al lang niet gezien en wilde de sfeer niet laten verpesten door hier mijn gelijk te gaan halen door direct op te stappen. Ik vond het uitermate slecht hoe deze dame op een betuttelende wijze de gasten benaderd. Om die reden kom ik hier niet meer terug. Los van de kwaliteit van het eten (wat hier prima is), is de benadering en vriendelijkheid van het personeel naar mijn inziens meer bepalend voor de uiteindelijke indruk van een restaurant. Jammer!
Hi Soo, bedankt voor je recensie!

Jammer om te lezen hoe de avond verlopen is! Waag is een zaak waar veel gebeurt (lunch, diner, borrel) en waar we informeel met onze gasten omgaan. De vraag van onze medewerkster ('wat kan ik voor jullie bestellen') klinkt ons in eerste instantie dan ook niet vreemd in de oren; je kan immers ook alleen een drankje komen doen, borrelhapjes willen bestellen, of nog even wachten op de rest van het gezelschap. We moedigen onze medewerkers juist aan om de gast niet direct een menukaart onder de neus te duwen; eerst even lekker rustig zitten en af gaan op de wensen van de gast.

Dit neemt niet weg dat wij gastvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan, en dat het absoluut niet onze bedoeling is om jou een oncomfortabel gevoel te geven, of om betuttelend over te komen. De aanpak van deze medewerker is zeker niet passend geweest bij deze situatie.

We hebben inmiddels met de medewerkster gesproken en je feedback met haar gedeeld. We hebben er alle vertrouwen in dat zij in het vervolg anders zal handelen.

Goed om te lezen dat de inrichting en het eten wel goed in de smaak zijn gevallen. Wij gaan de puntjes op de i zetten qua service. Kom je ons dan nog eens een tweede kans geven?

Groeten, Tamara
Lennox B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben hier gisteren gegeten en een topavond gehad! De gast staat hier centraal. We hadden onze kinderen mee en die kunnen nu eenmaal niet het geduld om heel lang op hun stoel te zitten. De bediening speelde hier goed op in. Ondanks de drukte kwam het eten vlot op tafel en er werd leuk met de kinderen omgegaan.
Mijn man heeft een paar bijzondere dieetwensen en dat was geen enkel probleem. Er kwam een speciale menukaart op tafel en de serveerster ging het op ons verzoek nog extra checken in de keuken (better safe than sorry).

Het eten was goed, de kidsburger is leuk, even wat anders dan de standaard friet met snack. Zo konden de kinderen ook 'meedoen' met de volwassenen. Mijn man ging voor de eendenborst met aangepaste bijgerechten en heeft zitten smullen. We hebben nog een dessert gedeeld en zijn toen voldaan thuis op de bank geploft.

Bedankt voor de fijne avond!
Lennox:
Bedankt voor de mooie woorden! Fijn dat de kinderen het naar hun zin hebben gehad. Zijn ze nog op de foto geweest met de T-rex? ^Tamara
Gaby D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Sinds de opening eten we hier regelmatig. De ambiance is prettig en het meubilair mooi en comfortabel. De menukaart is niet onderscheidend maar de gerechten zijn smaakvol en van continue kwaliteit. De bediening is zonder uitzondering attent, vriendelijk en kundig. Op de nieuwe menukaart is vooral de eendenbout een aanrader.
Rickert S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Waag was ons bekend van het heerlijke terras aan het water, maar gisteren ook eens gaan dineren. De menukaart is prima gevarieerd, niet heel spannend, met klassieke gerechten. Prima voor de prijs die er voor gevraagd wordt. Alles was goed op smaak en mooi opgemaakt. Het geitenkaaspakketje sprong er uit als voorgerecht.
De locatie is prachtig en er is altijd iets te zien, over alle details is nagedacht. Zelfs de toiletten zijn mooi! ;)
De bediening is erg vriendelijk en goedlachs. Veel studenten maar dat hoort wel een beetje bij de stad.
Leuk, wij komen zeker nog een keer terug!
Rickert:
Bedankt voor je recensie! Tot snel dan maar! ^Tamara
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Het was ontzettend druk waardoor het personeel vaak laat kwam. Wel gaven ze netjes aan dat het eten wat langer zou duren. Blij dat we hebben gewacht want de lunch was heerlijk. Prachtige locatie met leuke sfeer! Zeker een tip om te gaan lunchen!
Hi Alexandra, we kennen inderdaad hele drukke momenten. Goed om te lezen dat het allemaal soepel verlopen is! ^Tamara
Olivia D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Een tafel voor vrijdagavond reserveren was vanwege de drukte niet meer mogelijk. We kregen de tip om op de avond zelf gewoon binnen te lopen om te kijken wat er mogelijk was. Dat hebben we gedaan, het was inderdaad een gezellige drukte en werkelijk elk tafeltje zat vol. We mochten plaatsnemen aan de bar namen een drankje. De barman kon leuk vertellen over de bijzondere bokbieren van de tap. We namen er nacho's bij, waar we wel een beetje spijt van hadden. Niet omdat ze niet verrukkelijk waren, maar wel een stevige hap als je daarna nog gaat dineren. We komen een keer terug voor alleen een biertje met nacho's. ;)

Na 20 minuten werden we opgehaald en kregen we een leuke tafel.De dinerkaart is prima. We sloegen het voorgerecht over en zijn voor gamba's en gegrilde dorade gegaan. De laatste kwam van de grill en had een knapperig velletje en een rooksmaak, erg lekker.

Zowel de barman als de gastvrouw die de reserveringen in de gaten hield waren erg enthousiast en open. Ook de bediening aan tafel was prima - iets rustiger maar erg vriendelijk en correct.
Goed om te lezen Olivia! Geef even een seintje als je terug komt voor die nacho’s dan trakeren wij op een biertje! ;) ^Tamara
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
De kaart is simpel maar van een continue kwaliteit en voor elk wat wils zoals je in een zaak als dit kan verwachten. De keuken had alles goed onder controle.
Service van de bediening was erg slecht. Er was 1. geen leiding en 2. teveel personeel. De jonge mensen in de bediening wisten van geen manieren, stonden veel te snoepen en te kauwen en te drinken in het zicht van de gasten, elkaar te delegeren en naar elkaar te schreeuwen over de gasten heen. Omdat er niet genoeg werk was voor de hele ploeg, liepen ze elkaar te vervelen en hadden daardoor zelfs geen tijd om de gasten goed te helpen. Een tafel moest om bestek en servetten vragen, terwijl de borden er al stonden. De bediening merkte dit niet op en de gast moest zelf naar de bar lopen. Bij mijn vissalade waren 3 van de 4 mosselen nog dicht. Tijdens het eten kreeg ik geen contact met de bediening. Toen ik het meldde bij het uithalen, had de medewerkster overleg met iemand en vertelde toen dat als ik het gezegd had tijdens het eten dat ik nieuwe mosselen gekregen zou hebben. Nu kreeg ik een kopje thee aangeboden.
Bedankt voor de recensie! En bedankt voor de feedback, daar gaan we mee aan de slag. De genoemde punten zijn besproken in ons team en we zijn er hard mee aan de slag. Wellicht tot ziens voor een tweede kans? Mvg. Tamara
Aimee R.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De menukaart is gevarieerd met burgers en gegrilde kip, maar ook eendenborst en gamba's. Wij kozen allebei voor een burger. De opmaak was mooi en de burgers smaakten goed. Friet lekker knapperig. De burgers worden geserveerd op houten planken en dat is met zo'n grote burger wel wat onhandig.

De bediening is vriendelijk en snel. Zowel bij binnenkomst als vertrek werden we door meerdere medewerkers gegroet. 'Onze' serveerster stelde zich met haar naam voor aan tafel, erg leuk, zo'n ijsbreker. Ook fijn om 1 aanspreekpunt te hebben want er lopen veel medewerkers rond.

Over het interieur kunnen we kort zijn; super.
Irma F.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Tijdens familiebezoek meegenomen naar de Waag. Dat was geen straf! Wat een verrassing om hier naar binnen te lopen...de gevel is mooi maar wat je binnen ziet had ik nooit verwacht. Groot, ruim en indrukwekkend. Hier is qua interieur heel mooi op ingespeeld; van deze tijd en met respect voor de oude elementen.

De avond verliep verder soepel en gemoedelijk. De bediening was tot in de puntjes verzorgt; snel, attent en enthousiast. De jongedame die ons hielp gaf ons een welkom gevoel, ze leek op recht blij te zijn dat wij er waren. Leuk want dat gevoel krijg je niet overal meer tegenwoordig.

De kaart is divers met voor ieder wat wils. De carpaccio prima, klassiek maar goed op smaak. Tom Ka kai soep hebben we onze vingers bij afgelikt. De hoofdgerechten kwamen vlot en zagen er mooi uit. Grote porties. Dessert hebben we hierdoor overgeslagen. Koffie weer prima.

Volgende keer dat ik in Leiden ben kom ik zeker terug! Dikke pluim.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Na een wat mindere ervaring vorig jaar, vlak na de opening, toch weer gegeten bij Waag. Lekker brood met smeersels vooraf, een prima entrecote en een goede sate kip. Leuk opgediend, lekkere groenten en goede friet. Attente bediening. Kortom geslaagd in de herkansing! Enig minpuntje: de te harde muziek, terwijl er al veel geroezemoes was.
Ha Robert, goed om te horen dat we geslaagd zijn in de herkansing. ;) Tot snel? ^Tamara
Raaf01 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lekker gegeten, we hadden eendenborst en Leidens ontzet, leuk gerecht met een Leidse twist.

De bediening is erg vriendelijk. We werden netjes ontvangen en er wordt meegelopen naar tafel.

Sfeer zoals in een gezellig eetcafe, eten en service zoals in een goed restaurant. Perfecte combinatie!

Als gezin kun je hier prima eten en valt de rekening erg mee in verhouding tot de kwaliteit.
Mooie woorden Raaf, leuk dat je zo enthousiast bent.

We zien je graag een keer terug! :)

Groeten,
Tamara
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Prachtige zaak, alles tot in de puntjes afgewerkt. Het eten is oké, wel ver boven verwachting voor een debuut zaak. Geen hoogstaande culinaire gerechten maar goede smaken waren er zeker. De entrecote was goed gebakken maar nog steeds wat taai, hamburgers prima en machtig, de bbq kip was lekker. De desserts waren echt de grote let down van de avond, de chocolade fudge was keihard, de annanas zelfde verhaal en de kaasplank is echt van bedroevende kwaliteit. Verder toppersoneel, vriendelijk en snel maar de ontzettend vele verschillende outfits maken het ietwat verwarrend en sommigen liepen er te casual bij. Alleen een t-shirt boven je sloof vind ik persoonlijk niet netjes en doet af aan de mooie ambiance.
Bedankt voor de recensie!

Leuk om te lezen dat de entourage goed in de smaak valt, daar hebben we veel tijd en moeite in gestoken. De feedback met betrekking tot de desserts gaan we zeker meenemen, zodat het de volgende keer wel op orde is.

Tot snel!

Tamara
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Wat een aanwinst voor de stad Leiden. Het is duidelijk dat Leiden een horecagelegenheid als dit nodig had, want het zit hier altijd vol. De sfeer van het gebouw is indrukwekkend en de inrichting past hier perfect bij. Het personeel is verzorgd en attent waardoor je je hier welkom voelt. Op sommige momenten is het wel een beetje rommelig qua bediening. Het eten is lekker, maar niet heel bijzonder. Toch maakt de grote verscheidenheid aan drankjes dat weer meer dan goed.
Wauw, wat een complimenten, we worden er bijna verlegen van! :) We zijn momenteel druk bezig met onze nieuwe menukaart met wat verrassende gerechten. Kom dus zeker nog een keer langs! ^Tamara
BonitaW .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Goede sfeer en ambiance. Buiten gestart op het nieuwe terras aan het water, maar door een plotselinge hoosbui naar binnen verhuisd. Bediening hielp iedereen oversteken met een paraplu, leuk. Binnen is het een prachtig gebouw dus geen straf om daar te zitten.

Het eten kwam vlot, was smaakvol en de opmaak was goed verzorgd. Veel burgers etc op de kaart maar wij kozen voor de eendenborst, mooi gerecht. Afgesloten met een irish coffee geserveerd in een hoog wijnglas.

De bediening heeft een informele benadering wat past bij de hele entourage. Ze stellen zich voor aan tafel en houden alles goed in de gaten. Het ontbrak ons aan niets.
Ha Bonita, goed om te lezen dat je droog hebt kunnen oversteken. ;) Kom je op een zonnige dag nog eens op ons terras zitten? ^Tamara
BinkL .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het mooie weer makte de keus of we binnen of buiten wilden eten even moeilijk, maar sfeer die het interieur heeft, was doorslaggevend. Het pand is van binnen zeer sfeervol aangepakt, wat sfeerverhogend werkt, niets verknalt!
Nadat we een drankje hadden besteld moesten we wel lang wachten... Dat vind ik nou echt ongezellig: je wilt een avondje uit eten met een toast beginnen en al borrelend wachten op je eten... Dat eten liet overigens óók erg lang op zich wachten, dus wellicht problemen in de keuken of met het personeelsbestand die avond? Jammer, maar we hebben gelukkig wel erg lekker gegeten.
De gerechten waren allemaal prima op smaak, de kip van de bbq mooi mals, en de vega burger nu eens niet van kikkererwten maar van kidneybeans! Leuke én lekkere variatie, voor vegetariërs is dat wel eens prettig, ze hebben meestal al niet veel keus. Terwijl er toch steeds meer mensen voor vegetarisch kiezen tegenwoordig, en er zoveel heerlijke gerechten zijn!
De kleine portie caesar salad bleek meer dan klein: enorm, wat een vol bord met goed gevulde én ook nog lekkere salade! Lastig om de keus te maken: bordje leeg opleveren of ruimte vrijhouden voor het hoofdgerecht wat gekozen was! ;p
Wellicht gaan we nog een keer... drie keer is scheepsrecht!
Bedankt voor de leuke woorden! Je hebt ons inderdaad op een avond met topdrukte getroffen, waardoor we heel hard moesten rennen, en dus iets achter de feiten aanliepen. Wel goed om te lezen dat de kwaliteit van het eten en de service hier niet al te veel onder hebben geleden. We zien je graag terug voor die derde keer! ;) ^Tamara
Kirstenheij89 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Afgelopen week waren we een dag in Leiden met een groep. Last minute reserveren was geen probleem, ook al bleek het bij binnenkomst erg druk te zijn.
We hadden een fijn plekje met voldoende ruimte. Onze tafels hadden een soort tussenhoogte maar dat was door de comfortabele stoelen prima te doen.
De menukaart is niet heel verrassend maar genoeg keus, van burgers tot eendenborst tot typisch Leidse hutspot. Leuke kindergerechten. De Mexicaanse burger is trouwens een aanrader!
De bediening was snel en vriendelijk en had ondanks de drukte voldoende tijd en aandacht om ook nog even kort iets over de geschiedenis van het gebouw te vertellen.
Wij komen terug, een aanrader!
Leuk om te horen dat jullie een fijne middag hebben gehad Kirsten. Snel een keer komen dineren dan maar? ;)