Vyne

6,7
5,3
Frederike O.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Echt eten bij Vyne doe je niet. De porties zijn daarvoor veel te klein dus het is meer een borrel. De hapjes die ze serveren zijn overigens wel prima. We hadden een wine flight en die was mooi opgebouwd en gekozen. Tent is ook leuk en mooi ingericht. Toch ontbreekt het bij Vyne aan sfeer. Geen welkom bij binnenkomst, lang wachten tot er iemand voor het eerst aan je tafeltje komt en 'wilden jullie iets bestellen?' is geen fantastische start van de avond. Er zit geen enthousiasme en passie in het team, bediening lacht niet, de verhaaltjes bij de wijnen zijn ingestudeerd en afgeraffeld en is niet geinteresseerd in hoe je avond verloopt. In potentie een leuke wijnbar maar met deze mensen is het geen blijvertje.
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Strakke zaak, mooie warme houten want en en aan de andere zijde de wijnen en wijnkasten. Verder hangt er geen kunst of iets dergelijks aan de muren.Maar dat is ook het enige positieve wat ik kan opnoemen. De wijnen zijn trouwens prima en een ruim assortiment. Maar dat mag ook bij een wijnbar.
Wat een arrogant personeel. Je voelt je er niet welkom. Als je iets wilt bestellen lijkt het al teveel. Geen lachje kan eraf. Wij zijn niet de enige. De andere tafe die bezet was hadden dat ook. Daar werd zelfs gevraagd aan de jongen in de bediening of die het wel leuk vond om in deze zaak te werken. De bites waren flauw en erg duur. Twee kleine stukjes buikspek voor € 7,00 en vier ministukjes bloedworst ook € 7,00 zijn overprijst. Jammer. De tafels waren ook al lang niet goed schoongemaakt. In de richeltjes lag nog allemaal etenswaar.Maar dit is geen aanrader.
Nilüfer G.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
De inrichting van Vyne is mooi, maar voor de rest; blijf weg! Wat een deceptie! Om te beginnen wilden we ergens wijn drinken waar ze goede wijnen hadden. Omdat we in de buurt waren besloten we hier heen te gaan. Achteraf geen goede keuze. De wijnen zijn heel hoog geprijsd, de goedkoopst is € 38. Wij bestelden een wijn die dat bedrag had aangezien wij 50 en meer bespottelijk vonden. Bleek bij het bestellen van een tweede fles dat de prijs op de kaart niet klopte. De wijn werd nog eens 7,50€ duurder. Dat terwijl deze wijn qua inkoop al zeker 4 keer over de kop gaat.

Nogmaals, als ik goedkoop een wijntje had willen drinken dan was ik wel een kroeg in gegaan. Maar dat je als wijnbar geen wijnen hebt vanaf ca 25€, dan koop je of heel raar in, of je laat het extreem vaak over de kop gaan. En dat je dan klanten laat betalen voor je fout, dat is verre van goed gastheerschap. Gelukkig kent Amsterdam genoeg leuke wijnbarren, dus wij wijken voortaan uit.
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Prachtige zaak, zeer indrukwekkende wand met flessen wijn. Sfeervol, intiem. Weinig glazen in het betaalbare segment; je moet eigenlijk op minstens 8 euro per glas rekenen. Dat is niet heel erg: je moet hier komen als je iets bijzonders wil drinken. Hapjeskaart is prima. Lekker kaasplankje, maar zou het zelf leuk vinden als er meer dan drie kazen op lagen. Pata negra kwam niet met de aangekondigde focaccia, maar was wederom erg lekker. Jammer dat sommige van de open wijnen niet op voorraad waren.
Ian M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Eten; in dit geval met name 'drinken'. Eerste bezoek aan Vyne. Naar alle waarschijnlijkheid was dit ook de laatste keer, met name kijkend naar het overige aanbod/aantal van wijnbars.

Uitgebreide wijnkaart, zoals verwacht. Genoeg keuze, alhoewel er vrij veel usual suspects op de kaart staan. Toch mooie keuzes kunnen maken.
Wijnen zijn echter erg hoog geprijsd, en in sommige gevallen ronduit excessief: wijnen voor €7,50/glas of €37,50/fles verkopen die inkoop €5,00 (ex btw) per fles kosten - ruim 6 keer over de kop - is schandalig, ook al moet je het alleen van de verkoop van glazen en flessen wijn hebben. (Tip: laat de inkoopfactuur niet rondslingeren; dan voelt de klant zich niet op het moment zelf 'bekocht').

Eten: Kaart met hapjes ziet er mooi uit; de door ons gekozen gerechten ook smaakvol.

Service: We zaten dicht bij het middelpunt/bar, goede service gehad.

Decor: Prima decor om tussen de wijnrekken en wijnkasten te zitten. Goede inrichting van de pijpenla om van de wijn te kunnen genieten.
Emma D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Laatst lekker buiten in het zonnetje bij Vyne gezeten met wijn en borrelhappen. De garnalenkroketjes waren erg lekker. De kaasjes en charcuterie waren prima. De wijnen die ze schenken zijn erg lekker (ik had een Gruner Veltliner en de enige rose die ze op de kaart hadden staan) maar echt veel te duur. Als de prijs kwaliteit beter zou zijn zou Vyne van mij voor eten een 7 krijgen, maar door deze hoge prijzen kom ik niet meer terug. Er zijn genoeg andere tenten in Amsterdam waar ze goede wijn schenken voor minder geld.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Wat een slechte ervaring!! De bediening is echt te onbeschoft, na het bestellen van zeker 8 glazen a 12/13 euro p/stuk werd om 00:20 ongevraagd een rekening op tafel gesmeten. Geen oogcontact of de vraag of we nog wat wilden als laatste afsluiting. Dit onproffesionele personeel is echt een aanfluiting voor een verder nette zaak. Heel jammer dat een mooie locatie met zeer mooie wijnen wordt verpest door zulk incapabel personeel. Aangezien dit een wijnbar is kom je voornamelijk voor de wijnen welke dik in orde zijn enkel worden er niet veel meer per glas geschonken. Naar mijn idee worden flessen ook net iets te vaak gesealed waardoor in ieder geval een gedronken wijn niet meer goed was. Het bittergarnituur is duur en niet bijzonder. Voorlopig de laatse keer.
Guido Z.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Wij waren hier speciaal heen gekomen voor hun bernardus en holtkamp kroketjes. de ober wist ons te vertellen dat ze nooit holtkamp hadden, maar kwekkeboom. Ook de bernardus was er niet maar hij had een veel mooiere wijn voor ons.
Dit flesje kostte EU 70,00 en was echt niet te vergelijken, niet weg te krijgen. het bittergarnituurplaatje voor5 personen was 30, dus na 30 minuten, en EU 100,00 te moeten betalen waren we verlost. Liefde is over. slechte ober, slecht gevoel. Bon is in ons bezig nog en zelfs op deze ochtend hebben we er nog een slecht gevoel over. bah.
Frederick G.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Ik snap niet waar de negatieve reacties hieronder vandaan komen...afgelopen zaterdag hebben we hier met z'n tweeën van 17.15-21.30(!) gezeten. Heerlijk!

We hebben de bediening vrij gelaten in de keuze van de wijnen (wel aangegeven wat we lekker vinden) en dit pakte zeer goed uit. Wijnen uit Frankrijk/Italië, maar ook Roemenië en Griekenland. Daarbij wat veredelde borrelhapjes zoals coquille, zalmtartaar, crostini met parmaham en kalfskroketjes.

Het decor is eigenlijk precies wat je zou verwachten van een wijnbar en de bediening vonden we niet alleen aardig, maar ook geïnteresseerd en kundig. Qua prijs kun je het zo gek maken als je wilt (glazen ongeveer 7-13euro), maar je gaat niet naar een wijnbar om de meest gangbare wijn te drinken.

Sterker nog, als het inderdaad zo slecht zou zijn als hieronder wordt beschreven, waarom zou het hier dan zo bomvol zitten?
Filianne F.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Een mini proeverij gedaan bij Vyne en ik heb ervan genoten. 3 verschillende wijnen en een kaasplank met heerlijke kaasjes kwamen voorbij. Rozig en tevreden hebben we het pand weer verlaten. Van de arrogantie hebben we niets gemerkt, de gastvrouw stond weliswaar in haar eentje maar ze verdeelde haar aandacht goed tussen alle gasten. Enige minpunt naar mijn mening was een oude cd van Jack Johnson die op repeat stond maar een nieuwe playlist is zo aangemaakt.
Simone T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2013
Ik sluit me volledig aan bij onderstaand bericht! Wat een ontzettend arrogante zaak. Medewerkers zonder enkel verstand van zaken, super onvriendelijk en onbeschoft. Een vernedering voor de Amsterdamse horeca.
Het eten was in het kort: verschrikkelijk slecht en de prijs kwaliteit verhouding compleet zoek.
Vic75 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Wat een vreselijk slechte ervaring heb ik vandaag gehad bij Vyne. Ok, het was druk maar dat is geen reden om niemand meer juiste aandacht te geven. Ze zijn niet alleen arrogant maar eigenlijk ronduit onbeschoft. Ze hebben weinig verstand van hun wijnkaart, geven geen tot weinig advies. We hebben heel lang op de hapjes moeten wachten en die waren van zeer middelmatige kwaliteit. Een smerige knoflook saus (of had dit Aioli moeten zijn?), super vlakke cocktail saus die niet past bij welke van de hapjes ook. Slechte weinig smaakvolle kazen. En beroerde charcuterie. De bitterballen waren lauw.. Nee, echt zwaar beneden de maat en dat voor 19.50. Totaal uit verhouding. Goede Prijs / kwaliteit verhouding is zeer ver te zoeken. Wat een drama. Mij (en het gezelschap met wie ik was) zien ze hier nooit maar dan ook nooit meer terug. In het stadscentrum zijn veel betere tenten (o.a. Op de Nes). Wat zonde, kan hier geen nieuwe eigenaar in?
Peper-en-zout .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
Super leuke zaak ...heerlijk gegeten leuke avond met vrienden voor herhaling vatbaar. zaak ziet er mooi uit met mooie wijnen op de kaart.
Maaike M.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Mooie zaak, donker en sfeervol. Mooie wijnen op de kaart, helaas waren de eerstte 2 die ik uitzocht niet aanwezig. Mooie wijnen geproefd, veel keuze. Wel behoorlijk aan de prijs. De borrelhapjes daarbij waren lekker, jammer dat ze geen advies gaven over wijn /s[ijs combinaties,
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Een mooie wijnbar waar de sommeliers je een pracht mooi glas wijn serveren. Ook zijn de sommeliers enthousiast en vertellen u alles over de wijnen op de kaart! Ik heb me hier meerdere malen met mijn gasten laten verwenen, ga zo door heren en dame!