Vuurtoreneiland

Meer informatie over restaurant Vuurtoreneiland

9,7
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Briljant. Had niet verwacht dat het boottochtje naar het eiland leuk zou zijn maar, ondanks het feit dat een volle boot met mensen meer geluid maken dan een bar vol studenten, het was een leuke opwarmer naar het restaurant. De bunker is heel gaaf opgeknapt, en was heerlijk warm, ruimtelijk en sfeervol. Het eten was mooi, lekker en verrassend. De wijn was heerlijk. Het is geen koopje, maar het is voor een bijzondere avond zeker niet duur.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Fantastische ervaring! Erg lekker eten in een fantastische kas op eiland in het Markermeer. Frisse wijnen, ik geloof vooral "Vin Nature".
Arjan P.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wat een geweldige plek om met vrienden te dineren. Geen avond uit eten maar een mini-vakantie in een Natuurmonument. Heen en terug per boot (alwaar appetizer, aperitief en digestief te krijgen zijn) en genieten van het schitterende uitzicht over Buiten-IJ en Markermeer.
BM350 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Al maanden probeer ik een tafel te krijgen op vuurtoreneiland. Reserveren kan 1x per maand, via internet en dan moet je er razendsnel bij zijn, want binnen het half uur is een hele maand vol gereserveerd. Nu toch gelukt.
Zondagmiddag 15:30 gaat de boot, mis hem niet want dan kan je niet meer mee-eten. Op een oud veerpont over het IJ, via de Oranjesluizen ga je het IJsselmeer op. Alles bij elkaar een uurtje varen. In het zonnetje op het bovendek is dat geen straf. Je krijgt aan boord al een kistje met eigengemaakt Roggebrood, verse Ossenworst, gerookte Sprot en Mosterd en Augurk. Gewoon lekkere appetizer tijdens het varen.
Op het eiland aangekomen, worden we door het complete personeel op de steiger welkom geheten. Eerst een rondje over het eiland (in 5 minuten ben je rond), langs het fort, de wilde schapen bekijken en genieten van het uitzicht over het IJsselmeer.
Het restaurant is een houten frame, kompleet bekleed met glas, zodat je een vrij uitzicht naar alle kanten hebt.

Het diner is eten wat de pot schaft, al kan je bij het aan boord gaan wel aangeven als je iets echt niet wilt of ergens niet tegen kan, dan houden de koks er rekening mee.
Voorgerecht was Makreel met komkommer op 3 manieren en walnoot. Verrassend en lekker fris.
Hoofdgerecht, uit 2 delen, was rode kool met gefermenteerd Witlof, bloedworst en varkensvlees. 2e deel was varkensvlees met Butternut en een pompoen/zwarte bessensaus. Alles bij elkaar erg lekker en perfect bereid.
Nagerecht was bevroren karnemelk met rode bessen, kersen en pompoenpitten. Heerlijk fris.

Alles bij elkaar (want het eten is slechts een deel van de experience) een heerlijke middag/ avond uit geweest en lekker genoten van het eten en de prefecte service/bediening.
Speciale dank nog voor Lotte van Loyd Hotel voor de gastvrijheid en service.
Erik-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Dit is zo'n plek waarvan je altijd hoopt dat hij bestaat, mar die je zelden vindt. Eten op Vuurtoreneiland is letterlijk en figuurlijk een avondje uit. Je waant je in een heerlijke film. Eerst word je vanaf het Lloyd-hotel in een klein uurtje met een charmante veerpont uit 1926 via de Oranjesluizen naar het eiland gevaren. Dit is al een belevenis op zich. Aan boord krijg je een glas bubbels en een kistje met lekkernijen (sardientjes, ossenworst, goed brood etc.). Het feestje is begonnen! Het eiland is onderdeel van de verdedigingslinie die ooit rond Amsterdam is aangelegd. Er staat dan ook een oud fort dat langzaamaan in gebruik genomen gaat worden. Er staan ook twee volkomen transparante "kas"-achtige constructies waar je (ook bij regen) kunt eten met een geweldig uitzicht rondom. Iedereen krijgt hetzelfde verrassingsmenu en dat was van begin tot eind heerlijk en inderdaad verrassend. Eerlijke goed bereide gerechten (vis en vlees). Het is aan te raden om gebruik te maken van het wijnarrangement. Dit is uitstekend en gul. De bediening, tevens de bemanning van de boot, is ontzettend vriendelijk, service gericht en goed geïnformeerd. Ze genieten duidelijk van hun werk. Eind van de avond gaat iedereen weer aan boort en tuffen we terug naar het Lloyd hotel. Wat een feest was dit!
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een beleving! Uniek in Nederland wat mij betreft. Vanaf het moment dat je op de boot stapt is het een feestje. Van het kistje met happen die je krijgt bij vertrek tot de cake die klaarstaat als je weer terugvaart. Een prachtige tocht over Buiten-Ij brengt je op Vuurtoreneiland waar de bediening zorgt voor een warm welkom. De locatie is prachtig, de schapen die rondlopen, de prachtige tent, de zitjes die gecreeerd zijn op het terrein.

Daarnaast is ook het eten voortreffelijk! Het verassingsmenu was goed samengesteld met goede smaakcombinaties. Tijdens het diner is genoeg tijd om het kleine eilandje te verkennen. De bediening geeft per keer aan hoelaat we weer terug in de tent moeten zijn.

We zouden heel graag nog een keer een bezoek brengen aan het zomer (of winter) restaurant! Alleen nog kaarten zien te bemachtigen...
Natalia V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Vuurtoreneiland maakt een mens blij! De beleving start al met een vrolijk welkom op de boot. Kriebels in de buik bij het aanmeren bij de stijger, waar de bediening en 'keuken' je toelacht. Het eten is bijzonder puur en authentiek. De bediening vriendelijk en flexibel (dessertwijn en toetje werden buiten geserveerd). Kan er alleen maar met een grote glimlach aan terugdenken. Stond al een poosje op mijn bucketlist!
Timpel_800 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Van iemand de tip gekregen om hier eens te gaan eten. De FB pagina leuk gevonden en toen ineens was daar een berichtje dat er voor de volgende avond wat plaatsen vrij waren. Direct geboekt. Het was echt geweldig, van begin tot eind. Niet over twijfelen, gewoon doen. Wij hadden met wijnarrangement en alle wijnen waren heerlijk. Als hoofd was er griet en ossestaart, de vis was heerlijk en boterzacht maar moest het afleggen tegen de bizarlekkere ossestaart. Bediening, koks, schipper, iedereen is heel vriendelijk. De sfeer is erg goed en vrij. Echt heel leuk en lekker, de locatie is briljant. Wat een parel.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wat een super mooie ervaring is dit! En dat op 1 van de warmste dagen van het jaar, wat een geluk. Op de boot met een fijn aperitiefje begonnen. Bij aankomst het eiland verkend en tussen de gangen door van het mooie uitzicht genoten. Het eten was lekker, vooral het hoofdgerecht (kalf op 2 manieren) was heerlijk. Het personeel heel spontaan en gastvrij. Kortom, enorm genoten!
Amber S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Toen ik per toeval een keer langs het vuurtoreneiland vaarde werd ik betoverd door het geweldige aanzicht en besloot ik er een keer te gaan eten.

Het is van het begin tot het eind een gastvrije en bijzondere ervaring. Je moet het weer een beetje mee hebben, maar heb je dat, dan is het geweldig.

Na een uurtje varen kom je aan op een klein eco-vriendelijk eiland met een overweldigende stilte en dat zo dicht bij onze levendige stad.
De omgeving ten eerste is zeker de moeite waard om heen te gaan.

Het eten was goed op smaak en goed geportioneerd. De wijnen die bij de gerechten worden geadviseerd zijn daarnaast ontzettend lekker.

Tussen de tweede en derde gang krijg je tijd om een rondje te lopen en te genieten van het eiland en elkaar.

Ga hier heen!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Vuurtoreneiland is in de eerste plaats een hele bijzondere plek en daardoor als locatie gewoon geweldig om te eten. Het pop-up restaurant is klein maar fijn, qua aantal bezoekers vonden wij t ook prima, niet storend. Service erg netjes en vriendelijk.
De keuken mist soms net een nuance of finesse, heeft af en toe wat combinaties die ik niet direct vond passen (de hollandaise in de bisque bij de kreeft). Over het geheel gewoon lekker gegeten, fijne smaken en lekkere gerechten.
Sanne H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Locatie is geweldig en uniek! Bediening gastvrij en vriendelijk. Het eten vonden wij verre van goed. We zijn totaal geen moeilijke eters, maar het was te organic en er zat te weinig smaak aan. Wat betreft het eten zeker geen aanrader.
Zandenzee .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
De overvaart gezellig met een kist waarin een klein voorgerechtje zat. De plek? In één woord geweldig!!!! Bediening top, de crew heeft hart voor het vak, dat kun je duidelijk merken aan hun enthousiasme en toewijding. Het eten vond ik wat minder, de houtduif (tussengang) overheerste de rest van het eten, ik proefde het tijdens het dessert nog, als je niet van vis houdt écht aangeven, er worden veel gerechten met vis klaargemaakt.
Minpunt: met 50 mensen in een relatief kleine tent, wij hadden helaas het slechtste tafeltje, precies in het midden, ik keek recht in de open keuken en mijn man naar een grote groep mensen, die nogal ruidluchtig waren, vrijwel geen uitzicht dus en bovendien omringd door erg hard pratende mensen, die door alle drank steeds luidruchtiger werden, wij zijn na elke gang naar buiten gegaan om de rust op te zoeken, en het hoofd weer enigszins tot rust te laten komen.
TIP voor de eigenaren: maak het wat exclusiever, minder tafeltjes, hogere prijzen en breng letterlijk wat meer rust in de tent!
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Eerst de positieve zaken. Decor fantastisch, wijnen fantastisch en bediening fantastisch! Lekker brood ook. Eten was helaas heel mager. Ik vond eigenlijk geen gerecht echt lekker. Voor schapenkaasgerecht wat nog wel ok was. Tussen iets met zeekat wat slecht op smaak gebracht was. Hoofd was reebok. Deze was goed gebakken maar de kippenlever paté erbij sloeg volledig de plank mis. Bijlagen hadden weer geen smaak. Nagerecht was bijna oneetbaar. Als je een dessert maakt moet zoet overheersen en moeten bitter en zuur het afmaken. Hier was het vooral heel bitter en zuur. Cake op de terugweg was nog het beste. Ervaring is fantastisch maar ik ben ook erg van het eten dus kan niet zeggen dat dit een aanrader is.
DavidH .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Hoe leuk om dit restaurant ook een keer te bezoeken. Het voelde als een privilege om mee te mogen met de boot.

De bediening is zeer vriendelijk en aandachtig. Het decor is, het kan ook niet anders, geweldig.

Het eten was op zich goed, maar niet erg bijzonder voor de bijzondere plek waar het geserveerd wordt. Het dessert was niet erg lekker, vrij zuur en miste zoet.

De wijnkaart was daarentegen wel heel mooi, net als het aanbod van gedestilleerd. Leuke lokale varianten!

De terugtocht was erg gezellig met alle gasten in de binnenruimte van de boot. Gaf een bruine kroeg gevoel.

Al met al een erg leuke ervaring die ik zelf in ieder geval niet had willen missen.

Tip: neem voldoende warme kleren mee, ook als het mooi weer is. Het waait nogal op de boot en het restaurant heeft geen verwarming. De organisatie geeft zelf ook deze tip: die is dus echt niet voor niets!
EenNieuweervaring57 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
De middag met een warm onthaal op de boot tegenover het Loydhotel. Het is een tochtje waarbij Amsterdam en de groene gordel eromheen ,vanuit het water een extra dimensie krijgt.
Na ongeveer 3 kwartier komt Vuurtoreneiland in zicht en staat de crew als een gezellige familie klaar om je te verwelkomen. De schapen zorgen voor een vriendelijk en bijna landelijk tafereel.
Het eten is heerlijk, niet teveel en tussen de gangen door kun je lekker bewegen.
Echt een toppertje en voor herhaling vatbaar. Ben erg benieuwd naar het winterrestaurant.
Doperwt .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Mag ik ook een 20 geven voor het decor?
Op een waanzinnig fijn plekje, waar ik me ver van huis waande, voerde een slingerpaadje naar het restaurant. Ik heb deze avond regelmatig " oh en ah" geroepen maar dat ging dan vooral over de locatie, het eten vond ik niet zo heel indrukwekkend. Iets meer samenhang qua smaken zou de kers op de spreekwoordelijke taart zijn. Neemt niet weg dat ik hier graag nog eens kom!
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Wat een ervaring! Hier wordt toch maar weer eens getoond hoe mooi Nederland kan zijn. We hadden het ook getroffen met het weer dus tijdens de boottocht heerlijk op het dek kunnen zitten en genieten van de eerste hapjes. Bij aankomst kun je rondkijken op het eiland en daarna rustig je plekje zoeken in het restaurant waar wederom heerlijke hapjes op je staan te wachten. De gerechten die volgde waren lekker en soms met verrassende ingrediënten. Hier en daar miste ik wel een echte wauw-factor, maar die wordt compleet goed gemaakt door de locatie. De bediening is zeer attent en vriendelijk en er wordt hard gewerkt. Klein minpuntje was de temperatuur. Door de zon werd het erg warm achter het glas en het feit dat de keuken middenin het restaurant staat helpt daar niet bepaald aan bij. Wijnen zijn lekker, wel iets aan de prijs.
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Op zaterdag tijdens SAIL 2015 zijn we met z'n vieren naar deze bijzondere locatie gegaan. Het was heerlijk weer, dus echt een feest om per boot naar je 'tafeltje' te gaan. De setting en decor krijgt een dikke 10, met vuurwerk op de achtergrond om 23 uur als klapper op de vuurpijl vanwege SAIL. De service was erg goed. Zeer vriendelijke en snelle bediening al vanaf het moment dat je op de boot stapt. Zowel het eten als de wijn zijn nét even wat anders. Een heerlijke ongefilterde biologische witte wijn ging goed samen met de diverse voorgerechten en daarna vis. Als hoofdgerecht een mooi gegaard stuk vlees (van het eiland?) en afsluitend een combinatie van toetjes. Al met al een bijzondere plek met bijzondere gerechten. Echt een aanrader!
Pelu2712 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Dit was meer een totaalervaring dan een etentje. Na een boottocht (samen met alle andere gasten) van ongeveer een uur, met een prachtig vormgegeven kistje met lekkernijen (brood, boter, radijsjes, sardientjes en worst) arriveer je op een klein eiland met wilde natuur, één huis, een oud vestingsgebouw en een nieuw opgezet tijdelijk restaurantgebouwtje. Schitterende ambiance. Het eten is goed en avontuurlijk. Het zag er allemaal prachtig uit en er waren leuke details, zoals de aardappelen in zoutkorst die met een hamer aan tafel opengebroken worden. Rond half elf ging de hele groep weer terug met de boot. Helaas regende het en was het overdekte deel van de boot erg vol. Maar gewapend met een stapel dekens en een glas voortreffelijke Nederlandse (!) whisky hebben we een gedenkwaardige terugtocht gehad in de open lucht. Mijn oprechte complimenten voor het bedenken en organiseren van deze totaalervaring!