Vuurtoreneiland

Oostelijke Handelskade 34 1019 BN Amsterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Vuurtoreneiland

9,1
9,6

Jouw recensie over het restaurant Vuurtoreneiland

Joke V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Lokatie, ambiance en gastvrijheid van personeel is allemaal top. Het eten smaakte heerlijk maar was veel te weinig. Begon al op de boot. De orginele kist die door 3 personen gedeeld moest worden had 1 stukje toaast en 1 plakje brood met wat smeerseltjes. Ook de schoteltjes groenten bij de maaltijd had ik makkelijk alleen gelust ipv met zijn drieen. 1 wortel, een blaadje lof gevuld, drie schijfjes aardpeer.
Knap om mensen drie uur bezig te houden en met een honger gevoel te laten vertrekken. De sfeer maakt een hoop goed en echt een belevenis, maar in verhouding met de prijs ietwat teleurstellend.
Gerrie G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Mooi concept. Boottocht super. Hapjes tijdens de vaartocht heerlijk, maar mocht wat meer zijn, evenals het diner. Wanneer je geen vis lust krijg je een wortel. Wijn overvloedig, de keuken is creatief, maar een patatje halen na afloop moet niet nodig zijn!
Carolien .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Prachtig, bijzonder, gastvrij en lekker.

We waren in het winterrestaurant en dat is werkelijk prachtig gemaakt en ingericht, je wilt er nog wel een paar uur langer blijven. Hele professionele aardige crew, werkt hard en zorgt goed voor je. Leuke lui. De reis ernaar toe was ook al heerlijk, een tocht bij zonsondergang over het ij en de sluizen. Het eten is heerlijk, veel groenten, bijzondere combinaties en de vegetariër komt helemaal aan haar trekken.

Voor onze mannen was het eten, ook al zijn het 8 gangetjes, te weinig. Die hadden het gevoel dat ze nog honger hadden.
Een ander minpuntje: je komt aan in het donker en ziet daardoor helemaal niets van het eiland. Een uurtje eerder zou fijner zijn. Of neem de zondagmatinee!
Maar het belangrijkste aandachtspunt: de akoestiek. De plafonds van de gewelven zijn bekleed met staal en dat vertaalt zich in een ongelooflijke herrie. We konden elkaar (4) amper verstaan en mijn man moest twee keer naar buiten om even stilte aan zijn oren te ervaren.

Je kunt het beste in de zomer denk ik daarom, of je moet geluk hebben met het weer, dat je een paar gerechtjes buiten eet en daarna naar binnen mag, zoals begin oktober een paar keer gebeurde.
Astrid N.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Voor iedereen die niet van doorsnee houdt een geweldig uitstapje naar een bijzondere locatie in Amsterdam Noord! In de zomer het restaurant in de kas en in de winter het restaurant in het fort. De gasten verzamelen zich bij het Lloyd Hotel aan de Oostelijke Handelskade waarna je met de boot in een uur naar het Vuurtoreneiland wordt gebracht. Ik heb genoten van ieder van de 5 gangen en van de heerlijke wijnen en complimenten voor het enthousiaste personeel die van hot naar her vliegt om iedereen een geweldige avond te bezorgen. Ik verheug me er nu al op om ook naar het winterrestaurant te gaan!
Shirley M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Dit was werkelijk een feestje, van het personeel dat ontzettend veel plezier erin heeft tot aan het eten en de wijn wat heel goed verzorgd was. De locatie maakt natuurlijk de ervaring compleet en maakt het heel bijzonder. Sommige gangen zittend op het randje van de kas met uitzicht op de toren en het water in de zon en dan met een heerlijke wijn erbij... de middag kon niet beter. De kookstijl deed mij denken aan Bak, puur en smaakvol zonder teveel gekkigheid maar juist de smaken van de ingrediënten laten proeven. Volgend jaar zeker weer!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Prachtige ervaring! Een mooie, niet te warme zomeravond en dan eten in een kas die uitkijkt over het Markermeer, waar het uitzicht doorlopend veranderd. Prachtige locatie, heel erg leuk om daar met de boot naar toe te varen. Het eten was prima: leuke gerechten, mooi aangekleed. De wijnen waren lekker, bruisende wijn vooraf en bij het dessert maakte het erg feestelijk.
sander S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
hier op uitnodiging geweest , reis erheen erg leuk , "lunchbox" met goed brood maar 2 volledig smakeloze smeerseltjes waarvan er 1 zeer vaag naar komijn smaakte en goede gezouten boter. aankomst leuk ontvangst door personeel. grote homp brood met luchtig geslagen boter en werkelijk steen koude rode wijn, gerechten zeer klein , formaat dessert lepel , hoofdgerecht ongeveer 3 eetlepels maar wel ongelimiteerd brood. amuse was bremzout rest van de gerechten smakeloos en snot gaar en laf wijn arrangement ok , alle rode wijnen kwamen rechtstreeks uit de koelkast en moesten eerst minstens 15 minuten opwarmen.
koffie met zoetigheden op de terugreis bestond uit goede koffie , 1 suikerpot voor de hele boot en 1 chocolade/cacao balletje
locatie is top , bediening erg wisselend , eten zeer zwaar ondermaats.
ben thuis aan de tosti's gegaan .
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
De locatie is fantastisch, vier van de vijf wijnen waren goed gekozen, maar daar houdt het positieve verhaal op. Tijdens de boottocht naar het eiland krijgt het ene stel nog een drankje aangeboden, anderen waaronder wij krijgen niets. Op het eiland laat de geschonken wijn zich het best omschrijven als "een bodempje". Dan de gerechten: de ingrediënten suggereren mooie, creatieve smaakcombinaties. Het resultaat werkt keer op keer niet, is nauwelijks op smaak gebracht, en wordt in zeer kleine porties geserveerd. We zijn echt wel gewend dat in de betere restaurants de porties kleiner zijn, maar dit vonden wij zwaar ondermaats. De bediening laat zich nauwelijks zien. Al met al voor ons niet wat we er van verwacht hadden.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Wat een geweldig concept is dit! We hebben samen echt genoten van een écht avondje uit. Rond 18.30u vaar je met de boot richting het eiland. Een tocht van 45 minuten onder het genot van een hapje en drankje en voor niet-amsterdammers een mooie rondvaart. Bij aankomst kun je direct aan tafel of nog even een rondje over het forteiland wandelen. Absoluut een aanrader. In het winterrestaurant, gebouwd in de oude kazerne zit je in een aantal kleinere ruimtes die industrieel en tegelijkertijd gezellig aan doen. De bediening is vriendelijk, duidelijk en zeer servicegericht.

Het eten bestaat uit een vijftal gangen die in combinatie met passende wijnen gereserveerd worden. Geen enorme porties, geen enorme glazen maar erg lekker en meer dan genoeg voor ons. Een extra glaasje wijn of wat meer brood wordt ook niet moeilijk over gedaan.
De gerechten worden veelal gemaakt van lokale producten en niet alleen maar van 'standaard' ingrediënten, zoals ééndaagse kaas, pompoen op meerdere manier etc.

Absoluut een aanrader dus, reserveer wel op tijd want het aantal plekken is beperkt.
Eveliene V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Een bijzonder avond uit. Want eten op het vuurtoreneiland gaat
niet alleen om het eten. (eten veel verschillende gangen, niet heel grote porties maar erg lekker alles bij elkaar had ik meer dan genoeg. incl wijn en ander drinken. )
In de winter eet je in de gerenoveerde bunker. Veel ruimte zodat je aan de losse tafels elkaar kan verstaan, maar ook met ongelooflijk veel sfeer en behaaglijk. (oa houtkachels) Ontspannen en zeer vriendelijke bediening.
Je gaat naar het eiland met de boot en ook weer terug. Dan ook een lekkere opwarmer en afsluiter van de avond.
Op onze avond was het publiek gemixt: stelletjes en (vrienden)groepjes. De prijs is flink maar nogmaals het gaat om meer dan alleen het eten en drinken. Ik ben blij dat wij kaartjes konden bemachtigen.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Briljant. Had niet verwacht dat het boottochtje naar het eiland leuk zou zijn maar, ondanks het feit dat een volle boot met mensen meer geluid maken dan een bar vol studenten, het was een leuke opwarmer naar het restaurant. De bunker is heel gaaf opgeknapt, en was heerlijk warm, ruimtelijk en sfeervol. Het eten was mooi, lekker en verrassend. De wijn was heerlijk. Het is geen koopje, maar het is voor een bijzondere avond zeker niet duur.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Fantastische ervaring! Erg lekker eten in een fantastische kas op eiland in het Markermeer. Frisse wijnen, ik geloof vooral "Vin Nature".
Arjan P.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wat een geweldige plek om met vrienden te dineren. Geen avond uit eten maar een mini-vakantie in een Natuurmonument. Heen en terug per boot (alwaar appetizer, aperitief en digestief te krijgen zijn) en genieten van het schitterende uitzicht over Buiten-IJ en Markermeer.
BM350 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Al maanden probeer ik een tafel te krijgen op vuurtoreneiland. Reserveren kan 1x per maand, via internet en dan moet je er razendsnel bij zijn, want binnen het half uur is een hele maand vol gereserveerd. Nu toch gelukt.
Zondagmiddag 15:30 gaat de boot, mis hem niet want dan kan je niet meer mee-eten. Op een oud veerpont over het IJ, via de Oranjesluizen ga je het IJsselmeer op. Alles bij elkaar een uurtje varen. In het zonnetje op het bovendek is dat geen straf. Je krijgt aan boord al een kistje met eigengemaakt Roggebrood, verse Ossenworst, gerookte Sprot en Mosterd en Augurk. Gewoon lekkere appetizer tijdens het varen.
Op het eiland aangekomen, worden we door het complete personeel op de steiger welkom geheten. Eerst een rondje over het eiland (in 5 minuten ben je rond), langs het fort, de wilde schapen bekijken en genieten van het uitzicht over het IJsselmeer.
Het restaurant is een houten frame, kompleet bekleed met glas, zodat je een vrij uitzicht naar alle kanten hebt.

Het diner is eten wat de pot schaft, al kan je bij het aan boord gaan wel aangeven als je iets echt niet wilt of ergens niet tegen kan, dan houden de koks er rekening mee.
Voorgerecht was Makreel met komkommer op 3 manieren en walnoot. Verrassend en lekker fris.
Hoofdgerecht, uit 2 delen, was rode kool met gefermenteerd Witlof, bloedworst en varkensvlees. 2e deel was varkensvlees met Butternut en een pompoen/zwarte bessensaus. Alles bij elkaar erg lekker en perfect bereid.
Nagerecht was bevroren karnemelk met rode bessen, kersen en pompoenpitten. Heerlijk fris.

Alles bij elkaar (want het eten is slechts een deel van de experience) een heerlijke middag/ avond uit geweest en lekker genoten van het eten en de prefecte service/bediening.
Speciale dank nog voor Lotte van Loyd Hotel voor de gastvrijheid en service.
Erik-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Dit is zo'n plek waarvan je altijd hoopt dat hij bestaat, mar die je zelden vindt. Eten op Vuurtoreneiland is letterlijk en figuurlijk een avondje uit. Je waant je in een heerlijke film. Eerst word je vanaf het Lloyd-hotel in een klein uurtje met een charmante veerpont uit 1926 via de Oranjesluizen naar het eiland gevaren. Dit is al een belevenis op zich. Aan boord krijg je een glas bubbels en een kistje met lekkernijen (sardientjes, ossenworst, goed brood etc.). Het feestje is begonnen! Het eiland is onderdeel van de verdedigingslinie die ooit rond Amsterdam is aangelegd. Er staat dan ook een oud fort dat langzaamaan in gebruik genomen gaat worden. Er staan ook twee volkomen transparante "kas"-achtige constructies waar je (ook bij regen) kunt eten met een geweldig uitzicht rondom. Iedereen krijgt hetzelfde verrassingsmenu en dat was van begin tot eind heerlijk en inderdaad verrassend. Eerlijke goed bereide gerechten (vis en vlees). Het is aan te raden om gebruik te maken van het wijnarrangement. Dit is uitstekend en gul. De bediening, tevens de bemanning van de boot, is ontzettend vriendelijk, service gericht en goed geïnformeerd. Ze genieten duidelijk van hun werk. Eind van de avond gaat iedereen weer aan boort en tuffen we terug naar het Lloyd hotel. Wat een feest was dit!
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een beleving! Uniek in Nederland wat mij betreft. Vanaf het moment dat je op de boot stapt is het een feestje. Van het kistje met happen die je krijgt bij vertrek tot de cake die klaarstaat als je weer terugvaart. Een prachtige tocht over Buiten-Ij brengt je op Vuurtoreneiland waar de bediening zorgt voor een warm welkom. De locatie is prachtig, de schapen die rondlopen, de prachtige tent, de zitjes die gecreeerd zijn op het terrein.

Daarnaast is ook het eten voortreffelijk! Het verassingsmenu was goed samengesteld met goede smaakcombinaties. Tijdens het diner is genoeg tijd om het kleine eilandje te verkennen. De bediening geeft per keer aan hoelaat we weer terug in de tent moeten zijn.

We zouden heel graag nog een keer een bezoek brengen aan het zomer (of winter) restaurant! Alleen nog kaarten zien te bemachtigen...
Natalia V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Vuurtoreneiland maakt een mens blij! De beleving start al met een vrolijk welkom op de boot. Kriebels in de buik bij het aanmeren bij de stijger, waar de bediening en 'keuken' je toelacht. Het eten is bijzonder puur en authentiek. De bediening vriendelijk en flexibel (dessertwijn en toetje werden buiten geserveerd). Kan er alleen maar met een grote glimlach aan terugdenken. Stond al een poosje op mijn bucketlist!
timpel_800 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Van iemand de tip gekregen om hier eens te gaan eten. De FB pagina leuk gevonden en toen ineens was daar een berichtje dat er voor de volgende avond wat plaatsen vrij waren. Direct geboekt. Het was echt geweldig, van begin tot eind. Niet over twijfelen, gewoon doen. Wij hadden met wijnarrangement en alle wijnen waren heerlijk. Als hoofd was er griet en ossestaart, de vis was heerlijk en boterzacht maar moest het afleggen tegen de bizarlekkere ossestaart. Bediening, koks, schipper, iedereen is heel vriendelijk. De sfeer is erg goed en vrij. Echt heel leuk en lekker, de locatie is briljant. Wat een parel.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wat een super mooie ervaring is dit! En dat op 1 van de warmste dagen van het jaar, wat een geluk. Op de boot met een fijn aperitiefje begonnen. Bij aankomst het eiland verkend en tussen de gangen door van het mooie uitzicht genoten. Het eten was lekker, vooral het hoofdgerecht (kalf op 2 manieren) was heerlijk. Het personeel heel spontaan en gastvrij. Kortom, enorm genoten!
Amber S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Toen ik per toeval een keer langs het vuurtoreneiland vaarde werd ik betoverd door het geweldige aanzicht en besloot ik er een keer te gaan eten.

Het is van het begin tot het eind een gastvrije en bijzondere ervaring. Je moet het weer een beetje mee hebben, maar heb je dat, dan is het geweldig.

Na een uurtje varen kom je aan op een klein eco-vriendelijk eiland met een overweldigende stilte en dat zo dicht bij onze levendige stad.
De omgeving ten eerste is zeker de moeite waard om heen te gaan.

Het eten was goed op smaak en goed geportioneerd. De wijnen die bij de gerechten worden geadviseerd zijn daarnaast ontzettend lekker.

Tussen de tweede en derde gang krijg je tijd om een rondje te lopen en te genieten van het eiland en elkaar.

Ga hier heen!