Vrijthof 9

Service7,8/10
Decor7,7/10
Liesbeth B. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Super gezellig gegeten met superleuke bediening! Lekker entrecote en menu met biefstuk gegeten. Heel erg naar ons zin gehad!
Patrick V. Gastronoom (35 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gezellige en betaalbare brasserie aan het Vrijthof. Wij hadden de lasagne (vegetarisch en vlees) die prima smaakte, en een flinke portie was. Als nagerecht had ik een wafel, deze vond ik erg 'droog' en volgens mij was deze niet vers, het is wel zo dat deze in principe op de kaart tot 17 uur staat dus wellicht dat hij dan wel vers gebakken is.
De bediening vonden wij wisselend van vriendelijkheid en gastvrijheid. Grootste minpuntje was de kruidenboter bij het brood, deze is o.i. aan vervanging toe (duidelijk niet vers), dit zou een groot verschil maken. Al met al een prima brasserie als je in de buurt bent, met een prima prijs/kwaliteitverhouding.
Wilma P. Gastronoom (59 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Voor het eerst hier gegeten. Viel zeker niet tegen. Ik nam de lasagne, die was heel warm, met veel en lekkere saus, genoeg kaas en een klein aangebrand randje aan de schaal. Zoals het hoort. Natuurlijk is dit gene al te gecompliceerd gerecht, maar prijs kwaliteit prima in verhouding. Mijn partner had trio van wild en vond dit goed smaken. Bij hem was het alleen jammer dat hij een koud bord kreeg en dus zijn vlees binnen een paar minuten koud was. Zuurkool die erbij was, was heerlijk van smaak. Je kunt aan het slechter treffen op het Vrijthof.
Smile1980 . Gastronoom (15 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Lekker op het terras bij Vrjithof 9 . Goede vlotte bediening en een gezellige sfeer op het terras op deze toch iets wat mindere dag van de week qua weer! We bestellen kroketten met brood . Kroketten en salade waren lekker alleen jammer dat het brood niet helemaal vers meer was.
Prijs kwaliteit verhouding is te begrijpen omdat je op het vrijthof zit!!
Zal hier volgende keer gewoon weer lekker gaan zitten !
MarijkeMV . Fijnproever (6 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Eten is niet lekker. Had een club sandwich. Enorm dikke kip. Goedkope spek. Veel bbq-saus ertussen. Wit brood. En wel 9 euro. Koffie ook niet lekker. Mijn man had een broodje met pesto en mozzarella. Heb hem niet horen klagen maar de kaas droop er vanaf. Weinig subtiel. Verrast door positieve recensies van anderen. Wij zaten buiten; je moet ervan houden; het is een druk plein met uitzicht op Vrijthof. Veel rokers om ons heen. Service was prima. Vriendelijke medewerkers.
Martine_V . 1e beoordeling (1 recensie) 3,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Er zat een haar in het eten, de ober zei dat we een gratis drankje zouden krijgen maar de manager zei " dan heb je pech!"
Zeer slechte service, wij gaan nooit meer!
Anne V. Gastronoom (12 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Het is goed vertoeven bij vrijthof 9, op het terras maar ook in de stijlvolle zaak zelf. De lunchgerechten zijn heerlijk, wij genoten van een club sandwich en een vrijthof 9-tosti. Ook met een grote groep (30 personen) is hier goed te eten, prima service en gerechten!
Kim V. Gastronoom (11 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Tijdens een weekendje Maastricht op het terras gaan zitten. Het was mooi weer, dus een lekkere cocktail genomen met een bittergarnituur. Erg lekker!

Ook het eten, de biefstuk, was erg smakelijk. Heerlijk mals en de patat ook goed. Jammer alleen van de groente die erbij zat. Deze had geen lekkere smaak. Een salade was beter geweest.

Al met al lekker gegeten.
Dick07 . Gastronoom (48 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Na wat te hebben rondgekeken streken wij neer in dit restaurant om daar de Maastrichtse sfeer te proeven. En het is ons goed bevallen. Men schuift daar aan aan wat in feite twee lange tafels zijn. De bediening is supersnel en vriendelijk. Carpaccio en parmaham met meloen smaakten goed. Dat geldt ook voor de sate. De zeetong was heerlijk gebakken. En daarbij kwamen ook nog de Vlaamse frieten. Buiten de dinnerkaart kon er als dessert een Luikse wafel komen. Die moet men in Maastricht ook hebben gegeten. De Franse chardonnay en de rode Argentijn waren redelijke wijnen. Het is een belevenis om daar in en aan het Vrijthof te eten.
Joyce1990 . Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Afgelopen weekend tijdens een weekendje Maastricht bij dit restaurant binnengelopen. Erg mooie locatie aan het Vrijthof met de kerstsfeer. Ik ben voor een van de specialiteiten van het huis gegaan, de spareribs. Deze waren erg goed van smaak (lekker gekruid) en het vlees was zo mals dat het al van het bot af viel, zoals het hoort. De bediening was vriendelijk en gastvrij. Mensen met passie voor het horeca vak! Mocht ik in de toekomst in Maastricht komen, dan ga ik hier zeker weer naartoe om een hapje te eten.
Jon V. Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Gastvrij ontvangst, aardige bediening. De tomatensoep was iets te sterk, maar wel lekker. De sate was prima op smaak, ook de bijhorende saus en frites ernaast. De salade was helaas wat verlept, wat wel er zonde was aangezien het er verder lekker uit zag.
Suzan S. Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Samen met mijn vriend heb ik hier gegeten tijdens ons weekendje weg. We hebben ervan genoten! De Spare-ribs waren heerlijk; lekker kruidig en zacht vlees. Het toetje, vanille-ijs met warme kersen was ook verrukkelijk. Het is een gezellig tentje voor als je de sfeer van het uiteten wilt hebben maar niet iets heel ingewikkelds zoekt. De prijs was prima, de service ook in orde.
Astrid K. Fijnproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Tijdens een super weekend in Maastricht begin januari 2014 hebben we hier zelfs 2 x gegeten, dat zegt al meer dan genoeg! Zijn van het verwarmde & gezellige terras op 't Vrijthof zo het restaurant in gerold. Trio van lam en 'n brochette besteld, echt heerlijk! De bediening deed er alles aan om het ons naar de zin te maken. Kortom, een aanrader!!
Angelaaj . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Ik heb afgelopen maandag in dit restaurant gegeten. Het restaurant ziet er erg gezellig uit, helemaal in kerstsfeer. Ook de locatie is natuurlijk goed. Helaas hebben wij wel 45 minuten op ons eten moeten wachten en dat terwijl er naast ons, maar één ander stel in de zaak was. Ook zat het personeel zelf aan tafel de hele tijd met hun telefoons te spelen. Over het eten zelf zijn wij wel redelijk tevreden. De varkenshaassatéschotel die ik nam, smaakte goed en de porties waren groot.
Bernardin . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Voortreffelijk gegeten bij dit restaurant! Driegangenmenu voor € 19,00. Voorgerecht zeer ruime Carpaccio met een mooie dressing en voldoende Parmezaanse kaas. Als hoofdgerecht een zeetong zeer goed bereid. Als dessert een coupe ijs. Bediening was zeer vriendelijk en attent. Prijs/kwaliteitsverhouding TOP! Een aanrader.
Intje . Fijnproever (6 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Het saté menu was overheerlijk, mooie malse blokken vlees. mmmmmmmmmmmmmm. Ook was de kok bereid om een lactosevrij menu te maken op verzoek ivm allergie op koemelk. Het smaakte zeer goed. Het zijn geen grote portie's maar gewoon genoeg om je honger te stillen. De prijs van 13 euro voor het sate menu is netjes te noemen.
Wij komen zeker terug voor een derde bezoek aan de vrijthof nummer 9.
O ja 1 minpuntje de damestoilet zat zonder papier, dat was wel erg vervelend... en niet prettig. bah

SIMONE1957 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Wij aten hier het weekmenu, voortreffelijk eten voor weinig geld. De salade was lekker knapperig, de maatjes supervers, de vis van de hoofdschotel net goed gebakken, de frietjes heet en krokant, een heerlijke vinaigrette, kortom zeer lekker ! De bediening was voortreffelijk, vriendelijke mensen die erg hard werken en toch voor iedereen nog een vriendelijk woord en aandacht over hebben. We komen zeker terug als we nog eens in Maastricht zijn en kunnen iedereen aanraden hier het weekmenu eens te gaan proeven.
Wilma P. Gastronoom (59 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Voordat we naar het theater gingen even een eenvoudig hapje eten. Was mooi weer, dus we streken neer op dit terras. De bediening was niet alleen heel onvriendelijk, er kon echt geen lachje of vriendelijk woord vanaf, maar het kostte ook nog eens heel veel moeite om de aandacht te trekken. Duurde eindeloos voordat we een kopje koffie na het eten konden bestellen.Het eten, een salade en voor mijn partner spareribs was simpel en stilde de honger. Niet slecht, niet geweldig. De ambiance is prachtig maar de bediening verprutst het helaas een beetje.
Xanthewijma . Fijnproever (6 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2013
Een paar maanden terug ben ik hier wezen eten met mijn vriend, we gingen een weekendje naar Maastricht en daar hoort natuurlijk een bezoek aan het Vrijthof bij. Ontzettend lekkere pasta gegeten, bediening was vriendelijk en gastvrij. De droge witte wijn was ook erg goed! Mochten we nog eens naar Maastricht gaan dan weten wij waar we eten.
Fairtaster . Gastronoom (24 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Lekker, snel, gezellig en attent. De 4 belangrijkste elementen voor een goede zaak zijn hier aanwezig. Grote zaak maar toch gezellig, personeel weet waar ze het over hebben en het lijkt alsof je ze al jaren kennen! Top zaak, dat verwacht je niet meer op het Vrijthof.