Vrienden van het Vrijthof

6,3
6,4
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
De duo van rund (carpaccio, tartaar, truffelmayonaise, crumble van oude kaas) was mooi opgemaakt, maar ik miste hier toch de smaaknuances. De gebonden kalfssoep was wel zeer gebonden, dit leek wel een Amerikaanse chowder, smaak was overigens goed. De entrecote (met klafsjus) was goed, hier werden een paar minuscule stukjes groente bij geserveerd, te ver doorgebakken champignons (in de jus) met een schaal patat frites. Deze verhouding had ik liever anders gezien met toch ietsje meer groente. Als dessert had ik de proeverij van kazen (bokkesprong, reblochon, zoete ambacht, blue stilton, vijgencompote, kletzenbrood). Op zich niets mis mee, zei het niet dat het zo uit de koeling kwam en dus koud was. Als je kaas serveert behoor je te weten dat je deze op kamertemperatuur moet laten komen anders komen de smaken geheel niet tot hun recht. Bediening en wijnen prima.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
VRIENDEN VAN HET VRIJTHOF

Een heerlijk terras aan de goede ( niet toeristische ) kant van het Vrijthof. Onder de platanen genoten van een heerlijk 4 gangen diner met zalige wijnen. Lekker onthaasten , dit alles onderstreept door de vriendelijke , rustige bediening. Kortom een ouderwets avondje uit. Met de Social Deal al helemaal zeer prijs gunstig , maar zelfs zonder deze deal een perfecte kwaliteit / prijs verhouding ! Maastricht... Ga kennis maken met deze Vrienden van het Vrijthof !!!

Vrijthof 29 B,
Eelco G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Zaterdag hebben wij geluncht bij Vrienden van het Vrijthof met een WOW deal. Een maand eerder waren we daar ook geweest en dat is ons zo goed bevallen dat wij dat weer wilde meemaken. Het betrof een tweegangenlunch bestaande uit een soep naar keuze vooraf gevolgd door een belegd broodje. De soep was heerlijk. Mijn vrouw en ik hebben gekozen voor een tomatensoep met basilicum en crème fraiche. Hoewel dit een gerecht is dat op menige menukaart prijkt, was deze wel een van de beste die wij hebben gegeten. Net zoals de eerste keer dat we daar waren, waar een andere soep ons ook verrast heeft. Omdat wij momenteel een koolhydraat arm dieet volgen, was een broodje niet de beste keuze. Gelukkig konden wij bij ons eerste bezoek in plaats van een broodje ook kiezen voor een salade, als uitzondering. We kozen beiden voor een Caesar salad. Deze was vreselijk lekker en was echt een plaatje. Bijna zonde om op te eten.
De tweede keer dat we hier weer waren wilden wij weer een salade. Daar werd dit keer wel moeilijk gedaan, maar na enig aandringen konden we dan toch een salade krijgen. Hadden wij dat maar niet gedaan. Ik bestelde weer de Caesar salad. Deze leek op geen enkele manier op diezelfde salade die ik een paar weken eerder daar gegeten had. De salade leek wel zo op het, overigens veel te kleine bord, 'gesmeten'. De ingrediënten die wij aantroffen zijn wij nog nooit tegengekomen in een klassieke Caesar salad: rode sla, tomaten, olijven, rode ui, kappertjes, gerookte i.p.v. gegrilde kip en ga zo maar door. Het was geen gezicht en ik had meteen geen trek meer. De salade met scampi's van mijn vrouw was niet weel beter. We waren overigens de enige gasten in het restaurant, net als de keer ervoor. Toen wij ons ongenoegen over onze salades uitspraken kregen we te horen dat de keuken verwacht had dat we een broodje zouden eten en toen dat niet het geval bleek te zijn ze snel een salade moesten maken. Flauwekul natuurlijk. Deze salades stonden gewoon op de kaart en alle tafels waren keurig gedekt om zo andere gasten te kunnen ontvangen. Dan verwacht je doch dat de mise en place in orde is, toch? Bovendien hadden ze een nieuwe kok, en helaas een hele slechte die geen passie in zijn gerechten kan of wil leggen. De serveerster was wel uiterst vriendelijk, dat was prima, alle lof. We hebben deze lunch laten vergezellen van een fles rosé. Deze was lekker, maar erg hoog aan de prijs. Ons eerste bezoek was zeer geslaagd. Ons tweede ,en overigens laatste, alles behalve. Het restaurant is mooi ingericht, mar alleen daarmee red je het niet. We hebben ze een kans gegeven om ons voor altijd een 'Vriend van het Vrijthof' te blijven. Helaas hebben ze die kans faliekant gemist. Ons zullen ze hier nooit meer kunnen begroeten. Normaals, die bediening waren beide keren perfect, maar wij kwamen voor een lekkere lunch.
Nathalie1981 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Leuk restaurant met vriendelijke en bekwame bediening.
Scampi's waren heerlijk. Goede porties en overheerlijk dessert, Tiramisu!
Wij komen zeker terug.
Sieb T.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op het terras direct aan het Vrijthof geluncht.
De drankjes werden snel geserveerd, maar ondanks het feit dat het erg stil was, moesten we wel erg lang wachten.
En het werd ontkend, maar de gerookte kip was toch echt gebraden.
Het was gelukkig prachtig zonnig weer dus het lange wachten was niet zo erg maar toch.

Irene S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Eten was slecht. Heel droog en flauw, om dat te compenseren: super veel saus. Verder werd niks anders aangeboden. Feedback werd niet gewaardeerd.
Kim_H .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Voor een vegetariër is dit geen interessant restaurant. Voorgerecht was een valdieu-kaas je in taartpuntjes gesneden op een bedje van sla en paar nootjes. Aspergesoep was ok. Toen kwam het hoofdgerecht: het moest een pasta voorstellen met bospaddestoelen..nou ik heb welgeteld 5 stukjes paddestoelen zien liggen, de rest was opgevuld met stukjes olijf, hier heb ik iets van gezegd en het werd doorgegeven aan de kok, de terugkoppeling waren excuses en dat er de volgende keer op werd gelet, verder niks. Toen het bord werd opgehaald heb ik nog gezegd dat ik hier niets aan had en dat ze als oplossing bv nog champignons hadden kunnen nabrengen om eraan toe te voegen, maar hier werd niet echt op gereageerd. Fouten maken doet iedereen en kan gebeuren, maar het gaat erom hoe je het vervolgens oplost! Nadat we het toetje ophadden hebben we afgerekend en zijn we meteen gegaan, had geen zin meer om na te tafelen...niet voor herhaling vatbaar
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
De zaak ziet er trendy uit. Bediening goed, maar naar gelang dat het drukker werd, was het overzicht een beetje zoek. Wij hadden beiden (ik en mijn zoon) een carpaccio van ossenhaas vooraf. Keurig opgemaakt en zeer goed van smaak. De biefstuk pepersaus was goed gebakken (ik hou van rood vlees), maar helaas niet de beste keus van vlees/slager. Mijn proeverij van kazen als dessert was prima. Mooi opgemaakt met wat nootjes en druifjes. Alleen ging dit vergezeld van een bakje sinaasappel jam (niet eens marmelade), dit kunnen ze toch beter vervangen door appelstroop. Mijn zoon had een Italian coffee besteld, maar kreeg een Irish coffee. Na de serveerster hier op gewezen te hebben, was deze dame zich heel bewust van haar fout, maar dacht waarschijnlijk dat wij hier niet over aan de bel zouden trekken. Dit vond ik een beetje slordig, maar ik kom hier zeker terug.
Monique L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Naar een eerste zeer slechte ervaring op uitnodiging wederom gaan eten in dit restaurant.
Wij waren zeer blij verrast. Eten was prima, bediening zoals het moet zijn. Bij navraag werd ook gezegd dat er een nieuwe kok was. Dat was duidelijk te merken. Fijne avond gehad. Hopelijk houden zij deze standaard vast. met vriendelijke groet.
Hansengrietje2 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Bij binnenkomst aan de bar gewacht tot de tafel gereed werd gemaakt. Toen de tafel klaar was bleek een deel van het bestek vergeten en de servetten. Na de bestelling te hebben door gegeven kwamen ze vertellen dat de zalmtartaar en scholfilet op was. We kregen opnieuw de kaart en na de nieuwe bestelling kwam de dame vertellen dat de zalmtartaar al in de lift stond. Voorgerecht zalmtartaar en val dieux kaas was prima, niets bijzonders. Toen kwam snel de soep met een vel erop....na een paar minuten gingen we toch vragen waar de lepels bleven, toen ook maar meteen alsnog een servet gevraagd. Soep was prima, niets bijzonders. Hoofdgerecht met varkenshaas was prima, kleurrijk pallet met helaas niet geheel gare frieten. Uiteindelijk werd ons ook nog gevraagd of we iets wilde drinken en werd tussendoor nog wat brood gebracht want.....dat zouden we ook nog krijgen. Het toetjes was lekker, al dan wel tiramisu zonder espresso en amaretto maar toch lekker. Een avond vol met excuses en vol goede bedoelingen...... maar het was het toch net niet. Leuk geprobeerd.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We hebben slecht gegeten in deze zaak. Vooraf had ik salade valdieu. Deze was rondom saai. De gemengde noten zaten er niet in. Er de sla was niet goed schoon. Bij elke hap had ik zand tussen mijn tanden. Mijn tafelgenoot had dit ook.
We hebben dit aangegeven bij de bediening . De serveerster kwam terug en zei dat de sla toch echt goed gewassen was. Vervolgens kregen we gevogelte- soep. Er zat geen gevogelte in en de soep was zo zout dat we besloten deze terug te geven. Er werd nieuwe soep gemaakt. Deze was prima. De hoofdgerechten waren niet bijzonder, maar ok. Ik had biefstuk met pepersaus. De gebakken aardappelen waren vervangen door gefrituurde aardappelen. De bediening was vriendelijk, maar niet erg professioneel. Interieur was mooi!
Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Bediening is heel vriendelijk en losjes. Eten niks bijzonders. Het restaurant was best oké ingericht, achterin zit je wat saai. Prijs/kwaliteit matig. Je moet voor t merendeel v de kaart bijbetalen, daardoor wordt t best prijzig.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Echt te slecht voor woorden! Eten slecht, bediening nog slechter! We moesten 1,5uur op ons voorgerecht wachten. Blijkbaar was er iets mis met het systeem, maar dat werd ons ook pas na die 1,5uur verteld. Bediening heeft 1,5 met z'n alle bij de kassa gestaan.. Voor ongemak een gratis dranke gekregen. Voorgerecht was cappacio, smaakte nergens naar, waterig. Paddestoelensoep was erg waterig, gewoon aangelegd met water. Gevogelte soep dreef een klopje draadjes vlees in en klein beetje groente, was erg zout. Dit gemeld bij bediening, zei enkel "ohw, ik geef het door", niks meer van gehoord. Ikzelf het lactose intollerantie, dit was van te voren gemeld en de bediening heeft dit nog zelf nagevraagd(aan mij), dus waren op de hoogte. Hoofdgerecht was vis, op de kaart stond geen (lactose)saus vermeld. Bediening kwam aan met een bord met saus en een zonder, dit zelf niet opgemerkt en ik kreeg doodleuk het bord met saus. Drong pas door toen ik al wat op had. Bediening hier op aangesproken, kwam aan met "ohw dan is er iets mis gegaan in de keuken" terwijl de keuken het juist goed had gedaan, maar zei het verkeerde bord had gegeven. Weer geen excuus. Ik heb een nieuw bord gekregen. Gezegd dat dit echt niet kan, terwijl ze er van op de hoogte waren, eerst een paar slappen excusses gekregen, wilde nog een gratis drankje aanbieden maar dat was echt niet genoeg, uiteindelijk drinken niet hoeven te betalen(wat bij elkaar niet veel was). Toetje was okay. Borden van al vertrokken gasten worden na 2,5uur pas opgeruimd, terwijl de bediening een beetje bij de bar staat te hangen. Hoorde van andere gasten dat hun gerechten ook niet lekker waren, iedereen ontevreden!
Jdelsing .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Vanavond een heel teleurstellende ervaring gehad in dit 'restaurant'. Vitella Tonnato opgebouwd op een Carpaccio (Spannend!), maar supernat! Niet lekker, kleddernatte Carpaccio!!
Daarna soep. Kraak noch smaak, zo uit de groothandel.
Hoofdgerecht dan maar simpel houden: Zuurvlees met frites en sla...... Ronduit vies! Slappe frites, sla met veel mayonaise, vies vlees. Ook maar laten staan.
Voor het toetje waren we al richting auto gevlucht!
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Nieuw restaurant aan het Vrijthof, zeker het proberen waard! Heb er gister heerlijk gegeten met mijn vriend en we hebben zeker waar voor ons geld gekregen! Wij komen terug!
Finn2812 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Vanavond heerlijk gegeten in dit leuke restaurant aan het Vrijthof. Als voorgerecht de salade val-dieu en salade scampi, daarna de bospaddenstoelensoep en romige tomatensoep, als hoofdgerecht beide de biefstuk, super gebakken. Als dessert ananas en tiramisu. Dit alles voor een zeer schappelijke prijs van €29,50 voor 4-gangen.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Op zondag 3 april geweest met een gezelschap van 4 personen. In het kort komt het erop neer dat het allemaal erg tegenviel. Een mixedgrill van 3 kleine stukjes kei hard vlees, aangebakken groenten, geen rekening gehouden met de wens van gast ( zoals bijvoorbeeld geen saus of dressing ) en bovenal: het duurt allemaal veel te lang. Geen aanrader, wij komen in elk geval niet meer terug naar dit "restaurant".
Jeroen F.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
In een woord. Slecht, Ondanks reservering was er geen tafel gedekt dus wachten aan de bar. Dan een donkere tafel onder de trap! Een viergangen menu besteld. een uur gewacht op het voorgerecht. Een van de tafelgenoten had een salade met scampi's die niet gepeld waren. Dus vervolgens met vette handen. Geen doekje, geen water met citroen dus maar naar het toilet de handen wassen. Toen na weer een half uur de soep. Deze was wel erg gewoon (uit het pak met wat room en kaasstukjes). Na ruim weer een uur het hoofd gerecht. Een mix grill met drie kleine stukjes vlees die als klap op de vuurpijl nog koud waren ook. Bord dus retour keuken. De rest van het gezelschap was inmiddels al helemaal klaar met eten en de borden werden afgeruimd met de vraag of het gesmaakt had. Ik heb mijn diner dus maar afbesteld. en mijn ongenoegen geuit. Het mooiste excuus ever: Meneer u bent hier op het verkeerde moment normaal is alles lekker en op tijd!
De boosheid was toen niet meer helemaal gespeeld. In de loop van de uren is iemand van ons naar de bar gelopen om te vragen of we misschien nog iets mochten drinken. De serveersters waren meesteressen in het mijden van oogcontact en iets bestellen zat er dus niet aan. Intussen begon het gemor in het hele restaurant. De tafel naast ons hadden ook al eten teruggestuurd omdat het koud was. De tafel achter ons had ruim twee en half uur gezeten voor het dessert kwam. Toen de serveerster begreep dat mijn avond verprutst was was ze nog beledigd ook en met een: Meneer, dit is niet leuk, liep ze huilend weg! Of we koffie van de zaak wilden? Dat zat nota bene in het menu!!!!!!! toen kwam de kok naar beneden. Hem dus aangesproken met het eufemisme dat het niet zo best was. Dat heb ik gehoord was het antwoord en hij rende letterlijk de trap op. Als dit het niveau is en je wilt het zelf mee maken dan haast je want een dergelijke zaak is op het Vrijthof in Maastricht echt geen lang leven beschoren.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Leuk, nieuw restaurant aan het Vrijthof in Maastricht. Na binnenkomst tafeltje mogen uitzoeken voor 2. Jas werd aangenomen en als aperitief een witte port genomen. Men kon met de deal uit de gehele kaart kiezen, waarbij slechts enkele gerechten een meerprijs kennen. Alvorens het menu werd geserveerd kregen we wat brood met boter en vervolgens als voorgerecht Tartaar van zalm (Roze peper, wasabimayonaise, zwarte olijven, gemengde salade, crostini) begeleid met een glas Chardonnay. Als tussengerecht de Bospaddenstoelensoep (Truffel, rillettes van eend). Het hoofdgerecht gekozen voor Medaillons van varkenshaas met Rozemarijnjus en hierbij een glas Cabernet Sauvignon. Tenslotte als nagerecht Gebakken ananas (Rozemarijn, crème anglaise, vanille roomijs) en een Cappuccino. Een compleet 4-gangen menu voor een geweldige WowDeal prijs, maar ook zonder deze deal is de normale prijs van € 29,50 (4-gangen) en € 24,50 (3-gangen) absoluut een aanrader. Veel eet plezier!