Vrienden van het Vrijthof

Vrijthof 31 6211 LE Maastricht Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 29.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Velouté van broccoli met rivierkreeftjes en bosui
      Oosterse tom kha kai met kokos, kip en koriander
      Tartaar van ossenhaas met een crème van eidooier, oude kaas en truffel (toeslag)
  • Hoofdgerechten
    • Rouleau van hoender met een jus van salie, aardappelgratin en een crème van doperwten
      Zacht gegaarde roodbaars met een sinaasappel beurre blanc en gesmoorde venkel
      Dagelijks wisselend vegetarisch gerecht van de chef
  • Nagerecht
    • Panna cotta met gemarineerde mango en bloedsinaasappelijs
      Koffie 'Vrienden van het Vrijthof'
      Grand dessert (toeslag)

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Vrienden van het Vrijthof

Vanuit Maastricht Centraal Station neemt u Arriva stadsbus 3 (richting Wolder) of 4 (richting Pottenberg). Stap uit bij halte Vrijthof en u loopt binnen 1 minuut naar ons restaurant.
  • : Openbaar parkeren kan bij Q-park Vrijthof direct voor het restaurant

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 12:00 - 21:00 uur

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Open op zondag , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Vrienden van het Vrijthof

Elise H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
goed eten, vriendelijk personeel
Dehaan-verduyn D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
mooi opgediende en smakelijke gerechten. Nieuwe smaakcombinaties ontdekt.
prima gelegenheid om een avondje theater mee te beginnen.
Hélène P.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Het eten was goed en lekker..beetje opdringerig met de drank..
Misha L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
We waren met de AH/Iens restaurant actie, dus de prijs-kwaliteitverhouding was met die actie super. Zonder die actie is die precies goed.
Alle gerechten waren heerlijk. De service was prima. De twee personen in de bediening waren wel erg druk met het bedienen van alle tafels en het schenken van de drankjes.
De man in de bediening was erg attent bij het adviseren van de wijn.

Al met al een geslaagde avond.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Ik attendeerde de serveerster op het feit dat ze vergeten was om een drankje af te rekenen. Ik miste een bedankje hier voor. We kregen alleen een nieuwe bon.
Kregen de volgende dag een telefoontje van het restaurant met de mededeling: u heeft de AH bon niet ingeleverd. Wij hadden deze bon wel degelijk afgegeven. Had ten eerste vriendelijker gevraagd kunnen worden en ten tweede zou de administratie beter op orde gebracht kunnen worden.
Mariette D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Hoofdgerecht was kale bedoening. Stuk vlees op bord en dat was het. Terwijl voorgerecht aangekleed was. Heb dit ook tegen de bediening gezegd. Biefstuk was niet gebakken zoals wij gezegd hadden. Jammer want had er al keer gegeten en toen was perfect, kan ik nu niet zeggen.
Frankkaptein K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Was duidelijk een Iens menu kaart ik had de Roodbaars maar erg klein stukje vis en kleine hoeveelheden. echt ik ben geen grote eter maar dit was te weinig.
Marika G.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
De roodbaars mocht wat hoger in de smaak zitten, maar was goed gebakken. Mijn tartaartje was erg lekker. De opmaak was zorg aan besteed, het zag er mooi uit. Ook de wijnkaart mag iets meer worden uitgebreid, maar de rode huiswijn die ik dronk was ook goed van smaak. Restaurant zag er verder mooi uit en de bediening was erg gastvrij.
Mat J.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Dit is tweede keer dat ik via jullie organisatie een reservering heb geplaatst die jullie NIET hebben gegeven naar het betreffende restaurant gelukkig hadden ze nog plaats. Mijn vertrouwen in jullie organisatie ben ik een beetje plaats. Jammer. Mat Janssens
Sander S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Leuk restaurant met een gezellige sfeer. Bediening was zeer vriendelijk en attent. Het eten was zeer goed. Bij ons hoofdgerecht werd echter geen groentegarnituur geserveerd, deze hebben wij gemist. Dat was echter het enige minpuntje. Vrienden van het Vrijthof is zeker een aanrader!
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Met een Social Deal voor een 4-gangen diner, op een zomerse april dag, op het terras gegeten. Als voorgerecht hadden we beiden gekozen voor de tartaar van ossenhaas. De tartaar was grof gesneden en bijzonder goed op smaak. De tom kha kai soep was lekker. Als hoofdgerechten hadden we de rouleau van hoender en de biefstuk van de ossenhaas met jus en witbrood. Beide hoofdgerechten waren erg lekker en de ossenhaas was gebakken zoals ik het gevraagd had. Als nagerecht hadden we gekozen voor Koffie ‘Vrienden van het Vrijthof’, koffie naar keuze, likeurtje, slagroom, bonbon en koekje. We hebben hier heerlijk en ontspannen gegeten. Bij een volgend bezoek aan Maastricht komen we zeker terug.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Zeer malse biefstuk, lekker knapperige salade en een uitstekende koffie.
Tim W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Het eten was heerlijk en in een goed tempo achter elkaar! Een aanrader voor iedereen die gezellig en lekker wilt eten voor een goede prijs!
Ton L.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
De jassen werden aangenomen en op een kapstok aan de wand opgehangen. De tafels zijn erg dicht bij elkaar geplaatst dus weinig privé. Terwijl er achter in de zaak ruimte genoeg was. Maar daar waren alleen 4 persoonstafels die de hele avond onbezet bleven. Wij besloten voor het 4 gangen menu te gaan. Zalmbonbon was prima het andere voorgerecht de rundertartaar viel tegen, erg veel salade. Toen de soepen, werd zonder brood geserveerd terwijl dit wel op de kaart stond, de pompoensoep dik in orde maar de knolselderijsoep was erg flauw. De steak werd doorgebakken geserveerd terwijl er rood gevraagd was. Dessert was oké. Het was onaangenaam koud in het restaurant, de verwarming werd op verzoek hoger gezet. Toen het jassenverhaal. De bediening liet iedereen zijn eigen jas ophalen. Je begrijp het al, iemand pakte de verkeerde jas en wij ontdekte dat net op tijd. Dit ging per ongeluk maar was wel zeer vervelend. Dit was de tweede keer dat wij er waren maar dit keer viel tegen. De bediening zei ook dat het erg druk was geweest in de kerstperiode. Er liep ook maar 2 mensen te bedienen en lieten ook viel dingen op de grond vallen waarschijnlijk door vermoeidheid. Hopelijk is het volgende beter.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Ik klaag niet snel over een restaurant maar het eten was echt matig. De soep en hoofdgerecht waren lauw. En er werd veel te weinig wijn ingeschonken. Ik heb hier tweemaal gegeten, beide keren vielen tegen.
Polly V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
We hebben er gelogeerd en zijn zeer tevreden . Met name de gastvrouw die zo vriendelijk was onze koffer boven te brengen toen mijn man een parkeerplek moest zoeken .
De kamer is fris en compleet ingericht .Prima douche en goede bedden . We hebben s avonds gedineerd met ook weer een bijzonder vriendelijke serveerster . Kort om een aa beveilig midden op het Vrijthof een prima accomadatie
Hanneke W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Op een zaterdagavond hier gegeten met twee personen met een Bongo-bon. We konden kiezen uit een 3-gangen menu met een aantal keuzes per gang. Wat wel direct opviel, is dat er voor de vegetariër weinig keus is. Gelukkig kozen wij voor vlees en vis. De smaken waren goed, maar we vonden de gerechten wel een beetje aan de kleine kant. Vooral de scholfilet was echt een héél klein stukje. Het was dan ook niet dat we echt heel vol zaten toen we naar huis gingen, dat staat niet in verhouding met de menuprijs. Ook het water was flink geprijst.

De sfeer in het restaurant is erg goed. Gezellig, warm aangekleed en vriendelijke bediening. Wel misten wij een muziekje, het was doodstil op de achtergrond, zonde.

Verder deed de bediening erg "chique" terwijl het eten en de sfeer hier verder niet echt naar is. Dit kwam naar onze mening niet helemaal met elkaar overeen.

Al met al zeker smakelijk gegeten en voor herhaling vatbaar, wanneer hier en daar nog wat kleine aanpassingen gedaan zijn.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Met een Social Deal hier een 4-gangen diner gegeten. Omdat het prachtig weer was hebben we buiten gegeten. Merkwaardig dat voor een concert op zaterdag op woensdag al hekken rond het Vrijthof zijn geplaatst bekleed met wit zeil! Als voorgerechten hadden we rilettes van kabeljauw en gemarineerde artisjok. Beide gerechten waren erg smakelijk. Als soep hadden we beiden gekozen voor de soep van gepofte paprika met chorizo. De soep had echt de chorizo nodig. Wanneer je een hap zonder chorizo had was de soep erg flauw. De hoofdgerechten waren rouleau van hoender en een vegetarisch taartje van asperge en Parmezaan. De gerechten zagen er prachtig uit en smaakten erg lekker. Als nagerechten hadden we cheesecake met
speculaascrumble, citroen ijs, bosvruchtencoulis en koffie naar keuze, likeurtje, slagroom, bonbon en een koekje. De speculaascrumble was volgens mij vervangen door bastognekoekcrumble. Het was een erg lekker dessert. De tafel was gedekt met een hagelwit linnen lopertje en erg mooi bestek. De bediening was vriendelijk en correct. Zij hield alles goed in de gaten. Zeker voor de prijs die we hadden betaald voor de Social Deal was het top!
A.C. V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Hartelijke ontvangst en goede bediening. Wij hadden een vier gangen diner. Alle gerechten waren smakelijk bereid.
De inrichting van het restaurant zorgt er voor dat in een prettige en ontspannen omgeving gegeten kan worden.
Voor herhaling vatbaar!

Ab V
Bernadette B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten voor een prima prijs. Vooral de carpaccio en pompoensoep waren erg lekker. Knap dat zo'n jong team, zo'n prestatie kan neerzetten. Wij komen hier zeker terug!