Vrienden van de Burgemeester

Meer informatie over restaurant Vrienden van de Burgemeester

Lang
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Gisteravond voorafgaand aan de film met 4 dames heerlijk gegeten.
Vriendelijke bediening en we hebben 3 burgers en 1 saté van kippen dij genuttigd, was zeer smaakvol en redelijk geprijsd lekker wijntje erbij en alles verliep heel snel. Kaart is ten opzicht van het vorige bezoek veranderd en hier en daar wat aangepast. Het enige puntje van kritiek mag zijn dat het af en toe wel heel snel ging, zeker met de koffie. Maar met oog op de film kwam dat nu wel heel goed uit. Was niet ons eerste bezoek en zeker niet ons laatste!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Ben het helemaal niet eens met onderstaande recensies, heerlijke biefstuk gegeten met pittige jus precies zoals ik hem besteld had, heerlijke aardappeltjes en sla erbij, hebben niet lang hoeven wachten de sfeer is super en de bediening vriendelijk.
Marieke V.
Manon P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vanavond gegeten bij de vrienden van de burgemeester. We moesten redelijk lang wachten voordat het hoofdgerecht op tafel kwam. De risottoburger was zeer goed. De saté van ossenhaas smaakte goed maar werd lauw geserveerd waardoor je het vlees snel moest opeten en niet kon genieten van je eten. We hebben dit aangegeven bij de serveerster. Ben benieuwd of zij hier actie op gaan ondernemen....
Anco B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Restaurant is sfeervol en bediening vriendelijk. Het eten is matig en zeer lange wachttijden tussen de gangen, wij waren met 6 man op zaterdag om 7 uur en om half elf waren we klaar met voorgerecht hoofdgerecht en ijs na. Op de menukaart stonden spareribs, welke 2 personen bestelde en 1 persoon bestelde de mixend grill waar deze ook in verwerkt zitten, echter de spareribs waren uitverkocht op zaterdag om 7 uur !!! Na het voorgerecht anderhalf uur zitten wachten op het hoofdgerecht, waarvan we de indruk hadden dat diverse lang onder een warmtehoudplaat en klaar hebben gestaan. De gevraagde medium doorbakken saté van ossehaas was volledig doorbakken met een donker randje aan de zijkant, gedeeltelijk gecamoufleerd door de sous. Hij was bovendien lauw. Wij bestelden ijs, en vroegen welke vruchten erop zaten, er werd gezegd diverse soorten zoals druiven, ananas, aardbeien, echte 1 ijssoort bleek er ook niet te zijn en als vruchten lag er een klein trosje zure besjes op. Toen we gingen afrekenen, bleek er veel te veel berekend, er stonden o.a. Hoofdmenu voor 7 personen op i.p.v. 6. Kortom de zaak en bediening zijn prima, de keuken is zeer slecht georganiseerd
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Hallo,

Ben hier gaan eten met 5 collega's. De zaak oogt warm en gezellig. Prima. Maar toen... en ik baseer het puur op wat ik daar heb ervaren. Je betaalt voor je teten dus je moet weten waar je terecht komt.

Na de drankjes en broodjes met kruidenboter hebben we de bestelling doorgegeven. 2 cheeseburgers, 1 spicy burger, 1 kipburger en 2x spareribs. Het duurde meer dan 3 kwartier voor het op tafel stond. Dat is toch wel te lang. Op die manier zijn we 2 drankrondjes verder en word je een beetje op kosten gejaagd zonder dat je er erg in hebt. We kregen een rondje van het huis, welke later omgezet is in koffie en dessert. De serveerster meldde dat er een ziekmelding was in de keuken en dat het daarom wat langer duurde. Het bedienend personeel is overigens wel vriendelijk en beleefd.

Want:

De kipburger was rauw van binnen, de medium burgers waren niet medium maar well done, op 1 van de 2 cheeseburgers zat 2 vierkante cm kaas, de andere was ok. 1 van de 2 porties spareribs was zwart geblakerd. Kortom, van de hele order klopte niet veel. Dekipburger hebben we afgemeld en die ging opnieuw op het vuur. Toen deze terug kwam was het nieuwe portie bijgaande friet half rauw. Weer een misser. We kregen te horen dat we de kipburger en 1x spareribs niet hoefden te betalen.

We kregen het dessert van het huis en ook de koffie. Mijn cappucino had zurig ruikende melk. 2 lattes waren veel te sterk. Was meer een grote cappucino. Deze waren wel met goede melk.

Ondertussen stond er wat personeel voor de ingang te roken. Nou, dat is op mijn werk in ieder geval verboden.

Toen we de rekening vroegen stonden de kipburger en 1x ribs toch op de bon. Die zijn er weer vanaf gehaaldDe bon lag overigens op een schaaltje met 4 pepermuntjes.
We waren met 6 personen. Mwah. Kan ook beter.

Ze doen er aan restitutie, maar dat kan ook niet anders als je eten niet in orde is. De eigenaar moet zich maar eens achter de oren krabben over hoe je een restaurant moet runnen. Ik lees meer mindere recensies van bijv. juni dit jaar. Het is er nog niet beter geworden, wat ons betreft.

Ik ga in ieder geval niet meer terug. De keus is aan u.
John R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Als afsluiting van de week heerlijk gegeten bij "De Vrienden van de Burgemeester" in Zoetermeer. Makkelijke gerechten voor een hele schappelijk prijs. We kozen deze keer alleen voor het hoofdgerecht, mosselen en voor mijn partner spare-ribs.
De mosselen waren heerlijk bereidt met veel groente en het waren grote mosselen ( bij andere restaurants heb je soms veel kleinere mosselen). Daarbij 3 soorten saus en een portie frites.
De spare-ribs waren zeer mals met veel vlees en weinig vet. De stroopmarinade was ook heerlijk. Het geheel werd afgemaakt met verse lente-uitjes wat een frisse indruk gaf.
Als nagerecht kozen we voor een koffie met likeur. Een goede keuze en lekkere afsluiting.
Kortom, een heerlijk maaltijd.
De service was goed, je werd niet constant gevraagd of alles naar wens was en toch was er voldoende aandacht. Eén klein minpuntje; de stoelen buigen ter ver door naar achteren.

Het is een mooi restaurant/café waar je een heerlijk maaltijd kan nuttigen op zowel het terras als binnen in het restaurant.
Binkytoy .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Op zaterdagavond 27 augustus wat gegeten: een maaltijdsalade en een krokante kipburger. De maaltijdsalade bestond uit een portie droge sla met daaroverheen rundercarpaccio, wat pijnboompitten en stukjes parmezaanse kaas. De kipburger was heerlijk krokant, maar wat droog, geserveerd met een bakje droge sla en een plakje ei. De prijs-kwaliteit is niet in overeenstemming. Tijdens het uitserveren viel ook nog tot overmaat van ramp een flesje ice-tea over de kleding van mijn partner, alleen wat sorry en that's it. Service en kwaliteit zijn flink beneden peil.
René L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Goede bediening met een voortreffelijke hamburger op de juiste manier klaargemaakt. Ik had hier al een ontbijt genoten die dag, zelf gebakken brood, kaas, gerookte kipstukjes, spek en een gebakken eitje, salami, koffie en jus (en een croissant) voor maar €8,- top!
EriC .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Vandaag gegeten bij de vrienden van de burgemeester in Zietermeer.
Wat erg vrrvelend is, is dat de kaart nergens vermeld dat de broodjes maar tot 17.00 te bestellen zijn.
Een stikker op de kaart is toch niet zoveel moeite??
Dendermonde was echter vriendelijk en het eten goed
Fabian E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Reeds heerlijk gegeten, bediening top, snelle service. Gezellige sfeer. Muziek in de smaak en gezellige omgeving.
Zeer gastvrij.
Kom zeker vaker terug.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Op het Stadhuisplein gelegen restaurant met groot terras. Binnen gegeten met uitzicht op het terras. Vooraf gekozen voor bloembrood. Dat bleek niet voorradig te zijn want zonder mededeling kregen we ander brood en in plaats van olijfolie met balsamico kregen we een soort bruschetta. Deze was helaas keihard, jammer want het smaakte best goed. Geen probleem als iets niet op voorraad is en als je iets anders serveert, maat wel netjes om dat even te melden.
Als hoofdgerecht gekozen voor de Burger Klassiek deluxe en tafelgenoot koos voor Burger Bacon en Cheddar. Beide erg lekker en flinke hoeveelheid. Erbij werd patat en salade geserveerd, zag er goed verzorgd uit..
Lekker gegeten en prijs kwaliteit verhouding is goed. Bediening is vriendelijk.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vanmiddag met familie uit België geluncht.
Ondanks de werkzaamheden op het plein was de sfeer prettig.
Wij deden bij een uiterst vriendelijk meisje onze bestelling. Ik ging voor een salade met gamba's.
Na ruim een half uur werd onze bestelling uitgeserveerd.
De salade zag er smakelijk uit. De gamba's hadden echter iets te lang in de wok gelegen en de salade was niet aangemaakt. De op de kaart beloofde taugé, paprika en oosterse saus waren waarschijnlijk in de keuken achtergebleven. De salade werd begeleid met een sneedje brood zonder boter. Al met al kan ik niet anders dan een matig oordeel vellen. Ik vermoed dat de keuken onderbezet was en, net als de bediening, de drukte niet aankonden.
Werk aan de winkel voor deze zaak.
daphne Z.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Vanmiddag op het terras gezeten, ruim een uur moeten wachten op een tosti met gerookte zalm, rode ui en kruidencrème!
Toen de tosti geserveerd werd miste ik direct de rode ui, de gerookte zalm was een soort van zalmsalade wat erg karig was, jammer! Ik heb dit aangegeven, maar er word verder niets meegedaan behalve 'ik zal het doorgeven aan de keuken'.
De bediening was snel,, maar de keuken daarintegen niet. Een drankje van het huis zou bijvoorbeeld wel op zijn plaats zijn. Jammer dit was mijn eerste kennismaking met de vrienden van de Burgemeester.
Fabio B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
-eten was redelijk
-mensen van de bediening werkte er nog maar net of waren nog niet ingewerkt, want de klant vriendelijkheid was van een laag niveau. Ook duurde het min een uur voordat we ons hoofdgerecht kregen.
-decor was mooi en de sfeer was aangenaam.
Wiresh K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Lekker ontbeten als zodanig voor € 6,50 p.p. Hiervoor krijg je een zeer uitgebreid ontbijt voor terug, bestaande uit croissants, brood met luxe beleg, gebakken eitje met ham, jus d'orange en een koffie. Nette zaak en vriendelijk personeel. Niks mis mee! :)
Lotje_43 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Leuk aangeklede tent, vriendelijke bediening maar keuken is niet op orde... Hebben 1,5uur gewacht op 2 hamburgers en een biefstuk! Verschillende gasten liepen weg of werden kwaad om het uitblijven van hun bestelling..... Jammer want de biefstuk en hamburger waren van goede kwaliteit lekker sappig en precies goed gebakken... Side salad was (naar mijn smaak) niet zo lekker gedressed en leek een beetje afgeraffeld.. De Wagyu burger was jammer genoeg niet medium maar doorbakken, smaak was goed maar toch jammer van dit mooie vlees.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Met vier personen gaan lunchen (twee maal de salade met boerenkip, een tosti met geitenkaas en een clubsandwich met kip en spekjes) . In potentie is alles aanwezig om succesvol te zijn: vriendelijke bediening, een kleine kaart maar wel met goede producten en een locatie midden in het Stadshart met een ruim terras. Toch lijkt de keuken nog niet voldoende ingewerkt om de drukte van een doordeweekse dag aan te kunnen. De ene helft van het bestelde loopt ruim twintig minuten achter op de andere helft. Wat warm moet zijn wordt koud geserveerd. De bediening verontschuldigt zich iets te vaak en iets te geroutineerd verwijzend naar "de jongens van de keuken". Dit nam de teleurstelling over ons bezoek toch niet geheel weg.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
2e keer lunch in deze sfeervolle tent. Dubbele espresso en ossenhaaspuntjes op brood. Weinig op aan te merken maar niet zo smaakvol als bij de Beren. Beetje sweet chilli mee roerbakken zou al een hele verbetering zijn. Met fooi 15 euro is wel de normale prijsstelling.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
De vrienden van is vrij recent geopend. Jammer dat het concept niet vernieuwend is. De kaart is eenvoudig en de uitvoering onder de maat. Als je saté met gado-gado wilt serveren kijk dan even in de keuken van een toko hoe dat moet, dit lijkt nergens naar. Op een rustige avond is de bediening slecht. Het decor is netjes. Jammer dat deze zaak op deze manier een herstart doormaakt.