Vrienden van de Burgemeester

Meer informatie over restaurant Vrienden van de Burgemeester

Kan beter
Kurt Hagendaal K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Twee maal bij dit restaurant wezen eten. Eerste keer waren de gerechten niet erg lekker maar toen dacht ik nog.. laat ik een ander gerecht proberen een andere keer.

Tweede keer dat ik hier ging eten bestelde ik een kip gerecht. Echter bleek de kip-spies gewoon weg rauw! Kreeg enorme excuses van dit restaurant en dat het inderdaad echt niet kon. Ik kreeg een nieuw klaargemaakt kip gerecht.. en u raad het niet.. het was weer rauw.. echt rauw. Hoe kan men twee maal achter elkaar een rauw gerecht leveren.. kreeg ik weer buigende excuses terwijl men daarna nog in discussie ging of het wel echt rauw was... nou geloof mij.. dat was het! Service onder de maat.. erg lang moeten wachten op het eten.. en nog dit ook! Tweede keer dat ik hier ging eten is dus ook echt de allerlaatste keer ooit geweest!

Voor de rest had het restaurant een mooie inrichting en goede sfeer.. maar het vlees.. EN de service.. waren ernstig onder de maat. Ondenkbaar, bijna.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Ik had een broodje besteld genaamd: De favoriet van de Burgemeester voor 9,50.
Een Club sandwich met gebakken kip, knapperig spek, sla, tomaat, ei en cocktailsaus.
Er zat geen ei op of zelfs geen spoor hiervan. De gebakken kip waren plakje kipfilet.
De spek was slap en zeker niet knapperig. Heb dit aangegeven aan het personeel en hebben dit ook zelf geconstateerd. Bij afrekenen kreeg ik de vraag of alles in orde was, waarop ik zei, zeker niet en refereerde aan mijn eerdere aangeven van het slechte broodje. Het was doorgegeven en dat was het. Het gaat mij niet om het geld, maar slim was geweest om b.v. iets te drinken aan te bieden of voor de volgende keer een goed broodje op kosten van dit bedrijf. Een serieuze blijk van erkenning. Dan was dit bericht nooit geschreven.
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heel lange wachttijd, voor eenvoudige bestelling. aan broodje caprese zat weonig smaak. hoeft van mij geen tweede keer meer.
Anoukvdw .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Paar keer ontbijt op bij dit restaurant en een keer geluncht. Ontbijt is voor een leuk prijsje een aanrader. De lunch viel echter tegen. Tijdens de lunch is het altijd wat drukker. Ik had een broodje runder entrecote besteld, wat eigenlijk een broodje rosbief was. Het duurde lang voordat we het eten kregen en het is zoeken naar oogcontact met de bediening om een nieuw drankje te bestellen. Ok restaurant, geen topper.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Sfeervol restaurant,bediening over algemeen aardig (1 was steeds ongeduldig bij opnemen van de bestellingen).Burgers waren erg rood van binnen en toen we voor een zwangere in ons midden vroegen de burger beter te doorbakken werd er opzichtig gezucht en kwam de burger pas 20 minuten later terug...Was leuk voor een keertje maar zullen er niet snel terugkomen
Se .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Met de lunch is het prima om een broodje te bestellen. vriendelijk personnel en mooie plek om even te rusten en een drankje / hapje te nuttigen. De prijzen zijn wat aan de hoge kant. In de ochtend een ontbijtje is wel goed gevuld. Avons eten trekt on niet aan om dit als een echt restaurant te kiezen.
Jon V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Meermalen er geweest. Bediening is uitstekend en het eten idem dito naast dat het menu veel keuzes biedt. Veel persoonlijke aandacht aan uw wensen en ook voor rolstoelgebruikers goed toegankelijk. De ambiance is met veel aandacht voor detail heel mooi en modern afgewerkt. Daar is niet, naar mijn idee op een cent gekeken naar wat ik vaak aan oubolligheid in andere restaurants aantref. Sfeervolle en warme ambiance, muziek zachtjes op achtergrond zodat er zeer goed gesprekken kan worden gevoerd en alles oogt heel netjes en schoon. Kortom; ik vind het een ideale restaurant en kom er vaak. Is ideaal om met partner te gaan, wat ik altijd doe, maar ook voor vrienden, zakelijk of met familie.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Gisteravond voorafgaand aan de film met 4 dames heerlijk gegeten.
Vriendelijke bediening en we hebben 3 burgers en 1 saté van kippen dij genuttigd, was zeer smaakvol en redelijk geprijsd lekker wijntje erbij en alles verliep heel snel. Kaart is ten opzicht van het vorige bezoek veranderd en hier en daar wat aangepast. Het enige puntje van kritiek mag zijn dat het af en toe wel heel snel ging, zeker met de koffie. Maar met oog op de film kwam dat nu wel heel goed uit. Was niet ons eerste bezoek en zeker niet ons laatste!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Ben het helemaal niet eens met onderstaande recensies, heerlijke biefstuk gegeten met pittige jus precies zoals ik hem besteld had, heerlijke aardappeltjes en sla erbij, hebben niet lang hoeven wachten de sfeer is super en de bediening vriendelijk.
Marieke V.
Manon P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vanavond gegeten bij de vrienden van de burgemeester. We moesten redelijk lang wachten voordat het hoofdgerecht op tafel kwam. De risottoburger was zeer goed. De saté van ossenhaas smaakte goed maar werd lauw geserveerd waardoor je het vlees snel moest opeten en niet kon genieten van je eten. We hebben dit aangegeven bij de serveerster. Ben benieuwd of zij hier actie op gaan ondernemen....
Anco B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Restaurant is sfeervol en bediening vriendelijk. Het eten is matig en zeer lange wachttijden tussen de gangen, wij waren met 6 man op zaterdag om 7 uur en om half elf waren we klaar met voorgerecht hoofdgerecht en ijs na. Op de menukaart stonden spareribs, welke 2 personen bestelde en 1 persoon bestelde de mixend grill waar deze ook in verwerkt zitten, echter de spareribs waren uitverkocht op zaterdag om 7 uur !!! Na het voorgerecht anderhalf uur zitten wachten op het hoofdgerecht, waarvan we de indruk hadden dat diverse lang onder een warmtehoudplaat en klaar hebben gestaan. De gevraagde medium doorbakken saté van ossehaas was volledig doorbakken met een donker randje aan de zijkant, gedeeltelijk gecamoufleerd door de sous. Hij was bovendien lauw. Wij bestelden ijs, en vroegen welke vruchten erop zaten, er werd gezegd diverse soorten zoals druiven, ananas, aardbeien, echte 1 ijssoort bleek er ook niet te zijn en als vruchten lag er een klein trosje zure besjes op. Toen we gingen afrekenen, bleek er veel te veel berekend, er stonden o.a. Hoofdmenu voor 7 personen op i.p.v. 6. Kortom de zaak en bediening zijn prima, de keuken is zeer slecht georganiseerd
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Hallo,

Ben hier gaan eten met 5 collega's. De zaak oogt warm en gezellig. Prima. Maar toen... en ik baseer het puur op wat ik daar heb ervaren. Je betaalt voor je teten dus je moet weten waar je terecht komt.

Na de drankjes en broodjes met kruidenboter hebben we de bestelling doorgegeven. 2 cheeseburgers, 1 spicy burger, 1 kipburger en 2x spareribs. Het duurde meer dan 3 kwartier voor het op tafel stond. Dat is toch wel te lang. Op die manier zijn we 2 drankrondjes verder en word je een beetje op kosten gejaagd zonder dat je er erg in hebt. We kregen een rondje van het huis, welke later omgezet is in koffie en dessert. De serveerster meldde dat er een ziekmelding was in de keuken en dat het daarom wat langer duurde. Het bedienend personeel is overigens wel vriendelijk en beleefd.

Want:

De kipburger was rauw van binnen, de medium burgers waren niet medium maar well done, op 1 van de 2 cheeseburgers zat 2 vierkante cm kaas, de andere was ok. 1 van de 2 porties spareribs was zwart geblakerd. Kortom, van de hele order klopte niet veel. Dekipburger hebben we afgemeld en die ging opnieuw op het vuur. Toen deze terug kwam was het nieuwe portie bijgaande friet half rauw. Weer een misser. We kregen te horen dat we de kipburger en 1x spareribs niet hoefden te betalen.

We kregen het dessert van het huis en ook de koffie. Mijn cappucino had zurig ruikende melk. 2 lattes waren veel te sterk. Was meer een grote cappucino. Deze waren wel met goede melk.

Ondertussen stond er wat personeel voor de ingang te roken. Nou, dat is op mijn werk in ieder geval verboden.

Toen we de rekening vroegen stonden de kipburger en 1x ribs toch op de bon. Die zijn er weer vanaf gehaaldDe bon lag overigens op een schaaltje met 4 pepermuntjes.
We waren met 6 personen. Mwah. Kan ook beter.

Ze doen er aan restitutie, maar dat kan ook niet anders als je eten niet in orde is. De eigenaar moet zich maar eens achter de oren krabben over hoe je een restaurant moet runnen. Ik lees meer mindere recensies van bijv. juni dit jaar. Het is er nog niet beter geworden, wat ons betreft.

Ik ga in ieder geval niet meer terug. De keus is aan u.
John R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Als afsluiting van de week heerlijk gegeten bij "De Vrienden van de Burgemeester" in Zoetermeer. Makkelijke gerechten voor een hele schappelijk prijs. We kozen deze keer alleen voor het hoofdgerecht, mosselen en voor mijn partner spare-ribs.
De mosselen waren heerlijk bereidt met veel groente en het waren grote mosselen ( bij andere restaurants heb je soms veel kleinere mosselen). Daarbij 3 soorten saus en een portie frites.
De spare-ribs waren zeer mals met veel vlees en weinig vet. De stroopmarinade was ook heerlijk. Het geheel werd afgemaakt met verse lente-uitjes wat een frisse indruk gaf.
Als nagerecht kozen we voor een koffie met likeur. Een goede keuze en lekkere afsluiting.
Kortom, een heerlijk maaltijd.
De service was goed, je werd niet constant gevraagd of alles naar wens was en toch was er voldoende aandacht. Eén klein minpuntje; de stoelen buigen ter ver door naar achteren.

Het is een mooi restaurant/café waar je een heerlijk maaltijd kan nuttigen op zowel het terras als binnen in het restaurant.
binkytoy .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Op zaterdagavond 27 augustus wat gegeten: een maaltijdsalade en een krokante kipburger. De maaltijdsalade bestond uit een portie droge sla met daaroverheen rundercarpaccio, wat pijnboompitten en stukjes parmezaanse kaas. De kipburger was heerlijk krokant, maar wat droog, geserveerd met een bakje droge sla en een plakje ei. De prijs-kwaliteit is niet in overeenstemming. Tijdens het uitserveren viel ook nog tot overmaat van ramp een flesje ice-tea over de kleding van mijn partner, alleen wat sorry en that's it. Service en kwaliteit zijn flink beneden peil.
René L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Goede bediening met een voortreffelijke hamburger op de juiste manier klaargemaakt. Ik had hier al een ontbijt genoten die dag, zelf gebakken brood, kaas, gerookte kipstukjes, spek en een gebakken eitje, salami, koffie en jus (en een croissant) voor maar €8,- top!
EriC .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Vandaag gegeten bij de vrienden van de burgemeester in Zietermeer.
Wat erg vrrvelend is, is dat de kaart nergens vermeld dat de broodjes maar tot 17.00 te bestellen zijn.
Een stikker op de kaart is toch niet zoveel moeite??
Dendermonde was echter vriendelijk en het eten goed
Fabian E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Reeds heerlijk gegeten, bediening top, snelle service. Gezellige sfeer. Muziek in de smaak en gezellige omgeving.
Zeer gastvrij.
Kom zeker vaker terug.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Op het Stadhuisplein gelegen restaurant met groot terras. Binnen gegeten met uitzicht op het terras. Vooraf gekozen voor bloembrood. Dat bleek niet voorradig te zijn want zonder mededeling kregen we ander brood en in plaats van olijfolie met balsamico kregen we een soort bruschetta. Deze was helaas keihard, jammer want het smaakte best goed. Geen probleem als iets niet op voorraad is en als je iets anders serveert, maat wel netjes om dat even te melden.
Als hoofdgerecht gekozen voor de Burger Klassiek deluxe en tafelgenoot koos voor Burger Bacon en Cheddar. Beide erg lekker en flinke hoeveelheid. Erbij werd patat en salade geserveerd, zag er goed verzorgd uit..
Lekker gegeten en prijs kwaliteit verhouding is goed. Bediening is vriendelijk.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vanmiddag met familie uit België geluncht.
Ondanks de werkzaamheden op het plein was de sfeer prettig.
Wij deden bij een uiterst vriendelijk meisje onze bestelling. Ik ging voor een salade met gamba's.
Na ruim een half uur werd onze bestelling uitgeserveerd.
De salade zag er smakelijk uit. De gamba's hadden echter iets te lang in de wok gelegen en de salade was niet aangemaakt. De op de kaart beloofde taugé, paprika en oosterse saus waren waarschijnlijk in de keuken achtergebleven. De salade werd begeleid met een sneedje brood zonder boter. Al met al kan ik niet anders dan een matig oordeel vellen. Ik vermoed dat de keuken onderbezet was en, net als de bediening, de drukte niet aankonden.
Werk aan de winkel voor deze zaak.