Vork en Mes

Paviljoenlaan 1 2131 LZ Hoofddorp Nederland Kaart

Over restaurant Vork en Mes

Het lekkerste eten van eigen bodem

Omringd door eigen moestuinen ligt aan de rand van het Haarlemmermeerse bos een prachtig restaurant aan het water. In de zomer stroomt er een waterval van het dak naar de entree, echt spectaculair. Hier eet je volledig biologisch, namelijk de onbespoten oogst van de dag. Echte Hollandse ingrediënten zo origineel bereid, dat Vork & Mes er vakprijzen mee wint, zoals met De Bieterbal. De opgemaakte borden zijn explosies van geuren en kleuren, puur natuur.

Meer informatie over restaurant Vork en Mes

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zaterdag 11:00 - 21:00

Erg kort
Landsteeg .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Wezen lunchen. Verrassingsmenu was ook echt een verrassing. Niet geschikt voor "picky eaters". Wat een heerlijke en bijzondere gerechten. Groente staat duidelijk op de voorgrond. Ik hou er van!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
De chef laat hier zien dat lekker, origineel, verantwoord en gezond allemaal prima te combineren zijn! Elk gerecht een sensatie van smaken en structuren, bijzondere bereidingswijzen en een plaatje op het bord. Biologische groenten spelen de hoofdrol, waardoor je je na afloop niet vies of schuldig hoeft te voelen. Het zou mij niets verbazen als ze volgend jaar een Michelin ster krijgen; en dat terwijl het 5 gangen menu slechts 40 euro kost!

Ik kom hier graag weer terug, want dit is gezond en betaalbaar genieten op topniveau!
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heel fijn, een restaurant met verrassingsmenu's van meerdere gangen. Je levert je dan over aan de vakmanschap van de mensen in de keuken. En dat is bij Vork en Mes meer dan op orde. Zij laten zien hoe akelig goed groentes kunnen smaken - bloemkool, witlof, worteltjes, koolrabi, noem maar op: allemaal goddelijk. Het augurkenijs bijvoorbeeld zal ik niet vergeten. Ook de (heel) lang gegaarde buikspek gaat bijblijven: sensationeel goed. Wanneer mogen we weer?
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Natuurlijk wordt de toon al aardig gezet als je langs een waterval/muur het restaurant in loopt en daarna via een brede trap op een soort overdekt achterdek van een schip terecht komt, maar uiteindelijk kom je toch ook voor het eten en dat is hier tot nu toe altijd meer dan de moeite waard gebleken. Dit keer het uitgebreide verrassingsmenu genomen, maar wel gevraagd of daar de 'carpaccio van watermeloen' bij mocht. Dat kon natuurlijk en het is echt een origineel en heel smakelijk gerecht. Bij iedere gang keurig uitleg en stuk voor stuk fraai om te zien en zowel smaakvol als smakelijk. Al met al een heerlijk (eet)avondje uit.
Nicky1975 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Afgelopen vrijdag voor het eerst gedineerd bij Vork &Mes. Ik was bij aankomst zeer onder de indruk van de ligging, het decor en het fantastische uitzicht. Als amuse kregen we een gefrituurde bietenbitterbal. Verrassend en lekker. Allen gekozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. De porties waren ruim voldoende en de derde gang was het dessert. Al met al voldoende om de magen te vullen en zeer lekker. Naarmate de avond vordert merk je wel dat de temperatuur in het restaurantgedeelte stijgt. Voorts is de bediening zeer hoffelijk en professioneel maar minder attent. Het duurde lang voordat de lege borden werden weggeruimd terwijl ze na het uitserveren meerdere malen met lege handen terug liepen. Verder werd aan een tafel verderop aan 2 personen een gang uitgeserveerd en een bord direct mee retour genomen ( ken de reden niet). Persoonlijk zou ik het tweede bord ook hebben meegenomen zodat de 2 gasten uiteindelijk tegelijk zouden eten. Bij het afrekenen duurde het tot 2 maal toe geruime tijd voor we oogcontact kregen met de bediening ( terwijl ze met z'n vieren-5en?-waren). En bij het verlaten van het restaurantgedeelte stond de bediening met de rug naar ons toe.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Lunch genoten in dit mooie paviljoen wat stamt uit de tijd dat in de Haarlemmermeer de Floriade was. Een schitterende locatie. Ik had als voorgerecht een heerlijke gazpacho met daarin verschillende kruiden en het mooiste waren de kleine watermeloentjes. Als hoofdgerecht buikspek die uitstekend gegaard was met daarbij een kleine garnituur van verschillende verse groenten. Mijn vrouw had als voorgerecht een watermeloencarpaccio met feta kruim, avocado olie en rucola en als hoofdgerecht steak tartaar met gepocheerd ei, dille en seizoensgroen. Alles was een feestje om te proeven. Alles was mooi opgemaakt en de smaak was in balans. Ik had het 2 gangen lunchmenu. Deze 2 gerechten zijn m.i. niet voldoende om de honger te stillen. Dat was jammer. Als deze gerechten wat groter waren zou dit wel het geval zijn geweest. De rode huiswijn was goed, maar ik hou van iets vollere wijnen. In een restaurant als deze zou je dat moeten kunnen bestellen per glas. Resume: Alle gerechten uitstekend van smaak en opmaak, absoluut niets op aan te merken. Je proeft en ziet dat het vers is. Porties mogen wel wat forser voor de prijs. Graag ook een vollere (reserva op hout) wijn per glas.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vanwege de vakantie bijna elke dag uit eten in de Haarlemmermeer. Vandaag bij Vork en Mes geweest: een fantastische oase van smaaksensaties en waanzinnig originele gerechten in een ongekend decor van architectonisch vernuft. De bediening blonk uit door de exact juiste mix van kennis en servicegerichtheid. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs! Kortom: een absolute aanrader!
Emmacoburns .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wat een unieke locatie bij het paviljoen. Alles uit eigen tuin en zelfs eigen varken. Gerechtjes zagen eruit als gerechten uit een foodmagazine.
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Een soort geparkeerd ruimteschip in een meertje, daar lijkt restaurant Vork en Mes nog het meest op. In het oude Floriade-bezoekerscentrum is een prachtig restaurant gevestigd met uitzicht op het water. Kleine porties en verrukkelijk biologisch eten, mijn salade met allerlei lekkers uit de kas, eetbare bloemetjes en een saus met vlierbloesem was een schilderijtje van kleur en smaakte heerlijk. Prachtige plek waar het prima onthaasten is en dat onder de rook van Amsterdam
J-F M.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Top locatie, prima service. Ik was met een groep van 8. Het verrassingsmenu 5 gerechten is een echte aanrader. Ga zeker nog een keer langs.
Bloemmine .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Fantastische locatie en voortreffelijk eten! De bediening kwam alleen laat het eerste drankje opnemen na onze binnenkomst.
Genoten in ieder geval en zeker een aanrader als je iets te vieren hebt.
Saskia312 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Mooie locatie, zeer vriendelijke en vlotte bediening, uitstekend eten!
Veel groenten gerechten, alles uit eigen tuin. Heerlijk smaken.
Corine P.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zaterdag 7 mei was een prachtige zonnige dag met daarbij heerlijk, verrassend eten op het terras aan het water. Wat wil een mens nog meer?
Jenny K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Wat een feest! Zelden zo lekker gegeten! De taco van biet met tartaar van coquille was een winnaar. Maar de shortribs van kalf ook! Oh ja, en de tortelloni van 2 soorten kaas! Wijn en service ook helemaal goed. Heb mijn verjaardag hier gevierd en wat voelde ik mij verwend. Bedankt Vork en Mes!
Strandwal2 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met zijn vieren genoten van een tafel vol heerlijke a la carte lunchgerechtjes. Een lust voor het oog en voor de smaakpapillen. Uitschieters de taco van rode biet met makreel en de spitskool uit de oven met gedroogde druiven en de coquille in smakelijk groen. Een kok die zijn vak verstaat en zijn opvattingen over koken op een perfecte manier op ons bord vertaald. Mijn partner genoot erg van de bietensorbet als dessert. De bediening was prettig informeel en uitermate klantgericht; dit alles in een schitterend decor. Van harte aan te bevelen!!
Hans Hoogeveen (gereserveerd onder de naam Zwaanswijk)
Berend V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Het eten was super vers en smaakte heerlijk.
Wij hadden het vijfgangen verrassing menu wat betond uit gerechten met veel groenten vooraf zijdens ze dat je ongeveer 20% vlees krijgt en 80% groente en dat klopt aardig. De porties zijn goed en het eten is heerlijk. Alleen we vonden dat het personeel een beetje kortaf werd toen ze erachter kwamen dat we geen wijn dronken en dat ze daardoor weinig aan ons konden verdienen. Het uiterlijk van het gebouw was erg modern en groot binnen was het modern maar gezellig ingericht en je hebt vanaf je tafel een prachtig uitzicht op het meer in het Haarlemmermeerse bos
dus voor ons is het zeker voor herhaling vatbaar
Thijsvanderstel .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Hele vriendelijke sfeer en echt heerlijk eten, prachtig opgemaakte borden! Ook het gebouw en de ligging van dit restaurant zijn erg bijzonder.
Vandommele .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Verrassende en bovendien lekkere gerechten die smaakvol gepresenteerd werden.
We waardeerden de korte toelichting bij de geserveerde gerechten
F.c. M.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Ben nu 2x wezen lunchen en 1x gedineerd.... altijd weer een verassing wat er op je bord komt.
Een plaats om te genieten van het decor en vooraf een wandeling om het meer te maken...
Daarna je te laten verrassen door de mooie groente combinaties gelardeerd met vis en/of vlees...
Ga er woensdag weer dineren voor mijn 37ste bruiloft... meissie weet het nog niet !
JackieOdK .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
super vers, verrassingsmenu - was echt heerlijk. allemaal heerlijke smaakjes die super combineren. het was een beetje koud boven maar verder was alles perfect!