Over het restaurant Vork en Mes

Het lekkerste eten van eigen bodem

Omringd door eigen moestuinen ligt aan de rand van het Haarlemmermeerse bos een prachtig restaurant aan het water. In de zomer stroomt er een waterval van het dak naar de entree, echt spectaculair. Hier eet je volledig biologisch, namelijk de onbespoten oogst van de dag. Echte Hollandse ingrediënten zo origineel bereid, dat Vork & Mes er vakprijzen mee wint, zoals met De Bieterbal. De opgemaakte borden zijn explosies van geuren en kleuren, puur natuur.

Meer informatie over restaurant Vork en Mes

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zaterdag 11.00 - 21.00 uur.
Keuken gesloten tussen 16.00 en 18.00 uur.

Jouw recensie over het restaurant Vork en Mes

Eelco G.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Erg mooie zaak, prachtig gelegen aan het water. Hebben genoten van het 4 gangen verrassingsmenu. Vriendelijke bediening.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
De locatie van vork en mes is natuurlijk uniek. Het paveljoen dat stamt uit de Floriade van 2002 ligt uniek aan het water in het Haarlemmermeersebos. Net zo uniek zijn de smaken en de gerechten van Jonathan. Te beginnen met de befaamde bieterbal. Het driegangen verrassingsmenu brengt een keur aan smaak en kleur. En hoewel de porties niet erg groot lijken ga je prima gevuld huiswaarts. Het inspireert om zelf ook eens meer te experimenteren met bloemen, eetbare aarde en wortelijs om zomaar een greep uit de bordjes te doen. De parelhoen was krachtig en op de 3 uur gegaarde slak na het enige vlees. Maar zelfs zonder dat was het eten een feest. Met de wijn mee waren we 100 euro kwijt met zn tweeen.
Mathilde U.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Fantastisch gegeten! We hadden het verrassingslunchmenu 3 gangen met bijpassende wijnen besteld en werden zeer aangenaam verrast; fijne smaken, origineel (tulpenbollen, bloemen, karnemelk zalig in het toetje verwerkt, een heerlijke furmint etc), alles prachtig opgemaakt, fijne bediening. Wat wil je nog meer... Één van de hoogtepunten van alle plekken waar we gegeten hebben! Het was nu rustig, maar ik vraag me wel af of als het restaurant vol is het dan niet te rumoerig is, gezien de inrichting/harde afwerking.
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Zeer teleurstellend. Na een tijdje genegeerd te zijn hebben we gevraagd om een kaart, vervolgens weer een tijd gewacht. Terwijl de bediening zich bezighield met het bedienen van gasten die na ons binnenkwamen en met opruimen van tafels, zaten wij te wachten tot we onze bestelling konden doen. Er waren slechts 3 tafels dus aan de drukte kon het niet liggen. Wij voelden ons na deze on-gastvrije ontvangst niet prettig en zijn vertrokken naar een ander restaurant. Ik zal het restaurant de details van ons bezoek mailen, zodat zij indien gewenst voor verbetering kunnen zorg dragen. Het is een bijzonder concept en een mooie locatie. Het zou erg jammer zijn als dat verpest wordt door incapabel bedienend personeel.
marie.anne O.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
leuke locatie, verrassend eten, aardige ontvangst
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Heerlijk met vrouw en kinderen gegeten, geweldige ambiance, zeer vriendelijk personeel. Het enige wat ik jammer vind dat ik hier niet eerder geweest ben. Komen terug, super aanrader!
Roland P.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Goed eten, prima ontvangst, bijzonder fraai gebouw. Bij het verrassingsmenu werd de vraag gesteld of we ook nog drites wilden. Suggestie: stel deze vraag niet bij het verrassingsmenu, dan is het effect van het verrassingsmenu weg.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
We komen zeker terug heerlijk en wat een uitzicht.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Iedere keer als wij hier komen met vrienden zijn die aangenaam verrast over de ligging en de sfeer van het restaurant. En de gerechten zijn steeds weer vernieuwend. De schotels zien er prachtig uit !
Rebecca R.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Een heel fijn concept: zoveel mogelijk uit eigen tuin. Heerlijke kleine gerechten, prettige bediening en een mooie locatie, vooral als je bij goed weer op het terras kunt zitten.
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
super eten zoals altijd. Vriendelijke bediening. Er is goed rekening gehouden met mijn allergie. Aanraaaaader..
Mathilde V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Gisteravond voor het eerst bij Vork en Mes gegeten.
De temperatuur liet het toe om buiten te zitten, met prachtig uitzicht op het water en later de maan.
De vegetarische gerechten zagen er al veelbelovend uit op de kaart.
Wij hebben uiteindelijk voor het verrassings menu gekozen.
Verrassend was het, met veel zorg en aandacht voor detail klaargemaakt evenals de uitleg die we erbij kregen,door afwisselend van de kok of een van de serverende jongemannen.
Echt een aanrader als je als vegetarier eens wat anders wil dan de geeikte geitenkaassalade of pasta!
We gaan zeker nog eens terug.
Nogmaals complimenten.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Mooie ambiance, plezierige bediening en heel mooi opgemaakte heerlijke gerechten. Een voltreffer!
caroline B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Het eten was heel bijzonder, voor mij, als vegetarier, erg lekker maar voor mijn kinderen was er niet veel keuze.
de prijs, 170 euro met zijn vieren, was veel te hoog, mijn kinderen hebben thuis nog gegeten.
Solange S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Top restaurant: de locatie is fantastisch, de gerechten waren mooi, super lekker, met verrassende smaken en combinaties. De wijnkaart is gevarieerd en wat echt opviel is dat de prijs van deze met zorg uitgekozen wijnen viel reuze mee. De enige min punt was dat het duurde echt lang voordat we onze eten kregen. De restaurant was vol en we waren met een grote groep waardoor de mankracht die ze hadden in huis was niet genoeg om op een redelijke tijd de gerechten te kunnen serveren, toch gaan we zeker nog een keer terug. Ik zeg: doen!
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Top restaurant !!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Echt de moeite waard om even voor om te rijden als je lekker wilt lunchen in een mooie setting.
S V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Vijf gangen verrassingsmenu gegeten. Was erg goed. Twee vegetarische gerechten, één met vis, een met gevogelte plus een dessert. voldoende zonder met een erg vol gevoel naar huis te gaan. Er wordt veel gebruik gemaakt van seizoensproducten en groenten en kruiden uit de eigen moestuin. Ziet er allemaal heel erg mooi uit en smaakt erg lekker. Als vegetarische gerechten overal met zoveel smaak zouden worden gemaakt, dan hoefde ik nooit meer vis of vlees!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Prachtige gerechten, vers, kleurrijk en met zorg bereid. Vega en vegan in wensmenu geen enkel probleem. Vriendelijke bediening, niet opdringerig, maar wel bereikbaar. Gewoon top.
Daltonschool D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Bij de gerechten waren alle smaken heel goed op elkaar afgestemd.
Personen met een speciaal menu ( ivm allergie of dieet) kregen ook hele originele gerechten.
Heerlijk en gezellig gegeten.