Vork en Mes

Paviljoenlaan 1 2131 LZ Hoofddorp Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Vork en Mes

Het lekkerste eten van eigen bodem

Omringd door eigen moestuinen ligt aan de rand van het Haarlemmermeerse bos een prachtig restaurant aan het water. In de zomer stroomt er een waterval van het dak naar de entree, echt spectaculair. Hier eet je volledig biologisch, namelijk de onbespoten oogst van de dag. Echte Hollandse ingrediënten zo origineel bereid, dat Vork & Mes er vakprijzen mee wint, zoals met De Bieterbal. De opgemaakte borden zijn explosies van geuren en kleuren, puur natuur.

Meer informatie over restaurant Vork en Mes

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zaterdag 11.00 - 21.00 uur.
Keuken gesloten tussen 16.00 en 18.00 uur.

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Heerlijk gegeten op het terras aan het water, wat bij 27c ook fijn is. Byzondere gerechten zoals rilette van makreel of een zeewiersalade. Bietenbal als amuse. Sommige gerechten iets aan de zoute kant.
remi V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Zeer creatieve kaart met allemaal kleine gerechtjes. Prachtig eten.
Wijnkaart aan de prijzige kant. Verder prima!
Berry S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk gegeten. Bijzondere gerechten die je niet vaak krijgt voorgeschoteld. Echte aanrader. We komen zeker terug.
Birgitte B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Heerlijke lunch met prachtige kleine gerechten! Het is niet goedkoop maar zeker waar voor je geld en wat een top locatie!
Ooievaartjes .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Wij waren er tijdens het mud master evenement.
De wijn was erg duur en slecht. Zelden zo'n slechte wijn gedronken. De wijn werd uitgeschonken in plastic cola bekers. Er werd ook nog 4,5 euro voor gevraagd.
Het bakje friet wat wij erbij bestelden was een plat kartonnen bakje met hooguit 50 gram half verbrande patatjes, het waren ook nog eens de restjes uit de frituur, dus alleen kleine stukjes. Ook hier werd 4,5 euro voor gevraagd. Wij hadden voor 2 wijn en 2 patat 18 euro uitgegeven. Zelden heb ik zoveel geld uitgegeven voor deze kwaliteit.
Verder was de bediening op het terras zeer snel, na de laatste slok wijn werden de bekers direct opgehaald. Verder zeer slechte en niet uitnodigende bediening. Zeer slechte horecagelegenheid, zeker links laten liggen.
Madeleine K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
We hebben zeer genoten (we aten hier nu voor de 5e keer, meen ik) , ook de 2 vegetariërs en de TWEE jarigen met ieder een petit omelette sibérienne!
Ook goed: prima, duidelijke toelichtingen bij de kaasplankjes.
Vrolijk personeel.
Alleen het schaterlachen van andere gasten was zooo storend ... wij konden elkaar nauwelijks verstaan. Kunnen jullie iets doen aan het geluid?
steven E.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
De locatie is top. De bediening is vriendelijk. ( hoefde niet uit te leggen hoe het pinapparaat werkt, maar toch).
De vegetarische bitterbalen zijn smakelijk. De prijs voor een wijntje, twee bier en een portie bitterballen (19,-) is wat aan de hoge kant.
Judith F.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
(Het advies van) 4 gerechten was voor ons wat veel. 2 gerechten en een dessert was voor ons al voldoende geweest. Verrassende en lekkere gerechten, prachtige locatie!
Dan V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Mooie locatie, ons buitenlands bezoek was erg onder de indruk. Goede vegetarische gerechten bleken zeer in de smaak te vallen bij ons zakelijke partner die vegetariër is. Enthousiaste bediening. Om de hoek bij Schiphol, ideaal voor buitenlandse bezoekers. We gaan hier vaker komen met gasten.
Cor C.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Een verrassing was het verrassing menu zeker voor ons! in een woord TOP. Een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Zeer smaakvolle gerechten met veel mooie en lekkere groenten. We gaan hier nog van heel veel mooie terras lunches genieten deze zomer. En ook wel binnen in het restaurant :)
Renard H.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Echt een aanrader! Heerlijk gegeten, mooie gerechten en goede service. 5 Gangen verrassingsmenu gegeten, en elk gerecht was heel erg speciaal, mooi voorbereid en smaakt heerlijk. Was een ontdekking van de mooiste vega gerechten. Aanrader!
Trudy T.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goede en vriendelijke bediening (steeds heldere uitleg over het eten en de wijnen van het wijnarrangement).
Prachtig opgemaakte borden en bijzondere gerechten.
Complimenten voor de chef.
En wat een prachtig gebouw.
We gaan nog vaak terugkomen!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Gisteravond in alle donkerte het restaurant gevonden. En wat een ervaring. Vijf gangen verrassingsmenu gekozen. Geen enkele zwakte in de loop van de gangen te proeven. In één woord: verrukkelijk!
Enige minpunt waren de wijnglazen. We hadden liever grote kristallen glazen gezien. Maar dat is dan ook het enige minpuntje.
Christien B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wat hebben we gisteren enorm smakelijk gegeten in dit restaurant. We hebben alle drie gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu.
Alles was even lekker, van het voorafje tot het dessert.
Verrassende gerechten en smaakcombinaties, voor mij nieuwe ingrediënten en bereidingen.
Hier ga ik snel weer eten: toprestaurant!

Plezierige en kundige bediening.
Het paviljoen blijft bijzonder en de locatie is mooi.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Wezen lunchen. Verrassingsmenu was ook echt een verrassing. Niet geschikt voor "picky eaters". Wat een heerlijke en bijzondere gerechten. Groente staat duidelijk op de voorgrond. Ik hou er van!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
De chef laat hier zien dat lekker, origineel, verantwoord en gezond allemaal prima te combineren zijn! Elk gerecht een sensatie van smaken en structuren, bijzondere bereidingswijzen en een plaatje op het bord. Biologische groenten spelen de hoofdrol, waardoor je je na afloop niet vies of schuldig hoeft te voelen. Het zou mij niets verbazen als ze volgend jaar een Michelin ster krijgen; en dat terwijl het 5 gangen menu slechts 40 euro kost!

Ik kom hier graag weer terug, want dit is gezond en betaalbaar genieten op topniveau!
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heel fijn, een restaurant met verrassingsmenu's van meerdere gangen. Je levert je dan over aan de vakmanschap van de mensen in de keuken. En dat is bij Vork en Mes meer dan op orde. Zij laten zien hoe akelig goed groentes kunnen smaken - bloemkool, witlof, worteltjes, koolrabi, noem maar op: allemaal goddelijk. Het augurkenijs bijvoorbeeld zal ik niet vergeten. Ook de (heel) lang gegaarde buikspek gaat bijblijven: sensationeel goed. Wanneer mogen we weer?
peter G.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Natuurlijk wordt de toon al aardig gezet als je langs een waterval/muur het restaurant in loopt en daarna via een brede trap op een soort overdekt achterdek van een schip terecht komt, maar uiteindelijk kom je toch ook voor het eten en dat is hier tot nu toe altijd meer dan de moeite waard gebleken. Dit keer het uitgebreide verrassingsmenu genomen, maar wel gevraagd of daar de 'carpaccio van watermeloen' bij mocht. Dat kon natuurlijk en het is echt een origineel en heel smakelijk gerecht. Bij iedere gang keurig uitleg en stuk voor stuk fraai om te zien en zowel smaakvol als smakelijk. Al met al een heerlijk (eet)avondje uit.
Nicky1975 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Afgelopen vrijdag voor het eerst gedineerd bij Vork &Mes. Ik was bij aankomst zeer onder de indruk van de ligging, het decor en het fantastische uitzicht. Als amuse kregen we een gefrituurde bietenbitterbal. Verrassend en lekker. Allen gekozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. De porties waren ruim voldoende en de derde gang was het dessert. Al met al voldoende om de magen te vullen en zeer lekker. Naarmate de avond vordert merk je wel dat de temperatuur in het restaurantgedeelte stijgt. Voorts is de bediening zeer hoffelijk en professioneel maar minder attent. Het duurde lang voordat de lege borden werden weggeruimd terwijl ze na het uitserveren meerdere malen met lege handen terug liepen. Verder werd aan een tafel verderop aan 2 personen een gang uitgeserveerd en een bord direct mee retour genomen ( ken de reden niet). Persoonlijk zou ik het tweede bord ook hebben meegenomen zodat de 2 gasten uiteindelijk tegelijk zouden eten. Bij het afrekenen duurde het tot 2 maal toe geruime tijd voor we oogcontact kregen met de bediening ( terwijl ze met z'n vieren-5en?-waren). En bij het verlaten van het restaurantgedeelte stond de bediening met de rug naar ons toe.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Lunch genoten in dit mooie paviljoen wat stamt uit de tijd dat in de Haarlemmermeer de Floriade was. Een schitterende locatie. Ik had als voorgerecht een heerlijke gazpacho met daarin verschillende kruiden en het mooiste waren de kleine watermeloentjes. Als hoofdgerecht buikspek die uitstekend gegaard was met daarbij een kleine garnituur van verschillende verse groenten. Mijn vrouw had als voorgerecht een watermeloencarpaccio met feta kruim, avocado olie en rucola en als hoofdgerecht steak tartaar met gepocheerd ei, dille en seizoensgroen. Alles was een feestje om te proeven. Alles was mooi opgemaakt en de smaak was in balans. Ik had het 2 gangen lunchmenu. Deze 2 gerechten zijn m.i. niet voldoende om de honger te stillen. Dat was jammer. Als deze gerechten wat groter waren zou dit wel het geval zijn geweest. De rode huiswijn was goed, maar ik hou van iets vollere wijnen. In een restaurant als deze zou je dat moeten kunnen bestellen per glas. Resume: Alle gerechten uitstekend van smaak en opmaak, absoluut niets op aan te merken. Je proeft en ziet dat het vers is. Porties mogen wel wat forser voor de prijs. Graag ook een vollere (reserva op hout) wijn per glas.