Voorheen Slagerij de Jong

Van Het Santstraat 86 6523 BH Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant Voorheen Slagerij de Jong

Wat de pot schaft

De naam maakt duidelijk dat dit zeker geen slager meer is. In dit eethuis wordt uitsluitend vegetarische en veganistisch gekookt -en dat wordt elke dag bereid in de vorm van een nieuw driegangenmenu. Wat de pot over de hele week schaft lees je op hun website. Met roze en groene kleuren, houten tafels en bloemetjesbehang is dit net een huiskamer. Maar dan met een terras erbij!

Menuprijzen

7,2
Voordelig
J E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heerlijk vegetarisch gegeten. Lekkere samenstelling van gerechten. Grote porties!
Bijzonder dat we met z'n 2en de enige gasten waren. Altijd voor herhaling vatbaar.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gevarieerd vegetarisch menu gegeten. Super bediening. Heel leuk dat we het nagerecht, een lekker stuk appeltaart met vlierbessensaus, mee naar huis kregen.
Klein verbeterpuntje: serveer op voorverwarmde borden.
Elli D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een zeer gezellig restaurant met een verrassend menu. Echt een aanrader! Ik ga hier zeker nog vaker eten!
Vera J.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Altijd lekker en leuk! Gezellig eettentje en de informele huiselijke sfeer spreekt ons erg aan.
Geen poeha, leuke bediening en eerlijke gerechten in verrassende combinaties. De walnotentaart was subliem!!
En...de kok (lees:bakker) heeft de ingrediënten met ons gedeeld, dus...we'll try this at home!! Tot de volgende keer!
LMIVN .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Je krijgt hier goed eten voor een alleszins redelijke prijs. Met 'goed eten' bedoel ik voldoende vitamines (in dure restaurants ontbreekt vrijwel altijd iets als groente), goede samenstelling (eiwitten, koolhydraten) en het is allemaal lekker verpakt en ziet er op je bord behoorlijk aantrekkelijk uit. En niet te zout!
De wijn is niet van hoogstaande kwaliteit, maar dat kan voor die prijs ook niet.
Koffie is prima, keuze uit soorten thee is redelijk. Veel biologische vruchtensapjes.
MM13 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Het eten blijft an sich lekker, maar de portie worden iedere keer kleiner en de maaltijd wordt iedere keer duurder. Andere gasten hoorden we ook al klagen, geen brood bij de soep. Als je dit soort prijzen wilt rekenen, mag er ook iets extra's bij. Al met al is het te duur voor dat wat je krijgt!
Bofligt .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Erg lekker gegeten. Een pindasoep,indiase gerechten en een heerlijk toetje na.
De bediening was erg voorkomend , het was op deze koude dag niet zo druk, wel enige mensen die een maaltijd kwamen afhalen.
Het is fijn om op de site te zien wat er op het menu staat.
Sinds kort zijn er ook foto's te zien op instagram.

Wij komen zeker terug.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een vegetarisch restaurant beginnen in een voormalige slagerij getuigt van humor. Een vegetarisch restaurant beginnen is sowieso een goed initiatief in de toch nog steeds door vlees gedomineerde culinaire wereld. Dus op naar Voorheen Slagerij de Jong. Dat blijkt van binnen een huiskamer-achtige inrichting te hebben waar de sfeer er deze avond niet helemaal in wil komen. Dat kan te maken hebben met de wat aparte muziek op de achtergrond (Anthony and the Johnsons, je moet er van houden) of het feit dat slechts de helft van de tafels bezet is. De charmante serveerster overhandigt geen kaart maar vertelt dat we als voorgerecht kunnen kiezen uit preisoep of bieten carpaccio. We gaan voor het laatste, die geserveerd wordt met mierikswortel en wat rucola. Prima, maar nogal fantasieloos. Bij het hoofdgerecht blijken we niet te kunnen kiezen: we krijgen wederom bieten. Als we dat tevoren hadden geweten hadden we voor de preisoep gekozen. Later blijkt er een krijtbord aan de wand te hangen met het menu van de dag, maar dat kun je niet vanaf elke stoel zien en was ons ontgaan. Waarom dat niet even verteld? De bieten blijken gevuld met geitenkaas en worden geserveerd met aardappelpuree en wat gebakken ui en paddenstoelen. Het idee is sympathiek maar het mist karakter en smaak. De geitenkaas proeven we nauwelijks. Als nagerecht kiezen we een cake van citroen en kokos. Die wordt nogal kaal geserveerd en smaakt wederom vrij gewoontjes. Het is allemaal goed bedoeld maar ook wel heel erg basic. Vegetarisch eten kan stukken spannender en smaakvoller.
Bdvd .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Een leuk idee maar voor ons werkt het niet. (wij zijn beide vegetariërs).
We waren laat (rond 20.00) dus we vroegen of er nog genoeg eten was. Er was nog genoeg, maar dan zouden we in plaats van de hartige muffin notenballetjes krijgen. Hier gingen wij mee akkoord.

De sfeer is leuk, hoewel de helft van de tafels buiten erg laag is, waardoor wij na het voorgerecht naar een hogere tafel zijn verhuisd.

'Onze' serveerster vergat onze bestelling voor een drankje op te nemen. Toen wij bij een andere serveerster wilde bestellen, nam zij de bestelling niet op maar ging naar binnen zodat 'onze' serveerster dat kon doen. Dit is onnodig ingewikkeld, duurt lang, en het zou toch wel moeten lukken om twee drankjes te onthouden.

De soep kwam heel laat, het was weinig, en waterig. Ik had echt het idee dat het het laatste restje uit de pan was dat was aangelengd. De notenballen bij het hoofdgerecht waren lekker, maar alles bij elkaar was het erg weinig, en ook de risotto was afwezig en vervangen door gewone rijst. Mijn eetpartner verheugde zich al op de diepvriespizza die hij nog thuis had.

Toen het toetje zou komen (chocoladetaart) bleek ook deze op. We konden kiezen uit citroensorbet of yoghurt met noten en honing. 1 keer sorbet 1 keer yoghurt werd begrepen als twee keer sorbet. Gewoon, in een schaaltje, geen slagroom of wat rood fruit, of wat dan ook. En ik ben er vrij zeker van dat de sorbet niet zelfgemaakt was.

Als er niet genoeg eten is, moet je dat eerlijk vertellen, wij hadden dat zeker begrepen, we gaven van te voren al aan dat we misschien te laat waren. Je zou niet moeten proberen wat extra winst te maken om vervolgens slecht/weinig/en anders dan afgesproken eten voor te zetten. Wij gaan zeker niet terug.
Surfer .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Voor de verandering een keer eten afgehaald. Uitstekende service, een volledig drie-gangenmenu stond klaar in volledige biologisch afbreekbare verpakking. De soep van doperwten met citroen was heerlijk fris en smaakvol. Het hoofdgerecht was een lekkere rissoto van biet en noten, keurig gegaard in een rijke bouillon met daarbij lekkere gestoofde groenten, puur bereid zonder opsmuk. Het toetje van meloen met amandel en chocolade-schaafsel was de perfecte afsluiter op een warme zomeravond. Het decor is eenvoudig en smaakvol huiselijk.
Vreetbeertje .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Ik was erg benieuwd naar het restaurantje, het concept, en wat we te eten zouden krijgen (aangezien je geen keus hebt). Allereerst is het gezellig ingericht. Het meisje in de bediening is aardig, maar kwam niet erg ervaren over (nog een beetje jong en onzeker).

Als voorgerecht hadden we lekkere aspergesoep. Het hoofdgerecht was 'een bij elkaar geraapt zooitje'. Een bergje tortellini met stukjes biet, kappertjes en kaas er boven op. Daarnaast twee gefrituurde kaasballetjes, 3 broccolikroosjes, en wat sla. Het smaakte op zich goed, maar was toch een beetje saai. Als nagerecht kregen we hangop met bosbessensaus, dat smaakte heerlijk.

Echter hadden we na dit menu nog steeds trek (ik ben overigens een grote eter). Als ik uit eten ga, verwacht ik met een 3-gangenmenu ook genoeg te eten. Aangezien alles vegetarisch is, moet er wel voldoende 'compensatie' zijn voor vlees/vis. Of toch wat meer pasta of aardappelen/frietjes of brood (als vooraf als goedkope 'opvuller') erbij serveren. Ook voor de prijs (€19,50) verwacht je toch iets meer dan wat ik thuis ook kan maken, of grotere porties.

De sfeer van het restaurant is echt prima, maar prijs/kwaliteit/kwantiteit-verhouding valt me erg tegen.
Maarten C.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Gezellig woonkamerrestaurant met een fijn uitgangspunt: betaalbaar vegetarisch eten in een huiselijke, toegankelijke setting. De bediening was erg vriendelijk en de sfeer is er intiem. Het eten viel echter tegen. Hoewel de prijs inderdaad erg schappelijk is, vonden wij zowel voor- hoofd- als nagerecht niet bijster bijzonder. Flauw en fantasieloos. Salade, groente, pasta en een vleesvervanger op een bord maken nog geen gerecht. Het leek alsof de kok een paar willekeurige ingrediënten bij elkaar had bedacht, en de samenhang was aldus ver te zoeken. Wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.
Jammer, want Voorheen Slagerij de Jong is een sympathiek concept...
Kwartelei .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Voor de tweede keer gegeten bij Voorheen en weer klopte alles! De bediening was vlot en vriendelijk, de sfeer uitstekend. Het zat er lekker vol en was er gezellig. Het voorgerecht bestond uit een heerlijke tomaten-pompoensoep. daarna volgde een super lekker hoofdgerecht bestaande uit een cougettetaart, die lekker licht was met aardappelsalade en heerlijke pompoen of knolselderijfrieten. Ook het toetje, vanilleroomijs met vanillesaus en rode vruchten was een geweldige afsluiting! Kortom, ik blijf komen en zeg het voort!
Lottesz .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Voor het eerst gegeten bij dit restaurant. Leuk concept, redelijk lekker eten maar wel erg duur voor "eten wat de pot schaft" en voor de service die we kregen (voor twintig euro kun je in Nijmegen redelijk lekker twee- of driegangen eten op plekken waar je wel keuze hebt en waar de serveersters getraind zijn).

Ook jammer omdat je als vegetariër vaak weinig opties hebt in restaurants en dit probleem hier dus niet verholpen wordt.
RickvanderLaan .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Afgelopen vrijdag wezen eten bij Voorheen Slagerij de Jong. De huidige eigenaresse, tevens de kok, deelt haar achternaam met de voormalige slager, maar dat is de enige connectie; haar eethuis is namelijk volledig vegetarisch.
Er is geen keuze wat betreft het eten, je eet wat de pot schaft. Dat is dan echter geen eenvoudige daghap, maar een uitgebreid 3-gangen menu. En iedere dag wat anders.
Bij navraag bleek dat de oogst van de week van een lokale biologische boer de basis van de menu's vormt. Dubbel duurzaam eten dus, biologisch en vegetarisch.
Ik kreeg soep vooraf, Vichysoisse heette het. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het smaakte uitstekend. Daarna het hoofdgerecht, pompoen met tijm en pijnboompitten en couscous a l'orange, waar ik eigenlijk voor gekomen was. Een bord vol met oranjetinten, wel passend zo tussen kronings- en bevrijdingsdag. Deze pompoen was heerlijk smeuig en vol van smaak. Toe was er een dikke turkse Yoghurt met honing en walnoten. Eenvoudig en lekker.
Bij het eten heb ik een biertje gedronken, en een koffie na het eten om alles af te sluiten. Ook de dranken, bier, wijn, thee en koffie, bleken allemaal biologisch te zijn.
Wat ik zelf als uiterst prettig heb ervaren is dat ik mij ook als klant alleen welkom en op mijn gemak heb gevoeld. Het bedienend personeel toont belangstelling en ook de kok zelf stapt regelmatig achter de potten en pannen vandaan voor een praatje. De sfeer en uitstraling is huiselijk en gezellig.
Kortom, een heerlijke maaltijd voor eigenlijk geen geld, in een prettige omgeving. Ik ga hier zeker terukomen.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Een leuke naam natuurlijk voor een vegetarisch restaurant. Men heeft elke dag een ander vaststaand drie gangenmenu van € 17,50. Eten voor een prikkie dus.

De zaak is gezellig/huiselijk ingericht met veel verschillende lampenkappen, ruw houten tafels en gemakkelijk zittende stoelen.

Het gebodene smaakt uitstekend (misschien slim om voortaan de borden wat op te warmen) en is ruim voldoende.

De bediening is vriendelijk maar voor mijn gevoel wat te verlegen, het mag best allemaal wat vlotter en persoonlijker.

Maar voor de rest een uitstekend adres.