Vooraf en Toe

Botermarkt 9 2311 EM Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Vooraf en Toe

Kunst, taart en bloemen

Vooraf en toe is een ontbijt- en lunch room in Leiden, waar je af en toe een stuk taart bij je kop koffie en je krant neemt! Een plek waar stedelingen, maar ook toeristen samenkomen voor de borrel. De sfeer is gezellig door de vele bloemen, het hout en de kunstexposities aan de wanden. En op donderdag- en vrijdagavond verandert de koffiezaak in een knus restaurantje.

Halve fles mineraalwater

• Mastercard , Visa card
  • Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Koffie en lunch zijn prima, niet meer en niet minder.
Best uitgebreide kaart voor de lunch.
Verder eigenlijk niet veel over te melden, niet heel bijzonder maar prima voor af en toe.
Zoals ze zelf eigenlijk al aangeven.
Noor W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Op een ochtend met een vriend hier twee panini's besteld. Hij had er een met zalm en roomkaas en ik een met geitenkaas en walnoten. Allebei bleek dit totaal niet lekker te zijn op een panini. Warme roomkaas? Vond de kwaliteit van de geitenkaas niet goed en de walnoten was eigenlijk het enige wat je proefde. Bediening liep eens in de zoveel tijd langs maar hier en daar best wat minpunten zoals volle asbakken op tafel laten staan na het uitserveren van eten. Koffie smaakte wel erg goed.
Albert F.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Kom hier al vele jaren over de vloer en ben kind aan huis. Kom hier tenminste 2 keer per week. Vriendelijk en correct personeel. Eigenaar Hadi en zijn vrouw zijn geweldig en leven voor hun zaak. Als ik iets eet is het meestal een tosti, die zijn gewoon goed. De luxere broodjes werden vroeger met een echt servet geserveerd maar weet niet hoe dat nu is. Op donderdag en vrijdag avond wordt er een dagmenu geserveerd. Biologische producten, lekker vers en goed bereid, voor een goeie prijs. Gewoon een eerlijke deal!
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Leuke naam voor een horecagelegenheid! Op een zomerse dag vonden we een gezellig plekje op de terrasboot voor de lunch. We bestelden allebei de ciabatta met zalm - en van die keuze hebben we geen moment spijt gehad. Het smaakte geweldig! Mooi opgemaakt, vriendelijke geserveerd, een lekker koel drankje erbij met crunchy ijs erin: top!
Twee tafels verderop zaten een paar jongedames die een salade met zalm hadden besteld. De zalm ligt er als een lekkere plak bovenop. Wat gebeurt er? Daar komt een meeuw aangevlogen, scheert rakelings over de tafel van die meiden - wég zalm.... De eigenaar wordt erbij geroepen, hij plaagt de dames nog even ("tja, dat is de risico van de vak..."), maar natuurlijk wordt er een nieuw broodje gebracht. Goede aktie! Voor ons was het een prettige kennismaking met Voorafentoe. Jammer dat we niet meer zo vaak in Leiden komen...
KorrieenHenk .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Tijdens een promotiefeestje hier gegeten. Uiterst vriendelijke bediening die vlot en attent was. De verse tomatensoep uitstekend. Gemaakt van verse tomaten en niet uit een pak of van tomatensap gemaakt. De quiche, vegetarisch, was niet mijn smaak maar de overigen vonden hem geslaagd. De gebakken aardappelschijfjes waren lekker even als de geserveerde salade. Bij een volgend bezoek zullen we zeker eens van de normale kaart gaan eten bij Vooraf en Toe
Mjmt1302 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Tweede Paasdag in Leiden: ongezellig koud weer dus we waren wel toe aan een gezellig warm zaakje voor een lekker broodje.
Vooraf en Toe heeft de sfeer van 2 mooie oude huizen waar je in de woonkamer gezellig aan een tafeltje kan zitten. Volop kunst aan de muur.
De bediening was wat langzaam en ondanks dat het niet druk was, duurde het even voordat we werden gesignaleerd.
Er was een behoorlijke keuze op de kaart en ik koos voor dikke bruine boterhammen met geitenkaas en een vijgencompote.
De geitenkaas was, in tegenstelling tot mijn verwachting, koud op de boterhammen neergelegd.
Het personeel was weer in geen velden of wegen te bekennen dus ik ben maar aan de boterhammen begonnen en ik moet bekennen dat het niet slecht smaakte.
De combinatie van geitenkaas en vijgen is erg lekker!
Desgevraagd of het had gesmaakt, vertelde ik dat ik de geitenkaas warm op mijn brood had verwacht en dat ik dat lekkerder had gevonden.
Er werd mij toen verteld dat dat natuurlijk ook had gekund alleen had ik dat van te voren moeten doorgeven.
Dus lieve mensen van Vooraf en toe: zet alsjeblieft op de kaart dat de geitenkaas koud dan wel warm geserveerd kan worden of, als dat druktechnisch nu te ingewikkeld is, laat de bediening gewoon even bij het opnemen van de bestelling vragen wat de bedoeling is van de geitenkaas: warm of koud?
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Een goede café-hap met vriendelijke bediening voor net iets meer dan een tientje, waar krijg je dat nu? Elke donderdag en vrijdag een dagschotel met keus voor vlees, vis of vegetarisch. De kwaliteit wisselt van aardig tot echt prima. Deze keer een heerlijk pittige auberginecurry met rijst en libanees brood en mijn gezelschap een Hollandse lamsstoofpot met mosterd en frieten. Bij die acht voor het eten is de prijs-kwaliteitverhouding in aanmerking genomen. Daar leun je na je taart met koffie nog even voor achterover om je gesprek voort te zetten met een lekker glas bier. Zo zou je in elk café of bistro moeten kunnen eten, maar helaas wordt elders voor nauwelijks beter schaamteloos het dubbele gevraagd. Ga zo door, Vooraf en toe, met je naam geen eer aan doen. Wij komen lekker veel vaker!
Evert_ .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Op zondag met twee vriendinnen hier een high tea gehad. Bij het reserveren volop de mogelijkheid gehad om wensen door te geven, waardoor een heerlijke high tea voor ons klaar stond met sandwiches, hartige taartjes, scones, muffins en chocolade. De bediening had wel iets alerter mogen zijn.
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Een ronde langs de lunchtentjes in Leiden brengt me toch ook altijd weer bij Vooraf en Toe. Eten is altijd goed en in verhouding met wat je ervoor betaald. De bediening op de zaterdagen snel en kundig. Voor een simpele lunch met een kroketje of uitsmijter zit je hier prima op je plaats!
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Mijn vrouw heeft genoten van de franse uiensoep en wij van de omelet ham/kaas op bruin brood. De keus van de kaart is helaas wat beperkt, vooral veel broodjes en ik miste eigenlijk een lekkere hamburger of brood met kroket, saté - maar daar moet je misschien ergens anders voor zijn. De bediening is bijzonder charmant en vriendelijk maar de toiletten mogen wel iets schoner. Dus zoals jullie zien heeft vooral de bediening bij ons hoge ogen gescoord.
Serendipity .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Gevarieerde lunchkaart met lekkere vondsten, vriendelijke eigenaar die je altijd herkent, gezellige inrichting met leuke oude details en wisselende kunst aan de muur, knus terras onder de luifel, en in de zomer ook terras aan het water. Kranten aanwezig :)
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Kom hier bijna elk weekend wel voor een kop koffie. Eigenaar Hadi is altijd vriendelijk. Koffie is erg goed. Broodjes zijn zonder poespas en niet heel speciaal, maar ook niet duur. Op donderdag kan je een prima daghap eten, dat is geen culinair hoogstandje, maar fijn om even tussendoor te eten als je bijvoorbeeld naar de koopavond gaat, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Jcthart .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Klein en knus, een gezellige huiskamer met wisselende kunst aan de muur. Verse jus (wordt voor je neus bereid) en beste koffie van Leiden. Eten zonder gedoe, simpel maar dik okee.
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
Hier wezen lunchen. De Panini was aardig, maar niet bijzonder. Het was eerder een tosti in panini-formaat. Koffie prima maar de jus d'orange was lauw en smaakte naar iets wat zo uit de supermarkt kwam. Bediening was vriendelijk maar ietwat traag en kwam een beetje nerveus over. Decor oudbollig. Al met al kan je hier aardig eten, maar verwacht niets bijzonders.