Vooraf en Toe

Botermarkt 9 2311 EM Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Vooraf en Toe

Sfeervol genieten aan de Nieuwe Rijn

Op een steenworp afstand van het stadhuis bevindt zich eet-, drink- en kunstlokaal Vooraf en Toe. Een ontmoetingsplek voor studenten, toeristen, families, kunstenaars en zakenmensen. Je kunt elke dag genieten van een heerlijk ontbijt met de beste koffie (in de prijzen gevallen bij de landelijke AD-koffietest) of een lekkere lunch van de uitgebreide kaart. Op donderdag- en vrijdagavond worden er 's avonds dagschotels geserveerd en kun je aanschuiven op het terras aan het water of aan één van de knusse tafeltjes binnen. Gezellig borrelen kan natuurlijk ook.

Halve fles mineraalwater

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Vooraf en Toe

Anouk B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Vooraf en Toe wordt erg vaak aangeraden door mij aan vrienden. Het is een erg knus plekje met zeer lekker eten en drinken. Vandaag hebben we aan het water gezeten in de schaduw, en ook dit was goed vertoeven. In de winter is het binnen lekker zitten met een voor mij erg leuke inrichting. Kleurrijk en een beetje kunstzinnig. Het personeel is ook altijd heel vriendelijk, waarschijnlijk ook omdat de algehele sfeer hier fijn is.
loes A.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Een tip, misschien als goed voornemen voor 2018? Maak iets moois van de toiletten! Zo armoedig! Geeft een slechte indruk, ondanks de verder prima kwaliteit van het restaurant. Succes!
Heinkelvriend .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Tijdens de lakenfeesten schuiven we rond het middaguur selectief kopend over de Leidse markt. Onze tassen raken inmiddels vol met lekkere dingen, maar het opeten daarvan moet tot thuis wachten. Dan lopen we langs "Voor af en toe". Plotseling komt een grote trek opzetten bij het zien van net geserveerde gerechten op hun terras. Het is er druk, in die hele straat trouwens, binnen vinden we gelukkig toch een vrije tafel. Kortom, heerlijk gegeten. Een boerenbrood met geitenkaas en een reuze tonijnsalade, ons drinken is muntthee. Het is allemaal erg smaakvol en de aardige bediening komt op je wenken. Een dikke voldoende voor dit restaurant!
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Prima lunch, aardige ontvangst, gezellige, beetje kunstzinnige ruimte. Hooguit wat 'rommelige' inrichting. Maar al met al een prima tent!
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Koffie en lunch zijn prima, niet meer en niet minder.
Best uitgebreide kaart voor de lunch.
Verder eigenlijk niet veel over te melden, niet heel bijzonder maar prima voor af en toe.
Zoals ze zelf eigenlijk al aangeven.
Noor W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Op een ochtend met een vriend hier twee panini's besteld. Hij had er een met zalm en roomkaas en ik een met geitenkaas en walnoten. Allebei bleek dit totaal niet lekker te zijn op een panini. Warme roomkaas? Vond de kwaliteit van de geitenkaas niet goed en de walnoten was eigenlijk het enige wat je proefde. Bediening liep eens in de zoveel tijd langs maar hier en daar best wat minpunten zoals volle asbakken op tafel laten staan na het uitserveren van eten. Koffie smaakte wel erg goed.
Albert F.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Kom hier al vele jaren over de vloer en ben kind aan huis. Kom hier tenminste 2 keer per week. Vriendelijk en correct personeel. Eigenaar Hadi en zijn vrouw zijn geweldig en leven voor hun zaak. Als ik iets eet is het meestal een tosti, die zijn gewoon goed. De luxere broodjes werden vroeger met een echt servet geserveerd maar weet niet hoe dat nu is. Op donderdag en vrijdag avond wordt er een dagmenu geserveerd. Biologische producten, lekker vers en goed bereid, voor een goeie prijs. Gewoon een eerlijke deal!
leo26 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Leuke naam voor een horecagelegenheid! Op een zomerse dag vonden we een gezellig plekje op de terrasboot voor de lunch. We bestelden allebei de ciabatta met zalm - en van die keuze hebben we geen moment spijt gehad. Het smaakte geweldig! Mooi opgemaakt, vriendelijke geserveerd, een lekker koel drankje erbij met crunchy ijs erin: top!
Twee tafels verderop zaten een paar jongedames die een salade met zalm hadden besteld. De zalm ligt er als een lekkere plak bovenop. Wat gebeurt er? Daar komt een meeuw aangevlogen, scheert rakelings over de tafel van die meiden - wég zalm.... De eigenaar wordt erbij geroepen, hij plaagt de dames nog even ("tja, dat is de risico van de vak..."), maar natuurlijk wordt er een nieuw broodje gebracht. Goede aktie! Voor ons was het een prettige kennismaking met Voorafentoe. Jammer dat we niet meer zo vaak in Leiden komen...
KorrieenHenk .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Tijdens een promotiefeestje hier gegeten. Uiterst vriendelijke bediening die vlot en attent was. De verse tomatensoep uitstekend. Gemaakt van verse tomaten en niet uit een pak of van tomatensap gemaakt. De quiche, vegetarisch, was niet mijn smaak maar de overigen vonden hem geslaagd. De gebakken aardappelschijfjes waren lekker even als de geserveerde salade. Bij een volgend bezoek zullen we zeker eens van de normale kaart gaan eten bij Vooraf en Toe
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Een goede café-hap met vriendelijke bediening voor net iets meer dan een tientje, waar krijg je dat nu? Elke donderdag en vrijdag een dagschotel met keus voor vlees, vis of vegetarisch. De kwaliteit wisselt van aardig tot echt prima. Deze keer een heerlijk pittige auberginecurry met rijst en libanees brood en mijn gezelschap een Hollandse lamsstoofpot met mosterd en frieten. Bij die acht voor het eten is de prijs-kwaliteitverhouding in aanmerking genomen. Daar leun je na je taart met koffie nog even voor achterover om je gesprek voort te zetten met een lekker glas bier. Zo zou je in elk café of bistro moeten kunnen eten, maar helaas wordt elders voor nauwelijks beter schaamteloos het dubbele gevraagd. Ga zo door, Vooraf en toe, met je naam geen eer aan doen. Wij komen lekker veel vaker!
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Een ronde langs de lunchtentjes in Leiden brengt me toch ook altijd weer bij Vooraf en Toe. Eten is altijd goed en in verhouding met wat je ervoor betaald. De bediening op de zaterdagen snel en kundig. Voor een simpele lunch met een kroketje of uitsmijter zit je hier prima op je plaats!