Over het restaurant Voilà

Et voilà

Hier is het, de plek waar je verrast wordt met Franse gerechten. Eigenaren Hans en Jitka delen de liefde voor eten en gastvrijheid in restaurant Voilà. Geniet van het uitzicht achter de mooie, grote ramen kijk binnen je ogen uit. De bar en de open keuken vormen het hart van het restaurant. Of je nu koffie hebt besteld of een vijfgangendiner, de chef heeft geen geheimen voor je. Alles wordt vers bereidt, dus je eet wat de pot schaft.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Voilà

Dinsdag t/m Donderdag & Zondag 18:00 - 23:00
Vrijdag & Zaterdag 18:30 - 23:00

9,1
Hein B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten en erg vriendelijke bediening. Sterren kwaliteit.
Eline A.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gister genoten van het 5 gangen verassingsdiner. Fijne persoonlijke service en bediening waarbij ze echt de tijd voor je nemen , en erg goed eten waarin je de verschillende smaken van de gerechten bij elkaar proeft. Als kritische kijker hebben wij als punt nog dat we de muziek op de achtergrond misten, en daarnaast kwam 2x hetzelfde eetgerecht terug in het 5 gangen diner zowel bij de amuse als bij het nagerecht. Verder genoten!
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk eten, attente bediening. Aanrader! Behoort tot de top van Groningen.
Calijn V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wat hebben we een heerlijke avond gehad bij Voila! Echt een aanrader voor een avondje uit. Het is een Table d'hôte, dus je eet wat er gekookt wordt. Van te voren was ik gebeld met de vraag of er nog dieetwensen waren. Dit was goed overgekomen en werd keurig van te voren aan tafel nogmaals gecheckt. Eigenlijk is het heel fijn om je niet over een kaart met keuzes te hoeven buigen. Als je meegaat met wat het restaurant je biedt, krijg je vanzelf een fijne avond. We aten heerlijk, een 5 gangen diner voor 42 euro, ik vind dat echt een hele goede prijs. De wijnen erbij konden in hele en halve glazen geschonken worden en waren allemaal goed. De amuses waren nog niet helemaal een voorbode voor wat ging komen, maar ieder gerecht had zijn eigen gezicht. Of het nu de bouillon met kokkels en tongschar was, of het heerlijke toetje, de geweldige kazen, de wijnen, alles op elkaar afgestemd. Het is een leuk restaurant, niet te formeel, en wellicht af en toe iets luidruchtig. Maar we komen graag terug!
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We wilden hier graag een keer eten omdat we al veel enthousiaste reacties hadden gehoord en gelezen over dit restaurant. Het eten was heerlijk en kregen we op mooi opgemaakte borden. De bijpassende wijnen waren lekker en werden aangepast aan de behoeftes (bijv. liever rode dan witte wijn). Wel een paar puntjes van kritiek: het was er vooral aan het begin van de avond erg koud, het duurde soms lang voordat het volgende gerecht op tafel kwam en weer thuis rook alles naar eten: jassen, kleren, haren. Ondanks de aanmerkingen een fijne avond gehad!
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Afgelopen zondag heerlijk genoten van het 5 gangen diner bij Voila. Het leuke aan Voila vonden wij dat er geen menukaart is. Als wij uit eten gaan kiezen wij altijd voor een verrassingsmenu, zo krijg je vaak andere gerechten als dat je zou kiezen van een kaart. Op advies bijpassende wijnen gekregen bij iedere gang, en dat klopte uitstekend.
De bediening gaf ons persoonlijke aandacht, waardoor je erg fijn dineert en echt het gevoel hebt dat je in de watten wordt gelegd.
Er werd ook goed rekening met de dieet wensen gehouden, ieder gerecht was daar netjes op aangepast.
De sfeer van het bedrijf is ook erg gezellig, het heeft een warme uitstraling maar toch een strakke inrichting. De open keuken is ook een erg mooie toevoeging binnen het bedrijf. Helaas is het altijd lastig te onthouden wat je allemaal exact gegeten hebt, maar alles was top!
Wij komen zeker nog eens eten, een fijne diner beleving.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gisterenavond in Voila gedineerd. Table d'hotes concept, eten wat de pot schaft dus. Verrassend goed en smakelijk. Combinaties die ik idd van de kaart niet had gekozen (selderij soep met bloedworst) smaakten fabelachtig. Schelvis met vanillemayonaise. Explosief! Top bediening - ruim voldoende aandacht maar met echte aandacht en belangstelling. Verrassend 'tussen dessert' van crème brulee (brandend aan tafel gebracht). Als klap op de vuurpijl, na een losse opmerking dat mijn echtgenote heel blij is met het kaasplankje (mooi compleet, met verschillende soorten notenbrood, chutney en al gekraakte walnoten - plaatje) maar ikzelf niet zo 'kazig' ben, met heerlijk salami en hertencarpaccio aangevuld. Voortreffelijke avond beleefd, heerlijk gegeten bij een rekening die minstens 30% lager was dan wij als westerlingen zouden verwachtten. Aanrader! Ben in staat om er 2 uur voor te reizen om nog eens terug te komen met vrienden.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben heerlijk genoten van de diverse en onbekende smaakcombinaties. Erg persoonlijke behandeling vanaf het moment van reservering, met al je wensen wordt rekening gehouden.
Dank jullie wel en zeker tot een volgende keer.

Groet Willem en Marjolein
AdamOfEternia .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Na meerdere zeer succesvolle avonden uit toch maar eens een recensie achterlaten. Voila is al sinds de start een logische keuze als we iets te vieren hebben, en in die paar jaar zijn ze beter en beter geworden. Fantasievolle gerechten, prachtige borden en een uitstekend wijnarrangement. De vriendelijke en kundige bediening maakt het af. Als deze lijn zich voortzet kan de eerste ster nooit lang op zich laten wachten. Aanrader!
Marc J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wat een fantastisch restaurant. Wij hebben enorm genoten van het heerlijke (Michelinster waardige!) eten.

Het vijfgangenmaal was een zeer mooi samengesteld pallet van gevarieerde smaakexplosies. De bediening was ook fantastisch. Zeer gastvrij en toegankelijk.

Al met al hebben we een heerlijke avond gehad. Grote verassing aan het einde was de prijs. Veel lager dan we hadden verwacht op basis van de gerechten.

Enige reden om niet tot een volle tien te komen in de beoordeling is de inrichting. Die kan nog net iets beter. Maar verder zijn we heel erg tevreden en we komen zeker terug!
martijn T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Met vier personen gegeten. Viel ons behoorlijk tegen. Niets wat ik als fatsoenlijke huiskok ook niet zou kunnen produceren. Bovendien behoorlijk aan de prijs en kleine porties. Mij lijkt het dat je met dit concept veel meer zou kunnen bieden. Immers zeer weinig verspilling. In Groningen en omstreken zijn er steeds meer restaurants met dit concept en daar heb ik veel meer waar voor mijn geld gehad.
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op zaterdag 1 oktober hier gegeten met 6 personen. Het eten op zich is niet slecht met een goed wijnarrangement. Wat opviel was dat de gehele keukenbrigade gewoon alle sieraden droegen (horloges, ringen etc). Dit lijkt mij niet erg hygiënisch en ook niet echt de bedoeling. Toen ik daar naar vroeg op een nette manier buitengewoon onbeschoft geantwoord door de kok/ eigenaar. Goed restaurant onwaardig!
Danielle T.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij Voila met het gezin. Er is voor mij en mijn dochter heel goed glutenvrij gekookt. Kookkunsten zijn magisch en bediening is super. Dank voor deze mooie avond.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op een zaterdagavond heerlijk gedineerd bij Voila. Alle gerechten waren heerlijk en mooi bij elkaar bedacht. Hoogtepunten van de vijf gangen waren toch wel de bouillabaisse met buikspek en het dessert met rood fruit.

We waren een aantal jaar geleden toen we nog in Groningen woonden ook al hier en vonden het toen al een toprestaurant, maar we vinden het nog een heel stuk beter geworden.

De bediening is erg vriendelijk en gewoon goed. De wijnen zijn prima.

Voila is een grote aanrader!
Stijn R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vandaag gegeten bij Voilà. Ik vind het wat 'overrated'. Gerechten met schuim, 75 Euro per persoon en toch nog honger. Ik eet liever ergens anders. Kwaliteit van het eten en de bediening is wel keurig voor elkaar.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Voila! Bediening top; attent personeel met verstand van zaken. Vriendelijk. Verassing was de duif als hoofdmenu. Heerlijk. Mooi gerecht. Het slotstuk was super. De toetjes van Hans, die zijn top. Bedankt weer voor de fijne avond.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Samen met familie gegeten bij Voila. Voor ons bekend terrein, voor onze familie een nieuwe kennismaking. Bij binnenkomst hartelijk welkom geheten door de bediening, het gastvrije gevoel is de hele avond gebleven. We kregen een mooie, ruime tafel toebedeeld. Na de uitleg over het vijfgangenmenu begon het culinaire genieten met de amuse. De gastheer informeerde ons over de passende wijnen bij ieder gerecht en we hebben bij alle gangen zijn suggesties met veel genot opgevolgd. Het voorgerecht was een fraaie smaakcompositie rond rauwe harder op mooi opgemaakte borden. De finishing touch van de gastheer aan tafel is een leuke toevoeging.
De bisque van garnalen had als smaakverrassing gegrilde langoustine en buikspek. In de open keuken zagen we de koks met de brander aan het werk. Het hoofdgerecht was een smakelijke bereiding van wilde duif. Tussen de gerechten door zorgde de bediening voor steeds een kort, ongedwongen praatje. Na de uitstekende kaasplank met Nederlandse kazen sloten we het culinair genieten af met een dessert van rood fruit. Tevreden over de geweldige avond sloten we af met een smaakvolle kop koffie, ook weer perfect. We konden niet anders als koks en bediening bedanken voor de avond en zien al weer uit naar een volgend bezoek.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Het was weer een feestje! Heerlijke smaken en smaakjes, composities als schilderijtjes en dat alles gecombineerd met heerlijk wijnen en goed gastheerschap. Je voelt je hier op-en-top gast!
rfhegger .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wij hebben 20 juli genoten van een heerlijk 5-gangen, eigenlijk 6-gangen, menu bij restaurant voilà, onder de bezielende leiding van chef-kok Hans. Het begon al met de amuse, een plaatje voor 't oog, een streling voor de tong: verschillende bereidingswijzen van komkommer met gerookte zalm. Ook het 'echte' voorgerecht wederom een plaatje voor 't oog en streling voor de tong. Het hoofd- en nagerecht, vooraf gegaan door wat stukjes regionale kaas, waren van uitstekende kwaliteit en smaak. Daarbij een uitstekend wijnarrangement (ook halve glazen!) verzorgd door de prettige bediening met een extra pluim voor Ronald, een geweldige gastheer, die ook veel wist te vertellen over de wijnen, die geschonken werden. Wanneer komt de ster? En de prijs van het menu? Dubbel en dwars waard. Zeker tot ziens!
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Ik kom altijd graag bij Voila. Blijft een van de beste restaurants van Groningen. Het eten is er altijd fantastisch en de service is uitstekend. Eigenlijk zijn er geen negatieve punten aan Voila en ik zal er binnenkort weer een hapje gaan eten.