Over restaurant Voilà

Et voilà

Hier is het, de plek waar je verrast wordt met Franse gerechten. Eigenaren Hans en Jitka delen de liefde voor eten en gastvrijheid in restaurant Voilà. Geniet van het uitzicht achter de mooie, grote ramen kijk binnen je ogen uit. De bar en de open keuken vormen het hart van het restaurant. Of je nu koffie hebt besteld of een vijfgangendiner, de chef heeft geen geheimen voor je. Alles wordt vers bereidt, dus je eet wat de pot schaft.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Voilà

Dinsdag t/m Donderdag & Zondag 18:00 - 23:00
Vrijdag & Zaterdag 18:30 - 23:00

9,1
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gisterenavond in Voila gedineerd. Table d'hotes concept, eten wat de pot schaft dus. Verrassend goed en smakelijk. Combinaties die ik idd van de kaart niet had gekozen (selderij soep met bloedworst) smaakten fabelachtig. Schelvis met vanillemayonaise. Explosief! Top bediening - ruim voldoende aandacht maar met echte aandacht en belangstelling. Verrassend 'tussen dessert' van crème brulee (brandend aan tafel gebracht). Als klap op de vuurpijl, na een losse opmerking dat mijn echtgenote heel blij is met het kaasplankje (mooi compleet, met verschillende soorten notenbrood, chutney en al gekraakte walnoten - plaatje) maar ikzelf niet zo 'kazig' ben, met heerlijk salami en hertencarpaccio aangevuld. Voortreffelijke avond beleefd, heerlijk gegeten bij een rekening die minstens 30% lager was dan wij als westerlingen zouden verwachtten. Aanrader! Ben in staat om er 2 uur voor te reizen om nog eens terug te komen met vrienden.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben heerlijk genoten van de diverse en onbekende smaakcombinaties. Erg persoonlijke behandeling vanaf het moment van reservering, met al je wensen wordt rekening gehouden.
Dank jullie wel en zeker tot een volgende keer.

Groet Willem en Marjolein
AdamOfEternia .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Na meerdere zeer succesvolle avonden uit toch maar eens een recensie achterlaten. Voila is al sinds de start een logische keuze als we iets te vieren hebben, en in die paar jaar zijn ze beter en beter geworden. Fantasievolle gerechten, prachtige borden en een uitstekend wijnarrangement. De vriendelijke en kundige bediening maakt het af. Als deze lijn zich voortzet kan de eerste ster nooit lang op zich laten wachten. Aanrader!
Marc J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wat een fantastisch restaurant. Wij hebben enorm genoten van het heerlijke (Michelinster waardige!) eten.

Het vijfgangenmaal was een zeer mooi samengesteld pallet van gevarieerde smaakexplosies. De bediening was ook fantastisch. Zeer gastvrij en toegankelijk.

Al met al hebben we een heerlijke avond gehad. Grote verassing aan het einde was de prijs. Veel lager dan we hadden verwacht op basis van de gerechten.

Enige reden om niet tot een volle tien te komen in de beoordeling is de inrichting. Die kan nog net iets beter. Maar verder zijn we heel erg tevreden en we komen zeker terug!
Martijn T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Met vier personen gegeten. Viel ons behoorlijk tegen. Niets wat ik als fatsoenlijke huiskok ook niet zou kunnen produceren. Bovendien behoorlijk aan de prijs en kleine porties. Mij lijkt het dat je met dit concept veel meer zou kunnen bieden. Immers zeer weinig verspilling. In Groningen en omstreken zijn er steeds meer restaurants met dit concept en daar heb ik veel meer waar voor mijn geld gehad.
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op zaterdag 1 oktober hier gegeten met 6 personen. Het eten op zich is niet slecht met een goed wijnarrangement. Wat opviel was dat de gehele keukenbrigade gewoon alle sieraden droegen (horloges, ringen etc). Dit lijkt mij niet erg hygiënisch en ook niet echt de bedoeling. Toen ik daar naar vroeg op een nette manier buitengewoon onbeschoft geantwoord door de kok/ eigenaar. Goed restaurant onwaardig!
Danielle T.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij Voila met het gezin. Er is voor mij en mijn dochter heel goed glutenvrij gekookt. Kookkunsten zijn magisch en bediening is super. Dank voor deze mooie avond.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op een zaterdagavond heerlijk gedineerd bij Voila. Alle gerechten waren heerlijk en mooi bij elkaar bedacht. Hoogtepunten van de vijf gangen waren toch wel de bouillabaisse met buikspek en het dessert met rood fruit.

We waren een aantal jaar geleden toen we nog in Groningen woonden ook al hier en vonden het toen al een toprestaurant, maar we vinden het nog een heel stuk beter geworden.

De bediening is erg vriendelijk en gewoon goed. De wijnen zijn prima.

Voila is een grote aanrader!
Stijn R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vandaag gegeten bij Voilà. Ik vind het wat 'overrated'. Gerechten met schuim, 75 Euro per persoon en toch nog honger. Ik eet liever ergens anders. Kwaliteit van het eten en de bediening is wel keurig voor elkaar.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Voila! Bediening top; attent personeel met verstand van zaken. Vriendelijk. Verassing was de duif als hoofdmenu. Heerlijk. Mooi gerecht. Het slotstuk was super. De toetjes van Hans, die zijn top. Bedankt weer voor de fijne avond.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Samen met familie gegeten bij Voila. Voor ons bekend terrein, voor onze familie een nieuwe kennismaking. Bij binnenkomst hartelijk welkom geheten door de bediening, het gastvrije gevoel is de hele avond gebleven. We kregen een mooie, ruime tafel toebedeeld. Na de uitleg over het vijfgangenmenu begon het culinaire genieten met de amuse. De gastheer informeerde ons over de passende wijnen bij ieder gerecht en we hebben bij alle gangen zijn suggesties met veel genot opgevolgd. Het voorgerecht was een fraaie smaakcompositie rond rauwe harder op mooi opgemaakte borden. De finishing touch van de gastheer aan tafel is een leuke toevoeging.
De bisque van garnalen had als smaakverrassing gegrilde langoustine en buikspek. In de open keuken zagen we de koks met de brander aan het werk. Het hoofdgerecht was een smakelijke bereiding van wilde duif. Tussen de gerechten door zorgde de bediening voor steeds een kort, ongedwongen praatje. Na de uitstekende kaasplank met Nederlandse kazen sloten we het culinair genieten af met een dessert van rood fruit. Tevreden over de geweldige avond sloten we af met een smaakvolle kop koffie, ook weer perfect. We konden niet anders als koks en bediening bedanken voor de avond en zien al weer uit naar een volgend bezoek.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Het was weer een feestje! Heerlijke smaken en smaakjes, composities als schilderijtjes en dat alles gecombineerd met heerlijk wijnen en goed gastheerschap. Je voelt je hier op-en-top gast!
Rfhegger .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wij hebben 20 juli genoten van een heerlijk 5-gangen, eigenlijk 6-gangen, menu bij restaurant voilà, onder de bezielende leiding van chef-kok Hans. Het begon al met de amuse, een plaatje voor 't oog, een streling voor de tong: verschillende bereidingswijzen van komkommer met gerookte zalm. Ook het 'echte' voorgerecht wederom een plaatje voor 't oog en streling voor de tong. Het hoofd- en nagerecht, vooraf gegaan door wat stukjes regionale kaas, waren van uitstekende kwaliteit en smaak. Daarbij een uitstekend wijnarrangement (ook halve glazen!) verzorgd door de prettige bediening met een extra pluim voor Ronald, een geweldige gastheer, die ook veel wist te vertellen over de wijnen, die geschonken werden. Wanneer komt de ster? En de prijs van het menu? Dubbel en dwars waard. Zeker tot ziens!
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Ik kom altijd graag bij Voila. Blijft een van de beste restaurants van Groningen. Het eten is er altijd fantastisch en de service is uitstekend. Eigenlijk zijn er geen negatieve punten aan Voila en ik zal er binnenkort weer een hapje gaan eten.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Na in het openingsjaar bij Voila gegeten te hebben, werd het hoogtijd terug te keren. Op een vrijdagavond zijn we met vier personen en hoge verwachtingen aangeschoven. De amuse van panna cotta, doperwten, munt, rivierkreeft en gepofte rijst, bleek meteen al een fantastische aftrap en smaakte naar meer. De makreel voor het twee gerecht was bijna een kunststukje te noemen. De bouillabaisse was heerlijk en verfijnd van smaak en het hoofdgerecht van parelhoen (voor 1 de dorade) voortreffelijk. Het kaasplankje met regionale kazen, werd uiteindelijk met een 10y Niepoort genuttigd, wat een prima combinatie was. Tof is dat ze met diverse port flessen aan tafel komen om een keuze te maken. Het dessert was goed op smaak, maar wel behoorlijk zoet, dat de dessertwijn iets dreigde weg te vallen. Al met al hebben we genoten van de zeer correcte service, het eten en het aangeboden wijnarrangement (soms van halve glazen). Voila blijft voor ons een aanrader als je echt eens gastronomisch wil uitpakken.
Mercedes D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Het eten ziet er prachtig uit en is een echte smaakexplosie. Het personeel is vriendelijk, kundig en heeft veel verstand van zaken. Goede bijpassende wijnen bij de gerechten en de mogelijkheid om een half glas wijn te nemen. Erg klantvriendelijk. Mooi glaswerk en borden. Tafeltjes staan echter wel te dicht op elkaar, ik kon alle gesprekken van de buren meeluisteren, de ambiance was het voor mij niet en ik had het koud in het restaurant. De gerechten mochten voor mij iets sneller geserveerd worden, het duurde bij ons 3,5uur voor we hier uitgegeten waren en dan hebben we geen koffie/thee gedronken achteraf. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik kom hier zeker nog eens eten!
Kjkok .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Buitengewone ervaring! De kok zette ons een uitstekend gebalanceerd menu voor van fantastische kwaliteit. Ik was verbaasd over de kwaliteit, de professionaliteit en de liefde die in de gerechten waren gelegd. Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht. Mooie, smaakvolle gerechten, uitstekende, alerte bediening voor een zeer acceptabele prijs. Aanrader!
Eland .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op aanraden naar toe gegaan en het was een groot succes. Restaurant werkt met table d'hote concept.
Heerlijk gegeten: ameuze van doperwt op 2 manieren bereid , daarna een ceviche van makreel: perfecte visgerecht met diverse bereidingen van paprika en tomaat , daarna soep ( we zijn in Groningen) , hoofdgerecht patrijs , waarbij de wortel iets minder al dente mocht zijn, daarna kaas , lekker maar niet echt spannend met o.m blue Wolvega en marchedoux. Toetje was o.m crème brulee van tonka bonen ,aardbeien en een " fruitsnoepje " Goede smaakcombinatie. Uit alle gerechten kwam het enthousiasme en de kwaliteit van de keuken naar voren.
Wijnarrangement was wisselend qua ondersteuning van de maaltijd.
Bediening was vriendelijk en ter zake kundig
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Samen met mijn vriendinnen uit eten bij Voila. Heerlijk genoten! Ik ben nogal verwend als het om goed en lekker eten gaat. Het zag er ook nog geweldig uit! Tussendoor genoeg tijd om even bij te praten. Wij gingen als laatste klanten weg, maar werden er niet uit gekeken. Echt super vriendelijke bediening.

Wij zijn niet allemaal even gemakkelijke klanten met onze lijst met allergieën, maar er is overal rekening mee gehouden. Echt top!
T.f.m.vessies .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zaterdag 7 mei ging ik met mijn gezin uit eten bij Voilá. We hadden iets te vieren. Wat zijn wij verwend! Van 19.30u tot 24.00u zijn we heel goed verzorgd. Ik stel zelf hoge eisen aan uit eten gaan, anders doe ik het nog net zo lief zelf thuis. We begonnen in een heerlijke temperatuur buiten. Van een gebonden asperge soepje met peterselie schuim tot een voortreffelijke bisque, ziltige wijn, lamsvlees om te zuigen, een voortreffelijk kaasplankje terwijl daar lag niet eens mijn favouriete Machedoux op. De dessert was in twee gangen, waarvan de crème brulee vol vuur, wow, op tafel kwam. In een woord fantastisch. Ook de vrolijkheid van de koks werkte aanstekelijk. Hier wordt met plezier en liefdevol gekookt en geserveerd. Daarom een 10 voor het eten echt verdiend.