Vlaming Eten & Drinken

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Erg duur
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Hier eerder al eens gegeten en toen was het eten best ok voor een eetcafé. Inmiddels lijkt het er helaas op dat de Vlaming in een soort tourist trap is veranderd. Die indruk ontstond al direct met het voorgerecht, een bordje met een paar laffe plakjes 'huisgemaakte' Gravad Lax en een vingerhoedje tonijntartaar, begeleid door enkele bleke, droge, koude, smakeloze 'blini's'. Echt heel matig voor 12,50.

Ook de hoofdgerechten waren echt heel matig. Het bordje risotto miste eveneens smaak en was ook opvallend klein voor een hoofdgerecht. Bij de op zich redelijke rib-eye moesten we apart friet en of aardappels, salade, groenten bestellen. Voor 24,50 had dat minimaal allemaal op tafel moeten staan. Aan de bearnaisesaus, toch niet bepaald lastig te maken, zat nauwelijks smaak.

Je zou de vriendelijke bediening echt anders wensen, maar dit was echt heel matig eetcafé eten waar desalniettemin flink voor betaald moest worden. Geen aanrader, zoveel is duidelijk.
Arnoud, we hebben 805 reviews op TripAdvisor: 760 "zeer goed/uitstekend". Net als jij lezen veel buitenlanders ze en zijn er soms meer toeristen dan locals. Maar daarom een "tourist trap"?! Helaas heb je tijdens je bezoek geen enkele aanmerking gemaakt en konden we niet bij de chef checken wat er misgegaan kon zijn. Het voorgerecht weegt 80 gram, wat standaard is. Leek het door de presentatie dat het minder was. De blini's zijn vervangen door andere met meer smaak. Wat de risotto betreft: dit wordt uit de pan opgeschept en kan wat karig uitgevallen zijn. Als je meteen wat gezegd had hadden we dat kunnen corrigeren en gelijk de smaak checken. De prijs van de rib-eye was €24,50: voor zo'n mooi stuk vlees van 280 gr is niets mis lijkt mij. Van je vorige bezoek wist je dat de bijgerechten apart besteld worden. We hebben er 'n hekel aan om voedsel weg te gooien wat niet besteld is of men niet lekker vindt. Je eindigt positief over de bediening: ook wij zij heel blij met dochter Cleo en haar team!! Groet, Frans V.
Sander S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Voor een eetcafé is de kwaliteit van het eten bij de Vlaming erg goed. De prijs-kwaliteit is dan ook duurder dan gemiddeld eetcafe.
We hebben lekker ontspannen aan de bar gegeten, maar dat kon ook aan de gezellige lange tafel buiten. Genoten van de proeverij van voorgerechtjes. #aanrader De tonijn steak was erg mals. En hun specialiteit, de Sticky date cake was top.
De eigenaar en bediening ontzettend vriendelijk. Hier kom ik graag terug.
Smulaap .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Voor een eetcafé is de kwaliteit van het eten bij Vlaming erg goed. We hebben gesmuld van de proeverij van voorgerechtjes. De tournedos was erg mals en mijn tafelgenoten hadden een goed gegrilde zalm met asperges.
Prijs-kwaliteit is oké, de bediening ontzettend vriendelijk. Hier komen we graag terug.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Niet hoogdravend, maar een prima restaurant. Een kleine menukaart en enkele dagspecialiteiten. Voorgerecht van proeverijen is aardig, maar geen sensatie. Maar dat is ook niet wat je direct verwacht. Hoofdgerechten Rib eye en risotto zijn prima. Bediening is uiterst vriendelijk. De rekening is ook heel redelijk. Eigenlijk past alles goed als je gewoon uit eten wilt gaan en dat lukt Vlaming dus prima.
Fleur K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Hele leuke avond gehad bij Vlaming. Heerlijk gegeten. We begonnen met het plateau van verschillende voorgerechtjes en dat was erg lekker. Daarna de tonijn, was lekker maar kwam niet heel warm aan. Ontzettend aardige en attente bediening.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Lange tijd niet meer geweest, maar was weer heerlijk. De Tarbot iets te zout maar lekker puur. De ribeye werd gesneden geserveerd, geen idee wat het doel daarvan is, maar hij was heerlijk mals. Een tomatenkruidenboter erbij die niet te sterk is, maar toch de smaak van het vlees laat verdwijnen, zonde. Lekker op een stukje brood doen en ribeye puur eten. Vlotte gezellige bediening, altijd hartelijk.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Op een dinsdagavond heb ik hier gegeten met 2 vriendinnen. We hadden als hoofdgerechten gekozen voor de hamburger, risotto en de tonijn. Van alle gerechten heb ik wat geprobeerd. De tonijn was mijn favoriet: perfect gebakken met een heerlijke soja-sesam saus. Ook de risotto was erg smakelijk. Leuk dat er wijnsuggesties op de kaart staan. De rose die mij werd aangeraden smaakte heerlijk bij de vis.
Als nagerecht deelden we de sticky toffee pie en de creme brulee. Allebei heerlijk!
Nog wat pluspunten: gezellige sfeer, vriendelijke bediening (leuke dames en gastheer), bij binnenkomst meteen een karaf kraanwater op tafel. Ook de locatie is knus: aan de Lindengracht, midden in de Jordaan.
Ik kom hier zeker terug!
Marielle70 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Belachelijk lekker! Als je zelfs vegetarische risotto zo smaakvol en verrassend kunt bereiden en de beste Sticky Toffee cake in town (een must, zelfs als je niet van toetjes houdt) op tafel kunt toveren, dan ben je een goed restaurant. Zeker als je zelf niet pretendeert meer te zijn dan een eetcafe plus- en de prijzen doen dat ook niet.
Vooral de huisgemaakte limoncello is niet te versmaden. Het recept krijg je er gratis bij van de lieve bediening. Het is een familiebedrijf en na afloop heb je het gevoel dat je bijna in het gezin zou hebben willen opgroeien. Leuke, gastvrije mensen die heel professioneel hun restaurants runnen.
Ik kom zeker terug. Ook een tip: je kunt hier goed internationale gasten mee naar toenemen. De mijne waren verrast door een dergelijke goede keuken en ontvangst in Nederland- ik was trots.
Gea V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Afgelopen vrijdag met z'n zessen gegeten. Vooraf het bites plateau, heerlijk, daarna gingen 2 personen voor de tonijnsteak met sesamzaadjes en soja-sesamsaus, 2 personen voor de livarlende met truffelsaus en 2 voor de tong [ vis van de dag ] daarbij frites, salade en boontjes met champignons. Iedereen was zeer tevreden. Afgesloten met koffie en de huisgemaakte limoncello!
Het was een zeer geslaagde avond mede door de altijd fantastische bediening!
Dewi O.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Ik heb hier met mijn verjaardag met 5 vrienden gegeten op een bomvolle zaterdagavond. De sfeer was erg goed en de bediening heel vriendelijk. Je zag dat ze het super druk hadden maar toch bleven ze vriendelijk en namen ze de tijd voor ons. Even iets langer wachten is dan ook minder erg.

Het eten was allemaal lekker. Vooral de mix van voorgerechten zag er heel mooi uit en was erg smakelijk. De hoofdgerechten waren iets minder voortreffelijk maar toch goed genoeg. Tenslotte waren er nog de heerlijke toetjes.

De sfeer bij vlaming is ontspannen en ongedwongen. Echt een aanrader! Vergeet niet te reserveren want in het weekend is het snel vol.
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Vlaming Eten & Drinken is een gezellig restaurant in een leuke buurt met een heel prettige vlotte bediening. Het eten is vrij simpel en basic en voor wat je krijgt niet de beste prijs kwaliteit verhouding. Toch is het allemaal wel erg smakelijk maar mag het best wat spannender. De bediening is zoals al gezegd vlot en vriendelijk en ze helpen je echt om een goede keuze te maken. Het decor tenslotte is toegankelijk en prettig verlicht.
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Klein, eenvoudig zaakje met ook buiten een paar tafeltjes. Vriendelijk bediening en erg goede service (wat in dit deel van de Jordaan niet vanzelfsprekend is). We hadden het 2-persoons bites plateau vooraf bestelt en wilden dit met 3 man delen. Geen probleem; het werd zelfs ongevraagd naar een 3-persoons plateau uitgebreid. En dit zonder meerprijs. Het was erg smaakvol. Ook de black angus was mooi mals en naar wens gebakken. De standaard sauzen van de kaart zijn niet mijn favoriet. Ook hier werd flexibel op ingespeeld en apart een afwijkende saus vers bereid. De tonijn was vlak van smaak en het sesamzaad overheerste. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Dorine M.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Heerlijk gegeten bij de vlaming. De kaart is klein en vrij eenvoudig maar wordt aangevuld met een flinke berg dagspecials. De bediening was heel aardig, gaf advies over de kaart en was niet te beroerd een taxi voor ons te bellen. prijs/kwaliteit was prima, en de patat natuurlijk belgisch lekker :)
Martijn Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Een gezellige brasserie met goed eten en zeer vriendelijke bediening. De cijfers op iens zijn wel opvallend hoog en reflecteren niet echt de kleine kaart, dito tafeltjes en harde stoeltjes.
Eten is prima maar echt verrassend is het allemaal niet, of het moet de gezellige bediening zijn die wel maakt dat je je op je gemak voelt.
Ruudl .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Met z'n vieren gegeten bij Vlaming voor-, hoofd- en nagerecht. Algemene indruk is leuk restaurant, maar basic met een plusje. Dus geen uitgesproken sfeer anders dan goed en eenvoudig. De bediening is heel vriendelijk en haalde de niet aanwezig fles wijn die we wilde hebben bij het andere filiaal. Een minpuntje was, dat de bediening niet professioneel bediende bijvoorbeeld werden de borden over de tafel aangegeven en het bestek lag verkeerd om. Dat kon anders, wel waren ze betrokken en attent. Het eten is erg goed. Zonder ver uit te wijden wat we gegeten hebben was het van een goede kwaliteit. Het was goed op smaak gebracht, niet te zout, warm, warme borden, goed opgemaakt en niet te veel tierelantijntjes, maar ook hier basic met een grote plus. De Black Angus was precies zoals gevraagd medium en van mijn vriendin medium rare (dat is vaak wel anders) en van een sublieme kwaliteit. De prijs kwaliteitverhouding is hier optimaal. Een aanrader als je gewoon eens lekker wilt eten.
Daanoo7 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag hebben wij hier gegeten. We hadden van tevoren gereserveerd en we hadden het laaste tafeltje. De bediening was prima er waren twee dames die ons correct en netjes bediende. Het eten was goed lekker broodje hamburger gegeten een aanrader voor iedereen. Het dessert een sticky tofee pay is erg lekker. Een restaurant om vaker terug te komen.
Sverheggen .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Afgelopen zaterdag hebben we heerlijk gegeten bij Restaurant Vlaming. We hadden van tevoren gereserveerd en dat bleek geen overbodige luxe. Het restaurant zat helemaal vol en bleef vol gedurende de avond. Er hing een hele fijne ontspannen sfeer en de bediening was erg vriendelijk. Het eten was helemaal top. We hebben ontzettend genoten. Kortom een echte aanrader.
ElmaJules .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Mijn vriendin en haar dochter tracteerden me op een dinertje ter ere van mijn verjaardag, zij hadden dit restaurant gekozen vanwege de goede beoordelingen op Iens. En het was inderdaad heel erg goed: zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten, in mijn geval een Angus steak en toe een fantastische sticky toffee pie.
Aletta2012 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Op 25 januari 2014 heb ik hier gegeten. We hadden dit restaurant gevonden via Iens, omdat het zulke goede beoordelingen had. We hebben er inderdaad heerlijk gegeten. Van tevoren reserveren is wel belangrijk, want toen wij er kwamen (we hadden gereserveerd) stonden op alle tafeltjes al 'gereserveerd' bordjes. We werden goed ontvangen en de serveerster gaf ons ook advies welke wijn we bij welk gerecht het beste konden kiezen. Het eten was heerlijk (ik had de hamburger) en de bediening was ook heel goed. Verder is de sticky toffee pie echt een aanrader qua toetje! Het enige minpuntje was dat het decor niet zo heel bijzonder was, maar wij kwamen voor het eten en dat was heerlijk!
Maija .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
De eerste keer dat ik naar dit restaurant ging was puur toevallig. Het was restaurantweek en ik had niks gereserveerd dus overal waar we keken was vol. Gelukkig fietste ik hier langs met mijn zus en leek het alsof er misschien ruimte voor ons zou zijn. De bediening vroeg of we het erg zouden vinden om aan de bar te zitten, wat ik meestal niet zo fijn zou vinden maar we hadden geluk dat ze überhaupt plek hadden. De bar bleek heel gezellig te zijn en bovendien werden we erg goed bediend door de barman. Maar het allerbelangrijkste was het eten. We hadden eerst carpaccio en pate en als hoofdgerecht biefstuk. Tijdens het eten hebben we nauwelijks gepraat, het eten was te lekker om ervan afgeleid te worden. Er was helaas geen ruimte voor een toetje maar wel voor een huisgemaakte limoncello, ook verukkelijk. Sindsdien ben ik meerdere malen teruggegaan, voornamelijk voor verjaardagen en andere speciale gelegenheden. Je kan altijd rekenen op goed eten en een goede bediening. Daarnaast ziet het er van binnen heel gezellig uit, niet heel bijzonder, maar gewoon knus - echt een brasserie gevoel.