Vlaamsch Broodhuys

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras
6,2
Sarah N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Ik heb hier nu 2 x gegeten waarvan 1 een afternoon tea was. Eten vind ik lekker en de service was ook erg vriendelijk. Ook het decor trekt mij zeer. Overal leuke lekkere plek om te lunchen waar het rond lunch tijd vaak ook druk is.
Stephen H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Door de drukte moesten we met 6 man een half uur wachten voordat we eindelijk werden bediend. Het was ook erg moeilijk om de aandacht te krijgen van de dames. Bij een van de broodjes troffen we helaas ook nog eens een haartje aan.

Erg jammer. Ik ben hier eerder geweest met goede ervaring. Maar deze keer was de service echt ondermaats. Voor het eten zeker de moeite waard om er te komen, maar kies dan voor een rustig moment op de dag.
Alex-Canstein .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Het brood van het Vlaams Broodhuys vind ik bij het lekkerste van Amsterdam horen. De service in het filiaal van Woustraat vind ik echter zo slecht geworden dat ik er toch steeds minder kom. Al twee keer moest ik door een fout van het personeel teveel afrekenen. Doordat er geen cash in hun kassa zit wordt dat meteen heel ingewikkeld. De eerste keer kreeg ik na veel gedoe ('kun je niet iets anders kopen?') mijn geld in stuivers terug uit de fooienpot. De tweede keer een tegoedbon, alleen in te wisselen in dit filiaal. In beide gevallen geen excuses. Ook meegemaakt: een enorme rij terwijl er buiten een personeelslid zit te bellen. Heb het idee dat het succes Dimitri naar het hoofd is gestegen
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Hier vanmiddag met vriendin een heerlijke High Tea gehad. Ik wist in eerste instantie niet wat ik ervan moest verwachten maar het heeft de verwachting meer dan waar gemaakt. Om te beginnen kregen we een heerlijk kopje soep, daarna zuurdesembrood met heerlijk hartig beleg en alles vers gemaakt en daarna een zoetige plank met taartjes, koekjes en brownie,s. Dit alles tegen een zeer schappelijke prijs en tot 14 aug is de 2e p.p. 50% korting dus gewoon lekker doen.
BwJansen .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Ontvangst was niet zo vriendelijk, dames hebben t druk maar zien de klant over t hoofd. Erg moeilijk om contact te krijgen om iets te bestellen met als gevolg dat we na ruim drie kwartier eens een ontbijtje hadden
Brood was te hard geroosterd zodat het lekkere brood smaakloos wordt
Jammer!
Nicole R.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We werden verwelkomd door n dame die ons niet aan keek. We moesten 20 minuten wachten op onze koffie en een half uur op ons eten. Ik wilde een recensie schrijven op n bijgevoegd kaartje waarmee je een prijsje kan winnen, maar die was al ingevuld door iemand anders. Hier wordt dus niets mee gedaan. Eten was wel oke, ik had een boterham geitenkaas, die was lekker. Mijn vriend had een salade die helaas behoorlijk tegen viel.
Proever9988 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Het vlaams broodhuys heeft heerlijk brood om mee naar huis te nemen. (vooral de christophe pave) maar het is ook een leuke plek om te lunchen. Er is veel keuze op de kaart, koude broodjes, warme broodjes, salades en ook veel dingen om te delen.
Ik had de 'tosti' met kaas en beenham. De tosti zelf was superknapperig en door de mosterd erop ook heel smakelijk. De boerenkipsalade met ras en hanout is ook een aanrader. Het is vaak druk en soms lijkt het alsof het personeel misschien met een handje te weinig is.
Culinairegenieters .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Bij Vlaamsch Broodhuys kon je al terecht voor een heerlijk ontbijt of lunch....maar na de verbouwing is het echt een toplocatie geworden!! Erg onder de indruk van de nieuwe uitstraling....je waant je in een landelijke keuken! De sfeer is warm en in vergelijk met de vorige opzet een stuk 'rustiger'. Het is tijdens de lunch goed druk als we binnen komen, en wat ik echt leuk vind (al kan de gemiddelde Amsterdammer daar erg slecht tegen ....blijkt als we even staan te wachten) is dat je wordt gevraagd om even te wachten tot iemand je een tafel wijst.....ze gaan net een stapje verder dan een lunchroom....ze maken er een restaurant ervaring van! Voordeel is dat zoals in ons geval een vriendelijke dame vraagt of je even 2 minuutjes geduld heb zodat ze de raamtafel kan leeg maken en schoonmaken. Ik wordt daar (als horeca man) blij van!

Over het eten kan ik ook nog wel een tijd doorschrijven.....maar ik zou zeggen: Ga dat zelf proeven en ervaren. Alles wordt vers bereid en dat merk je....ja het duurt wat langer, maar hier krijg je dan ook 'een gerecht' ipv zomaar een pistoletje ham/kaas. Ja het is ook iets duurder.....maar he, voor kwaliteit betaal je nu eenmaal iets meer....gewoon doen!

Ik kwam al regelmatig en dat gaat zeker met deze nieuwe winkel niet veranderen.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Voor je ontbijt, brunch, lunch, is Vlaams Broodhuys 1e Constantijn Huygen, de place to be. De bediening is super, je wordt bij binnenkomst gastvriendelijk begroet en al snel wordt je bediend. Wat me meteen opviel was de menukaart in een de vorm van een krant, heel creatief. De broodjes zijn heerlijk vers en mooi op een plank geserveerd ook dat, erg creatief. Het decor doet heel erg "bakkers' aan, een ambachtelijke sfeer. Ik ga zeker snel weer brunchen in het Vlaamsch Broodhuys 1e Constantijn Huygen.
Mlle-Kok .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Prachtig decor, mooi luchtig. Helaas blijft het daarbij. Op maandag 10.30 proberen te ontbijten, omdat we hadden gelezen dat de croissants de beste van de stad zouden zijn. 20 minuten gewacht op de ongeorganiseerde bediening, toen maar zelf aan de bar besteld: 2 kleine ontbijtjes. We krijgen ongevraagd maar een croissant, wel met een chocoladebroodje. Bij navragen (hiervoor kwamen we tenslotte), blijken de croissants op. De (gedeelde) croissant blijkt floppy en droog, en het chocoladebroodje meer een zacht bolletje. De koffie was lekker, evenals de baguette en de jam, maar teruggaan doen we zeker niet meer.
RJMB .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
ALGEMEEN
Prachtig decor, goede kwaliteit eten/drinken - doch met een weergaloos slechte service. Spijtig genoeg ten zeerste geen aanrader. Ik kom hier nooit meer - zonde van een dergelijke zaak, maar het zij niet anders.

LOCATIE
Centraal gelegen in up-and-coming West. Goed bereikbaar met fiets en OV.

AMBIANCE
Fraai interieur! Lichte, Scandinavische stijl. Veel ruimte. Leuke open keuken en zicht op interne bakkerij. Mooie combinatie van hip, klassiek en vrijblijvend.

ETEN
Datgene wat mij uiteindelijk uitgeserveerd werd, was van prima kwaliteit. Beter dan gemiddelde patisserie. Chocoladetaart is een van de betere die ik in maanden heb gegeten.

DRINKEN
Verse jus was echt vers. Koffie was goed.

BEDIENING
De slechtste bediening die ik in circa vijf jaren heb ondervonden. Iedereen kan fouten maken, maar dit slaat werkelijk alles.
Menukaart ontvangen duurde meer dan een kwartier. Daarna bestellen meer dan tien minuten. Drinken serveren extra vijftien minuten. Verkeerde sandwich geserveerd. Arrogant te woord gestaan. Vervolgens meer dan twintig minuten moeten wachten op juiste sandwich. Lauwe cappuccino geserveerd. Aangegeven dat ik niet ga betalen voor die sandwich, maat was vol. Wegens service zal ik Het Vlaamsch Broodhuys niet meer bezoeken.

PRIJS-KWALITEIT
De abominabel slechte service zorgt ervoor dat de prijs-kwaliteit verhouding zoek is. Echter, dat buiten beschouwing latend, is hetgeen geboden wordt aan de dure kant (gemiddelde sandwich ca. EUR 8,-).
Philip W.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Zondag middag 13:00 uur tijdens de spits hier willen lunchen. Ondanks de spits, konden we gelijk aan tafel.
Om 13:00 uur waren de croissants al uitverkocht. Gelukkig hadden zo nog een chocolade broodje voor bij de koffie. Dan maar een plateau besteld welke we konden delen.
Na 40 minuten vroeg ik aan de al zeer gestresste serveerster of ze mij aan kon geven hoe lang het nog zou duren. Ze zei letterlijk "weet ik niet, ik werk niet in de keuken" nadat ik zei maar je werkt hier wel dus je zou het even kunnen navragen kwam ze terug met het antwoord dat het nog minimaal 15 minuten zou duren.
Zo een plateau is in 5 minuten bereid omdat de keuken enkel brood in een mandje hoeft te doen en het beleg op een bord. Je maakt namelijk zelf je broodje.
Met dit gegeven en na 45 minuten wachten zijn wij opgestapt en ergens anders verder gaan lunchen. Met frisse tegenzin de twee koffie en een chocolade broodje afgerekend. Wat een aanfluiting was dit zeg!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Het Vlaamsch Broodhuys is een lunchroom annex bakker, of andersom zo men wil. Ik ging er in elk geval heen om te lunchen. Ze hebben een groot assortiment variërend van ontbijt, Dimitri's boterhammen, salades, quiches, gegrilde boterhammen en soepen tot zoetigheden. Ik had de licht pittige pompoensoep met kokos en Dimitri's boterhammen met makreel. De soep was heerlijk en ging vergezeld van twee stukken brood met hazelnootpasta. Een goede combi. Ook het brood met makreel smaakte erg goed en werd geserveerd met een kleine salade die goed op smaak gebracht was met een vinaigrette. De bediening was oké maar het bij de deur blijven wachten tot je een tafeltje krijgt aangewezen vind ik voor zo'n zaak een tikkeltje overdreven
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Ik ben hier afgelopen zondag geweest voor een high tea. Ik had hiervoor gereserveerd, maar bij binnenkomst ging het allemaal niet zo soepel. We moesten even wachten en ik kreeg de indruk dat het allemaal niet goed was gegaan met de reservering. Uiteindelijk kregen we een tafeltje aangewezen en vroeg 1 van de dames of we voor de high tea wilden gaan? Huh, dat had ik toch gereserveerd? Het ging allemaal wat vaag.
Uiteindelijk kregen we de verschillende gangen van de high tea en die waren echt heel erg lekker. We hadden een soepje vooraf. Normaal gesproken kan je kiezen, maar 1 van de soepen was op? Maar de tomatensoep die we kregen was gelukkig alles behalve standaard en erg lekker. Daarna kregen we verschillende soorten brood en smeersels, uiteraard verschillende soorten thee en als laatst de verschillende taartjes, muffins en suikerbrood. Het eten was echt heel erg lekker en veel te veel. Ik heb 's avonds niet meer gegeten! En als goedmakertje voor alle verwarring kregen we een brood dat we vooraf opzij hadden laten leggen, gratis mee naar huis. Dit kon ik erg waarderen, pluspunt! Alle dames van de bediening waren verder erg vriendelijk en we hebben heerlijk gezeten. Ik vind het dus wel een aanrader!
Maarten A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Een dik half uur moeten wachten voor een broodje oude Goudse kaas (Dimitri's boterhammen).
Zuurdezembrood was een beetje hard maar dat hoort.
De kaas was echter jammer. Het zou oude Goudse kaas moeten zijn (uit België dan), omschreven als rauwmelks, biologisch, puur... echter ik heb nog nooit zulke flauwe smakeloze oude kaas gegeten, het was niet goed. Een goede oude Goudse moet pittig en lekker zijn, en ook een zekere rijke volle smaak. Dat was allemaal afwezig, een flauwe smaak, alsof je kaaskorstjes van jonge kaas zit te eten.
De rijk gedoseerde grove mosterd gaf wel pit maar haalde de smaak niet op. Ik heb er zelf maar wat (zee)zout over mijn broodje oude kaas gedaan maar dat moet natuurlijk niet.
Het slaatje erbij was prima en de thee was okee.
Susanna F.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Vandaag gelunched en heerlijke hotdog gehad, echt een aanrader. Ook het rabarber/frambozentaartje was erg lekker. De bediening liet af en toe wel even op zich wachten en het duurde af en toe erg lang voordat er iets werd gebracht, ondanks dat het niet echt druk was. Daarnaast zijn de prijzen idd niet laag....
S D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Ik woon hier om de hoek dus ga hier soms een broodje eten, favo plek is een kruk aan het raam, beetje mensen kijken en lunchen. Wat ik echt niet snap, is dat de service nog steeds slecht is. Zelfs als het totaal niet druk is, iets van 4 of 5 tafels waren bezet, krijgen ze het voor elkaar om na 10/15 minuten pas mijn koffie te brengen. Dan snap je het toch niet?
Broodjes zijn fantastisch! Als er alleen nog iemand aangenomen kan worden die het personeel uitlegt hoe je moet bedienen, is dit een toptent!
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Een bakker waar je ook kan ontbijten en lunchen of een restaurant waar je kan ontbijten, lunchen waar ook een bakker zit.
Al met al een leuk concept gebaseerd op het zuurdesem brood dat zelf gebakken wordt en het gebruik van duurzame ingrediënten.
Niet echt heel goedkoop, maar dat is niets in Amsterdam, maar goed van smaak en mooi gepresenteerd. Het brood is wat taaier dan “normaal” brood en daar moet je van houden maar alles wordt vers bereid en klopt. Van het ontbijt met zelfgemaakte jams (aardbeien en vijgen) tot en met de vers geplukte makreel op het brood.
Gewoon goed en lekker om de dag of middag te beginnen. Op zondag altijd druk.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Pretentieus bij binnenkomst. Maar eenmaal binnen werd dat niet waargemaakt door de 'broodambassadeurs' (zo heet de bediening). Van de organisatie klopte werkelijk niets. Veel dingen van de kaart bleken niet meer voorradig. Ondanks dat het niet druk was duurde het een uur om vier mensen van een doorsnee bestelling te voorzien. Een schaaltje humus werd uitgeserveerd als tomatensalsa (de humus was vervangen, maar dat was vergeten te melden), maar daar moesten we de ambassadeur weer wel zelf op wijzen. Het eten was ok, maar de beleving was aan gort door de ambassadeurs die voor alles sorry zeggen, maar waarvan je gewoon weet dat ze het niet menen, niet echt.
Winelovers .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Ik ga hier vaker met een vriendin ontbijten. De yoghurt met fruit en cruesli is heerlijk. Het notenbrood daarbij ook!
Lekkere cappucino en fijn terras.
Helaas is het contrast van de bediening erg duidelijk. De ene keer worden we super vriendelijk en snel geholpen (een zeer vriendelijke meneer met een goed humeur) Om vervolgens de volgende keer 15 tot 20 minuten te moeten wachten voordat iemand ons komt helpen en enkele dames in de bediening amper een glimlach op hun
gezicht kunnen krijgen. Ze lopen 5x langs maar kijken nog niet eens. Of er is niemnd buiten terwijl het hele terras vol zit.
Erg jammer want je kunt hier lekker ontbijten. De lunch gerechten vinden we aan de dure kant voor wat je krijgt.