Vlaamsch Broodhuys Utrecht (Nachtegaalstraat)

Nachtegaalstraat 54 3581 AL Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Vlaamsch Broodhuys Utrecht (Nachtegaalstraat)

• Amex , Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Terras
6,9
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Geluncht tijdens het winkelen. Nieuwe inrichting, wijzigingen op de kaart, dus tijd voor een update. Was het vroeger een broodbakkers waar je ook koffie kon drinken en lunchen, nu is het vooral een lunchcafé waar je nog steeds heerlijk brood en gebak kunt kopen. Omdat we niet konden kiezen namen we een lunch om te delen, een plank met hartigs. Het is een staalkaartje van het beleg van een aantal broodjes waaruit je kan kiezen. De bediening is vriendelijk en kundig. Ook in koffie en thee zijn ze goed. Ik blijf er komen.
Marigro .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Geluncht in Vlaamsch Broodhuys in de Twijnsraat.
Leuke zaak, aardige bediening, maar ik heb nog nooit zulke vieze soep gegeten.
De soep was Pompoen-kokossoep. Het was zo dun als afwaswater, de kokos was ver te zoeken en de enige smaak die je er uit kon determineren was een zeer overheersende rode peper. Het lekkerste was nog de 2 dunne sneetjes brood die er bij werden geserveerd.
Hij smaakte niet eens naar pompoen! En dat voor €6,45. Schande
Bij navraag bleek dat de soep niet zelf gemaakt wordt,dat is niet erg maar ze doen er beter aan om hem wel zelf te proeven!
Lvdbos .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
De lunch was heerlijk maar de bediening was ongeintresseerd of onervaren.We bestelden een jus dorange ,muntthee ,broodje mozarella en broodje warme ham. We kregen cappucino en broodje koude gekookte ham . We zijn de moeilijkste niet dus namen genoegen met het verkeerd geleverde prima.Ik wilde alsnog een muntthee en die kreeg ik nadat alles op was.Terwijl er maar 3 tafeltjes bezet waren.. Jammer ,voor ons een reden hiet niet meer te eten
Foodie3000 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Goed uitziend prijzig brood gekocht bij hip uitziende tent. Het brood was echter zo ontzettend zout dat het niet lekker was / en ik het door bloeddruk problemen niet zou mogen eten. Natuurlijk teruggegaan voor een ander brood, bleek in minuscule letters aangegeven dat het ging over een brood met zeezout in de korst. Met tegenzin heb ik een ander brood gekregen waarna het gezouten brood voor mijn neus in de prullenbak wordt gesmeten met een boze blik van de medewerker. Door het gebrek aan professionaliteit kom ik hier liever niet meer terug.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Lunchen bij het Vlaamsch Broodhuys geeft keuzestress, want er staan zoveel lekkere gerechten op de menukaart! Mijn makreelrillette met salade en volkorenbrood was heerlijk, niet te weinig/veel, en werd mooi opgediend. De koffie verkeerd smaakte goed, maar werd wel in een erg klein kopje geserveerd; dat mag royaler. De bediening was aardig en snel. We zaten binnen en konden de hele zaak overzien, dat was leuk.
Henk-Sjaak .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Zonnetje scheen, erg druk, nog net een plekje weten te bemachtigen. Ondanks de drukte werden we erg snel geholpen. Toen kwam ons brood, laat ik zeggen gerecht. Een plateau met allemaal verschillende soorten beleg waarbij je je eigen broodje kan samenstellen. Topidee! Al met al heerlijk geluncht voor een goede prijs!
Harry-Oostberg .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Heerlijk geluncht gisteren in de zon. De broodjes waren heerlijk. Zuurdesem hartstikke vers en knapperig. Erg veel keus, hier komen wij vaker. Service buiten mag wel meer attent.
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Wat een heerlijke high tea! Echt een aanrader en anders dan anders. Eerst een soepje (keuze uit twee). Daarna een mand met allemaal verschillende soorten (desem)brood. Echt ambachtelijk brood, en dat proef je. De broodmand werd geserveerd met een bakje roomboter en een plateau met (grotendeels huisgemaakte) hartige belegsoorten: kipsalade, tonijnsalade, verse kaas, geitenkaas met honing, buffelmozzarella, vleeswaren... Noem maar op! De laatste gang bestaat uit allemaal heerlijke zoetigheden. Wat je niet op krijgt, mag je meenemen naar huis. In een mooi doosje. Je hoeft er niet eens om te vragen, de bediening stelt de vraag of je dat wilt zelf. De locatie is mooi gestyled en sfeervol, de bediening vriendelijk en prima oplettend. Ik kom zeker terug! Volgende week naar de vestiging in Den Haag.
Roos2014 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Heerlijke high tea met meer dan voldoende hapjes en thee. Vriendelijke en goede service. Restanten worden indien gewenst ingepakt om mee naar huis te nemen zonder erom te vragen. Top!
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Hippe broodzaak in Utrecht.
Vriendelijk personeel. Koffie is her goed te doen.
De beenhamtosti valt hier wat tegen,.
Tip: Tonijn pomodori quiche
Tamara V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Ik heb voor mijn 40e verjaardag een High Tea gegeven thuis, en alle benodigde lekkernijen besteld bij het vlaamsch Broodhuys, in 1 woord GEWELDIG.
Er is met mij meegedacht en echt alles was super. Thanxx voor alle zorgen.
Gerlach ..
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Maandag met z'n tweetjes het hartige lunchplateau en de soep van de dag genuttigd bij Vlaamsch Broodhuys. Lekkere volle tomatensoep met zuurdesem en goed op smaak. Het plateau met allemaal lekkernijen om te delen, vooral de tonijnsalade en de kipsalade met bulgur erg lekker. En het allerlaatste beetje zon op het terras van het jaar weten te vinden!
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Nu twee keer geluncht in het " Vlaamsch Broodhuys", beide keren het hartige lunch plateau genomen. Echt bijzonder lekker, je proeft dat de producten vers zijn. Ook het erbij geserveerde brood is van zeer goede kwaliteit. Enig minpuntje is eigenlijk alleen dat de prijsstelling iets hoog is.
Anouk .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Zeer uitgebreide kaart met lekkere dingen. Gezien het lastig kiezen was een aantal kleinere broodjes en gebakjes geprobeerd, absoluut de moeite waard! Per persoon een lading aan gerechtjes onthouden is een uitdaging, maar met werd veel vrolijkheid, opgewektheid en een grapje toch goed opgepakt. Met name het karamelnotenbroodje, taartje met rood fruit en de appeltaart waren waanzinnig. Mooie centrale locatie in Utrecht, jammer genoeg was de tuin nog gesloten en zijn er aan de voorkant maar weinig tafeltjes...
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Lekker lunchen in de zon.

Op een mooie zonnige zondag bedachten mijn vriendin en ik om de Domstad weer eens aan te doen. Nog niet echt behoorlijk ontbeten werd het al snel een zoektocht richting een lunchgelegenheid. We vonden het Vlaamsch Broodhuys net buiten het centrum van Utrecht, ideaal om aan te rijden en vervolgens de stad in te lopen. Svp niet massaal gaan doen nu, anders kunnen we nergens meer parkeren in de toekomst ;-)

We hadden nog net geluk, een plekje in de halve zon op het terras dat goed is voor circa 12-16 personen. Mensen hebben de eigenaardigheid dat men niet tegenover elkaar wil zitten, maar naast elkaar zodat vooral de aandacht op het langslopende publiek gericht kan worden. Hierdoor was het terras vol, doch voor 40% onbezet. Mijn vriendin in de schaduw, ik met mijn kruin in de zon aldus.

Lekkere cappuccino en koffie verkeerd, goed begin! Ze hebben een uitgebreid menu met diverse broodjes, maar achterin verscholen staan de plateaus (diverse soorten brood en evenzoveel verschillende smeerseltjes en beleg). Die keuze was eenvoudig, dus een plateau hartig voor 2 personen, supplement zalm. Gevarieerd maar niet allemaal even uitgesproken en sommige smeerseltjes wat teveel sauzig. Het brood is uitstekend. Ruim voldoende voor 2 personen! Voor 33 euro is dit prima, maar wel voor een gericht publiek.
Kb27 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
We waren er vandaag lunchen. Mijn roomie had een warm broodje kipfilet met pesto en kaas. Hij vond het lekker, alleen kreeg hij er een saus bij, die hij niet echt lekker vond. Ik had de gourmet hotdog en vond het lekker, fijn dat iets als een hotdog op die manier toch nog een beetje gezond én echt lekker kan zijn. De bediening was echt super aardig. Qua sfeer hebben we ook niks te klagen.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Ze verkopen er niet alleen het lekkerste brood, je kan er ook heerlijk lunchen. Ik doe het met regelmaat en het verveelt me nooit. Vandaag was ik er met mijn lief. Ik nam een luxe hotdog, zij een 'warme boterham' met verse geitenkaas. Iets warms was welkom op deze winderige dag. Goede ingrediënten, vers, met zorg klaargemaakt en met een glimlach geserveerd. Hert assortiment breidt zich gestaag uit, met dezelfde hoge kwaliteit, dat is niet verkeerd!
Ina K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Wij (drie vrouwen) hebben heerlijk genoten van het vlaamsch brood ontbijt . Had persoonlijk liever kleine broodjes bij mijn ontbijt gehad dan dat stukje stokbrood maar dat is voor ieder persoonlijk . Bediening was goed
Robert0502 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Een aantal broodjes gehaald om lekker op en rustige zondagochtend te eten. Maar helaas viel dit zeer tegen: de croissants leken totaal niet vers...Alsof het over was van de vorige dag... Ongelofelijk dat de broodjes niet vers gebakken leken voor een bakker als deze.

Jammer, hier kom ik niet meer terug.
Stuurlintje .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
De presentatie van de boterham met humus was erg goed gelukt. Smaak ok. De bediening ok. De cappucino was niet erg italiaans qua smaak.