Vlaams Friteshuis Van Gogh

Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 19:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ricardo V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Na mijn mening de beste friet uit de regio en de Amersfoortse runderkroket is zeker een aanrader!! De bieding is erg vriendelijk! Zo houden zou ik zeggen!!
Meesske .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Tot nu toe de beste friet ooit! Huis gemaakte satésaus en stoofvlees zijn verrukkelijk. Mijn man en ik zijn al lange tijd bezig met onze eigen friettest en deze friet staat vooralsnog bovenaan.
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Ik kom niet vaak in Amersfoort, maar moest er zijn in verband met m'n werk. Omdat ik wat tijd over had besloot ik even een wandeling door het centrum te maken. En dan is de geur van verse friet redelijk onweerstaanbaar. Dus hup... naar binnen voor een kleine 'tasting'. Klein puntzakje dus met Hollandse frietsaus. De frites waren vandaag van binten. Goed knapperig. Zelfs hier en daar t? knapperig, zeg maar hard. Had ook iets meer zout gemogen. Maar wel verse frituurolie. Royale klodder frietsaus, lekker romig. Super attente bediening die alles goed in de gaten houdt. Kortom een frietje om voor om te fietsen. Zeker!
VanAnaarA .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Een friettent waar je vrolijk van wordt en waar het anders is dan bij de doorsnee friettent. Originele vegetarische kroketten, lekkere ijsjes, maar uiteindelijk kom je toch voor de friet. De verwachtingen zijn hoog omdat ze eerder zo hoog scoorden in de AD friettest, het is dan ook friet van echte aardappelen, maar ze zijn niet altijd even knapperig. Als je meeneemt om thuis op te eten zijn de frieten slap. Na de laatste test van het AD hoop ik dat Van Gogh terugslaat en weer de lekkerste friet van Amersfoort en omstreken gaat maken!
Martinb78 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Om beiden zaken van van Gogh heen ruikt het heerlijk. De friet wordt ter plekke gemaakt van verse aardappelen, ook de het zuurvlees (soervleesch) wordt zelfgemaakt en is echt heerlijk. De zelfgemaakte kroketjes zijn een absolute aanrader. In het wildseizoen hebben ze ook een echte wildkroket. Prachtige ambachtzaken in een heel mooi decor.
Heerlijkamersfoort .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Friet uitermate tegenvallend voor een zaak die Vlaamse friet als hoofdzaak verkoopt. Te donker vsn kleur, hard en zeker niet knapperig of knisperend. Mayonaise was goed naar daar was alles mee gezegd. Helaas.
Anne-- .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Friet van Gogh, voor mij vanaf de middelbare school al de nr 1 traktatie. Verse, gloeiend hete frieten met heerlijke mayonaise.
Een aanrader is om ook nog een home-made kroketje on the side te nemen in 1 van de 2 filialen in de binnenstad.
Toptent!

Confuscius .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Afgelopen zaterdag voor het eerst een 'Amersfoortse' kroket gegeten. Nieuw product. De kroket oogt als een groot uitgevallen bitterbal. De smaak valt niet tegen, misschien iets te zout nog, maar ja, ben ook niet zo'n zouteter. Het vlees is voldoende vertegenwoordigd en heeft een goede structuur. Al met al een aardig product. Toen dachten we: laten we ook eens de veel geroemde patat proberen, we zijn er nu toch. Dat viel tegen. Achter de toonbank waren drie vermoeid ogende jongens druk bezig de wachtenden te voorzien van allerlei snacks. Even wachten en daar was de frites. Eerste indruk: veel te doorbakken, bruine en harde stukken. De smaak was ook echt niet zo bijzonder, de mayo wat aan de zure kant, maar dat zal wel Vlaams zijn. De kroket zullen we nog wel eens overwegen, de patat zeker niet, is beslist niet beter dan bij andere bakkers. Snap echt de lovende kritieken hier niet of we waren op een verkeerde dag hier met weekendpersoneel. Ik denk echter dat de friet over het hoogtepunt van de roem heen is.
Marnix B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Echte piepers, volvette mayo, echt ijs. Heerlijke royale eenvoud. Met een brede glimlach. Een goedgevulde zak grof gesneden krokante goudgele rakkers. Daar fiets ik voor om. Nu nog alles biologisch?
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Wellicht het beste friteshuis van heel Nederland. Als je op internet zoekt naar het beste friteshuis van Nederland dan krijg je verschillende meningen, maar ik deel van die van het AD. Van Gogh is wellicht het beste friethuis van Nederland. Nadat ze uitgebreid hebben met zelfgemaakt stoofvlees zijn ze die titel meer dan waard. Met een goede bakwijze en een assortiment aan sauzen dat in de buurt komt van het gemiddelde Vlaamse frietkot liggen ze ver voor op de concurrentie. Vroeger kreeg je nog wel eens een heel zakje vol rommel (een hoop overkrokante kleine frietjes die onderin de frietbak achterbleven) maar dat is geschiedenis. Wel is de hoeveelheid stoofvleessaus soms wat aan de lage kant en is ook de hoeveelheid saus afhankelijk van de persoon die je bedient.

Arn is ook altijd te porren voor een kort, gezellig praatje tijdens de bestelling. Wat er in mijn ogen momenteel nog mist is een Bicky Burger, want elk zichzelf respecterend Vlaams Fritkot heeft Bicky Burgers.
IndraPhotography .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Als rasechte Antwerpse, doch woonachtig in Amersfoort, kan ik beamen dat de frietjes èn mayonaise van Van Gogh wel degelijk TOP zijn!!!!!
Rosankreijne .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Beste friet die er is! De friet is knapperig en zeer smaakvol. Ook de Belgische mayo... heeeeeerlijk! De Service is er ook super! Een echte ondernemer die graag een praatje maakt en enthousiast verteld over zijn friet en zijn zaak. Vriendelijke mensen, altijd. Het enige waar ik niet van hou is de patatzak, zo'n driehoek. Ik vind dat zo onhandig eten. Maar verder alleen maar lof voor deze zaak. Ga zo door!
Marieke T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Prima friettent. Ik ben geen frieteter, maar voor dit frietje fiets ik om. Het is echt heel lekker. De frietsaus is iets minder lekker. Ik raad dit friethuis zeer zeker aan. De mannen achter de balie zijn ook altijd vriendelijk en vrolijk.
Dag Mariekarin, bedankt voor de leuke review! Over de frietsaus: wij serveren op onze frites echte Vlaamse mayonaise. Die is wat frisser van smaak. Als je daar geen liefhebber van bent kun je aangeven dat je liever frietsaus wilt. Die is wat zoeter. Eet smakelijk!
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Heerlijke patatjes ! Ik eet ze niet vaak maar als ze eet, dan eet ik ze daar. Vroeger werkte ik in Amersfoort en at ik 1 x per week daar. Nu is het helaas wat minder vanwege de afstand maar als ik in Amersfoort ben, dan staat het op het programma. Geweldige zaak !
Dank Saskia! Leuk om te lezen!
Hans-Peter W.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Al jaren de beste frites, zelf geschild, zelf voorgebakken en zelf gebakken.
Gewoon een zak friet met is de perfecte combinatie.
Tof!
Henkvz .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Zelfgemaakte, lekker dikke patat. Alleen jammer dat het iets te zout en iets te vet is. Verder zijn de snacks ook een tikkeltje aan de prijs.
Dannies .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2012
Ik heb hier vorige week gegeten na een bezoek aan de stad Amersfoort. Ik wist helemaal niet van het bestaan af van deze zaak. We zijn door de krantenknipsels in de zaak overtuigd geraakt dat de patat meesterlijk zou zijn. Helaas kan ik het niet met de recensenten eens zijn. De patat was vet en de satésaus en de mayonaise waren niet super lekker. De vormen van de patat waren wel erg mooi, maar ik vind smaak het belangrijkst.
MattijsVO .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Onlangs uitgeroepen tot beste patatzaak van Nederland door het AD. Wij weten het echter al 10 jaar. Dit is de lekkerste patat. Mijn persoonlijke favoriet: Patat Pindasaus. En dat is niet die half waterige zoete satesaus uit de fabriek, maar huisgemaakte ouderwetse pindasaus. Zoveel lekkerder.
De patat is verser dan vers en wordt tot perfectie afgebakken. Er worden bijzondere aardappels gebruikt: Frieslander en Remarka.
En geen fritesaus (die zou verboden moeten worden) maar kwaliteitsmayonaise!