Vlaams Arsenaal Brasserie & Grand Café

Arsenaalpoort 1-4 6511 Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant Vlaams Arsenaal Brasserie & Grand Café

Gij zult genieten

Treed binnen in het Vlaams Arsenaal en ervaar de bourgondische levensstijl in het centrum van Nijmegen. Geniet van het beste uit de Vlaamse keuken of les je dorst met een van de tongstrelende bieren. Dit sfeervolle restaurant staat voor kwaliteit en gastvrijheid. En dat voel je meteen, want zodra je hier een stap over de drempel hebt gezet ervaar je de grenzeloze hartelijkheid van het personeel!

Meer informatie over restaurant Vlaams Arsenaal Brasserie & Grand Café

Op loopafstand van Nijmegen CS. Tevens kunt u de bus nemen richting bushalte 'Plein 1944', te Nijmegen.
  • : De parkeergarage 'Mariënburg' ligt op +/- 5 meter van het Vlaams Arsenaal.

Maandag t/m Zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Lekker gegeten. Huiswijn zou ik niet meer kiezen. Vrrder ook prima service. Aardige bediening, we werden in onze jas geholpen..
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Tweede dag gegeten weer TOP! zeer aardige bediening, héél lekker eten gewoon een echte aanrader!
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Vriendelijk personeel, zeker een aanrader voor mensen die lekker willen eten in een gezellig en warme sfeer.
Echt een topper, kom hier zeker terug.
Compliment voor het personeel is wel op zijn plaats.
Margo V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Goed rekening gehouden met allergie, vriendelijk personeel en uitstekende service! Komen hier zeker nog een keer terug!!
Beste Margo,
Hartelijk dank voor uw bezoek! Super leuk dat u de moeite heeft genomen om uw bevindingen op deze pagina te vermelden! Onze dank daarvoor! Graag tot ziens in het Vlaams Arsenaal!
David K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Al vaker bij het Vlaams Arsenaal gegeten en altijd eten van goede kwaliteit en een leuke opmaak. Vandaag ook weer erg lekker geluncht en de bediening is zoals altijd weer zeer vriendelijk en beleefd. Zeker een aanrader!
Beste David,
Namens het gehele team van het Vlaams Arsenaal, hartelijk dank voor uw bezoek en de leuke recensie! Graag tot ziens in het Vlaams Arsenaal!
A B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het begon goed met een vriendelijke bediening. Helaas ging het met het eten mis: mijn dochter kreeg een zwart gebakken pannenkoek. We vroegen om een nieuwe. Die werd pas geleverd toen wij ons eten op hadden. En weet je wat? Weer zwart. De service helaas ook onvoldoende: geen aandacht van obers, er werd ons niets aangeboden. We hebben afgerekend en zijn vertrokken zonder dat onze dochter gegeten had. Rest van het eten van matige kwaliteit. Met name de groente erg summier en en onvoldoende op smaak. Geen aanrader.
Beste gast,
Namens het gehele team van het Vlaams Arsenaal hartelijk dank voor uw bezoek! Fijn dat u de moeite heeft genomen een recensie te schrijven! Zeer spijtig dat u zowel de keuken als de bediening als middelmatig heeft ervaren. Vanzelfsprekend hebben wij service hoog in het vaandel staan; juist daarom kunnen wij ons moeilijk herkennen in uw opmerkingen omtrent de bedieningsmedewerkers.

Toch heeft u het Vlaams Arsenaal als middelmatig ervaren. Om samen tot een gepaste oplossing te komen zouden wij graag persoonlijk met u in contact komen! Zou u uw e-mailadres willen achterlaten op info@vlaamsarsenaal.nl onder vermelding van deze recensie?

AnneMarieUitNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Ik heb hier zondag 6 november gelunched. Levertjes met bacon en toast, een aanrader. Heel betaalbaar (ca.
€ 7,75). Lekker Belgisch biertje erbij (€4,50). Bediening was aardig. Het duurde wel wat lang om te kunnen betalen, wegens drukte.
patricia W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Koud eten (groenten) + nog bevroren zeewiersalade en tonijn uit de diepvries...Bedorven eend die teruggestuurd is en daarna van de kaart werd gehaald. Enige pluspunt was dat deze gerechten van de rekening werden gehaald.
Beste gast,
Wij vinden het zeer vervelend dat de door u bestelde wilde eend niet goed was en bieden hiervoor nogmaals onze excuses aan.
We hebben naar aanleiding van uw klacht direct de noodzakelijke maatregelen getroffen.
Onze gastheer vertelde mij zojuist dat hij in overleg met u direct opnieuw warme groenten heeft geserveerd welke naar uw tevredenheid waren. Met betrekking tot de tonijnsteak kunnen wij alleen maar bevestigen dat deze altijd 100% vers is.

Uiteraard komen wij graag persoonlijk met u in contact om samen tot een gepaste oplossing te komen!

Hans G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
MoniqueNijmegen2016 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Tijdens onze vakantie gingen we lunchen op het terras. Voor onze 2 kinderen bestelden wij voor ieder 1 pannenkoek. Toen hij uitgeserveerd werd bleek hij de grote te hebben van een flensje met als resultaat nog steeds twee hongerige kids!!
Bij navraag was de opmerking van de serveerster dat we in een horeca gelegenheid waren en niet thuis!?! We bestelden nogmaals voor ieder kind een "pannenkoek" a 5 euro. Uit coulance werd bij het afrekenen 1 "pannenkoek" niet in rekening gebracht. Desondanks wil ik iedereen waarschuwen niet met hongerige kinderen pannenkoeken te gaan eten bij het Arsenaal!
Beste gast,
Hartelijk dank voor uw recensie en zeer spijtig dat u deze ervaring heeft! Graag komen wij persoonlijk met u in contact om samen tot een gepaste oplossing te komen! Zou u uw e-mailadres (onder vermelding van deze recensie) willen doorgeven via info@vlaamsarsenaal.nl (het e-mailadres van het Vlaams Arsenaal)? Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!
Lindasuzannedb .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Zaterdag 6 augustus hebben wij hebben met vrienden gegeten, en zaten buiten, waar je blijkbaar niet goed gezien wordt door de bediening, moest ze steeds opzoeken. wij hebben allemaal een hoofdgerecht besteld, waarbij op de menu staat dat alles geserveerd wordt met Vlaamse friet, maar kregen per 2 personen 1 puntzakje, veel te weinig voor de prijs. Verder was de Angus steak lekker, te weinig groente erbij, de surf en turf was lekker maar veel te weinig, een halve mini kreeft, en 2 plakjes Angus steak, alweer met weinig groenten, de stoofpotje was wel voldoende en redelijk lekker. Niemand kwam vragen of wij weer drinken wilde bestellen, en toen ik om de menu vroeg voor een nagerecht hebben wij lang moeten wachten, ondertussen was de serveerster ons gewoon weer vergeten, en ging verder opruimen totdat ze in de gaten kreeg dat wij probeerde haar aandacht te trekken. Wij besloten dat aangezien we niet heel erg tevreden waren, en dat de nagerechten misschien ook tegen zouden vallen, hebben wij niets meer besteld, wij hebben koffie elders gedronken.
JacobAppel .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij hebben met zijn tweeën in de brasserie van het Vlaams Arsenaal gegeten. We kwamen tegen half 6 binnen en het was toen al aardig vol druk dus was er weinig keuze qua zitplaats. We kregen een klein tafeltje dat vrij dicht op de volgende tafel stond en waar personeel en andere gasten regelmatig langsliepen. We waren dus wat opgepropt. Gasten die later kwamen kregen met zijn tweeën wel een van de hoge tafels tegen de muur voor vier personen. Daar zit je ruimer en heb je minder last van iedereen die langs je tafel loopt.
Van binnen is dit oude defensiegebouw verder best mooi (ruwe wanden, hoge plafonds, etc.) en leuk ingericht. Ondanks de drukte was het personeel attent en vriendelijk.
Het eten was OK: een van ons had kalflever, de ander een vegetarische proeverij. De brocolli was niet gaar genoeg. De frieten waren heerlijk. Op verzoek kregen we een karaf water (met munt en schijfjes citroen). De rekening viel ons mee. Kortom, een prima restaurant voor een schappelijke prijs alleen zit je niet overal even lekker.
Beste gast,
Namens het gehele Team van het Vlaams Arsenaal hartelijk dank voor uw bezoek! Fijn dat u de moeite heeft genomen een uitgebreide recensie te schrijven! Graag tot ziens in het Vlaams Arsenaal
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wat een prettig Grand Cafe. Heerlijk, in mijn eentje, aan de leestafel gezeten. Het bier op de tap, Arthur's Legacy, was lekker en niet alledaags. De kippenlevers met toast voor waren zacht en smaakvol. Dit slechts voor 7,95. Geen hoogstaande, culinaire fratsen, maar dat pretenderen ze niet in het Grand cafe. Wel originele en lekkere hapjes. Prettig plekje om even relaxed te zitten na het winkelen.
Beste gast,
Dank voor uw bezoek! Super leuk dat u de moeite heeft genomen om uw bevindingen op deze pagina te vermelden! Onze dank daarvoor! Graag tot ziens in het Vlaams Arsenaal!
menno95 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Graag danken wij het Vlaams Arsenaal voor de gastvrijheid die zij ons hebben geboden. Wij bezochten het Vlaams Arsenaal met 75 personen en hebben genoten van het geserveerde buffet. Op voorhand het een en ander besproken en vrijwel alles was mogelijk! Vanuit de studievereniging geen negatieve reacties gehoord. Voor de mensen die allergieën hadden was wat anders voor geregeld. Het personeel heeft ons echt in de watten gelegd, wij waren zeer onder de indruk!!
Beste Menno,

coby S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het Vlaams Arsenaal is een prachtige ruimte in een historisch pand gelegen in hartje Nijmegen. Het geheel oogt gezellig en licht. Helaas viel het eten erg tegen; een routineus samengestelde hap! Spaghetti met gamba's en een kreeftensaus maar wat het meest stoorde waren de groenten er doorheen: grote stevige schijven winterpeen en hele spruiten! Misschien eten ze het zo in Vlaanderen maar het kwam bij ons merkwaardig over. De bediening was goed.
Beste C.Stork,

Namens het gehele Team van het Vlaams Arsenaal hartelijk dank voor uw bezoek! Fijn dat u de moeite heeft genomen een recensie te schrijven! Uw opbouwende kritiek betreffende de kwaliteit van de geserveerde gerechten wordt zeker meegenomen in de volgende teamvergadering. Graag tot ziens in het Vlaams Arsenaal
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Met 6 collega's in dit restaurant gegeten. Sfeer en aankleding is warm en gezellig.
Bediening is vriendelijk en gastvrij.

Vooraf had ik een heerlijke bisque van kreeft gehad en als hoofdgerecht een spies van o.a. biefstuk en kip. Dat laatste had ik beter niet kunnen doen. Niet warm, niet goed gebakken en flauw vlees. De dikke frieten hadden iets te lang gestaan want die waren verdroogd, niet warm, niet knapperig en melig.

Geen hoogvlieger, kwaliteit van het eten mag echt wel iets omhoog.
Beste HJ Dewolde,

Botervlieg .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het Vlaams Arsenaal is gevestigd in een adembenemend pand! Alleen voor het schieten van een foto is een bezoek aan het Vlaams Arsenaal de moeite waard.
Het interieur is van deze tijd. Er hangt een prettig rustige sfeer.

Ontvangst van het personeel was niet langdurig of uitgebreid, maar wel leuk en vol enthousiasme. De service verder is ook prima. Bij ons was alles naar wens en werden keurig bediend. Het eten is ook van goede kwaliteit. 'Zakelijke' gerechten. Ofwel; goede smaken, uitgeserveerd in grote porties. Daar houd ik dus van als grote 'eter' zijnde.

Ik zou dit absoluut aanraden in mijn directe omgeving.

Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Met een gezelschap van 7 gegeten. Bediening was vlot. Gekozen voor verrassingsmenu met vis. De amuse was lekker, het voorgerecht fantasieloos. Als hoofdgerecht was er zeebaars, rommelig bord met als hoogtepunt een lange, dikke, zwarte haar! Bord terug naar de keuken gestuurd, ik zou een nieuw krijgen. Dat was er binnen 2 minuten!! Gewoon hetzelfde bord dus....
Toetje lekker , leuke opmaak, maar allesbehalve verrassend.
Ik ga hier niet meer eten....
Beste Nancy,

Wat jammer dat u deze ervaring heeft! Graag komen wij persoonlijk met u in contact om samen tot een gepaste oplossing te komen! Zou u uw e-mailadres achter willen laten op info@vlaamsarsenaal.nl (onder verwijzing naar Iens en uw gebruikersnaam)?

Falko V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Heerlijk gegeten voor valentijnsdag met z'n 2en. Als voorgerecht de garnalencocktail, deze beviel erg goed! Als hoofdgerecht hadden we de eend en een tonijnsteak. Goede kwaliteit van het vlees en heerlijke gerechten. Voor de Prijs/kwaliteitsverhouding is het cijfer een dikke 10! De service was verder goed en de ambiance was erg sfeervol. Ik zou zeker aanraden om hier eens te gaan eten.
Beste Falko,

Gebruikersnaampje .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Lekker gegeten. Bediening van de drankjes was niet goed. We moesten te lang wachten op de drankjes. We kregen de wijn, speciaal uitgezocht voor bij het voorgerecht , helaas pas toen het voorgerecht al op was.
Beste Gebruikersnaampje,

Namens het gehele Team van het Vlaams Arsenaal hartelijk dank voor uw bezoek! Fijn dat u de moeite heeft genomen een recensie te schrijven! Uw opbouwende kritiek betreffende de verleende service wordt zeker meegenomen in de volgende teamvergadering. Graag tot ziens in het Vlaams Arsenaal.