Over het restaurant Viviamo

Italiaans genieten, welkom thuis bij Viviamo !

In het centrum van Woerden is een mooi stukje Italië te vinden: Viviamo. Naast hun heerlijke menu's of gerechten van de kaart geniet je hier van een goed glas wijn, Italiaanse frisdrank óf een koude Peroni van de tap en genieten maar!
Viviamo’s specialiteit? Onze truffelrisotto (prijswinnaar), sgroppino én natuurlijk de proeverijen. De chefs hebben immers het liefs de vrije hand.

De warme en gezellige ambiance en het jonge & hartelijke team staan voor u klaar: 'Welkom thuis, bij Viviamo’. Andiamo á Viviamo!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Viviamo

Station Woerden, na 10 minuten lopen bent u al bij Viviamo.
  • Kom je met de auto?
    Neem vanaf de A12 afslag Woerden, en rijd rechtdoor tot u een rotonde tegenkomt. Deze rotonde kiest u driekwart, zodat u naar links rijd. De tweede rotonde slaat u rechtsaf, richting het centrum. Deze weg blijft u volgen, onder het tunneltje door, tot aan
  • : Betaald parkeren naast de deur & parkeergarage Castellum op 2 minuten afstand.

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag geopend vanaf 11:00u.
Onze keuken is dagelijks geopend vanaf 12:00u tot 21:30u.
Op zondag sluit onze keuken om 20:30u.

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Bodine V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Gister hebben wij heerlijk met z'n tweeën gegeten bij Viviamo te Woerden. Bij aankomst werden wij vriendelijk door het personeel naar ons tafeltje geleid. We begonnen met een heerlijk glas witte wijn. Dit beviel ons zo goed, dat we maar een fles besteld hebben :). Als voorgerecht hadden we de carpaccio di manzo en de welbekende truffelrisotto. Het bord was prachtig opgemaakt en het smaakte voortreffelijk. Als hoofdgerecht hadden we de pizza tartufo en de tagliata met diamanthaas. Wat een heerlijke combinatie van smaken! Als nagerecht heb ik de duo di cioccolato genomen, zeker een aanrader!
De service was perfect. Vriendelijke bediening en ook nog eens snel!

We hebben heerlijk gegeten en de sfeer was uiterst gezellig! De wijnen zijn bovendien ook nog eens fantastisch. Wat wil een mens nog meer?
w. D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Apéritief Limonsecco is erg lekker! Begonnen met de Antipasti, geserveerd op een plank, wat een verwennerij! Hoofdgerecht Risotto, goed klaargemaakt en Porto Bello. Daarover heb ik een opmerking gemaakt, de vulling van linzen was vervangen door pasta, zonder mij daarover te informeren. Als compensatie werd een extra gerecht aangeboden, daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Het smaakte trouwens goed! Als representatie kregen wij de koffie en en glas Limoncello van het huis. Bij het weggaan nog een zakje cantuccini mee voor thuis. Een prima ervaring!
ikwilbeleven .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten; de kwaliteit is echt een stuk verbeterd. Fijn dat de kinderen ook vermaakt kunnen worden in de speelkamer. Wij komen terug!
Nelis_de_Rijke .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Wij zijn vorige week met nog een stel weer bij Viviamo geweest.
Het was maar goed dat we een tafeltje besproken hadden, want het was erg druk.
Net als vorige keer, hebben wij ons weer laten verrassen met een proeverij menu van 3 gangen.
Vooraf kregen wij ditmaal een aardappel-truffel salade, mousse van Parmezaan, San Daniele ham & een soepje van schorseneer.
Als tussengerecht kregen we (op verzoek) truffelrisotto, wat blijft dát een heerlijk gerecht!
Bij het hoofdgerecht serveerden ze langzaam gegaarde kalfssukade, pasta met ansjovis, pijnboompitten en room, gegrilde groentjes en tagliata.
Als dessert kozen wij voor de huisgemaakte sgroppino, precies zoals wij deze in Italië ook geproefd hebben.. heeeerlijk!

Nog espresso met huisgemaakte limoncello toe, en de avond was compleet.
Kortom: heerlijk gegeten, mooie smaken & precies genoeg, super vriendelijke bediening, mooie Italiaanse wijnen en uitleg en hele gezellige sfeer.
Wij komen snel weer terug!
Beste Nelis,

Wat een leuke recensie om terug te lezen : bedankt voor het mooie compliment!

Onze proeverijen proberen wij ook telkens te veranderen, zodat gasten steeds weer nieuwe gerechten bij ons proeven.

En natuurlijk de sgroppino; dat is zéker een lekker dessert, ook een van onze favorieten.

Heel graag tot een volgende keer: de Limoncello staat in ieder geval vast koud ;)

Bart T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Leuk en gezellig restaurant. Bedienend personeel was erg jong en wat onervaren. Dit maakten ze wel goed door hoor klantvriendelijke houding. We kozen voor het viergangen verrassingsmenu, dit was goed gevarieerd en erg lekker. De wijnen (zowel wit als rood) waren ook erg lekker.
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
De proeverij is een aanrader, we kozen de vier gangen uitvoering, alles even lekker! Qua gastvrijheid zien we verbeterpunten. We waren al even binnen, al aan tafel aangeschoven bij de anderen, en toen kwam er pas iemand naar ons toe om ons te verwelkomen en de jassen aan te nemen. Bediening verder vriendelijk, kwam wel iets te vaak vragen of we nog een drankje wilden bestellen.... Bij het weggaan zou je in je jas geholpen kunnen worden. Het tot aan de deur begeleiden konden we erg waarderen.
Tip? als het buiten koud is, dan kunnen de stoelen bij de tafels extra comfort gebruiken door bijvoorbeeld een fleece over de leuning te hangen, net wat behaaglijker...
Samengevat, we misten een beetje de echte gastvrouw/gastheer, lekker gegeten, we komen zeker terug!
Meindert P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Het was een positieve ervaring, vooral gezien de voortreffelijke smaak van de gerechten en de uiterst vriendelijke ontvangst. De grootte van de gerechten vielen hierbij wat tegen, waar de prijs relatief aan de hoge kant was.
Beste Meindert,

Bedankt voor deze mooie recensie en cijfers! Dat is precies wat wij terug willen lezen, dat u én smaakvol gegeten hebt én vriendelijk bent geholpen.

Wanneer het de volgende keer niet voldoende is: geef dit gerust bij ons aan (graag zelfs!).

Wij willen natuurlijk niet dat u te weinig gegeten heeft, dus dan maken wij graag iets extra voor u: geen probleem!

Heel erg graag tot een volgende keer,

Nicolesd .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Dit jaar hebben wij kerst met onze ouders gevierd bij Viviamo.

Aanvankelijk hebben wij met 5 personen gereserveerd, maar ivm iemand die ziek was, gebeld dat we met 4 personen kwamen.

Dat was geen enkel probleem.

Wat een feestje was het diner! Vooraf gerookte tonijn-tartaar, daarna een ‘cadeautje’ van hoender, polenta en truffel (mochten wij zelf uitpakken aan tafel), tussendoor nog een frappuchino van basilicum (heel smaakvol), kalfsentrecote als hoofdgerecht en als absolute klapper het dessert: drie kleine taartjes van chocolade en champagne met gouden chocoladesnippers.

Een paar tafelgenoten hebben van tevoren allergieën en wensen doorgegeven, en met alle wensen werd keurig rekening gehouden. Mijn man had zelfs zijn ‘lievelingsgerecht’ gekregen.

Het was een compleet verzorgde avond uit: hele relaxte sfeer, mooi opgemaakte en smaakvolle gerechten en zeer vriendelijke bediening.

Ook het restaurant was mooi aangekleed in kerstsfeer, en we hadden op onze bestekjes zelfs mistletoe. Na afloop kregen we ook nog een presentje mee voor de feestdagen.

Wij komen hier altijd heel graag, maar zéker na deze ervaring tijdens kerst. Complimenten!
Beste Nicole,

Wat fijn om te horen dat jullie zo’n fijne kerst hebben gehad bij Viviamo!
De chef had natuurlijk (net als anders) extra zijn best gedaan, en de dames van de bediening zijn druk geweest met een bijzondere aankleding.

Uiteraard houden wij altijd graag rekening met speciale wensen en allergieën, geen probleem.

Wij hopen jullie dan ook graag weer te mogen ontvangen in 2017: fijne jaarwisseling J

Hott00 S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Redelijk gegeten op lekker drukke vrijdagavond.
Beste meneer Saunier,

Bedankt voor de recensie.

Ons streven is natuurlijk dat iedere gast heel enthousiast is, en een hele fijne avond bij Viviamo heeft beleefd.

Zowel op culinair-, als gastvrij gebied. We vonden het vervelend om te lezen dat u het diner ‘redelijk’ vond.

Wij hebben uw recensie uiteraard besproken met het team, omdat wij elke ervaring serieus nemen.

Wanneer een gerecht niet naar wens is, of anders dan u had verwacht; horen wij dat ook heel graag op de avond zelf, zodat wij dit ter plekken kunnen oplossen voor u.

Wij maken met alle liefde hetzelfde gerecht opnieuw, óf natuurlijk een heel ander gerecht.

Zoals ik zei: wij vinden het heel belangrijk dat iedere gast een fijne avond beleefd bij Viviamo, dus u natuurlijk ook.

Mocht u nog vragen hebben, of u wilt nog even met ons in gesprek over uw ervaring, horen wij dat uiteraard graag.

Desondanks, hopen wij u in 2017 nogmaals te mogen ontvangen als gast.

Team Viviamo
Marga H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wij hebben er lekker gegeten. Hapjes zien er erg verzorgd uit.
Gezellig restaurant.
Beste Marga,

Bedankt voor uw recensie: leuk om terug te lezen dat jullie een goede ervaring hebben gehad bij Viviamo.

Wij hopen u een volgende keer weer als gast te mogen ontvangen.

Henk_willem_laan L.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Geweldige ambiance in Woerden. Heerlijk gegeten, fantastische gerechten voor een redelijke prijs. Goede
bediening. en gratis parkeren ;-)
Beste Henk,

Ontzettend bedankt voor deze mooie recensie! Fijn dat jullie zo’n fijne avond hebben gehad bij ons: dat is heel leuk om terug te lezen.
Vanaf 1 november is het inderdaad ’s avonds vrij parkeren in het centrum van Woerden: vanaf 18:30u hoeft u dus geen parkeergeld meer te betalen.
Dat is altijd mooi meegenomen ;)

Heel graag tot een volgende keer !
Hightown H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij hebben gekozen voor een 4 gangen proeverij de eerste gang was 3 kleine voorgerechtjes gevolgd door een tussengerecht, 3 hoofdgerechtjes en 3 toetjes waarvan de sterremunt panacota niet zo lekker was maar het limonxhello ijs was goddelijk. Heerlijk gegeten en door de proeverij zeker niet standaard
Goedemiddag,

Bedankt voor uw recensie. Fijn dat wij u hebben kunnen verassen met onze proeverij. Dit moet zéker niet standaard zijn, dus goed om terug te lezen dat het verrassend was!

Mocht u de volgende keer een dessertje (of gerechtje) hebben, die niet uw smaak is: geef dit gerust aan. Dan zorgen wij gewoon dat er een ander gerechtje gebracht wordt.

Graag tot een volgende keer!

Vriendelijke groet, Vivian van team Viviamo.
Anna K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Prettige sfeer en gelegenheid; in ons geval hebben we niet 'van de kaart' kunnen eten, maar er was een soort buffet (was van te voren gemeld); helemaal goed.
Beste Anna,

Bedankt voor deze mooie recensie! Wij serveren inderdaad iedere zondag ‘La Tavola’ : ons uitgebreide Italiaanse dinerbuffet.
Fijn dat dat zo goed in de smaak is gevallen. Graag tot een volgende keer, bij La Tavola óf een andere avond voor onze proeverijen of a-la-carte gerechten.

Suba .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Met 5 familieleden mijn schoonmoeder vanwege haar 90e verjaardag getrakteerd op het 3-gangen chefs menu.
Bij de reservering gevraagd of er een invalidentoilet aanwezig was en dat was ten onrechte geïnterpreteerd als dat er iemand met een rolstoel zou komen. Er moest dus ijlings een zesde stoel worden gezocht.
We bestelde een limosecco als aperitief en gaven aan dat we voor een van de gasten vanwege het geven van borstvoeding, graag een alcoholvrije variant wilden. Daar werd keurig gehoor aan gegeven maar de bediening besloot toen ook op eigen houtje om de Tagliata van het hoofdgerecht (rood vlees) te vervangen door kalfsvlees. Ongetwijfeld goed bedoeld maar met een simpele vraag zou zijn gebleken dat dit niet nodig was.
Het 3 gangen menu bestond uit Trio di Parmigiano (3 bereidingen van Parmezaan), Tagliata (diamanthaas) en Duo di Cioccolato. Allemaal heel smakelijk maar toch enkele minpuntjes. De portionering van het Trio was meer geëigend voor een amuse dan voor een voorgerecht. Het bijbehorende brood werd bovendien pas geserveerd toen we al halverwege de verorbering waren en het bijgeleverde bestek was niet aangepast aan het gerecht. Het chocolade duo kon ons ook zeer bekoren maar wat uitbundiger aankleding zou niet hebben misstaan (bijv. een bolletje munt-ijs of wat fruit).
Twee van ons kozen voor het bijbehorende wijnarrangement. 3 prima wijnen maar de uitleg was minimaal en het is charmanter als men aan tafel ook even de bijbehorende fles laat zien.
Ondanks bovenstaande toch een zeer genoeglijke avond gehad. Suba meende echter dat, gezien zijn uitmuntende ervaring enkele maanden geleden, een recensie met deze minpuntjes toch aangewezen was: Adel verplicht!
Beste Suba,

Bedankt voor het schrijven van deze recensie. Wat jammer dat er zoveel minpunten te vinden waren: dat is natuurlijk niet wat wij graag teruglezen.

Ik begrijp dat er wat misverstanden waren bij het aannemen van de reservering: onze excuses hiervoor.

Wij nemen uw ervaring serieus, en hebben dat ook zeker met ons team doorgesproken. Ons streven is namelijk dat íedere gast tevreden de deur uitgaat, zowel op culinair- als gastvrij oogpunt.

Daarom zullen wij uw ervaring zeker meenemen, om te kijken wat wij hiervan kunnen leren en verbeteren.

Wij hopen dat uw ervaring er niet toe leidt dat u ons geen nieuwe kans wilt geven in de toekomst.
Uiteraard willen wij dat u bij uw volgende bezoek weer dezelfde ervaring heeft, als u in uw eerste recensie omschreef.

Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Uitstekende service en prima gegeten!
Beste Jacqueline,
Hartelijk dank voor de mooie recensie, graag tot een volgende keer bij VIviamo!
SJWVDAM .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke en lekkere gerechten met een proeverij mogelijkheid. Het had alleen iets eerder opgediend mogen worden. Nu was het eten soms lauw.
Goedemiddag,

Bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat de proeverijen zo smakelijk zijn geweest.

Uiteraard is het heel vervelend als sommige gerechten lauw zijn geserveerd.
Wij horen dit dan ook heel graag meteen, zodat we dit ook gelijk op de avond zelf voor u kunnen oplossen.
Natuurlijk willen wij dat alle gasten 100% tevreden de deur uitgaan.

Wij hopen jullie natuurlijk nog een keer te mogen ontvangen als gast!

John K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heerlijk en eerlijk Italiaans eten, voor hale 3 gangen menu , laat je verrassen door de chef is echt erg goed. de persoonlijke aandacht van de bediening en uitleg over het eten is een welkom intermezzo. Proef vooral de wijn, deze is super
Beste John,
Bedankt voor uw recensie en cijfers, heel fijn om terug te lezen dat jullie zo’n fijne avond hebben gehad.
Wij wisselen ieder seizoen van menukaart en dus ook onze Chefs menu & proeverijen: wellicht tot snel dan voor een níeuwe proeverij! J
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Genoten van een bijzonder verfijnd verrassingsmenu en mooie Italiaanse wijnen. Heerlijke gerechten waarbij de spijs/wijn combinatie mooi in balans was. De Trio di Parmigiano en de Bucatini Cetarese zijn echte aanraders !
Beste Ben, Hartelijk dank voor deze mooie recensie. Fijn om te horen dat de gerechten van onze nieuwe kaart én ons chefs menu zo in de smaak vallen. Wij hopen jullie graag weer te gast te zien.
Vivian van team VIviamo
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Restaurant Viviamo was voor ons een aangename verrassing. Wij kiezen voor a la carte en nemen vooraf de Antipasti Misto Grande. Dit laatste klopt ook echt, want het geheel wordt op een enorme plank geserveerd. Een duidelijke uitleg en meer dan genoeg en erg gevarieerd. Als hoofdgerecht een rouleau van parelhoen en een truffelrisotto. Met name deze laatste is grote klasse en vergelijkbaar met wat wij de laatste keer in Milaan hebben gegeten. Complimenten dus. Goede selectie wijnen en een zeer betaalbare en goede huiswijn. Vakkundige en zeer attente bediening tot het laatste toe; snel ondanks de drukte. Als nagerecht een Tiramisu; dit was het enige wat iets minder was met name doordat deze kennelijk al van tevoren in glas is bewaard heb je op het laatste stukje een waterig geheel en dat is jammer. Dat is dan ook het enige minpuntje want voor de rest is het een verzorgd geheel en zeker voor herhaling vatbaar!
Beste Frits,
Hartelijk dank voor de mooie cijfers én recensie. Onze antipasti & truffelrisotto zijn onze specialiteit: leuk dat dit zo in de smaak viel! Wij hopen jullie graag ook een volgende keer te mogen ontvangen.
Vriendelijke groet, Vivian van team VIviamo
Petra T.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Opnieuw heerlijk gegeten. We hebben ons laten verrassen met de proeverij. Alle gerechtjes stuk voor stuk lekker. Goede sfeer en uitstekende bediening. We kozen in eerste instantie voor de 2 gangen proeverij maar het was zo lekker dat we aan het eind toch nog een toetje wilde. Zonder problemen werd het omgezet naar toch nog een 3 gangen proeverij.
Beste Petra,

Hartelijk dank voor de mooie recensie en cijfers! Wij vinden het erg leuk om onze gasten een proeverij te serveren, en zoveel mogelijk Italiaanse smaken laten proeven.
Uiteraard denken wij graag met jullie mee om het aantal gangen aan te passen, mochten jullie meer trek hebben (of juist minder).
Heel graag tot een volgende keer. Vriendelijke groet, Vivian van team Viviamo.