Over het restaurant Viviamo

Italiaans genieten, welkom thuis bij Viviamo !

In het centrum van Woerden is een mooi stukje Italië te vinden: Viviamo. Naast hun heerlijke menu's of gerechten van de kaart geniet je hier van een goed glas wijn, Italiaanse frisdrank óf een koude Peroni van de tap en genieten maar!
Viviamo’s specialiteit? Onze truffelrisotto (prijswinnaar), sgroppino én natuurlijk de proeverijen. De chefs hebben immers het liefs de vrije hand.

De warme en gezellige ambiance en het jonge & hartelijke team staan voor u klaar: 'Welkom thuis, bij Viviamo’. Andiamo á Viviamo!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Viviamo

Station Woerden, na 10 minuten lopen bent u al bij Viviamo.
  • Kom je met de auto?
    Neem vanaf de A12 afslag Woerden, en rijd rechtdoor tot u een rotonde tegenkomt. Deze rotonde kiest u driekwart, zodat u naar links rijd. De tweede rotonde slaat u rechtsaf, richting het centrum. Deze weg blijft u volgen, onder het tunneltje door, tot aan
  • : Betaald parkeren naast de deur & parkeergarage Castellum op 2 minuten afstand.

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag geopend vanaf 11:00u.
Onze keuken is dagelijks geopend vanaf 12:00u tot 21:30u.
Op zondag sluit onze keuken om 20:30u.

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Rianne D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
arvid F.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Verassing menu genomen, was matig. Risotto was machtig maar goed.
Beste Arvid,

Bedankt voor de recensie. Vervelend om te horen dat u de proeverij als matig heeft ervaren, dat is natuurlijk niet wat wij terug willen lezen. Vind u het prettig wanneer wij telefonisch contact met u opnemen om de avond te bespreken? Wij nemen elke ervaring serieus, en dus ook die van u.

Fijn om te horen dat de risotto goed van smaak was!

Wij hopen dat uw ervaring een nieuw bezoek aan Viviamo niet in de weg staat.

Marriemuis .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Tweede keer bij Viviamo gegeten. Dit keer het 3 gangen verrassingsmenu. Het was weer heerlijk, vooral de truffelrisotto behoort tot mijn favorieten. Tussen de gerechten door zat precies lang genoeg. Er werd goed rekening gehouden met mijn pinda- en notenallergie.
Goedemiddag,

Hartelijk dank voor deze recensie! Fijn om te horen dat de proeverij weer zo naar wens was. En de truffelrisotto... tja... dat blijf natuurlijk ook onze favoriet! :)

Heel graag weer tot een volgende keer bij Viviamo.

Sylvia U.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Afgelopen vrijag gedineerd bij Viviamo. Hoge verwachtingen gezien de goede recensies. Gezellige sfeer, leuke tafels, fijne bediening. Helaas bleek bij het hoofdgerecht dat wij in plaats van het bestelde viergangen menu een proeverij kregen. Jammer, omdat de kleine verschillende hapjes beslist onze keuze niet zijn. Na het hoofdgerecht werd ons gevraagd of wij het menu uit wilden breiden met een dessert of anders een dessert à la carte wilden nuttigen. Ook hier was het duidelijk mis gegaan. Wij hadden tenslotte vier gangen besteld en geen drie gangen.
Wat betreft de proeverij vond ik de prijs-kwaliteit verhouding ver te zoeken. De smaken waren op zich goed maar veel groente en pasta/risotto en slechts een klein stukje sucade en een klein stukje vis. Bij elkaar nog geen honderd gram. Hier had ik veel meer van verwacht.
Na het bestellen van een kop thee kreeg ik deze overigens van het huis omdat de bestelling mis was gelopen.
Ik verwacht hier niet terug te komen door de combinatie van verkeerd geserveerde gerechten, weinig vlees/vis en met name betrekking hebbend op het laatste vind ik de prijs dan aan de hoge kant.
Beste Sylvia,

Wij nemen elke recensie heel serieus, en hebben daarom afgelopen weekend al telefonisch contact met jullie gezocht. Daarin hebben wij de avond nogmaals besproken en jullie gevraagd nog eens terug te komen.

Zoals telefonisch ook aangegeven, vinden wij het heel vervelend om te horen dat de avond niet helemaal naar wens was: dat lezen wij natuurlijk niet graag terug. Wij hopen dat deze ervaring jullie niet in de weg staat, om ons een tweede kans te geven.

Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Vanmiddag hier geluncht. Opvallend genoeg waren wij de enige gasten! 's Avonds schijnt het veel drukker te zijn (gelukkig). Onze gastvrouw was heel aardig en zeer behulpzaam. Het eten was heerlijk! Er werd attent met me mee gedacht toen ik aangaf volledig koemelkvrij te moeten eten. Helaas noemde ze het later lactosevrij wat toch echt iets heel anders is, dus qua kennis op dat gebied is er wel ruimte voor verbetering. We komen zeker nog eens terug.
Beste Wendy,

Bedankt voor deze mooie recensie, en fijn dat jullie te gast waren. Jammer dat het deze lunch rustig was, uiteraard vinden wij het ook het gezelligst als het lekker druk is. Gelukkig hebben wij het inderdaad heel druk, met name tijdens diner. :)

Alle collega's hebben wij alle allergenen uitgelegd, én besproken wat er allemaal mogelijk is in de keuken. Zo ook met bijv. glutenallergie, lactose intolerantie én koemelkallergie. Vervelend om te horen dat de desbetreffende collega dit niet in de gaten had: daar gaan wij meteen mee aan de slag! Wij willen alle gasten (met welke allergie of dieetwens dan ook) goed kunnen helpen, dus daar gaan wij aan werken.

Heel graag tot een volgende keer!

Bodine V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Gister hebben wij heerlijk met z'n tweeën gegeten bij Viviamo te Woerden. Bij aankomst werden wij vriendelijk door het personeel naar ons tafeltje geleid. We begonnen met een heerlijk glas witte wijn. Dit beviel ons zo goed, dat we maar een fles besteld hebben :). Als voorgerecht hadden we de carpaccio di manzo en de welbekende truffelrisotto. Het bord was prachtig opgemaakt en het smaakte voortreffelijk. Als hoofdgerecht hadden we de pizza tartufo en de tagliata met diamanthaas. Wat een heerlijke combinatie van smaken! Als nagerecht heb ik de duo di cioccolato genomen, zeker een aanrader!
De service was perfect. Vriendelijke bediening en ook nog eens snel!

We hebben heerlijk gegeten en de sfeer was uiterst gezellig! De wijnen zijn bovendien ook nog eens fantastisch. Wat wil een mens nog meer?
Beste Bodine,
Wat een super leuke recensie, hartelijk dank daarvoor! Wij hopen dat alle gasten tevreden naar huis gaan, maar zo te lezen is dat bij jullie gelukt J
Heel graag tot een volgende keer! Vanaf 28 februari hebben wij ook weer een nieuwe menukaart; reden genoeg om terug te komen dus, haha.

w. D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Apéritief Limonsecco is erg lekker! Begonnen met de Antipasti, geserveerd op een plank, wat een verwennerij! Hoofdgerecht Risotto, goed klaargemaakt en Porto Bello. Daarover heb ik een opmerking gemaakt, de vulling van linzen was vervangen door pasta, zonder mij daarover te informeren. Als compensatie werd een extra gerecht aangeboden, daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Het smaakte trouwens goed! Als representatie kregen wij de koffie en en glas Limoncello van het huis. Bij het weggaan nog een zakje cantuccini mee voor thuis. Een prima ervaring!
Beste gast,

Fijn om te horen dat u een fijne avond heeft gehad bij Viviamo. Onze Limosecco & antipasti is zeker en goed begin van de avond, fijn dat dit smaakte.
Het hoofdgerecht hebben wij inderdaad van u vernomen, en dit is inderdaad fout gegaan bij ons in de communicatie. Zoals gezegd hadden wij graag een ander gerecht voor u gemaakt, dat is uiteraard niet de bedoeling.
Ondanks de fout (nogmaals excuus daarvoor) ben ik blij dat wij het hebben kunnen oplossen voor u. Wij vinden het heel belangrijk dat iedere gast met een heel tevreden gevoel naar huis gaat, dus u ook.
En wanneer iets niet in orde is, zullen wij er altijd alles aan doen om dit op te lossen.
Wij hopen u zeker nog een volgende keer te mogen ontvangen bij Viviamo.
ikwilbeleven .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten; de kwaliteit is echt een stuk verbeterd. Fijn dat de kinderen ook vermaakt kunnen worden in de speelkamer. Wij komen terug!
Beste gast,
Leuk om te horen dat u zo’n fijne avond heeft beleefd bij ons. We proberen zeker te groeien en natuurlijk steeds beter te worden, fijn om te lezen dat u dat ook zo ervaart.

Uiteraard zijn onze allerkleinste gasten ook altijd welkom J
Nelis_de_Rijke .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Wij zijn vorige week met nog een stel weer bij Viviamo geweest.
Het was maar goed dat we een tafeltje besproken hadden, want het was erg druk.
Net als vorige keer, hebben wij ons weer laten verrassen met een proeverij menu van 3 gangen.
Vooraf kregen wij ditmaal een aardappel-truffel salade, mousse van Parmezaan, San Daniele ham & een soepje van schorseneer.
Als tussengerecht kregen we (op verzoek) truffelrisotto, wat blijft dát een heerlijk gerecht!
Bij het hoofdgerecht serveerden ze langzaam gegaarde kalfssukade, pasta met ansjovis, pijnboompitten en room, gegrilde groentjes en tagliata.
Als dessert kozen wij voor de huisgemaakte sgroppino, precies zoals wij deze in Italië ook geproefd hebben.. heeeerlijk!

Nog espresso met huisgemaakte limoncello toe, en de avond was compleet.
Kortom: heerlijk gegeten, mooie smaken & precies genoeg, super vriendelijke bediening, mooie Italiaanse wijnen en uitleg en hele gezellige sfeer.
Wij komen snel weer terug!
Beste Nelis,

Wat een leuke recensie om terug te lezen : bedankt voor het mooie compliment!

Onze proeverijen proberen wij ook telkens te veranderen, zodat gasten steeds weer nieuwe gerechten bij ons proeven.

En natuurlijk de sgroppino; dat is zéker een lekker dessert, ook een van onze favorieten.

Heel graag tot een volgende keer: de Limoncello staat in ieder geval vast koud ;)

Bart T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Leuk en gezellig restaurant. Bedienend personeel was erg jong en wat onervaren. Dit maakten ze wel goed door hoor klantvriendelijke houding. We kozen voor het viergangen verrassingsmenu, dit was goed gevarieerd en erg lekker. De wijnen (zowel wit als rood) waren ook erg lekker.
Beste Bart,

Hartelijk dank voor de geplaatste recensie. Fijn dat jullie lekker hebben gegeten én dat de wijnen smakelijk waren. De wijnen zijn minstens zo belangrijk.

Fijn om te horen dat onze collega’s uit de bediening u vriendelijk geholpen hebben. Sommige van onze collega’s zijn nog veel aan het bijleren; dus het kan zijn dat deze inderdaad nog wat ervaring aan het opbouwen zijn.
Daarom worden onze collega’s aangenomen op basis van gastvrijheid, zodat de basis goed is. Vanuit daar werken wij er hard aan om te zorgen dat er ook genoeg kennis wordt opgebouwd om onze gasten zo goed mogelijk te helpen.
Wij nemen uw ervaring zeker mee, en gaan nòg harder aan de slag om te zorgen dat alle collega’s helemaal goed zijn ingewerkt. Wij hopen u dan ook terug te mogen ontvangen als gast, zodat u dit zelf kunt beoordelen.

Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
De proeverij is een aanrader, we kozen de vier gangen uitvoering, alles even lekker! Qua gastvrijheid zien we verbeterpunten. We waren al even binnen, al aan tafel aangeschoven bij de anderen, en toen kwam er pas iemand naar ons toe om ons te verwelkomen en de jassen aan te nemen. Bediening verder vriendelijk, kwam wel iets te vaak vragen of we nog een drankje wilden bestellen.... Bij het weggaan zou je in je jas geholpen kunnen worden. Het tot aan de deur begeleiden konden we erg waarderen.
Tip? als het buiten koud is, dan kunnen de stoelen bij de tafels extra comfort gebruiken door bijvoorbeeld een fleece over de leuning te hangen, net wat behaaglijker...
Samengevat, we misten een beetje de echte gastvrouw/gastheer, lekker gegeten, we komen zeker terug!
Beste Marianne,
Bedankt voor de recensie, fijn dat jullie een fijne avond hebben beleefd & lekker hebben gegeten.
Wij nemen de tips voor onze gastvrouwen en –heren ter harte. Als team werken wij er hard voor om alle gasten een fijne avond te bezorgen, dus nemen wij uw reactie serieus.
Hopelijk mogen wij u in de toekomst nogmaals ontvangen als gast, en ik hoop dat u dan ook versteld staat van onze service (én natuurlijk het eten J)
Mocht u nog tips hebben tzt, horen wij dit natuurlijk graag.

Meindert P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Het was een positieve ervaring, vooral gezien de voortreffelijke smaak van de gerechten en de uiterst vriendelijke ontvangst. De grootte van de gerechten vielen hierbij wat tegen, waar de prijs relatief aan de hoge kant was.
Beste Meindert,

Bedankt voor deze mooie recensie en cijfers! Dat is precies wat wij terug willen lezen, dat u én smaakvol gegeten hebt én vriendelijk bent geholpen.

Wanneer het de volgende keer niet voldoende is: geef dit gerust bij ons aan (graag zelfs!).

Wij willen natuurlijk niet dat u te weinig gegeten heeft, dus dan maken wij graag iets extra voor u: geen probleem!

Heel erg graag tot een volgende keer,

Nicolesd .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Dit jaar hebben wij kerst met onze ouders gevierd bij Viviamo.

Aanvankelijk hebben wij met 5 personen gereserveerd, maar ivm iemand die ziek was, gebeld dat we met 4 personen kwamen.

Dat was geen enkel probleem.

Wat een feestje was het diner! Vooraf gerookte tonijn-tartaar, daarna een ‘cadeautje’ van hoender, polenta en truffel (mochten wij zelf uitpakken aan tafel), tussendoor nog een frappuchino van basilicum (heel smaakvol), kalfsentrecote als hoofdgerecht en als absolute klapper het dessert: drie kleine taartjes van chocolade en champagne met gouden chocoladesnippers.

Een paar tafelgenoten hebben van tevoren allergieën en wensen doorgegeven, en met alle wensen werd keurig rekening gehouden. Mijn man had zelfs zijn ‘lievelingsgerecht’ gekregen.

Het was een compleet verzorgde avond uit: hele relaxte sfeer, mooi opgemaakte en smaakvolle gerechten en zeer vriendelijke bediening.

Ook het restaurant was mooi aangekleed in kerstsfeer, en we hadden op onze bestekjes zelfs mistletoe. Na afloop kregen we ook nog een presentje mee voor de feestdagen.

Wij komen hier altijd heel graag, maar zéker na deze ervaring tijdens kerst. Complimenten!
Beste Nicole,

Wat fijn om te horen dat jullie zo’n fijne kerst hebben gehad bij Viviamo!
De chef had natuurlijk (net als anders) extra zijn best gedaan, en de dames van de bediening zijn druk geweest met een bijzondere aankleding.

Uiteraard houden wij altijd graag rekening met speciale wensen en allergieën, geen probleem.

Wij hopen jullie dan ook graag weer te mogen ontvangen in 2017: fijne jaarwisseling J

Hott00 S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Redelijk gegeten op lekker drukke vrijdagavond.
Beste meneer Saunier,

Bedankt voor de recensie.

Ons streven is natuurlijk dat iedere gast heel enthousiast is, en een hele fijne avond bij Viviamo heeft beleefd.

Zowel op culinair-, als gastvrij gebied. We vonden het vervelend om te lezen dat u het diner ‘redelijk’ vond.

Wij hebben uw recensie uiteraard besproken met het team, omdat wij elke ervaring serieus nemen.

Wanneer een gerecht niet naar wens is, of anders dan u had verwacht; horen wij dat ook heel graag op de avond zelf, zodat wij dit ter plekken kunnen oplossen voor u.

Wij maken met alle liefde hetzelfde gerecht opnieuw, óf natuurlijk een heel ander gerecht.

Zoals ik zei: wij vinden het heel belangrijk dat iedere gast een fijne avond beleefd bij Viviamo, dus u natuurlijk ook.

Mocht u nog vragen hebben, of u wilt nog even met ons in gesprek over uw ervaring, horen wij dat uiteraard graag.

Desondanks, hopen wij u in 2017 nogmaals te mogen ontvangen als gast.

Team Viviamo
Marga H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wij hebben er lekker gegeten. Hapjes zien er erg verzorgd uit.
Gezellig restaurant.
Beste Marga,

Bedankt voor uw recensie: leuk om terug te lezen dat jullie een goede ervaring hebben gehad bij Viviamo.

Wij hopen u een volgende keer weer als gast te mogen ontvangen.

Henk_willem_laan L.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Geweldige ambiance in Woerden. Heerlijk gegeten, fantastische gerechten voor een redelijke prijs. Goede
bediening. en gratis parkeren ;-)
Beste Henk,

Ontzettend bedankt voor deze mooie recensie! Fijn dat jullie zo’n fijne avond hebben gehad bij ons: dat is heel leuk om terug te lezen.
Vanaf 1 november is het inderdaad ’s avonds vrij parkeren in het centrum van Woerden: vanaf 18:30u hoeft u dus geen parkeergeld meer te betalen.
Dat is altijd mooi meegenomen ;)

Heel graag tot een volgende keer !
Hightown H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij hebben gekozen voor een 4 gangen proeverij de eerste gang was 3 kleine voorgerechtjes gevolgd door een tussengerecht, 3 hoofdgerechtjes en 3 toetjes waarvan de sterremunt panacota niet zo lekker was maar het limonxhello ijs was goddelijk. Heerlijk gegeten en door de proeverij zeker niet standaard
Goedemiddag,

Bedankt voor uw recensie. Fijn dat wij u hebben kunnen verassen met onze proeverij. Dit moet zéker niet standaard zijn, dus goed om terug te lezen dat het verrassend was!

Mocht u de volgende keer een dessertje (of gerechtje) hebben, die niet uw smaak is: geef dit gerust aan. Dan zorgen wij gewoon dat er een ander gerechtje gebracht wordt.

Graag tot een volgende keer!

Vriendelijke groet, Vivian van team Viviamo.
Anna K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Prettige sfeer en gelegenheid; in ons geval hebben we niet 'van de kaart' kunnen eten, maar er was een soort buffet (was van te voren gemeld); helemaal goed.
Beste Anna,

Bedankt voor deze mooie recensie! Wij serveren inderdaad iedere zondag ‘La Tavola’ : ons uitgebreide Italiaanse dinerbuffet.
Fijn dat dat zo goed in de smaak is gevallen. Graag tot een volgende keer, bij La Tavola óf een andere avond voor onze proeverijen of a-la-carte gerechten.

Suba .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Met 5 familieleden mijn schoonmoeder vanwege haar 90e verjaardag getrakteerd op het 3-gangen chefs menu.
Bij de reservering gevraagd of er een invalidentoilet aanwezig was en dat was ten onrechte geïnterpreteerd als dat er iemand met een rolstoel zou komen. Er moest dus ijlings een zesde stoel worden gezocht.
We bestelde een limosecco als aperitief en gaven aan dat we voor een van de gasten vanwege het geven van borstvoeding, graag een alcoholvrije variant wilden. Daar werd keurig gehoor aan gegeven maar de bediening besloot toen ook op eigen houtje om de Tagliata van het hoofdgerecht (rood vlees) te vervangen door kalfsvlees. Ongetwijfeld goed bedoeld maar met een simpele vraag zou zijn gebleken dat dit niet nodig was.
Het 3 gangen menu bestond uit Trio di Parmigiano (3 bereidingen van Parmezaan), Tagliata (diamanthaas) en Duo di Cioccolato. Allemaal heel smakelijk maar toch enkele minpuntjes. De portionering van het Trio was meer geëigend voor een amuse dan voor een voorgerecht. Het bijbehorende brood werd bovendien pas geserveerd toen we al halverwege de verorbering waren en het bijgeleverde bestek was niet aangepast aan het gerecht. Het chocolade duo kon ons ook zeer bekoren maar wat uitbundiger aankleding zou niet hebben misstaan (bijv. een bolletje munt-ijs of wat fruit).
Twee van ons kozen voor het bijbehorende wijnarrangement. 3 prima wijnen maar de uitleg was minimaal en het is charmanter als men aan tafel ook even de bijbehorende fles laat zien.
Ondanks bovenstaande toch een zeer genoeglijke avond gehad. Suba meende echter dat, gezien zijn uitmuntende ervaring enkele maanden geleden, een recensie met deze minpuntjes toch aangewezen was: Adel verplicht!
Beste Suba,

Bedankt voor het schrijven van deze recensie. Wat jammer dat er zoveel minpunten te vinden waren: dat is natuurlijk niet wat wij graag teruglezen.

Ik begrijp dat er wat misverstanden waren bij het aannemen van de reservering: onze excuses hiervoor.

Wij nemen uw ervaring serieus, en hebben dat ook zeker met ons team doorgesproken. Ons streven is namelijk dat íedere gast tevreden de deur uitgaat, zowel op culinair- als gastvrij oogpunt.

Daarom zullen wij uw ervaring zeker meenemen, om te kijken wat wij hiervan kunnen leren en verbeteren.

Wij hopen dat uw ervaring er niet toe leidt dat u ons geen nieuwe kans wilt geven in de toekomst.
Uiteraard willen wij dat u bij uw volgende bezoek weer dezelfde ervaring heeft, als u in uw eerste recensie omschreef.

Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Uitstekende service en prima gegeten!
Beste Jacqueline,
Hartelijk dank voor de mooie recensie, graag tot een volgende keer bij VIviamo!