Viva las tapas

Heuvelstraat 24 5038 AE Tilburg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Viva las tapas

6,6
Erg lang
Rory J.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
De inrichting is leuk en de bediening doet zijn werk heel prima. Maar wie op zoek is naar de echte Spaanse beleving, moet absoluut niet hier zijn. De inrichting is zoals gezegd best leuk, maar doet niet Spaans aan. Het eten lijkt niet meer aandacht te hebben gehad dan een paar minuutjes magnetron en een scheutje van steeds dezelfde, saaie tomatensaus. De tapas doen vermoeden dat de lijn met kant-en-klare producten van een niet nader te noemen horecagroothandel hier gretig aftrek vindt. De tapas lijken er echt 'voor erbij' te zijn, naast het café en de kaart met doorsnee-eetcafé-gerechten. Jammer. Bijna een belediging voor de Spaanse keuken.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Dit mag de naam tapas-restaurant echt niet krijgen. Bediening is één grote chaos, wachttijd is erg lang en het eten is gewoon niet vers maar opgewarmd. Droge balletjes, waterige sausjes, heel simpel brood met een grote zongedroogde tomaat dat als tappenade door moet gaan. Een all-you-can eat concept tegen deze lage prijs mag je ook niet te hard beoordelen, maar maak het dan wat duurder of zorg dat je de kaart kleiner maakt zodat kwaliteit wel gewaarborgd blijft. Drankbestellingen laten op zich wachten en binnen is het gewoon vrij sfeerloos. En als je dan naar het toilet moet dan wil je daarna niet meer eten. Er zijn dus nogal wat verbeterpunten.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik vond het eten en service prima, het ging allemaal erg vlot en er hing een gezellige sfeer,het eten is lekker, vind de kaart iets beperkt, maar des al niet te min een aanrader.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Met 8 volwassenen tapas gaan eten. Na ruim een uur wachten kregen we eindelijk ronde 1, maar de helft van de bestelde hapjes werd niet gebracht. Er werd gezegd dat die nog kwamen, maar bij iedere ronde kregen we niet wat we besteld hadden. Het personeel zette de tapas op tafel met weinig uitleg erbij. Er kon ook amper een lachje af. Ze waren erg onvriendelijk en deden niets met onze klachten. De kwaliteit van het eten was slecht, leek uit de magnetron te komen. Het was taai en smaakloos. Nooit meer!!
X_leintjuh_x .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Mijn partner had hier gereserveerd op valentijnsdag om ongeveer 18:30. Omdat de dag anders liep dan verwacht kwamen we eerder bij het restaurant dan gepland. We konden zonder problemen eerder terecht (rond 5 uur al), moesten alleen even wachten tot het tapasgedeelte open was. De benedenverdieping is een studentiekoos café waar je natuurlijk ook je tapas kunt eten. Je kunt hier ook kiezen uit een gewone kaart. Wij kregen een tafeltje op de bovenverdieping die feestelijk met spaanse rekwisieten was versierd, maar zeker niet "in spaanse stijl". Duurde erg lang voor onze drankjes er waren, we hadden zelfs al eerder eten gekregen. We kregen vooraf wel brood met aioli, dat hoefden we niet te bestellen op onze lijst zoals in eerdere recensies geschreven. Naarmate het drukker werd in het restaurant duurde het steeds langer en langer voor we onze gerechtjes kregen. Er werd niks voor extra "eettijd" gerekend en we hebben hier toch lang gezeten! Er zaten een aantal lekkere dingetjes bij zoals de mais, nacho chips, varkenshaas en de dadels met spek, maar van dat laatste kreeg je maar 2 stuks per keer. Veel dingen werden met dezelfde saus geserveerd en op de sla zat geen dressing maar alleen water. Alle warme gerechten werden in de oven bereid en daardoor waren veel gerechtjes wat ingedroogd bovenop. Ook was voor alles de bereidingstijd in de oven hetzelfde waardoor de ene vis veel te gaar was (botervis) en de ander perfect (tilapia). Over de prijs valt niet te klagen, het kost niet veel. Maar daar heb je dan de prijs-kwaliteit verhouding voor. De bediening was vriendelijk en vlot maar liep gedeeltelijk in gewone vrijetijdskleding (?) . Er was een apart rookkamertje in de hoek van de bovenste verdieping maar zodra de deur open ging en de "roker" voorbij liep stonk alsnog het hele restaurant naar sigaretten. Als je hier wilt gaan eten, ga dan in de lente/zomer met mooi weer op het terras en zonder haast, dan heb je hier een prima avond.
Karen F.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Heerlijke tapas, al meerdere keren geweest! Gezellig zitten en prima bediening. Er ging wel iets mis bij het bestellen maar dat werd goedgemaakt met extra hapjes en gratis koffie/thee.
Jules P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Met vrienden hier een avondje geborreld en tapas gegeten. Vooraf was me al bekend dat ik de term tapas met een korreltje zout moest nemen. Dat bleek ook echt zo te zijn, want uiterst smaakvol zijn de kleine gerechtjes niet. Bij veel verschillende tapas krijg je dezelfde smakeloze tomatenprut geserveerd. Er zijn enkele gerechtjes die de moeite waard zijn en die hebben we dan ook meerdere keren besteld (lychees, kip, dadels met spek). Het meest smaakvolle waren nog de frieten, maar daarvoor bezoek je een Tapastent natuurlijk niet. Het decor is gewoonweg een eetcafé en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
Nien K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Bediening is traag en slecht, Het eten vind ik er heerlijk.
Als het terras open is dan is er te weinig bediening om alles goed te kunnen regelen en wacht je veel te lang op je eten.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Smakeloos eten. Geen garnalen in de knoflooken dat is toch echt Spaans, De tomatensaus was te tomaat, leek wel uit een pakje. Niets dat echt lekker was.
De ober liep rond in een korte broek.
Ga hier geen trapas eten, een gemiste kans.
Manon M.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Absoluut geen aanrader! Met een vriendin gaan eten om onder het genot van wat lekkere hapjes bij te kletsen. Voor een vast bedrag konden we gedurende twee uur verschillende tapas kiezen van de kaart. Per keer mag je drie items aankruisen. Ieder half uur extra kost €4,50-. In de twee uur hebben we drie keer iets kunnen bestellen. Absoluut geen probleem als de Tapas die we kregen ook vullend geweest zouden zijn. Begrijp me niet verkeerd, maar als je dadelS met chorizo en spek besteld verwacht je er wel meer te krijgen dan twee...

Ook als je brood besteld zijn de smeersels die daar bij horen een apart gerechtje volgens het invul formulier. Je hebt dus twee kruisjes nodig om brood te kunnen bestellen. Een beetje raar.
De crème brulee die ik als nagerecht had was lekker. Hij zou super geweest zijn als het laagje goed gekarameliseerd zou zijn geweest.

Vervolgenslag het eten me die avond zwaar op de maag. Al met al was het erg vet en zout.

De bediening is gezellig, informeel en studentikoos. Wel twee keer mijn glas laten vallen (gewoon pech neem ik aan?). De aankleding is alles behalve Spaans. Het oogt als een gezellige stamkroeg van een studentenvereniging.