Viva Lanterne

Erg rustig
Erg kort
Pascale H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
ik met mijn zijn vanmiddag bijViva Lanterne geweest.
Alles was perfect! dikke topper.
Toen ik van te voren hier heen ging had ik nog even door de recensies gekeken, nadat ik ze had gelezen toch even geprobeerd. Nou geweldig restaurant is dit! Zeer goede kwaliteit het eten was lekker, vriendelijke bediening, mooie omgeving, als je aan de tafels et de rote ramen zit geweldig uitzicht, ook leuke varkentjes, als je vraagt mag je ook nog op het binnenplein lopen. Ik had er totaal geen probleem mee dat ik door de keuken moest lopen, leuk origineel. We hadden ook onze hond meegenomen en ze vroegen ook of de hond wat water wilde hebben.
Kortom Perfect met een hoofdletter P!
Kim H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Prachtig gelegen in het Limburgse Heuvelland ligt Viva Laterne. Een smaakvol ingericht restaurant. Het restaurant uitgekozen om haar biologische keuken en dat ze rekening houden met klanten met een speciaal dieet.

Aangezien mijn tafelgenoot veel ingredienten niet verdraagt. Vantevoren gebeld of ze daar rekening mee konden houden. En dat kon viva laterne.

Het eten was perfect. De tomatensoep met Aioli was goed op smaak gebracht. Het hoofdgerecht betrof wildzwijn in champignon/portsaus met groente en aardappels uit de oven. Mijn tafelgenoot had een vegetarisch gerecht gekozen.
Beiden gerechten waren voortreffelijk en qua porties ruim voldoende. Ter afsluiting een heerlijk kop thee genomen en deze is van het merk Numi wat een van de duurdere biologische theesoorten is.

Mijn tafelgenoot en ik hebben beiden heerlijk gegeten. De lunch hebben we een dag later geprobeerd, ook een aanrader!

Aangezien ik vaak in het zuiden ben staat dit rstaurant zeker op de shortlist! Ga zo door Viva Laterne!
Alcoholvrijeeter .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Het eten, was lekker, mooie ambiance. Heel apart is de ingang via de keuken. Alleen de porties waren aan de kleine kant. Jammer genoeg was het alcohol vrije bier al snel op. Ook was er geen rekening gehouden met mensen die suikervrije frisdrank wilden.

Het bestellen van drankjes ging moeizaam. Het personeel droeg geen uniform en was daarom niet meteen herkenbaar.

Lottaheerkens .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
We hebben afgelopen weekend heerlijk gedineert in dit prachtige restaurant. Toen we binnen kwamen was de haart aan en alle kaarsjes waren aan, dat was een heel aangenaam een sfeervolle binnenkomst.
Het was de eerste keer dat we hier waren en we hebben jammer genoeg alleen maar een hoofdgerecht kunnen nuttigen omdat we niet al te veel tijd hadden. Kogelbiefstuk met heerlijke saus en lekkere vegetarische courget pasta met tomatensaus en kaas uit de oven.
De bediening was ontzettend vriendelijk en kon ons goed adviseren over de wijnen.
Kortom, we komen binnenkort zeker snel terug om langer te kunnen genieten!
Drupke .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Gezellig met z'n tweetjes een hapje gegeten in de avond.
Er waren een paar tafeltjes, en er hing een gezellige sfeer. Bediening was zeer vriendelijk en correct.
Vooraf een carpaccio en scampi's gebakken in room. Heerlijk!
Vervolgens Kabeljauw en een kogelbiefstuk. wederom lekker zitten smullen....vooral de roquefortsaus was zeer lekker.
Als afsluiting een cappuccino van Blanche Dael.
Ons avondje was gezellig en heerlijk. Wij komen zeker snel weer terug.
KimJ .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Prachtige locatie, lekker eten maar de service is belabberd, de locatie is niet schoon en feedback wordt niet gewaardeerd.
- lange wachttijden
- vieze toiletten
- gebruikte glazen worden hergebruikt
- arrogante eigenaresse

We hebben een bruiloftsfeest meegemaakt hier en de locatie is heel mooi maar we moesten super lang wachten op onze drankjes. De hele bar stond vol met vieze glazen en er liep allemaal water van de bar af waardoor mijn kleren nat werden. Het personeel kreeg het echt niet geregeld. De eigenaresse was er ook maar die deed niets om het op te lossen. Erg jammer allemaal.
Lkoppers .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
In het kort samengevat: het restaurant zou zo mooi kunnen zijn, en ook de kwaliteit en de opzet kloppen, maar om 195 euro (6 volwassenen en 1 kind van 3 jaar, ex dranken) te betalen voor deze porties en deze service is het niet waard...
+ Kwaliteit van het eten.
+ Ambiente.
- Porties.
- Keuze.
- Kindvriendeijkheid.
- Hygiëne (toiletten niet schoon, niet afdekken van etenswaar, laten liggen van bestek).
- Service.

We hadden gereserveerd voor 6 volwassenen en 1 kind (3 jaar), bij telefonische reservering doorgegeven dat wij graag een 'bourgondisch 3 gangen menu' zouden willen en in plaats van een nagerecht een stukje taart zouden willen, aan de telefoon klonk dit zeer positief en er zou zelfs keuze uit de taart zijn...
Eenmaal aangekomen waren wij verrast door de fijne ambiente, maar in het restaurant waren we alleen, op een paar gasten op het terras na...
Nou de kwaliteit van het eten is wel goed, maar dit is ook zowat het enige. Dit bezoek was voor ons toch wel een teleurstelling, en deze begon al bij de bestelling van de dranken; speciaal bier was (nog) niet te bestellen want dit moest nog een uurtje in de koelkast liggen.
Het voorgerecht zou bestaan uit huisgemaakte bruscetta’s met diverse beleg... De portie was echter zo klein dat wij ons voor onze gasten al schaamden; bij de meeste andere restaurants zou deze portie doorgaan voor 3 personen (van sommig beleg lagen er zelfs maar 3 stukjes op de plank). Erg pijnlijk ook als je extra brood moet bijvragen om de eerste honger te stillen...
Verder werd er bij geen enkele gang rekening gehouden met ons 3 jarig zoontje; op de site staat dat kinderen tot 4 jaar gratis mee eten, dit moet je bij dit restaurant zeer letterlijk nemen want met een klein kind werd dan ook absoluut geen rekening gehouden.
Ook de bediening laat te wensen over; er werd bij het voorgerecht geen uitleg gegeven waaruit het bestond en pas bij navraag gaf men wel uitleg bij het hoofdgerecht. Verder moesten we lang wachten tot wij iets te drinken konden bestellen (niemand vraagt tussendoor dus je moet zelf al richting keuken gaan om te vragen).
Aan het hoofdgerecht was weinig 'Bourgondisch' te bekennen, al was de kwaliteit zeer zeker in orde, en ook hier werd geen rekening gehouden met ons 3 jarig zoontje; alles was volgens mij op het minimum gecalculeerd, voor 6 personen (en dan mag je zeker geen grote eter zijn, laat staan een kind meenmenen!). Jammer als je na het hoofdgerecht toch nog een beetje honger hebt.
De klapper kwam echter bij het nagerecht; we hadden vooraf dus al extra voor taart gevraagd. Nou bleek dat er alleen citroentaart was... Deze taart stond echter de hele tijd onafgedekt op de bar (buitentemperatuur was 25 graden!!) waar ook mensen hun rekening kwamen betalen of bestellingen over de taart doorgaven... Ik denk dat niemand het leuk vindt om lauwe taart te eten waar pollen op kleven... Ook hier was weer geen rekening gehouden met ons 3 jarig zoontje waardoor er doodleuk 6 stukken taart op tafel kwamen, en of dit niet al erg genoeg was ging de 'bediening' ook nog in duscussie over het feit dat er geen stukje voor ons zoontje bij lag ('tja meneer, er staat op de site kinderen eten gratis mee, meer niet). Gelukkig kreeg onze kleine man na een korte discussie toch nog een half stukje... Eerlijk gezegd waren we blij dat we hierna snel konden betalen (in tegenstelling tot de bestelling van drank kwam de rekening binnen enkele seconden) en dat we konden vertrekken.
Eenmaal en nooit meer...
Jhb1952 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
De bediening werd uitgevoerd veel te laat en niet conform afspraak.
Voor 8 personen slechts 4 stukjes kaas, te weinig brood geen bestek bij de potjes. De eigenaaresse had meer belangstelling voor andere klanten welke een bruiloft kwamen reserveren. Bediening was zeer jong. Bij afrekenen toch de hoofd prijs vragen, waardeloze tent
Elly S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Na een heerlijk lunchgerecht (biologisch brood met geitenkaas en oa vijgenchutney) en genietend van het prachtige uitzicht vanaf het terras, een mooie wandeling gemaakt rond Wahlwiller.
Schitterende vergezichten!
Na de wandeling thee (ook heerlijk!) met fantastische zelfgemaakte appeltaart op hetzelfde terras....net zo geweldig.
Service ook uitstekend ! Voor herhaling vatbaar !!
Druppie23 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Met Pinksteren hebben ik en mijn man op het terras gezeten we hebben genoten van het prachtige uitzicht en het heerlijke eten. De bediening was ook heel vriendelijk en hebben niet lang moeten wachten. Na het eten hebben we nog een lekker kop koffie gehad en genoten van de heerlijke zelfgemaakte vla. Dit restaurant is zeker een aanrader!
MPloemen .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
zijn met Hemelvaartsdag in Wahlwiller (ZL) op een prachtige landelijke locatie gaan dineren bij Viva Lanterne. Wij kunnen dit zeer aanbevelen! Perfecte prijs kwaliteit verhouding in een zeer bijzondere ambiance. Vriendelijk personeel en erg lekker eten met uitsluitend biologische producten. Een aanrader!! We gaan zeker terug! Groeten M & M
FijnproeverLeo .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
woensdag sloten wij een drukke werkdag af met een borrel en eten bij viva lanterne.
een van ons was er eerder geweest. jeetje wat een bijzondere plek. op een houten vloer, midden in het weiland zaten we op een terras met een mooi uitzicht op het limburgse land. dranken goed verzorgd , samen met kleine hapjes. binnen was het opnieuw een belevenis. een zeer fraai , smaakvol ingericht restaurant waar je de sfeer proefde, heerlijk muziek op de achtergrond. de bediening was er en ook niet, perfect. we aten schnitzels, tournedo's en vegetarisch. ieder was vol lof over de mooi opgemaakte borden
en de diversiteit van de erbij geserveerde groenten. de huiswijn is van een zeer mooie kwaliteit. heerlijke koffie en een stuk taart na. prijs en kwaliteit staan in een goede verhouding.
dit was een zeer goede keuze en we zullen er beslist terugkeren.
Drupke .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Eerst lekker buiten gezeten met een drankje, genietend van het mooie uitzicht en daarna lekker gegeten met z'n vieren. Prachtige sfeer binnen en mooi ingericht.
We hebben een kipsalade, tournedos, schnitzel en een vissalade gegeten. Het heeft ons heerlijk gesmaakt en voor herhaling vatbaar. De bediening was goed en vriendelijk.
Hennie37 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Wij verbleven met een groep vrienden in de vakantiewoning Villa Lanterne. wat hebben we genoten van deze prachtige locatie. Een avond zijn we gaan eten in het restaurant en hebben daar lekker zitten tafelen in de stijlvol ingerichte zaak, net als de woning trouwens.
We hadden een Bourgondisch diner. Voor, hoofd en na....alles werd in kommen en plankjes geserveerd en we hebben heerlijk zitten smikkelen. Super leuke bediening en heerlijke muziek op de achtergrond. Het was een voortreffelijk weekend
Mars69 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Viel letterlijk en figuurlijk vies tegen. Tournedos was doorregen, taai, koud en smaakloos. De lams entrcote zat vol met vet en was niet mals. De saus smaakte naar zeepsop. De prijzen staan totaal niet In verhouding met de kwaliteit. Nooit meer dus en niet aan te raden. Dit restaurant moet zich schamen.
Boches .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Er zit inderdaad een verschil tussen de prijslijst die op de website staat en de prijzen in het restaurant. Dit had ik al gelezen bij vorige recensies. De nieuwe kaart is gewoon duurder gemaakt en het woordje "bio" is overal bijgezet.
Het duurde anderhalf uur voordat het eten op tafel stond. Er is een keer gevraagd of we iets wilden drinken en daarna niet meer. (dat kost hun omzet!) Het bio vlees was zeer taai en voor een prijs van €26.50 mag je wel iets beters verwachten.
De locatie is zeer mooi dat moet gezegd worden. De entree van het restaurant was door de keuken, wat een beetje vreemd was. De garderobe was ook in de keuken.
Ik denk niet dat veel mensen hier vaker dan 1 keer eten, de prijzen zijn veel te duur in vergelijking met andere restaurants in de buurt.
Michel99 .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Het restaurant is gevestigd in een mooie hoeve en is sfeervol ingericht met design meubels. Op de site zag het menu er goed uit en ik had mijn keuze al vooraf gemaakt. Helaas bleek ter plekke dat enkele gerechten op de site niet meer op de kaart staan. Gauw maar iets anders uitgezocht, maar dat bleek niet voorradig. Toen maar als derde keuze voor een visgerecht met quinoa gegaan. Bij serveren van het gerecht bleek de quinoa zonder overleg door aardappel te zijn vervangen, want de quinoa was op. Een biertje van de tap konden we ook niet bestellen want het vat was leeg. De bediening deed niets extra's om de vele missers goed te maken. Het eten was in orde en de locatie is sfeervol, maar met zo'n slechte service zien ze mij niet meer terug.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Eerst thuis op internet de kaart bekeken. Zag er veel belovend uit. Eenmaal in het restaurant was er maar 1 tafel bezet. Er was geen bediening, de chef bracht de "kaart". De kaart was een geprint a4tje en niet meer. Het gerecht wat wij thuis hadden uitgezocht was nu ineens 6(!) euro duurder. Chef gaf aan dat het eerder niet kostendekkend was en kon hier niets aan doen, was beslissing eigenaar, die overigens wel gewoon aanwezig was. Ook waren er veel gerechten van de kaart gehaald en was deze drastisch verkleind. Er is maar 1 x gevraagd of we wat te drinken wenste en toen wij aangaven even te willen wachten zijn ze niet meer geweest. Eten was oké maar niet bijzonder. Het dessert hebben we elders genuttigd. Er kon net een goede avond af, terwijl we op dat moment nog maar alleen waren. Wat een enorme teleurstelling...
Lidi V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
Al eerder aten we bij Viva Lanterne, in de winter en dus binnen, en ook toen waren we enthousiast, niet alleen over ambiance en eten maar ook over de achtergrondmuziek. Nu was het een prachtige zomeravond, en het terras zat vrijwel vol, er was een leuke sfeer en het zag er prachtig uit, met het mooie terrasmeubilair en de planten en bloemen. Partner had een Salade Viva, met roquefort en pruimensaus etc en die vond hij heerlijk. Ik had een vegetarische salade met gekruide Griekse yoghurtballetjes, sperziebonen, broccoli, bleekselderij, kikkererwten, oesterzwammen, walnoten met rode pepertjes. Deze was helemaal top, de groentes net beetgaar, helemaal af! Ook de koffie was van prima kwaliteit. Een grote aanwinst voor het Geuldal, dit sfeervolle en prachtige ingerichte restaurant in Wahlwiller!
Joosjen .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Echt een heel sfeervolle locatie, zowel binnen als buiten, in een práchtige omgeving. Niets hoogstaands culinairs, maar wel een goedsmakende hap. Alles lekker vers, de kip is biologisch en de wijn smaakt voortreffelijk. Ik kom hier graag nog een keer terug.