Viva Afrika

153-A/B Nieuwe Binnenweg 3014 GK Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Viva Afrika

Traditioneel Afrikaans

Bij dit restaurant kun je terecht voor verrukkelijke Afrikaanse lekkernijen die je volgens de traditie eet. Niet met mes en vork, maar met de hand gezamenlijk van een grote schaal eten. Dit is aan het begin misschien even wennen maar echt het proberen waard. De zoete Afrikaanse biertjes die je drinkt uit een halve kokosnoot maken de maaltijd helemaal af. Geniet van een avond in Afrika!

Meer informatie over restaurant Viva Afrika

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:30

Voordelig
C.molendijk8 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Onze reservering was niet bekend, gelukkig had ik, op basis van andere reviews, de email meegenomen. We konden alleen kiezen uit een "actie-menu". De bediening bestond uit een vriendelijke dame en een norse heer. Het voorgerecht bestond uit wat brood met een dipsaus, het hoofdgerecht was lekker maar het rundvlees veel te zout. Het dessert was smakelijk. Met de AH-aktie was de prijs redelijk. Normaal veel te duur.
Mromijn .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Eten was heerlijk, ambiance goed en bediening correct. Kook zelf regelmatig Ethiopisch en vond veel smaken terug in de gerechten.
Daniel J.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Hier met de AH restaurant actie gegeten. We hebben eerder Oost Afrikaans gegeten en de kwaliteit hier is zeker goed. De Injera is wel wat minder zuur van smaak als we gewend zijn. Niet authentiek misschien maar voor mijn westerse smaak pupillen een voordeel. De Afrikaanse biertjes zijn verrassend lekker.
Ambiance is goed. Het had wel wat warmer gekund.
Al met al een aanrader.
Linda P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Hebben heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad.
Duurde soms wel lang voordat de bediening langs kwam voor of met drinken, ook de tijd tussen de gerechten duurde wat langer dan normaal voor mijn gevoel.
Echter al met al een leuke avond, met heerlijk eten en gezelligheid alom!
Mariannevansonsbeek .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
het was gewoon een feestje!! heerlijk eten , en een perfecte sfeer!!
gingen met een A-H bon,
het leuke daarvan is , dat je allerlei leuke restaurantjes kan ondekken!!
anders hadden wij dit nooit gevonden!!
wij komen hier beslist terug!een aanrader!!
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Personeel onvriendelijk
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een traditioneel restaurant waar traditie die naam mag dragen. Een aanrader voor iedere liefhebber van lekker eten in een zeer relaxte en kleurrijke omgeving. Wij komen zeker terug!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren gegeten met familie. We waren er met de AH actie. Het eten was erg lekker en de tent is erg leuk ingericht, daarnaast waren de stoelen erg comfortabel.
Het meisje wat ons hielp was erg aardig, alleen maakte ze wel wat foutjes, zo had ze had een verkeerd gerecht gegeven (gelukkig hadden we snel het juiste gerecht op tafel) en ze had een verkeerd drankje gegeven.

Als voorgerecht hadden we dipsausjes met broodjes, welke erg lekker waren. Als hoofdgerecht hadden we een kipgerecht, een rundvlees gerecht en een pangasius gerecht. De eerste 2 waren vrij pittig, waarvan de kip erg pittig. Maar wel erg lekker.
Ook leuk dat je met je handen eet en een soort pannenkoekjes gebruikt om het eten mee te pakken.

Door de AH actie was de rekening erg laag, en dat met een goed eten en een leuke sfeer. Kortom een topavond.
EM D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten, werd alleen erg druk, waardoor ons dessert vergeten was en mensen lang moesten wachten, wij vermaakte ons echter ook toen prima en hebben er de vingers weer bij afgelikt.
Rachel V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wij waren hier voor het eerst met de AH-actie en het is ons erg goed bevallen. Leuke sfeer, aardige bediening en bovenal erg lekker gegeten! Zeker voor herhaling vatbaar!
Jolande V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben een leuke, gezellige avond gehad. Het eten was lekker, aardige bediening en een super leuke inrichting.
We gaan hier zeker nog eens eten.
Wkentie .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Het is een leuke locatie, leuk en gezellig aangekleed. Bijzonder is dat je, net als in Afrika, niet met bestek eet.
Wij zijn met de AH actie geweest, uiteraard een beperkte kaart maar voldoende keus.
Het is een echte aanrader, wij gaan zéker nog een keer terug maar eten dan van de kaart want ik wil wel eens krokodil proeven.
Saskiadbos .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hebben bij Viva Afrika gegeten met de AH actie.
Als voorgerecht een smeerseltje van kapucijners met brood, was smakelijk.
Hoofdgerecht eenmaal het rundvlees (pittig) en eenmaal de pangasius. Beiden waren lekker, zelfde groentegarnituur en een flinke hoeveelheid 'pannenkoeken' die tevens als bestek dienen. Je eet met je handen.
Als dessert een schaaltje yoghurt/vla met couscous en een paar stukjes fruit en een scheutje grenadine (siroop).
Voor- en hoofdgerecht kwamen in een mooi tempo door. Op het dessert hebben we drie kwartier moeten wachten, terwijl dat naar onze mening nou niet echt veel werk was.
Bij het afrekenen werd de AH korting vergeten.
Na een opmerking hierover werd het teveel betaalde teruggegeven.
We betaalden 30 euro voor twee personen, incl drie drankjes.
Theo136 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Viva Afrika is een zeer kleurrijk en een gezellig ingericht restaurant. Een leuke aanwinst voor Rotterdam. Vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten met de AHrestaurantactie. Moesten wel erg lang wachten tussen de gerechten op de volgende gang. Minpuntje, zeker als je weet dat er slechts 4 tafeltjes bezet waren met pakweg 12 gasten. Hoe moet dat gaan als het restaurant volzit? WIe eens in een totaal andere ambiance wil eten zeker een aanrader. Wel geduld hebben en genieten van je tafelgenoot!
Ariene429 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Viva Afrika is een schitterend restaurant. Heel sfeervol ingericht, leuk achtergrond muziekje, je waant je echt in een andere wereld. Je eet met de hand, wat het extra speciaal maakt. Het eten was verrukkelijk en de porties meer dan voldoende. De service was ontzettend vriendelijk en de prijs was prima. Ik zou dit restaurant zeker aanraden en ik ga er binnenkort weer terug naartoe!
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten, prima bediening en goede service.
Hilda D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We waren met een grote groep en werden heel vriendelijk ontvangen.
Al heel snel kregen we onze drankjes en ook de gerechten kwamen goed door.
Het eten was erg lekker. Grappig op met je handen te eten.
De styling is leuk Afrikaans.
Al met al een leuk restaurant, lekker eten voor een verrassend lage prijs.
Zeker een aanrader.
Claudia1965 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We kwamen er door de albert hein actie. Het restaurant was onze reservering kwijtgeraakt/had hem nooit binnengekregen en vroeg om een emailbevestiging (hadden we niet bij ons want dat hadden we nooit eerder nodig gehad bij de appi actie). We mochten ondanks de verwarring plaatsnemen. Beperkte keuze, wel okay. Voor- en hoofdgerechten waren erg lekker en kwamen snel, maar drankjes (na)bestellen en het serveren van het dessert duurden erg lang. We moesten drie keer navragen. Toen we om de rekening vroegen werd opnieuw de reserveringsbevestiging gevraagd, na enig gedoe kregen we de korting op basis van de appi zegels. Het eten was prima, de sfeer vriendelijk, de bediening eerst vlot, dan traag (ze waren er maar met z'n 3en voor 50 gasten, dus dat kun je de meiden niet aanrekenen). In totaal een geslaagde avond!
Lisanne H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk gegeten! De aankleding in de winkel zorgt voor een goede sfeer. Prijs/kwaliteit was uitstekend. We komen hier zeker nog eens naar terug.
Isabellavm .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Erg lekker gegeten! Vooral de oost-afrikaanse gerechten zijn een aanrader. Deze eet je door middel van een pannenkoekje en samen eet je dan van 1 grote schaal. We hadden als voorafje de krokodil, maar die vond ik een beetje taai. Wel leuk om een keer te hebben geprobeerd. Personeel is vriendelijk, maar af en toe een beetje klungelig. Sfeer van het restaurant is leuk, ze hebben het goed ingericht.