Viva Afrika

153-A/B Nieuwe Binnenweg 3014 GK Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Viva Afrika

Traditioneel Afrikaans

Bij dit restaurant kun je terecht voor verrukkelijke Afrikaanse lekkernijen die je volgens de traditie eet. Niet met mes en vork, maar met de hand gezamenlijk van een grote schaal eten. Dit is aan het begin misschien even wennen maar echt het proberen waard. De zoete Afrikaanse biertjes die je drinkt uit een halve kokosnoot maken de maaltijd helemaal af. Geniet van een avond in Afrika!

Meer informatie over restaurant Viva Afrika

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Viva Afrika

Imme V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Heerlijk Oost-Afrikaans gegeten, zoveel smaak!
Iris R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Nuce Ambiente
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Als er op zoek bent naar authentiek Eritrees eten en je schrikt er niet voor terug is om je heerlijke vlees en vis in een soort pannenkoekje te wikkelen en vervolgens met je hand naar je mond te brengen, dan is dit absoluut the place to go. Het eten is verrukkelijk en Eritrees bier blijkt een aanrader. Bediening is zeer tegemoetkomend en prijs is met dik vijftig Euro voor twee personen uiterst schappelijk.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Gezellig en heerlijk eten .
Ron A.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Nu voor de derde keer bij Viva Afrika gegeten. Weer een gerecht voor twee personen. Iedere keer worden mijn tafelgenoten verrast wanneer de bediening de”hoed” die de enorme schaal verbergt, eraf licht en de heerlijke, gevarieerde gerechten zichtbaar worden. Meer dan genoeg voor 2 personen zelfs zonder voorgerecht. Ook de Afrikaanse biertjes passen prima bij het gerecht, in onze smaak veel beter dan bv een wijntje. Als toetje nam ik toch nog na een tijdje een ijstoetje terwijl mijn tafelgenoot zich tot een kopje thee beperkte. Opnieuw een prima donderdagavond terwijl de hele zaak gevuld was met een prima internationaal gezelschap. Ik kom zeker over twee weken terug met een vegetarische gast, want ook die twee personen variant is verrukkelijk. Viva “Viva Afrika”!!
Diny G.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Lekker eten, authentieke aankleding van de locatie, vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar
Roy J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Ik heb gisteren gegeten met een vriendin in Viva Afrika op de Nieuwe Binnenweg. Zelden zo lekker gegeten. Fantastische sfeer, goede bediening en service. Helemaal top ! Het ziet er fraai uit : een grote schaal met allemaal heerlijke gerechtjes, met als 'bestek' pannenkoeken ! En je eigen vingers. Wow ! Kan het iedereen aanbevelen. Ik was even geen vegetariër voor die keer.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Heerlijk gegeten. We komen graag hier terug..
Arjo T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Zeer lekker en verrassend concept, zeker een aanrader.
Madelon M.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Heerlijk eten, restaurant is sfeervol ingericht. Bediening laat soms op zich wachten, eten was er echter wel snel.
Ewout L.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Goed gegeten bij Viva Afrika. Leuke sfeer in het restaurant en vriendelijke bediening. Wat tegenviel is dat wij ruim 15 minuten moesten wachten voordat onze bestelling voor een drankje werd opgenomen. Daarna duurde het ook weer lang voordat onze bestelling voor het eten werd opgenomen. Helaas was de struisvogel op, wat juist voor ons een wat exclusiefer gerecht is waarvoor je bij een niet-westers restaurant gaat eten. Een duidelijk alternatief kwam er niet toen ik daarnaar vroeg. Uiteindelijk maar een rundvleesgerecht gekozen.
Het eten werd vlot geserveerd en was heerlijk en iets totaal anders dan je in de gebruikelijke frans-georienteerde restaurants voorgeschoteld krijgt. Al met al een leuke ervaring, maar geen top service. Wat betreft de prijs-kwaliteit verhouding zeker op orde, maar met een paar kleinde verbeteringen kan de beleving nog een stuk beter.
De 20% korting die via een tripadvisor boeking was beloofd, moesten wij om vragen, want dit stond in eerste instantie niet op de rekening.
Cora D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
We hadden een schaal voor 3 personen. Was ruim voldoende. De smaak was heel lekker. Dessert van yoghurt met couscous was heerlijk!
Een aanrader!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Heerlijk gegeten bij Viva Afrika.
Aardige bediening.
De 20% Iens korting stond niet op de rekening maar werd alsnog gegeven.
Kitty G.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Dit is een gezellig restaurant je waant je in het buitenland. Lekker eten en gezellige bediening.
Suus G.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
buiten was het druk, binnen rustig, dus heerlijk kunnen praten.
uitleg van het eten was redelijk. we kregen het gevoel dat ze niet helemaal op de hoogte was van de gerechten. smaak van alles was wel goed.
Ingeborg H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Gezellig restaurant wat helemaal in Afrikaanse sferen is ingericht. Leuke muziek en lekker eten met een gezellige bediening.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Heerlijk gegeten voor een zacht prijsje. Prima bediening door opvallend vriendelijke medewerkers. We gaan gauw eens terug!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Lekker gegeten in dit gezellige restaurant. Wij namen het driegangen menu, wat bijzonder leuk geprijsd was en nog belangrijker, erg lekker was. Bediening prima en sfeer perfect.
J. L. B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Een heerlijk avondje uit eten geweest. Heerlijke gerechten". We hadden een schotel met van alles wat en dat smaakte prima.
Vlotte bediening en erg vriendelijk.
Het restaurant zal bomvol, maar dat kan ik me wel voorstellen. Goede kwaliteit tegen een goede prijs.
Chris S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Eten was heel lekker. Minpuntje was dat er in eerate instantie gezegt werd dat je extra kon bijbestellen.m bij een 2 pers schotel. Dit bleek later niet te kunnen je moest dan een heel menu bijbestellen