Viva Afrika

153-A/B Nieuwe Binnenweg 3014 GK Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Viva Afrika

Traditioneel Afrikaans

Bij dit restaurant kun je terecht voor verrukkelijke Afrikaanse lekkernijen die je volgens de traditie eet. Niet met mes en vork, maar met de hand gezamenlijk van een grote schaal eten. Dit is aan het begin misschien even wennen maar echt het proberen waard. De zoete Afrikaanse biertjes die je drinkt uit een halve kokosnoot maken de maaltijd helemaal af. Geniet van een avond in Afrika!

Meer informatie over restaurant Viva Afrika

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Viva Afrika

Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Ben al meerdere keren hier geweest. Eten is heerlijk, bediening plezierig. De sfeer is relaxed en warm.... ik zeg tot de volgende keer...
Louise D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Jammer dat het vanille-ijs op was.
Kleinigheidje
Marnix V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Maandagavond - dus rustig en beetje stil- met z’n tweeën wezen eten. Leuke inrichting en muziek en Vriendelijke en behulpzame bediening. Vooraf krokodil en als main Viva Afrika Heweswas (feestelijke maaltijd voor twee) gekozen met daarbij een mangobiertje (lekker! Geserveerd in halve kalebas). Een verzameling gerechtjes uit de Oost Afrikaanse keuken (lam, rund, vis, pompoen). Lekker, qua smaak en bereiding beetje vergelijkbaar met Indonesisch vind ik. Prijs/kwaliteit verhouding vond ik niet heel goed.
wim V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
heerlijk gegeten, supervriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar! u vroeg om een korte feedback, bij dezen. blijkbaar nog te kort,
Robbert M.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Eten was meer dan prima! De service liet iets op zich wachten, maar in goed gezelschap is dat niet erg.
Oioioi .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ik heb hier onlangs erg gezellig gedineerd. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en werd ons een tafeltje gewezen. We kregen ruim de tijd de kaart te bestuderen. Onze keuze viel uiteindelijk op een gemixt gerecht voor twee personen. De injera smaakte precies zoals deze in Afrika ook wordt geserveerd en in combinatie met de diverse hapjes en smaken maakte het dit een erg leuke ervaring. Ik kom hier zeker nog eens terug.

De inrichting is gezellig maar omdat het vrij rustig was (nog plusminus vier andere tafels) kwam dit niet volledig tot zijn recht. Het personeel was vriendelijk maar wanneer zij iets attenter waren geweest, hadden we de alcohol iets rijkelijker laten vloeien.
henriette V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Het eten was heerlijk, de bediening erg mat. Jammer
David B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wat hebben wij een heerlijke avond gehad. Heerlijk Afrikaans eten in een heerlijke Afrikaanse stijl. Zeker een aanrader!
Suus G.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
top gegeten! we wilden een keer wat anders proberen en hebben veel over dit restaurant gehoord.
we werden vriendelijk welkom geheten en kregen de tijd om de kaart te bestuderen.
keuze viel uiteindelijk om de mix plate voor 2 en dat heeft ons zeker niet teleurgesteld! zoveel smaak en zoveel keus op 1 bord voor een zeer redelijke prijs. wij gaan hier zeker nog een keer naartoe!
Shanna A.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten! Het was niet druk, maar de mag de sfeer zeker niet drukken! Elke keer weer een feest om hier te eten.
Laurens K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Geweldig lekker eten! We komen er regelmatig en de kwaliteit is altijd goed! Verder zeer vriendelijke bediening.
Shay O.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Geweldiggenoten! Eerste keer Afrikaans gegeten ...met vingers was heel apart !
Sfeer was gezellig. Leuk muziek ..Kizomba.
Voor het eerst Banaan, Mango, en Coco bier geprobeerd. Was heerlijk.
Renato P.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Het eten was erg goed, maar de wachttijd tussen gangen kon korter zijn. Gezellig sfeer en decoratie! Het was ook zeer interessant om zonder bestek te eten!
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was een top avond. Heerlijk eten, de bediening had wat vlotter gekund, maar zeer gastvrij en gezellig ingericht. Vooral de Afrikaanse biertjes waren erg lekker en de aparte manier van eten was even wennen maar heel leuk om te ervaren.
Haowen L.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Op een vrijdagavond met de AH restaurantactie hier wezen eten. Bij binnenkomst om 18:30 was het nog erg rustig. Tafeltje of 5 bezet. Twee uur later was het wel veel drukker geworden. Maar geen geluidsoverlast.
Het eten was erg lekker. Als voorgerecht de Shiro gedeeld. Deze was erg lekker. Als hoofdgerecht de kip en vis. De vis was erg lekker, de pittige kip was lekker maar een klein beetje aan de droge kant. Nagerecht was de verse fruitsalade die niet heel bijzonder was, maar wel echt vers ipv uit een blikje zoals bij sommige restaurants wel het geval is ondanks de naam.
Voor Afrikaans komen we hier zeker nog wel een keer terug.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prettige bediening, zeer attent. Uitstekende maaltijd: we hadden deze keer een klein driegangenmenu gekozen.
Maris13 D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hebben hier gegeten met de AH restaurant actie. We werden vriendelijk ontvangen, het restaurant is heel leuk ingericht. Voor het voorgerecht konden we kiezen uit 2 dipsauzen voor 2 personen, wij hebben de kikkererwten gekozen. Hoofdgerecht een keuze uit 4, gekozen voor de drumsticks en de lam, met groente en sla erbij. Erg leuk om met je handen te eten mbv een "pannenkoek". Het toetje was ook erg lekker, Afrikaans bier erbij. Helemaal super.
Steinie V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een ontzettend gezellig restaurant waar je heerlijk kunt eten. De manier van serveren en het opeten is apart en daar hou ik wel van. Het is een echte aanrader voor iedereen die eens iets aparts wil eten.
Sanne G.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Het voorgerecht bestel je samen en bij het hoofd- en nagerecht kan je beide een aparte keuze maken. Leuk om met je handen te mogen eten. We zijn weer een ervaring rijker :)
Nadeel was wel dat we lang hebben moeten wachten op de bestellingen en we niet altijd snel in de gelegenheid waren een bestelling te geven. Dat had wat vlotter/beter gemogen.
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Hier voor de tweede keer gegeten, het eten is echt verrukkelijk, uitermate vriendelijke bediening en een gezellige ontspannen sfeer. Ik vind het zeker een aanrader.