VISTA Restaurant & Food Bar

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant VISTA Restaurant & Food Bar

Els K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Heerlijke avond gehad, uitstekende smaakcombinaties en mooie gebalanceerde gerechten. Culinaire verwennerij! We hebben genoten, complimenten aan de hele staf, mensen met zichtbare passie.
Remco A.
Kj K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Op basis van de locatie de keuze gemaakt om er tussen door een keer te gaan eten. Mooie zaak, smaakvol ingericht op uiteraard een hele mooie locatie. Niet te groot en rustig qua geluidsniveau. Prettig! Prima ontvangen door het team. Mooie kaart en prima wijnen. Gekozen voor 3 gerechtjes, vis en vlees. Uitstekend van smaak en mooi opgemaakt. Goed wijnadvies, duidelijk met kennis van zaken. Prettige en attente bediening.

Kortom: ware verrassing! Van harte aan te bevelen en ga zelf zeer zeker terug!
Eef S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Vandaag voor de eerste maal bij Vista geweest voor een lunch. De vraag is natuurlijk altijd met welke intentie je naar een horecagelegenheid gaat. Voor ons vieren is dat een betaalbaar prima hapje, lekker wijntje, locatie en vooral gezelligheid. Daaraan ontbrak in onze ogen toch het een en ander. Nouvelle cuisine happen heb ik meer dan voldoende gehad in mijn leven. Hieft echt niet meer. Smaak en wijn goed, maar dus veel te magere hoeveelheden. Deftig, kan zijn, niet voor ons. Locatie prachtig. Toilet prachtig, maar hoe was je je handen, als je de leesbril niet bij je hebt. Uiteindelijk een nota van € 180,--. Gewoon te veel als je niet op zoek bent naar een trendy place to be, wellicht op sterrenjacht waarover je tegenover je vrienden al of niet kunt opscheppen. Oh ja, gezelligheid nul, zeker wat de bloedeloze bediening betreft. Een onduidelijk verhaal over de Cava zonder de, menen wij, noodzakelijke bubbeltjes. Ligt aan een speciale druif met dikke schil. Het zal best. Overigens wel € 7,50 per glaasje. Kruikje kraanwater € 2,50 Waarom? Kortom " niet onze place to be more." Gezien het overvolle terras zal het eventueel lezen van dit berichtje geen crisis bij de eigenaren veroorzaken. Het is net als bij smaak; erover twisten heeft geen zin. ViSTA, succes op deze puike locatie! Eef Sterk, Zevenbergen
Maarten J.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
3 gerechten gedaan zoals geadviseerd, helemaal op de 'vistoer'! Was goed van smaak. Presentatie als verwacht, netjes. Bediening niet proactief, wel vriendelijk. Ligging van het restaurant is bijzonder fraai, inrichting valt dan weer tegen. Prijs / kwaliteit is niet oké.
c V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
hier met 6 vrienden een uitgebreide lunch genoten. prima ambiance, heel plezierige ontvangst. over de lunch valt weinig meer te zeggen dsn dat zelfs het water heerlijk was. wat een top plek
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Met zeven personen hebben we hier op vrijdagavond mogen dineren na een tijdige reservering. Dat hield met meer dan vijf personen wel in dat we een vast menu moesten nemen.
Met één persoon die geen gluten mag bleek dat prima geregeld te kunnen worden. Het brood werd zelfs glutenvrij geregeld en het was volgens de persoon het lekkerste brood dat ze ooit op had (onze complimenten hiervoor).
De gerechten waren uiterst goed gebalanceerd qua smaak en ook zag het er heel feestelijk uit. De bediening is uiterst correct. Het geluidsniveau is door de glazen wand wat hoog. Misschien zou hier met wat dempend materiaal (textiele kunst?) nog wat aan gedaan kunnen worden.
De locatie is uniek gelegen en overdag is het uitzicht geweldig als je van scheepvaart houdt. Het parkeren kan voor de deur, maar het kan er wel druk zijn.
We komen graag nog een keer terug.
Tjeuvo V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Op een doordeweekse avond hier gegeten want we gingen af op de goede verhalen en recensies van dit culinaire restaurant. En het klopt; een erg goed restaurant, mooie locatie, sfeervolle en moderne inrichting, gezellig, erg goed eten, uitnodigende menukaart, vriendelijke bediening en smaakvolle wijnen.
Er werd goed rekening gehouden met onze smaakwensen, personeel is erg attent en weet op de juiste manier onze tafel te voorzien van water, wijn en de gerechten. Gerechten zijn goed op smaak, mooie combinaties en geserveerd op prachtige borden. Originele wijnkeuzes waarover goede informatie gegeven werd. Heerlijke tafels en stoelen om lang na te tafelen. In de zomer zal het terras een fantastische plek zijn om te vertoeven.
Prijs/kwaliteit helemaal in orde. Aanrader!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Geweldige locatie en super keuken.
Het ontvangst was erg prettig en formeel.
De amuses geweldig en vervolgens de 5 gangen stuk voor stuk bijzonder goed.

De vis met zwarte bonen pasta was voor mij nieuw en een bijzonder smakelijke combinatie.

De reerug in combinatie met de jus en garnituren waren uitmuntend, de op hout gerijpte wijn maakte het gerecht helemaal compleet.

Nog even zo doorgaan en Vista heeft een ster!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Geweldige locatie en super keuken.
Het ontvangst was erg prettig en formeel.
De amuses geweldig en de gerechten stuk voor stuk bijzonder goed.
Nog even zo doorgaan en Vista heeft een ster!
RichardHugen .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
De locatie is subliem. Op de kop van de havenkade, de boten die langskomen, de verlichte Shell-raffinaderij. Wanneer het nog licht of al donker is, er is van alles te zien. Het restaurant is met stijl en klasse ingericht. De bediening is correct en vriendelijk. Wanneer je op een enkel puntje een opmerking maakt (taalfout in het dessertmenu) dan voelt men zich onheus bejegend. Het belangrijkste is natuurlijk het eten. Na twee lekkere amuses bestaat het viergangenmenu (49 pp) uit 3 gerechtjes en, in ons geval, als nagerecht 5 stukjes kaas van de kaaswagen, waarvoor 7,50 pp moet worden bijbetaald. De borden zijn bij elk gerecht mooi opgemaakt. De smaak is niet altijd even geraffineerd. Zo is de gort smakeloos en is de huid van zeebaars te slap om lekker meegegeten te worden. De kaasjes zijn, met een prima uitleg, puur genieten. De friandises bij de thee en de doppio zijn niet allemaal even lekker of bijzonder. Met de wijn kom ik terug bij het thema prijs. De rioja is prima van smaak. Maar of een prijs van 55 euro gerechtvaardigd is? Bij elkaar is de rekening 178,50 euro. Mag het kosten wanneer het op punten verfijnder wordt.
scv222 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Met een groep van zeven personen, lunchen op een mooie zondagmiddag eind september. Een half uur van te voren kunnen reserveren. Wat een geweldige plek! De binnenhuis architect is goed bezig geweest, misschien iets te goed;) De stoelen zitten prima, het is prachtig licht en het uitzicht fantastisch. We laten ons verassen en kiezen voor het lunchmenu. We eten voortreffelijk. De borden zijn een feest voor het oog. De wijn uitstekend en zeer goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening, jong en enthousiast. De gastvrouw alert en hartelijk. We komen zeker terug voor een diner!
land .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Uitstekend restaurant met het mooiste uitzicht over Hollands Diep/Haringvliet bij de ingang van de haven van Willemstad.
Zeer doordachte architectuur met moderne inrichting met veel glas (rondom uitzicht; daardoor wel probleempje met de akoestiek) en schitterend terras op de punt; Afwisselende ronde tafels met linnen gedekt en rechthoekige tafels zonder linnen; ook gedeelte lounge inrichting en apart gedeelte voor grotere gezelschappen. Kortom vele mogelijkheden waardoor ook gemengd gasten niveau. Handen wassen op de toiletten is even wennen maar toch wel heel geschikt.
Vrouw en dochter van de chef geven leiding aan de vriendelijke, vlotte en attente door Voorwinden in het wit (o.a. spijkerbroeken) aangeklede bediening passend bij deze schitterende locatie. Dat er wel eens iets verkeerd kan gaan tijdens de zeer drukke weekends doet niets af aan het algemene beeld van grote toewijding; vakkundigheid en discipline van de bediening.
Frans georiënteerde keuken met ruime keuze uit kleine gerechtjes (prima voor de senioren) van hoge kwaliteit en fraai op het bord voor prijzen van € 10 - € 20 euro. Menu’s zijn afwisselend en met goede prijs/kwaliteit verhouding (met name het lunchmenu) waarbij men flexibel omgaat met gewenste aanpassingen en zelfs rekening houdt met speciale wensen. Bijzonder goede krokant gebakken zwezerik. Niveau van de keuken is m.i. sterwaardig.
Mooie wijnkaart (o.a. veel Oostenrijkse) met zeer ruime keuze uit losse glazen en zelfs een 6-tal halve flesjes; iets wat men in de meeste andere restaurants tegenwoordig niet meer tegenkomt en wel plezierig is voor 2-personen. Goede wijnarrangementen, maar als enige kritische aanmerking dat de glazen soms niet de 12.5 cc halen, wat overigens ook bij andere restaurants dikwijls een probleem is. Water € 2 per fles en koffie/thee € 3.50 is alleszins redelijk voor zo’n zaak.
Dichtbij parkeren is soms moeilijk in drukke weekends.
De overstap van restaurant ’t Raadhuis in Heinenoord naar dit maritiem eetpaleis in Willemstad is in elk opzicht een geweldige prestatie en helemaal geslaagd en daarom nemen we de extra kilometers graag voor lief.
bomr .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Op een schitterende plek staat een heel fijn restaurant met een groot terras. Op zaterdagavond met de hele hut vol blijft de bediening zeer behulpzaam,vlot en attent. Locatie is schitterend, helemaal als het donker is. Dan is het uitzicht op Moerdijk namelijk wél mooi. Overdag is het een levendige plek aan het water met alle bootjes. Uit de keuken komen verzorgde en smaakvolle gerechten. Maar een enkele keer schieten ze door: té mooi willen doen, teveel smaken per bord (overbodige bieten in het dessert) en soms ook veel te zout. Less is more?
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eén woord: fantastisch. Op een ronduit prachtige locatie is dit restaurant verrezen waar vrijwel alles klopt. Moderne maar sfeervolle ambiance met een terras waar je je midden op het water lijkt te bevinden. Binnen comfortabele stoelen en vrij ruime tafels en een modern decor. De bediening is jong, gedreven en net persoonlijk genoeg. En het eten is uitstekend. Vier gangen diner met als hoogtepunt (persoonlijke smaak) de scholfilet met coquille en truffel. Een heerlijke smaakbom. Ook de andere gerechten waren voortreffelijk klaargemaakt en prima op smaak. Het enige waar een opmerking over te maken is was de amuse van buikspek met hoisin, waar de hoisinsmaak vrijwel ontbrak. Maar verder was het gewoon top. Een paar afwijkende maar zeker niet negatieve aspecten: geen kraan in het toilet, maar vochtige doekjes? Origineel maar wellicht iets te modern. En aan het eind van de avond meert een enorme veerboot af naast het restaurant en schijnen felle schijnwerpers recht het restaurant in. Enfin, kan gebeuren.
Conclusie: een absolute aanrader, een topadres zowel qua locatie als qua eten en bediening.
EdN .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Locatie: direct aan het Hollands Diep, weids uitzicht. de jachthaven, de natuur, de scheep- en pleziervaart zorgen voor een levendig decor. (je moet wel de industriële skyline van Moerdijk negeren) Strak modern en comfortabel design, vooral het windvrije ruime deck nodigt uit tot buiten lunchen en/of dineren.
Service: discreet, attent en vooral vlot.
Eten: set menu for lunch, drie gangen rond het thema vis. creatieve brigade met een artistiek oog voor presentatie. de chef weet kennelijk wat food pairing inhoudt, mooie smaaklagen en accenten met behoud van balans.
Janpiet1205 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij aten op een zaterdagavond in augustus met zes personen bij dit nieuw gebouwde restaurant "en food bar". Gelegen op een prachtige plek aan het Hollandsch Diep, een markant onderdeel van een fraaie wandelpromenade aan de rand van Willemstad. Mooie terrassen rondom, met enige beschutting van windschermen. Parkeerruimte voor de deur, maar beperkt en doorgaans bezet. Dat betekent dus verderop parkeren. De inrichting van het restaurant is bijdetijds, met verschillende soorten meubilair, dat soms net te laag is om comfortabel te tafelen. Op het tijdstip van ons bezoek was het restaurant druk bezocht en volgestouwd met tafels. De akoestiek maakt het geluid storend, de gasten gaan steeds harder praten. Het geeft het geheel een drukke, onrustige sfeer. Het beloofde "tot rust komen" is er dus niet bij. De ontvangst is plichtmatig en afstandelijk. De bediening is gestrest en loopt op de tenen om de logistiek niet in de soep te laten lopen. Merkwaardig is dat wastafels bij de toiletten ontbreken ("om het milieu te sparen"), in plaats daarvan zijn er wegwerpdoekjes. Veel beter voor het milieu? Merkwaardig dat het personeel (uniform, dat wel) in poloshirts loopt met de naam van een nabij gelegen modehuis. Wij kozen voor het met nadruk aanbevolen menu van vier gangen, wat bij de bediening tot een zucht van verlichting leidde. De keuze aan wijn is ruim, zij het voor hoge prijzen. Onder 30 Euro is er geen fles te vinden, met uitzondering van de eenvoudige witte, rode en rosé huiswijn. De bediening raakt in de war als wij de wijn bestellen, komt drie keer met de wijnkaart in de hand vragen wat we ook alweer wilden. Het voorgerecht, zalmforel was van goede kwaliteit en smakelijk. Dat gold ook voor het tussengerecht, scholfilet. De hoofdgerechten (vis: kabeljouwfilet en vlees rundersukade) waren zeer smakelijk. De porties zijn op opvallend klein. Wachttijden tussen de gangen zijn lang. Het dessert van bramen liet wel erg lang op zich wachten, waarbij de bediening nog poogde een bijpassende dessertwijn te verkopen terwijl het dessert nog in geen velden of wegen te bekennen was. Bijna middernacht, zagen we van koffie maar af.
Samengevat: mooie locatie, eigentijds maar druk. Een afstandelijke, onrustige ambiance. Minder ervaren en onpersoonlijke bediening, lange wachttijden, nadruk ligt op "verkopen, verkopen" en overschaduwt zelfs de goede keuken. Hier is nog werk te doen!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij waren niet voor het eerst bij Vista, wilden eerst alleen wat op terras drinken ,maar zaten erg lekker en vroegen of er nog een plekje was om te dineren. Gelukkig de laatste tafel voor ons, dus bleven we gezellig.
Alles bij Vista klopt, Ingrid, de gastvrouw is een top vakvrouw en alle mensen in de bediening zijn ultra correct zonder dat t vervelend wordt.
Knap hoe alles tegelijk uitgeserveerd wordt, ook bij grote gezelschappen.
Ons eten was wederom super, verfijnd en rijk van smaak, alles klopt gewoon.
Wij komen snel weer. Deze zaak hoort gewoon bovenaan de restaurants in Willemstad te staan.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Waar kun je op dit niveau met dit uitzicht eten?
Prachtige locatie met een mooi terras, zowel in de zon als overdekt.
Uitzicht op het water, watersport en de haven.
Vriendelijke bediening met kennis van zaken.
Slechts 1 gerechtje genomen als lunch, maar zo lekker! Dit wordt een mooie plek in Lekker.
Snel terug voor een uitgebreide lunch!
rbenneker .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij Vista. We waren redelijk vroeg, 18:30. Prachtig pand van zowel buiten als binnen op een unieke locatie. Lekker buiten kunnen zitten, zicht prachtig op het Hollands Diep naast de ingang van de haven. De bediening vroeg wat wij als aperitief wouden drinken. Mijn vrouw nam een Gin Tonic, ik een Cava. De Gin Tonic kwam vrij snel en een glas voor de Cava ook, maar de Cava zelf liet nog even op zich wachten. De gastvrouw bracht ons de kaart en gaf een uitleg over de kaart en de menu's. Beide gekozen voor 4 gangen met de opmerking dat wij graag nog even wouden nadenken over het nagerecht. Dit was geen enkel probleem. Als wijn beide een glas Wit glas Rood genomen. Goed dat er diverse keus is per glas ipv altijd maar een fles te moeten bestellen. Na de amuse, met haring die erg warm was, eerste gerecht, vis. Uitleg was als een bandje dat werd afgespeeld. Weinig passie en heel snel afgeraffeld. Gerecht was wel erg lekker. De wijn ook maar een beetje (te) weinig. Echt te kleine glazen geschonken, zeker voor het geld. Vervolgens moesten wij nogmaals om het brood vragen. 2e gerecht, vis, wederom erg lekker maar ook hier weer die snelle, passieloze uitleg. Borden werden erg snel weggenomen, zonder te vragen of het had gesmaakt. Het lijkt wel of hier alles op tijd moet. Tevens stonden de glazen van de aperitief nog op tafel en werd de asbak niet weg genomen bij de volgende gang. Vervolgens 3e gerecht, vlees, met de rode wijn. Eten en wijn weer erg lekker maar ook hier te kleine glazen ondanks mijn opmerking. Inmiddels zat de zaak goed vol. Vervolgens de keuze van het nagerecht. Ik ben voor het kaasplankje gegaan, dat als keuze bij menu zat. ( wel voor bijbetalen ), mijn vrouw ging voor een Dame Blanche. Volgens de zeer chagrijnige serveerster kon dit niet. Mijn vrouw gaf aan dat zij dit bij het begin van de avond aan de gastvrouw had gemeld. Serveerster liep weg zonder iets te zeggen of ons later nog te vertellen of dit kon. Het kaasplankje kwam, en ook de Dame Blanche. Echter het ijs was helemaal gesmolten tot een soep. Een serveerster, want er lopen er een heleboel rond, hier op aangesproken en er kwam een nieuwe Dame Blanche. Deze was iets beter maar ook al een eind gesmolten. Na het dessert zijn wij naar huis gegaan, een beetje teleurgesteld. Eten en locatie goed maar de bediening mag/moet echt beter, zeker gezien de positionering van de zaak door de eigenaren en de prijs. Maar de zaak is nog niet zo lang open, eerste hoog seizoen, dus we komen nog een keer terug voor een herkansing! Zet hem op mensen!