VISTA Restaurant & Food Bar

Maandag t/m Zondag vanaf 00:00

• Af te huren
RichardHugen .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
De locatie is subliem. Op de kop van de havenkade, de boten die langskomen, de verlichte Shell-raffinaderij. Wanneer het nog licht of al donker is, er is van alles te zien. Het restaurant is met stijl en klasse ingericht. De bediening is correct en vriendelijk. Wanneer je op een enkel puntje een opmerking maakt (taalfout in het dessertmenu) dan voelt men zich onheus bejegend. Het belangrijkste is natuurlijk het eten. Na twee lekkere amuses bestaat het viergangenmenu (49 pp) uit 3 gerechtjes en, in ons geval, als nagerecht 5 stukjes kaas van de kaaswagen, waarvoor 7,50 pp moet worden bijbetaald. De borden zijn bij elk gerecht mooi opgemaakt. De smaak is niet altijd even geraffineerd. Zo is de gort smakeloos en is de huid van zeebaars te slap om lekker meegegeten te worden. De kaasjes zijn, met een prima uitleg, puur genieten. De friandises bij de thee en de doppio zijn niet allemaal even lekker of bijzonder. Met de wijn kom ik terug bij het thema prijs. De rioja is prima van smaak. Maar of een prijs van 55 euro gerechtvaardigd is? Bij elkaar is de rekening 178,50 euro. Mag het kosten wanneer het op punten verfijnder wordt.
Scv222 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Met een groep van zeven personen, lunchen op een mooie zondagmiddag eind september. Een half uur van te voren kunnen reserveren. Wat een geweldige plek! De binnenhuis architect is goed bezig geweest, misschien iets te goed;) De stoelen zitten prima, het is prachtig licht en het uitzicht fantastisch. We laten ons verassen en kiezen voor het lunchmenu. We eten voortreffelijk. De borden zijn een feest voor het oog. De wijn uitstekend en zeer goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening, jong en enthousiast. De gastvrouw alert en hartelijk. We komen zeker terug voor een diner!
Land .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Uitstekend restaurant met het mooiste uitzicht over Hollands Diep/Haringvliet bij de ingang van de haven van Willemstad.
Zeer doordachte architectuur met moderne inrichting met veel glas (rondom uitzicht; daardoor wel probleempje met de akoestiek) en schitterend terras op de punt; Afwisselende ronde tafels met linnen gedekt en rechthoekige tafels zonder linnen; ook gedeelte lounge inrichting en apart gedeelte voor grotere gezelschappen. Kortom vele mogelijkheden waardoor ook gemengd gasten niveau. Handen wassen op de toiletten is even wennen maar toch wel heel geschikt.
Vrouw en dochter van de chef geven leiding aan de vriendelijke, vlotte en attente door Voorwinden in het wit (o.a. spijkerbroeken) aangeklede bediening passend bij deze schitterende locatie. Dat er wel eens iets verkeerd kan gaan tijdens de zeer drukke weekends doet niets af aan het algemene beeld van grote toewijding; vakkundigheid en discipline van de bediening.
Frans georiënteerde keuken met ruime keuze uit kleine gerechtjes (prima voor de senioren) van hoge kwaliteit en fraai op het bord voor prijzen van € 10 - € 20 euro. Menu’s zijn afwisselend en met goede prijs/kwaliteit verhouding (met name het lunchmenu) waarbij men flexibel omgaat met gewenste aanpassingen en zelfs rekening houdt met speciale wensen. Bijzonder goede krokant gebakken zwezerik. Niveau van de keuken is m.i. sterwaardig.
Mooie wijnkaart (o.a. veel Oostenrijkse) met zeer ruime keuze uit losse glazen en zelfs een 6-tal halve flesjes; iets wat men in de meeste andere restaurants tegenwoordig niet meer tegenkomt en wel plezierig is voor 2-personen. Goede wijnarrangementen, maar als enige kritische aanmerking dat de glazen soms niet de 12.5 cc halen, wat overigens ook bij andere restaurants dikwijls een probleem is. Water € 2 per fles en koffie/thee € 3.50 is alleszins redelijk voor zo’n zaak.
Dichtbij parkeren is soms moeilijk in drukke weekends.
De overstap van restaurant ’t Raadhuis in Heinenoord naar dit maritiem eetpaleis in Willemstad is in elk opzicht een geweldige prestatie en helemaal geslaagd en daarom nemen we de extra kilometers graag voor lief.
Bomr .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Op een schitterende plek staat een heel fijn restaurant met een groot terras. Op zaterdagavond met de hele hut vol blijft de bediening zeer behulpzaam,vlot en attent. Locatie is schitterend, helemaal als het donker is. Dan is het uitzicht op Moerdijk namelijk wél mooi. Overdag is het een levendige plek aan het water met alle bootjes. Uit de keuken komen verzorgde en smaakvolle gerechten. Maar een enkele keer schieten ze door: té mooi willen doen, teveel smaken per bord (overbodige bieten in het dessert) en soms ook veel te zout. Less is more?
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eén woord: fantastisch. Op een ronduit prachtige locatie is dit restaurant verrezen waar vrijwel alles klopt. Moderne maar sfeervolle ambiance met een terras waar je je midden op het water lijkt te bevinden. Binnen comfortabele stoelen en vrij ruime tafels en een modern decor. De bediening is jong, gedreven en net persoonlijk genoeg. En het eten is uitstekend. Vier gangen diner met als hoogtepunt (persoonlijke smaak) de scholfilet met coquille en truffel. Een heerlijke smaakbom. Ook de andere gerechten waren voortreffelijk klaargemaakt en prima op smaak. Het enige waar een opmerking over te maken is was de amuse van buikspek met hoisin, waar de hoisinsmaak vrijwel ontbrak. Maar verder was het gewoon top. Een paar afwijkende maar zeker niet negatieve aspecten: geen kraan in het toilet, maar vochtige doekjes? Origineel maar wellicht iets te modern. En aan het eind van de avond meert een enorme veerboot af naast het restaurant en schijnen felle schijnwerpers recht het restaurant in. Enfin, kan gebeuren.
Conclusie: een absolute aanrader, een topadres zowel qua locatie als qua eten en bediening.
EdN .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Locatie: direct aan het Hollands Diep, weids uitzicht. de jachthaven, de natuur, de scheep- en pleziervaart zorgen voor een levendig decor. (je moet wel de industriële skyline van Moerdijk negeren) Strak modern en comfortabel design, vooral het windvrije ruime deck nodigt uit tot buiten lunchen en/of dineren.
Service: discreet, attent en vooral vlot.
Eten: set menu for lunch, drie gangen rond het thema vis. creatieve brigade met een artistiek oog voor presentatie. de chef weet kennelijk wat food pairing inhoudt, mooie smaaklagen en accenten met behoud van balans.
Janpiet1205 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij aten op een zaterdagavond in augustus met zes personen bij dit nieuw gebouwde restaurant "en food bar". Gelegen op een prachtige plek aan het Hollandsch Diep, een markant onderdeel van een fraaie wandelpromenade aan de rand van Willemstad. Mooie terrassen rondom, met enige beschutting van windschermen. Parkeerruimte voor de deur, maar beperkt en doorgaans bezet. Dat betekent dus verderop parkeren. De inrichting van het restaurant is bijdetijds, met verschillende soorten meubilair, dat soms net te laag is om comfortabel te tafelen. Op het tijdstip van ons bezoek was het restaurant druk bezocht en volgestouwd met tafels. De akoestiek maakt het geluid storend, de gasten gaan steeds harder praten. Het geeft het geheel een drukke, onrustige sfeer. Het beloofde "tot rust komen" is er dus niet bij. De ontvangst is plichtmatig en afstandelijk. De bediening is gestrest en loopt op de tenen om de logistiek niet in de soep te laten lopen. Merkwaardig is dat wastafels bij de toiletten ontbreken ("om het milieu te sparen"), in plaats daarvan zijn er wegwerpdoekjes. Veel beter voor het milieu? Merkwaardig dat het personeel (uniform, dat wel) in poloshirts loopt met de naam van een nabij gelegen modehuis. Wij kozen voor het met nadruk aanbevolen menu van vier gangen, wat bij de bediening tot een zucht van verlichting leidde. De keuze aan wijn is ruim, zij het voor hoge prijzen. Onder 30 Euro is er geen fles te vinden, met uitzondering van de eenvoudige witte, rode en rosé huiswijn. De bediening raakt in de war als wij de wijn bestellen, komt drie keer met de wijnkaart in de hand vragen wat we ook alweer wilden. Het voorgerecht, zalmforel was van goede kwaliteit en smakelijk. Dat gold ook voor het tussengerecht, scholfilet. De hoofdgerechten (vis: kabeljouwfilet en vlees rundersukade) waren zeer smakelijk. De porties zijn op opvallend klein. Wachttijden tussen de gangen zijn lang. Het dessert van bramen liet wel erg lang op zich wachten, waarbij de bediening nog poogde een bijpassende dessertwijn te verkopen terwijl het dessert nog in geen velden of wegen te bekennen was. Bijna middernacht, zagen we van koffie maar af.
Samengevat: mooie locatie, eigentijds maar druk. Een afstandelijke, onrustige ambiance. Minder ervaren en onpersoonlijke bediening, lange wachttijden, nadruk ligt op "verkopen, verkopen" en overschaduwt zelfs de goede keuken. Hier is nog werk te doen!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij waren niet voor het eerst bij Vista, wilden eerst alleen wat op terras drinken ,maar zaten erg lekker en vroegen of er nog een plekje was om te dineren. Gelukkig de laatste tafel voor ons, dus bleven we gezellig.
Alles bij Vista klopt, Ingrid, de gastvrouw is een top vakvrouw en alle mensen in de bediening zijn ultra correct zonder dat t vervelend wordt.
Knap hoe alles tegelijk uitgeserveerd wordt, ook bij grote gezelschappen.
Ons eten was wederom super, verfijnd en rijk van smaak, alles klopt gewoon.
Wij komen snel weer. Deze zaak hoort gewoon bovenaan de restaurants in Willemstad te staan.
Jeroenspaa .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Waar kun je op dit niveau met dit uitzicht eten?
Prachtige locatie met een mooi terras, zowel in de zon als overdekt.
Uitzicht op het water, watersport en de haven.
Vriendelijke bediening met kennis van zaken.
Slechts 1 gerechtje genomen als lunch, maar zo lekker! Dit wordt een mooie plek in Lekker.
Snel terug voor een uitgebreide lunch!
Rbenneker .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij Vista. We waren redelijk vroeg, 18:30. Prachtig pand van zowel buiten als binnen op een unieke locatie. Lekker buiten kunnen zitten, zicht prachtig op het Hollands Diep naast de ingang van de haven. De bediening vroeg wat wij als aperitief wouden drinken. Mijn vrouw nam een Gin Tonic, ik een Cava. De Gin Tonic kwam vrij snel en een glas voor de Cava ook, maar de Cava zelf liet nog even op zich wachten. De gastvrouw bracht ons de kaart en gaf een uitleg over de kaart en de menu's. Beide gekozen voor 4 gangen met de opmerking dat wij graag nog even wouden nadenken over het nagerecht. Dit was geen enkel probleem. Als wijn beide een glas Wit glas Rood genomen. Goed dat er diverse keus is per glas ipv altijd maar een fles te moeten bestellen. Na de amuse, met haring die erg warm was, eerste gerecht, vis. Uitleg was als een bandje dat werd afgespeeld. Weinig passie en heel snel afgeraffeld. Gerecht was wel erg lekker. De wijn ook maar een beetje (te) weinig. Echt te kleine glazen geschonken, zeker voor het geld. Vervolgens moesten wij nogmaals om het brood vragen. 2e gerecht, vis, wederom erg lekker maar ook hier weer die snelle, passieloze uitleg. Borden werden erg snel weggenomen, zonder te vragen of het had gesmaakt. Het lijkt wel of hier alles op tijd moet. Tevens stonden de glazen van de aperitief nog op tafel en werd de asbak niet weg genomen bij de volgende gang. Vervolgens 3e gerecht, vlees, met de rode wijn. Eten en wijn weer erg lekker maar ook hier te kleine glazen ondanks mijn opmerking. Inmiddels zat de zaak goed vol. Vervolgens de keuze van het nagerecht. Ik ben voor het kaasplankje gegaan, dat als keuze bij menu zat. ( wel voor bijbetalen ), mijn vrouw ging voor een Dame Blanche. Volgens de zeer chagrijnige serveerster kon dit niet. Mijn vrouw gaf aan dat zij dit bij het begin van de avond aan de gastvrouw had gemeld. Serveerster liep weg zonder iets te zeggen of ons later nog te vertellen of dit kon. Het kaasplankje kwam, en ook de Dame Blanche. Echter het ijs was helemaal gesmolten tot een soep. Een serveerster, want er lopen er een heleboel rond, hier op aangesproken en er kwam een nieuwe Dame Blanche. Deze was iets beter maar ook al een eind gesmolten. Na het dessert zijn wij naar huis gegaan, een beetje teleurgesteld. Eten en locatie goed maar de bediening mag/moet echt beter, zeker gezien de positionering van de zaak door de eigenaren en de prijs. Maar de zaak is nog niet zo lang open, eerste hoog seizoen, dus we komen nog een keer terug voor een herkansing! Zet hem op mensen!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Uitermate goed restaurant.
Samen met mijn vrouw even neergestreken na een paar dagen Zeeland. Gerechten zijn spannend en erg lekker. Heerlijke verse vis en sashimi gegeten! We eten vaker vis maar deze was toch wel erg lekker! De mensen in de bediening erg positief en goed! Er wordt goed meegedacht! Een echte aanrader.
Hendricus S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heden met zakenvriend lunch gebruikt.Dit restaurant is een geweldige aanwinst voor een klein plaatsje als Willemstad.De lokatie is schitterend net als het restaurant zelf.De bediening was uitermate attent. Het lunchmenu à € 30, = was zonder meer de moeite waard.Huiswijn (Wit) paste goed bij de gerechten.Amuse, partje nieuwe haring in een smakelijke combi,Voorgerecht, hoofdgerecht en toetje waren afwisselend en verrassend.Zakenvriend had kaasplankje met goed gekozen soorten.Ik kon geen enkel minpunt bedenken. Zelfs een onverhoedse hoosbui met donder en bliksem kon deze heerlijke lunch niet bederven want we zaten onder het fraaie dak .
Een prachtig nieuw en brandschoon restaurant, jonge en enthousiaste bediening,mooie lokatie en voortreffelijk eten.Wat wil een mens nog meer.
Chapeau !
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat een fantastisch restaurant is dit! We geven niet vaak 3 tienen maar als we een 11 of 12 mochten geven, dan komt Vista ervoor in aanmerking. Alles klopt hier, het prachtige terras, waar je uitkijkt over het Haringvliet, de vriendelijke en attente bediening, en niet in de laatste plaats het fenomenale eten. We hebben in tijden niet zo goed gegeten: krab met groene appel en langoustine, diverse bereidingen van tonijn, coquilles, zeetongfilets met truffelnage, Black Angus sukade met peperjus, krokant gebakken zwezerik, we dromen er nog van. Ook de desserts zijn een lust voor het oog en overheerlijk van smaak. Mooie kleine porties, dat vinden wij fijn. Hoewel Willemstad voor ons meer dan een uur rijden is, komen we zeer binnenkort terug!
GM191 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Onverwachts hier terecht gekomen. De buitenkant van het restaurant laat niet zien hoe mooi het binnen is. Buiten op het mooie ruime terras gegeten. Het uitzicht is prachtig op het Hollands diep, waar vele boten langs komen. We begonnen met een smaakvolle amuse, de gerechten zijn als voorgerechten. Wij hadden ieder 2 gerechten. Mooie opgemaakt borden, smaakvolle gerechten. Niet te veel poespas, precies goed. Het dessert was ook prachtig opgemaakt met heerlijke smaken. Koffie met lekkers erbij, mmmmm. De bediening was vriendelijk en attent. Kortom....we komen zeker snel terug is dit mooie restaurant!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Goede ontvangst, lekker gelunched met aardige gastvrouw. Prachtig plekje, maar de rest van het personeel mag wel vriendelijker zijn. Daarom weet ik niet of we nog terug komen.
Hadiet .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heerlijk gegeten met gezin aan het water! Super lekker eten, zeker op weg naar een ster! Erg vriendelijke en correcte bediening. Goede wijn per glad te bestellen. Alle gerechten smaakten heerlijk!
Zeker een aanrader in de zomer, pracht locatie
René B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Nog niet zolang open op een prachtige plek aan het Haringvliet. In een van de mooiste plaatsjes van Nederland. Mooi terras, mooie zaak. Prachtige keuken. 4 gangen diner. Het eten is zeer goed. Prijs kwaliteit klopt. Maar de bediening laat zeer veel steken vallen. De keukenbrigade is veel beter en daar heeft de bediening last van. Maar dat veroorzaken ze zelf. Wijnen niet op tijd inschenken, te snel een nieuwe gang inzetten zonder zelf klaar te zijn en daardoor de aandacht aan de klant verliezen. Grote wijnkaart, maar de sommelier verkoopt liever wijn als dat ze controleert of de wijn past bij de gerechten. Wanneer de bediening strak staat en soepel verloopt zal het een boost geven. Voor het eten komen we terug...zelfs de gastvrouw heeft het te druk om de goede vragen en antwoorden te geven.
Zet hem op. Want de zaak is het waard! De chef verdient een betere brigade voor in de zaak !
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Erg mooi ingericht restaurant aan het water met een mooi uitzicht. De gerechten zijn allemaal "tussengerechten". Dat was niet meteen duidelijk. Dus je moet meerdere gerechten bestellen waardoor de prijs wat hoger uitkomt. Toch wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. Tussendoor ontvingen we ook nog 2 amuses.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Met hoge verwachtingen naar deze locatie gegaan. Het werd echter een tegenvaller. Gelijk bij binnenkomst wilden we zitten bij het raam, maar dat ging niet van harte omdat dat gedeelte van het lokaal voor de koffie en zo bedoeld is. Dan een drankje vergeten te brengen. Het brood werd gebracht terwijl we al het gerecht aan het eten waren. Het gerecht "truffel" smaakte nauwelijks tot niet naar truffel. En bij het doorgeven hiervan kwam later de reactie van de kok via de kelner "daar kan ik niks mee." Toen maar weggegaan. Jammer, want alle ingrediënten voor een goed restaurant zijn aanwezig: goede kaart, goede wijnen en een geweldige locatie.
Geachte Basilico,
Wij werken met 2 gedeelten in onze zaak, food bar & restaurant. In het food bar gedeelte wordt oa ook alleen koffie geserveerd en een kaart met diverse fingerfood. U had een reservering op de dag zelf gemaakt en alle raamtafels waren reeds bezet. Daar u perse aan een raam wilde zitten was dit de enige optie, wat u dus zelf wilde en waar wij gehoor aan hebben gegeven.
Daarna heeft u voor 3 personen 1 gerecht besteld, dan kiezen wij ervoor om het brood gelijk bij het gerecht te serveren ipv eerder. Drankje vergeten mag niet gebeuren maar helaas kan dat wel eens gebeuren.
U had 2x het gerecht truffel besteld en heeft daarna de opmerking gemaakt dat er 1 gerecht naar truffel smaakte en het andere niet. Daarop is er vanuit de keuken gemeld dat de beide gerechten uit 1 pan komen, en dat er dan dus niet een smaakverschil in kan zitten. "daar kan ik niks mee" is niet de reactie die wij zullen geven en klopt dus ook niet.
Gerard605 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Als trouwe bezoekers van het Raadhuis konden ook wij niet wachten om de nieuwe zaak uit te proberen. Het is een toplocatie en over het decor is nagedacht. Het eten was heerlijk, maar we zijn niet anders gewend. De wijnen verzorgd en de gastvrouw attent. perfecte combi's

Tot snel weer!