Visrestaurant Vis en Meer

De Dyk 6 8551 PM Woudsend Nederland Kaart

Over restaurant Visrestaurant Vis en Meer

Als een vis in het water

Eigenaren Sjouke en Maya voelen zich hier helemaal op hun plek. Zij hebben volop aandacht voor hun gerechten en hun gasten, ook jij voelt je hier snel thuis. De grootste smaakmaker is natuurlijk de dagverse vis. Creatief bereid met respect voor de natuur. Ook vleesliefhebbers komen hier niet voor niets. De kleine vleeskaart is van hoog niveau. Wil jij nu wel eens weten hoe je jouw favoriete vis- of vleesgerecht het beste klaarmaakt? Geef je dan op voor de kookclub!

Meer informatie over restaurant Visrestaurant Vis en Meer

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zondag 16:00 - 21:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten.Lang niet zulke lekkere vis gehad. Komen hier zeker vaker terug
Hedy N.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk gegeten na goed advies van de bediening.
Cor102 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk restaurant met ontspannen sfeer, uitstekende akoestiek maar vooral aardige gastvrije mensen en heerlijke (vis)gerechten. Een oase van rust, gezelligheid en heerlijk eten. Een aanrader dus!
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Mijn vriendin en ik hebben heerlijk gegeten bij Vis en Meer. De bediening was geweldig. Wanneer we weer een keer in Woudsend verblijven komen we zeker weer bij Vis en Meer!
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk en puur eten! Verrassende combinatie en een goede prijs kwaliteit! Bediening is erg vriendelijk en leggen je in de watten. Een van onze favorieten in Friesland.
Roel190347 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vandaag gegeten bij Visrestaurant Vis en Meer te Woudsend. Een leuk restaurant gerund door jonge mensen die er iets van willen maken. Wij hebben het menu genomen. De vissoep viel iets tegen, had van mij meer vis mogen bevatten. Het hoofdgerecht bestond juit zeebaars op een bedje van groente. Als verbeterpunt hierbij is de kwanteit aan groente. De kwaliteit was goed, alleen erg weinig en dit zeker wanneer de huidige voedingsmaatstaven hierop van toepassing zouden zijn. Het dessert was top evenals de wijn. De vriendelijkheid van de bediening maakte kleine foutjes volledig goed. Ga zo door, maar neem wel de verbeterpunten in acht en groei verder naar de top.
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Genoten van het dagmenu, lekker, leuk gepresenteerd, smaakvol, gewoon goed.
Bediening vlot en attent. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Karaf water geen probleem.
Alleen jammer dat de akoestiek matig is als het restaurant vol is.
Hwvankooten .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gisteren met vrienden goed gegeten bij Vis en Meer. Helaas was de vis van het hoofdgerecht net iets te ver doorgebakken waardoor hij een beetje droog werd. Er waren veel wijnen per glas, de kwaliteit hiervan stelde ons wat teleur. De bediening was erg vriendelijk.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
De oesters zijn super vers, mijn gambas met kreeft voorgerecht had ik graag 2x zo groot gezien (zo lekker!) En de tarbot was perfect klaargemaakt. Een uitstekende maaltijd met lekkere wijn en heerlijke desserts. We zijn nog nooit teleurgesteld in dit restaurant!
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Heerlijk gegeten in dit visrestaurant. Ontvangst hartelijk ondanks dat wij niet hadden geserveerd. Amuse van het huis. Gekozen voor de zalm met geitenkaas om je vingers bij af te likken partner had de paling welke ook voortreffelijk was. Als hoofdgerecht de zeeduivel met rauwe ham overheerlijk ook de snoekbaars was voortreffelijk. Nagerecht onvervalste vanille ijs met advocaat en chocolade saus zelf gekozen voor rood fruit met citroenijs. Dit restaurant is zeker aan te bevelen. Top!!
Aad H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Vis en Meer na een bezoek aan de kunsttentoonstelling Kunst aan de Ee in Woudsend. Wij aten deels het 3 gangen menu en deels a la carte. Uitstekende vissoep en heerlijk vlees en vis met smakelijke nagerechten. Bediening was erg voorkomend, zij het wat formeel. Het prijs/kwaliteit niveau was dik in orde en we zaten in een fraaie en rustige omgeving. Zeker de moeite van het terugkomen waard !
Kaatje-ja .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Altijd verse vis die op zich simpel maar erg goed bereid is, ook een kunst op zich. Ik kom hier met veel plezier als we in Friesland zijn (als watersporter). In de omgeving zijn er weinig restaurants van dit niveau. En voor de prijs hoef je het niet te laten, zeker ten opzichte van de eetcafés is het bijna laag te noemen voor deze kwaliteit.

Als het er is, is de tarbot fantastisch. Verse oesters, en het aantal kan je zelf bepalen, ook fijn. De menu's zijn altijd goed en aantrekkelijk.
De wijnkeuze is wat beperkt, wat er is is zeker goed.

De bediening is erg hartelijk en we voelen ons hier altijd erg welkom. Oprechte aandacht en heerlijk eten, een fijne combinatie.
Hansdezoveelste .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
De belangrijkse kwaliteit van Vis en Meer is de versheid van hun vis. Eigenlijk heeft verse vis niet heel veel meer nodig dan een traditionele bereiding en die combinatie is er!

Een aanrader voor de visliefhebber.

Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Na 2 jaar weer teruggekeerd en wederom aangenaam verrast. Het is gewoon een feestje bij Vis en Meer. Geweldige bediening, prachtige presentatie van de gerechten, kortom een echte aanrader. Als we dichter in de buurt zouden wonen zou dit ons vaste adres worden. Tot snel!
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
We hebben hier met 3 pers gegeten. Het restaurant was vol gereserveerd. Service was erg goed en vriendelijk. De visgerechten vielen bij ons erg in de smaak. Op een enkele fout hier en daar was het echt top. Over de nagerechten waren we niet erg te spreken. Te klein en qua structuur niet naar behoren. Smaak was daar in tegen wel ok. Het is zeker de moeite waard om voor hun visgerechten te gaan proberen.
RiavandenBrinkNes .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Vaak kwamen we al eten bij Sjouke toen hij nog schuin aan de overkant bij de Hjerringslynder. een viswinkel met Petit Restaurant runde. Het was altijd perfect. we hebben heel veel vrienden en familie wel eens meegenomen. Altijd werd er zeer positief gereageerd. Ook bij Vis en Meer vinden we het heerlijk! We zijn er dit jaar weer geweest aan het einde van de vakantie. Een prachtig voorgerecht met zalmrolletjes, versierd met bloemen, heerlijk van smaak. Daarna een bisque met scampi"s.
en als hoofdgerecht schelvis. Wat was deze lekker, De bediening is super. Leuk vlot personeel. Het akoestiek is veel beter geworden de laatste jaren. Kortom een aanrader!!!
Nelleke D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Vis en Meer en de bediening was zonder meer vriendelijk. Het restaurant was vol maar desondanks was de bediening vlot en stonden onze bordjes zó op tafel. Je zou dus denken dat ik ga zeggen: super restaurant vooral gaan eten! En dan doe ik ook wel met één 'maar'. Het eten is heerlijk maar zuinig.

Mijn man kreeg een klein stukje zeebaars en halverwege het hoofdgerecht kwam de bediening (ongevraagd) nog een extra stukje vis brengen. Was de inkoop niet voldoende? Meer gasten dan waarop gerekend? Bij onze amuse kregen we bijvoorbeeld twee dunne plakjes stokbrood; armoede! Het dessert van witte chocoloade mousse bestond uit één kleine quenelle mousse. Enzovoort.

Gezien de prijzen vonden wij dat geen waar voor ons geld.

Het getuigt voor deze bourgondiër bovendien niet van gastvrijheid en deed voor mij af aan de beleving. Vandaar een 9 voor het eten en een 6 voor de service. Wij komen niet terug. Er zijn genoeg restaurants waar het eten net zo lekker is maar je meer het gevoel hebt dat niet op ieder gerecht maximaal hoeft te worden verdiend.
John .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We hebben hier afgelopen zomer twee keer gegeten, beide keren tijdens een lang zeilweekend in Friesland (we wonen zelf in Limburg). Het restaurant is niet bijzonder groot en op drukke dagen zit het zonder reservering dan ook gewoon 'vol': toevallige passanten moesten worden weggestuurd omdat er echt niemand meer bij kon. Desondanks zit je er ruim en redelijk rustig, in een modern en fris ingerichte ruimte, met een mooi uitzicht op de grote open keuken die aan het restaurant grenst.
De bediening is zeer vriendelijk en op een plezierige manier soms erg 'uitbunding' (overigens zonder dat dat storend wordt - die mensen hebben gewoon duidelijk zin in hun werk!).
Het belangrijkste is natuurlijk het eten en dat is zonder meer perfect te noemen, vooral als je - zoals de naam al aangeeft - liefhebber bent van alles dat in of rond het water leeft. Alle vis, schelp- en schaaldieren zijn hier werkelijk kraakvers, en mede daarom varieert een deel van het dagaanbod dan ook afhankelijk van wat de vangst die dag gebracht heeft. De gerechten zijn met veel fantasie en een goed gevoel voor combinaties klaargemaakt, en worden begeleid met passende en eveneens mooi verse groenten en lekkere sauzen. Zelfs in de desserts wordt wel op een of andere manier 'iets' van vis verwerkt, hoewel je natuurlijk ook gewoon een vertrouwde dame-blanche kunt krijgen.
De prijs is naar ons idee iets bovengemiddeld, maar dat wordt meer dan goedgemaakt door de uitstekende kwaliteit en de geweldige bediening. Een absolute aanrader voor alle visfans!
Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Mijn man en ik zijn zonder reservering binnengestapt bij dit Restaurant. Er was een tafel beschikbaar en wij kozxen voor het 4 gangen menu van het krijtbord.
We werden verrast door een heerlijke amuse. Tonijnmousse met een heerlijk sausje.
Voorgerecht: zalm met groene asperges en wederom een heerlijke saus erbij. Daarbij werd geserveerd bruin brood met roomboter, olie en iets visserigs.
Hoofdgerecht: zeebaarsfilet op de huid gebakken op een edje van spinazie. Bijgerechten frites, gebakken aardappelen en salade. Mayonaise en een bearnaisesaus.
Dessert. Mascarpone met vruchten. Het hele menu was voortreffelijk en goed gepresenteerd. De bediening was vriendelijk en professioneel. Een top restaurant. Kan di aanbevelen.
Bijhet verlaten van het Restaurant zei de dame van de bediening: Dank u wel dat u voor ons gekozen heet. Dit had ik nog nooit ergens gehoord. Kwam erg leuk over.
Prijs- kwaliteitverhoudng voortreffelijk.
Kan dit restaurant aanbevelen. Wij komen hier zeer zeker terug als we in Woudsend zijn met de boot.
79Sil .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Gister heerlijk gegeten bij Sjouke en Maya! (En t personeel)
Heerlijke verschillende soorten vis en een geweldig lekker dessert!!!!
Top koks en zeer vriendelijke bediening! Gaan zeker nog een x heen! Voor iedereen die naar woudsend gaat is dit echt een aanrader! Sil