Visrestaurant 't Pakhuus

Haven 8 1792 AE Oudeschild Nederland Kaart

Over het restaurant Visrestaurant 't Pakhuus

Op de haven van Oudeschild, in een monumentaal pakhuis, vind je het enige gespecialiseerde visrestaurant van Texel. De nadruk ligt op verse vis uit de Noord- en Waddenzee én op een mooie selectie van schaal- en schelpdieren, kraakvers uit het homarium. Bijzonder zijn de verrassingsmenu's: een culinaire wandeltocht langs al het moois dat chef Boy Schuiling en zijn team te bieden hebben.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant 't Pakhuus

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Visrestaurant 't Pakhuus

jan1946 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
In een oud pakhuis bevindt zich een zeer mooi up to date restaurant. Aan alle kanten zicht op de oude haven. Zeer goede bediening en de menu kaart wordt overhandigd middels een Ipad voor iedere disgenoot. Heerlijk visplateau met kreeft vooraf. In alle opzichten een aanrader. Wij waren er op Maandagavond, ijskoude oosten wind. De haven bevroren, schitterende ambiance.
Adebruin .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Hier samen met echtgenote genoten van een half dozijn oesters. Deze worden opgediend op een grote schaal. Oesters liggen in het ijs met een kommetje bevroren stikstof wat een schitterend effect sorteert als er een beetje water over wordt gegoten. Met een goed wijnadvies en het schaaltje met vers brood incl. olijfolie, roomboter, zeezout en Griekse yoghurt hebben we hier prima geluncht. Men heeft de keuze uit vier verschillende oesters. Wij hadden de Gold Beach.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Uitstekende bediening en goede wijnadviezen. Voorgerecht 2 gestoomde oesters goed, maar te stevig aan de prijs. Hoofdgerecht Zeebaars perfect, proeverij dessert hemels. Zeer geslaagd.
Marloes A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk gegeten, perfecte smaakcombinaties. Smaakvolle bijpassende wijnen. Avondvullend diner. Zeker een aanrader! Wij komen zeker terug.
Esmeralda L.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Hier in februari heerlijk gegeten. prachtige verse producten en mooie smaak balans. Het was genieten. Wij komen zeker terug.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Vanavond gegeten bij Catch Simonis in Scheveningen. Nu denkt u, waarom schrijft hij een recensie bij Pakhuus. Lange tijd twijfelden wij aan wie de beste Fruits de mer van Nederland heeft. En ja Catch is nr 2. Superverse vis en zeker de lekkerste Noordzeekrab. Maar... de Fruits de mer van Pakhuus vinden wij absoluut de nr 1 van Nederland. Een prachtige selectie schelpdieren. Top oesters. En een mooie presentatie van het geheel. Als een prijs van de beste Fruits de mer van Nederland zou bestaan, zou Pakhuus hem winnen!
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Tijdens een weekend Texel hebben we hier geluncht. Chique restaurant, met een mooie inrichting. Kozen voor een broodje garnalen en een broodje met mini garnalenkroketjes. Dat was met recht mini te noemen. Dat was wel erg weinig kroket voor EUR13. Smaak was verder wel uitstekend.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
2 x Heerlijk gegeten hier. We zijn voor de 2e maal hier geweest omdat we het de 1e keer al zo leuk vonden. Goed gastheerschap met verstand van zaken en een passie voor het vak. En niet te vergeten, wat een mooie inrichting ! Dit adres komt absoluut op ons lijstje te staan voor een volgend bezoek aan Texel !!!
Anja D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Heerlijk gegeten! En een fijne bediening door Joyce. Hier komen we zeker terug. We hadden verteld dat we er waren vanwege onze 20e trouwdag. Bij vertrek ontvingen we daarom een lekker flesje wijn. Een dikke pluim voor de gastvrijheid!
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Geweldige lunch genoten. Prachtig gelegen restaurant aan de haven met zeer gastvrije bediening en erg professioneel . De gerechten waren stuk voor stuk erg fraai klaargemaakt en van goede kwaliteit. Wij komen hier zeker terug ook voor het diner. Een absolute aanrader die je in eerste instantie niet in Oudeschild verwacht.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Genoten van een lunch in de zonnige serre van dit restaurant. Begonnen met een dozijn oesters met een flesje grillio. Oesters waren heerlijk vers en de wijn fris en goed op temperatuur.

Voor de lunch hadden wij een visplateau, wat bestond uit kabeljauw, griet, heek en zeebaars. Allen goed gebakken. Enige minpuntje is misschien dat het allen witvis is en er geen saus bij geserveerd werd. De friet, groente en salade was echter wel erg smaakvol.

Na de lunch bij de openhaard genoten van koffie en een mooi glas highland park.

Bediening is proffesioneel, attent en aller vriendelijkst. Helaas hadden wij al dinerplannen maar we komen zeker nog eens terug.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben hier geluncht met een wat groter gezelschap. Heerlijke oesters en heerlijke salades met vis gegeten. Opvallend attente bediening. Mijn ouders kregen flesje wijn mee, mijn man kreeg een nieuwe koffie omdat die koud was geworden. Zou hier graag nog een keer terugkomen.
G B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Toppie, voelden ons erg welkom, eten was heerlijk. Behoeft geen toetje als je merkt wat voor lekkers je bij de koffie krijgt.
D V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Tijdens onze zomervakantie hier geluncht. Prachtig plekje aan de haven. Wij zaten op het terras en dat was heerlijk. De kinderportie pasta was erg klein en onze zoon ging helaas met trek weer van tafel. Binnen zag het er ook heel erg mooi uit. Prijzen vonden wij aan de hoge kant.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Prachtig gelegen. Leuk visrestaurant met een gevarieerde kaart op de iPad. Mooi uitzicht op de haven. Het eten is redelijk, mist de finesse, op de borden veel garnituur. Bediening is vriendelijk. Wel jammer dat de bediening niet scherp is. Men loopt diverse keren langs, ziet lege glazen, maar vergeet te vragen of we (nog) wat willen drinken. Zelfs als men het hoofdgerecht brengt, vergeet men (ondanks de lege glazen) te vragen of we nog een wijntje of drankje willen... Dus vragen we er steeds zelf maar om.
Gilbert K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
11-09-2016 bezocht. Na bijna twintig minuten wachten op terras naar binnen gelopen en om service gevraagd. Enkele minuten later verscheen iemand die in plaats van behoorlijk de bestelling op te nemen misplaatste grappen stond te verkopen. Voedsel matig. wij komen er niet meer.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Vorig jaar waren we hier ook maar we namen ons voor om hier niet weer te gaan eten vanwege de slechte service en het hoekje waarin we werden geplaatst. Dat ondanks de reservering.
Toch wilden we het hier nog eens proberen omdat je hier uitstekend kunt eten.
Niet gereserveerd en zo te zien genoeg plaats.
Helaas werden we weer aan hetzelfde tafeltje geplaatst en dus weinig of geen uitzicht. Onze vraag om een andere en ook grotere tafel met wel uitzicht bleek dat onmogelijk. De bediening vroeg er wel naar bij de leiding maar kreeg geen groen licht om ons een andere tafel te geven. Dus eigenlijk niets verbeterd t.o.v. vorig jaar.
De bediening was goed en de door ons bestelde zeetongen waren prima.
Jammer dat dit heerlijk eten werd overschaduwd door de starre houding van de leiding. Toen wij weggingen waren de door ons gewenste plaatsen nog vrij.
rutheke .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wat hebben we gisteren weer genoten van jullie elke keer weer is het gewoon top. Bedankt team van het pakhuys . Dit is echt een aanrader voor iedereen die van vis houd .
XanderWitjes .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Erg sfeervol restaurant, met fijne collectie van oesters en een leuke lunchkaart in Ipad vorm met erg smaakvolle gerechten, erg lekker, we gaan van de week nog een keer om te dineren.
Aanrader, professionele bediening en geen gerommel. Topper!
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bij binnenkomst werden wij zeer netjes en warm onthaald door de ruime ploeg bedieningsmedewerkers. Allemaal even vrolijk.
We begonnen met twee glazen heerlijke cava en een proeverij van oesters (zeer de moeite waard). Als voorgerecht aten we langoustine in kreeftenbisque met een ravioli van king crab en een fris voorgerecht van makreel. Alle twee zeer smaakvol en mooi gepresenteerd.
Het hoofdgerecht bestond voor mij uit de gegrilde heilbot en voor mijn vrouw het Texels lam. Heerlijke gerechten die ruim geportioneerd zijn. Voor ons had dat niet echt gehoeven, maar er zijn uiteraard ook gasten die alleen een hoofdgerecht bestellen.
Toch nog een dessert genomen, de aardbeien met witte chocolade en de rabarber. Ook lekker maar omdat de rest heel erg lekker was de minste gerechten.
Mooie wijnkaart, al zou deze iets spannender mogen naar mijn mening. Veel bekende namen. Wel bij het dessert een heerlijke wijnsuggestie op de menukaart, welke we dan ook genomen hebben. Heerlijk!
Al met al een fantastische avond met zeer goede bediening. De heer die ons hielp was zeer professioneel en wist duidelijk veel over de wijnen.
We kregen bij het verlaten nog een flesje huiswijn mee omdat het een speciale avond voor ons was geweest, heel erg attent.
De dame was zoals je bediening wil zien in een restaurant. Heel spontaan, super vriendelijk en zeer behulpzaam maar ook helemaal zichzelf. Top!