Visrestaurant Lucius

Spuistraat 247 1012 VP Amsterdam Nederland Kaart
31-206241831

Meer informatie over restaurant Visrestaurant Lucius

Restaurant Lucius ligt in de Spuistraat in Amsterdam. Als u met de tram komt, kunt u lijn 1, 2 of 5 nemen en uitstappen op de halte Dam of halte Spui. Vanaf die haltes is het ongeveer vijf minuten lopen naar het restaurant.
  • Kom je met de auto?
    Volg de Centrumring, bij het Centraal Station slaat u af richting de Martelaarsgracht om meteen rechts de Spuistraat in te gaan. Steek de Raadhuisstraat over, na ongeveer 150 meter treft u restaurant Lucius aan uw linkerhand.

Anna R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Don B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Great!
Armando S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Piatto Lucius è strepitoso.
Molto gradevole il tutto.
Hayato J.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
比較的人通りの少ない、落ち着いた通りにあるお店です。
現地の人も食事されているようで、料理も美味しく、アットホームな雰囲気を感じました。
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
10 jaar niet geweest, nog even goed en gezellig!
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Toen we binnenkwamen werden, tot onze verrassing, meteen onze jassen aangenomen. Na genoten te hebben van een glaasje prosecco hebben we besteld. We hebben met z'n vieren gekozen voor de Fruits de Mer en een heerlijk wijntje erbij. Het was werkelijk verrukkelijk! Niets dan lof voor keuken en bediening. Al met al een heerlijke avond daar. Paul, Marga, Rogier en Linda Vizée
Jacomine K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Met een aantal vriendinnen hier overheerlijk gegeten en genoten van de professionele en vriendelijke bediening. Prachtig aquarium
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben heerlijk met z'n vijven zitten eten. We namen het menu waarbij vooral het voorgerecht er uitsprong als heel erg speciaal. Echt lekker gegeten we komen terug.
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een mooi restaurant. De vissen waren uitstekend bereid en de bediening was vlekkeloos. We komen hier de volgende keer zeker terug.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Lucius is al jaren ons favoriete visrestaurant waar we graag met gasten naar toe gaan. Rond kwart voor acht kwamen we binnen, het restaurant zal bomvol en er stonden mensen in de rij, maar daar, naast het aquarium, stond onze gereserveerde tafel op ons te wachten.
Echt een brasserie-achtige sfeer, snelle obers, klassiekers op de kaart (tip: oesters vooraf (of natuurlijk een nieuwe haring met een korenwijntje), een overheerlijke verse gebakken zeetong en een lekkere chablis erbij, genieten!
Morena55 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Fijn binnenkomen. We werden direct verwelkomt, onze jassen werden aangenomen en er stond heel snel een fles water en heerlijke warme broodjes op tafel. Het advies en bediening was prima zonder opdringerig te zijn. De mosselen en sliptong waren heerlijk. Ook de blini werd aan tafel bereid en de zalm smaakte heerlijk. Aanrader!!
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Een klassiek visrestaurant zoals het hoort. Vooraf schelpdieren en daarna een prima stuk heilbot met een smakelijke wortelmoes. Prijs in orde, met een fles rosé waren we p.p. 45 euro kwijt. Service professioneel, snel en attent, dus gelukkig geen werkstudenten. Nadeel: het is een enorme galmbak vanwege de betegeling aan de muren - ik kon mijn gast aan de overkant nauwelijks verstaan door het getetter om ons heen, want het zat er vol.
Arjansz .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
De bediening was Amsterdams vriendelijk:het hield niet over. Qua sfeer viel vooral op dat de zaak vol zat met voor een groot deel Aziatische toeristen. Toen er een groep was uitgegeten en de zaak verliet ontstond er een opruim sfeer die niet meer veranderde. Op het menu oa verschillende soorten schelpen die allen naar water smaakten :erg jammer. De clam chowder had iets weg van een tomatensoep uit blik met een paar schelpen erin. Te zout en verder niet erg smakelijk. Als hoofdgerecht gekozen voor zwarte heilbot .interessante combinatie met pittige smaken maar de vis was helaas te gaar.
Al met al voor een visrestaurant een onvoldoende.
John V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Na een typisch Amsterdam's welkom, wat niet altijd zo vriendelijk is, wel een vlotte bediening, snel gevolgd door het voorgerecht (taco met garnaal), lekker maar niet echt bijzonder. De schol voor hoofdgerecht was echt goed, maar wat erbij zit, was sla en wat puree, ietwat erg simpel. Als dessert kaas genomen, was goed. Bediening is goed, maar om echt vriendelijkheid houd niet over, het gaat om snel, op naar volgende gasten aan dezelfde tafel.
Al met al, goed, maar niet bijzonder, zijn betere visrestaurants in Amsterdam.
edwindb .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Beste visrestaurant in Amsterdam ondanks de wat gedateerde inrichting van het restaurant. Het eten is echt heel goed en super vers. Attente bediening die voldoende langskomt om te vragen of alles naar wens is. De side orders die je bij kunt bestelllen zijn tevens goed en lekker en meer dan voldoende. Wij komen hier graag en zijn regelmatig gast.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Dit jaar mijn verjaardag gevierd bij Lucius, wat een geweldige beleving..!
Een mooi glas Champagne om de avond te beginnen, vervolgens een heerlijk voorgerecht met oa paling, Hollandse garnalen en prachtige gerookte zalm.
Maar het hoofdgerecht was een echte eyecatcher; 2 etages met de lekkerste schaal en schelpdieren.....! Wij hebben echt genoten van de goede sfeer en de prima service....! Een echte aanrader...
Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Heden middag zaterdag 28 maart 2015 gegeten bij Lucia.
Bij het binnen komen al onvriendelijk bejegend of we wel gereserveerd hadden! Niet..het eten werd zonder gevoel geserveerd . We voelden ons niet welkom!
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Recent hier al een paar keer uitstekend gegeten zonder tijden van te voren te hoeven reserveren. Zouden niet weten waar we in A'dam zo'n mooie noordzeetong kunnen krijgen. Ja Gerardvd, inderdaad prijzig maar gewoon het advies van het hartelijke personeel volgen: 1 met z'n 2'en, die kleppers zijn zo groot ...
En het decor, het internationale publiek, die Spuistraat .... het zou niet misstaan in New York.
Huub & Agnes
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Mooie zaak met als decor een groot zeeaquarium. Het is natuurlijk vis wat de klok slaat. De oesters waren prima. Voor de liefhebbers zijn er ook grote plateau's met verdieping, vol schelp- en schaaldieren. Mijn gebakken zalm was goed, alleen is het niet gelukt hem zoals ik vroeg van binnen wat "rauwig" te serveren. De prijzen zijn hoog, gebakken zeetong voor € 52,50 is erg fors. Daarentegen wordt voor € 18,50 een prima fles Sauvignon Blanc geserveerd. Een goed visrestaurant wat redelijk druk bezocht werd.
Wendela B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Het eten was echt een tegenvaller voor de dure prijs die we ervoor moesten betalen. Sliptongen die nergens naar smaakte en stokbrood waar je je tanden op stuk beet.29-