Visrestaurant Lucius

Spuistraat 247 1012 VP Amsterdam Nederland Kaart
31-206241831

Over het restaurant Visrestaurant Lucius

Lucius Visrestaurant te Amsterdam serveert zeven dagen per week een grote variëteit aan Noordzee vis, schaal- en schelpdieren en culinaire verrassingen in een traditionele Amsterdamse setting. Oesters, kreeft, een vers gebakken Noordzee tong, schalen Fruit de Mer. Een stukje gegrilde zalm. Of gebakken als u dat liever heeft.

Het restaurant, in het centrum van Amsterdam, staat in het teken van verse vis, kwaliteit en gastvrijheid. Mooie gedekte tafels. Kundige gastvrouwen en gastheren die u een heerlijke avond bezorgen… De keuken is geopend vanaf 17.00 uur en blijft open tot middernacht. Voor een feestelijke start van een avondje uit bijvoorbeeld, met champagne en oesters, of een laat diner.

PS: waarom visrestaurant Lucius Lucius heet?
Het restaurant is vernoemd naar de grote roofvis, de Snoek (Esox Lucius). Deze is dol op visjes – en kan alleen leven in schoon, helder water. Daarmee staat de snoek al vier decennia symbool voor de filosofie van ons visrestaurant: vis is lekker en gezond!

Meer informatie over restaurant Visrestaurant Lucius

Restaurant Lucius ligt in de Spuistraat in Amsterdam. Als u met de tram komt, kunt u lijn 1, 2 of 5 nemen en uitstappen op de halte Dam of halte Spui. Vanaf die haltes is het ongeveer vijf minuten lopen naar het restaurant.
  • Kom je met de auto?
    Volg de Centrumring, bij het Centraal Station slaat u af richting de Martelaarsgracht om meteen rechts de Spuistraat in te gaan. Steek de Raadhuisstraat over, na ongeveer 150 meter treft u restaurant Lucius aan uw linkerhand.

Jouw recensie over het restaurant Visrestaurant Lucius

Christel B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Er was in principe niet echt iets aan te merken op het eten, het was prima. Misschien is een ‘platter’ puur met schaal en schelpdieren zonder bewerking niet helemaal mijn favoriete soort eten alhoewel ik gek ben op verse vis. De entourage is heel tof, minder massaal dan ik had verwacht. Een mix van gasten die speciaal voor Lucius komen, lekker Amsterdams, gemixt met toeristen. De bediening was heel vrolijk en voorkomend.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Geweldig gegeten in eeen prima atmosfeer. Je kunt er op je gemak eten er is dus geen haast bij zoals bij vele restaurants
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Heerlijk verse vis gegeten het was een gezellige avond
Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Men verkoopt Pavlova, maar krijgt Mereque
W.H. V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Het is altijd een plezier hier te zijn en een zekerheidje om lekker te eten. Een plaats in de buurt v
an het aquarium maakt het helemaal af.
K. M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Wij komen al 20 jaar bij Lucius en dat zullen we blijven doen. Prima en goede en leuke bediening.
John V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk gegeten, bediening soms vergeetachtig en te joviaal
Carola M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Het eten was zonder meer goed. Alleen werden we heel snel de deur weer uitgewerkt. Het leek wel alsof onze tafel die avond 3 keer verkocht werd. We kwamen 6 uur binnen en stonden om kwart over 7 alweer buiten na voor- hoofd- en nagerecht. Het was eigenlijk niet mogelijk om rustig te zitten en van je eten te genieten. Ik vond het een behoorlijke tegenvaller.
Marietta A.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Voor bewoners van Amsterdam is dit geen place to be meer maar een toeristen restaurant. Erg veel tafels, daardoor zeer lawaaiig. Lucht uit open keuken door hele restaurant overheersend en vlak bij de keuken niet te hebben. Het eten, zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten, is ver onder de maat en niet in verhouding tot de forse prijzen. Voor Euro 300 met vier personen (met inbegrip van 2 flessen water voor Euro 8,- en een fles wijn van Euro 52,50 moet je meer kunnen verwachten., Het personeel werkt hard en is vriendelijk maar lijkt ook wel te zien dat het gebodene daarmee niet gecompenseerd kan worden. Jammer.
yuting L.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
not bad
Catherine D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
heel lekkere scheermesjes/couteaus gegeten voor de eerste maal
Danielle L.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Heerlijk gedineerd! Gerechten waren echt super goed opgediend en lekker! Vers en van super kwaliteit. Vind de bediening (personeel) wel een minpuntje. Het mag dan druk zijn, iedere klant behoeft wel aandacht. Liever alles iets rustiger, misschien een couvert minder per avond maar dan wel iets meer aandacht. Bij sommige kon er geen enkele glimlach vanaf. Jammer, maar wel de moeite waard om te verbeteren!
Anna R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Molto bono! Personale gentile e simpatico.
Don B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Great!
Armando S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Piatto Lucius è strepitoso.
Molto gradevole il tutto.
Hayato J.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
比較的人通りの少ない、落ち着いた通りにあるお店です。
現地の人も食事されているようで、料理も美味しく、アットホームな雰囲気を感じました。
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
10 jaar niet geweest, nog even goed en gezellig!
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Toen we binnenkwamen werden, tot onze verrassing, meteen onze jassen aangenomen. Na genoten te hebben van een glaasje prosecco hebben we besteld. We hebben met z'n vieren gekozen voor de Fruits de Mer en een heerlijk wijntje erbij. Het was werkelijk verrukkelijk! Niets dan lof voor keuken en bediening. Al met al een heerlijke avond daar. Paul, Marga, Rogier en Linda Vizée
Jacomine K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Met een aantal vriendinnen hier overheerlijk gegeten en genoten van de professionele en vriendelijke bediening. Prachtig aquarium
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben heerlijk met z'n vijven zitten eten. We namen het menu waarbij vooral het voorgerecht er uitsprong als heel erg speciaal. Echt lekker gegeten we komen terug.