Visrestaurant Lido

Kan beter
Erg rustig
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
De lokatie leek ons idyllisch, vandaar dat we graag een bezoekje wilden brengen. De binnenkomst was al een schok: we zaten even te twijfelen of we niet een huiskamer waren binnengelopen: 4 mensen op een bank, RTL4 aan op een oude grote TV en alle wanden volgepropt met allerlei frutsels. De hele zaak ademde vergane glorie uit. Maar goed: hopelijk compenseert het eten dat. Behalve deze 4 mensen verder geen mens in de zaak, en dat op een zaterdag.
Vooraf wat nootjes van de Hanos oid, verwacht je in een kroeg, niet in een restaurant. Als vooraf hadden we garnalenkroketten, waarbij vooral de smaak van frituur overheerste. Bij het hoofdgerecht een kreeft, die goed smaakte, en ik had Tarbot. Bijzonder was dat deze 2x op de menukaart staat vermeld, voor 2 verschillende prijzen. De serveerster: "Ja: daar zijn we eerder op gewezen. Het moet die van 24,50 zijn en niet die van 24 euro". Stomverbaasd toch maar besteld. Welke zichzelf respecterende zaak heeft z'n zaakjes zo slecht op orde? Zorg dat je kaart in orde is of reken de laagste prijs! Wat knullig!
En dan de Tarbot. De reden om naar een visrestaurant te gaan is mede omdat vis goed klaarmaken soms best lastig is. Helaas bleek dit ook erg moeilijk voor de keuken van Lido. De Tarbot was smakeloos, enorm droog en het geheel werd opgediend met fantasieloze groenten: een paar worteltjes, een bakje komkommer en selderij.
Na zoveel teleurstellingen durfden we een dessert niet meer aan: gauw afrekenen en dan nooit meer hier naartoe.
Wes G.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
14 augustus jl hier heerlijk gegeten. Wij houden van die engelse sfeer in de ‘huiskamer’/bar en waanden ons weer op vakantie in Cornwall van enkele jaren geleden. Voorgerechten "drie bereidingen van garnalen" en krabcocktail. Zeer smakelijk en mooi geserveerd. Hoofdgerecht tong en kreeft idem en ruim voldoende. Ook wij hebben daar prima gegeten voor een redelijke prijs. De bediening vriendelijk de sfeer gezellig, prachtig gelegen in het bospark. Kortom voor herhaling vatbaar en bij deze aanbevolen!

ineke2 O.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hier gisteren lekker gegeten met een vriendin (iets te vieren). De inrichting in het ‘huiskamer’ deel is inderdaad bijzonder, leek voor mij ook op een verzamelaar, maar wel gezellig/knus. Het deel waar we hebben gegeten gewoon heel netjes, mooi wit tafellaken en ‘echte’ witte, gesteven servetten (daar wordt ik altijd blij van). Een deel een bruin café annex huiskamer, het andere deel echt een keurig restaurant.
Dat van de wat rommelige keuken herken ik, maar daar mag je dus wel gewoon een blik in werpen en zegt niks over de kwaliteit van het eten, die was gewoon prima.
We kregen bij een goede rode en een witte huiswijn (verder niet bijzonder) een schaaltje met knabbels (mengsel uit een zakje met van alles door elkaar, maar best lekker). Ook een kant en klaar bakje/toastje met krabsalade (volgens mij uit de supermarkt cq Makro) als extra, niks mis mee, best lekker (eet ik thuis ook wel).
We namen allebei alleen een hoofdgerecht, we kozen beide de sliptongetjes, een aanbieding van de dag. Drie goed gebakken sliptongen in een korstje, met een klein schijfje citroen op het bord (had van mij iets meer citroen gemogen). Voor mij ruim voldoende tong, de derde mocht ik na mijn vraag meenemen in een heuse ‘doggybag’, mijn vriendin heeft ze allemaal smakelijk opgegeten.
Daarbij geserveerd echt heel goed gebakken frietjes, met uiteraard (gelukkig voor mijn vriendin, ze is er dol op) heerlijke mayo. In eerste instantie een relatief klein schaaltje friet, maar bij te bestellen en dus weer vers afgebakken, erg goed.
Daarnaast twee soorten van ‘salade’: een prima zoetzure komkommersalade, echt goed passend bij de vis, de andere vond ik een echt heerlijke ‘bleekselderij met de rest (o.a blokjes appel) salade’. Je noemt het misschien niet zo ‘salade’ maar een verademing na al die salades die je vaak elders in dit segment krijgt, met voorgesneden gemengde blaadjes uit een zak met een kwak saus.
We hebben daar echt prima gegeten voor een redelijke prijs, wel vond ik de op tafel gezette fles water (helaas geopend) ten bedrage van 5! Euro echt te prijzig, was ook nog niet eens gekoeld!
De bediening vond ik echt vriendelijk en adequaat, leuke meid, maar dat sfeertje van de eigenares en haar ‘stamgasten’ herken ik helemaal. Uitgebreid erbij aan tafel zitten, supervriendelijk begroeten. Op zich niks mis mee maar aangezien ze mijns inziens tegen ons toch aanmerkelijk minder vriendelijk was deed het niet gastvrij aan. Dus helaas, ondanks onze verdere tevredenheid geen ‘fooi’.
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wij vonden het hier bijzonder. Een beetje tussen kunst en kitsch, met een heerlijke gastvrouw. Maar wel een authentieke sfeer en heerlijke wijnen en gerechten. Goede prijs kwaliteit verhouding en voortreffelijke tong gegeten. Prachtig gelegen in de bossen en een aanrader om heen te gaan. Niet teveel naar de chaos in de keuken kijken!
Gerda59 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Hartelijke ontvangst, ouderwets gezellig restaurant, vlotte bediening, heerlijke tong gegeten, voorgerecht garnalen en ossestaartsoep van prima kwaliteit. Zeker voor herhaling vatbaar. G&G
z3mrunner .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
Een wonderlijk restaurant gelegen in de bossen. Als je binnen komt, waan je je in een huiskamer van een verzamelaar. Het ruikt ook een beetje stoffig en er komen blijkbaar veel vaste klanten uit de omgeving. De bediening was netjes en de eigenaresse vriendelijk. We hadden witte vis van de dag. Eenvoudig maar smakelijk. Je moet het een keer gezien hebben maar niet iets om weer langs te gaan.
proever2307 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Veel vergane glorie hier: niet bij elkaar horend versleten tafel-"zilver" en linnen met vlekken en gaten. Er loopt een hond rond met "zeur"-gedrag. De andere gasten zijn bekenden of vaste klanten van de eigenaresse (tevens kok), waardoor wij ons bijna indringers voelen in deze gezellige huiskamer met 'n ons kent ons sfeertje! Maar het gaat natuurlijk om de kookkunst en die is niet bijzonder goed: de geserveerde gekookte groenten zijn slecht: wortels en tuinbonen veel te gaar en peulen rauw. Voorgerechten zijn slordig met te zachte toast. Het dessert chipolatapudding is 'n weke brij, verstopt onder een berg slagroom uit de spuit alsof de kok zich ervoor schaamt. De bediening door de jongeman is voldoende en de huiswijn goed genoeg. Als je op zoek bent naar een grote, heerlijke in boter gebakken tong ben je hier aan het juiste adres, maar moet je de rest eromheen voor lief nemen. Wijzelf komen hier niet meer terug.