Visrestaurant Hameeteman

Zondag Gesloten

7,2
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Na een dagje strand neergestreken bij Hameeteman voor een pannetje mosselen. Het restaurant ligt wat verscholen achter de gelijknamige viswinkel. Het interieur ziet er verzorgd uit. Vriendelijke en correcte bediening. Ter verwelkoming een amuse van het huis. De mosselen werden geserveerd met een aantal sausjes, frites en zeekraal. De smaak was goed in balans. Afsluitend een heerlijke cappuccino gedronken. Al met al een geslaagde avond.
Willemijn K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken. Een tip: de gerechten buiten de kaart om graag vermelden (inclusief de prijs), omdat we schrokken van de prijs van de kingkrab cocktail.
Joost O.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
We hebben, om te beginnen, heerlijke oesters gegeten (een creuse, niet nader genoemd of gekwalificeerd) met klassieke garnituur. De prijs van 40 euro voor een douzaine was wel flink. De 500 gr tong gefileerd aan tafel was wel minder. We hadden geen weegschaal, maar 1 kg was het echt niet samen. Jammer was dat dat de tongen ofwel overgaar waren, ofwel uit de vriezer kwamen. De wijn, pinot, was 'vetter' dan de tong.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten het menu met zalm, tong en zalig toetje met irish coffee variaties. Bij de tong lekkere zoete worteltjes en zeekraal met gebakken uitje erdoor. Lekkere wijn en goede ambiance binnen, geen lawaai, mooi gedekt. Echt heel lekker gegeten.
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
heerlijk gegeten, ik zou niet weten wat er beter kan. echte visliefhebbers komen hier aan hun trekken. sympathieke en attente bediening. prima huiswijnen.
Graafwiz .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Uitstekende voorgerechten (gerookte paling&garnalentaartje).
Hoofdgerecht tong: meer dan prima
Bediening rustig en zeer bekwaam
Gaan zeker terugkomen als we in de buurt zijn.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Het restaurant zit achter de viswinkel, waar je ook kunt eten.dus zaten we even verkeerd..
Aardig restaurant, stoffen tafelkleden en servetten, verse bloemen en een kaarsje. Vriendelijke bediening.Als ik het raam liever dicht wilde moest ik het maar zeggen. Uitgebreide kaart met apart vermeld een kreeften menu plus de opm. Dat er geen zeebaars was. Een heerlijke amuse van het huis. Partner koos de paling in het groen en hij heeft gesmuld. Ik ging voor de trilogie.kabeljauw/zeebaars en griet. We hebben heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar.
PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
De lokatie is jammerlijk. Op een parkeerplaats van de Jumbo, met een tuincentrum ernaast.
Dit restaurant verdient beter. Fraai ingericht met mooie wanddecoraties
De ontvangst is uitermate vriendelijk en het bedienend personeel zeer behulpzaam. In het voorgerecht waren Stellendamse garnaaltjes verwerkt die wij erg smaakvol vonden. Vervolgens kregen we een extra schoteltje garnaaltjes. Klasse!
Het voorgerecht was een visproeverij. Zeer gevarieerd, een leuke combinatie van smaken en een fraaie opmaak.
De gestoofde paling in een vispotje was goed gegaard en gekruid en zeer smaakvol.
De tong was iets te doorbakken en te veel vet op bord, maar de combi met garnaaltjes was prima. Ook de zeekraal was wat vettig, maar wel erg lekker. De gebakken aardappeltjes daarentegen waren perfect krokant en geen druppeltje vet te zien.
De wijnkaart is niet erg uitgebreid, maar wel gevarieerd met zeer redelijke prijzen.
Al met al een aanrader.
Wij komen zeker nog eens terug
Jitka B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Na een recensie op deze site te hebben gelezen, zijn we wezen eten bij restaurant Hameeteman. Eerst kregen we een amuse van zalm met mierikswortelmayo. We hebben gekozen voor de vissoep en daarna de coquilles en de proeverij! Ik heb nog nooit z'n gevulde smaakvolle vissoep gegeten. Dus heerlijk gegeten. En ook het personeel was zeer attent en wist precies welke wijn lekker was. Echt een aanrader! We komen zeker nog een keer terug!
Ariealida .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Een valentijn arrangement bij Hameeteman gegeten met 7 personen en het was voortreffelijk.
Er is zoveel zorg aan besteed , zowel aan het eten als aan de opmaak van de borden .Ook het tussen gerecht van een grote ravioli met garnaal en de vis bouillon werd er aan tafel overheen geschonken, was geweldig. Vanaf het hartje dat op her servet gespeld was tot de roos die we na afloop kregen. top.
Anwi .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Met enige regelmaat eten we bij het visrestaurant. Ook nu weer voortreffelijk gegeten. De bediening is ook altijd erg vriendelijk en vlot. Eerst kregen we de amuse van het huis, garnalen met surimi is altijd een mooie start van een lekkere avond.
Voor: gebakken scampi's in knoflook, wel zelf pellen.
Hoofd: gepocheerde tongfilet in Hollandaise saus met zoetzure sliertjes komkommer, daarbij frietjes, zeekraal, gekarameliseerde witlof en gebakken aardappeltjes.
Nagerecht: trio van crème Brulee. We dronken gratis gekoeld water.
Koffie en/of thee met snoeperijen, deels zelfgemaakt is ook een aanrader.
Alles was echt heerlijk bereidt en daarbij een fantastische Chileense Chardonnay.......toppie!!!
R&M. .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
kerstavond speciaal verrassingsmenu.
Voorgerecht veel verschillende smaken op een bord waardoor de smaak van o.a. de coquille wegviel.
Tong met hollandaise saus was lekker net als het hoofdgerecht met iberico varken.
Timing van serveren wat ongelukkig. Meer dan een uur wachten op de soep na het voorgerecht was echt erg lang.
Gratis kraanwater.
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Als je t terrein oploopt, kom jeerst langs Vis(groot-?)handel Hameeteman en hun viswinkel t Vispaleis. Dat belooft wat, qua assortiment en versheid!
Vriendelijke ontvangst en langs de open keuken naar n ruime tafel voor 2 begeleid. Dames van de "onschatbare leeftijd" doen de bediening: vriendelijk, gastvrij, kundig, behulpzaam en geen "spatjes": erg aangenaam.
Heerlijke witlofsoep met gerookte paling. Daarna kabeljauw met "zooi" van venkel, aardappelen en chorizo, met een jus van visbouillon. Verrassend, pure smaken en lekker. Speculaas-crème brulée met speculaasijs tot slot. De wijnkaart is overzichtelijk met goede wijnen tegen een redelijke prijs.
De aankleding vonden we niet geweldig, maar da's puur persoonlijk.
AimeeG .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Na binnenkomst kregen we een amuse; garnalen in gazpacho. Beetje passé, maar niettemin een amuse is altijd een gastvrij gebaar. De slibtong was echt overheerlijk. De bediening was heel vriendelijk. Enkele opmerkingen. We moesten zelf om de kaart vragen, dat duurde wat lang. En we kregen voor drie porties friet, 1 klein cupje mayonaise. We moesten zelf vragen om extra. Verder bestond het toetje voor de kinderen uit vooral slagroom en maar een klein beetje ijs. Wel heel leuk dat ze de beker mochten houden waar het toetje in zat. Pluspunt was ook dat we het lekkers bij de koffie er zomaar bijkregen. De sfeer in het restaurant is oudbollig. Klassiek gedekt in een typisch jaren '80 interieur (restylingronde gemist?). Gemiddelde leeftijd boven de 70. Maar al met al goed eten in een keurig restaurant en gastvrije bediening, dat is toch het belangrijkste.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Wat een verrassing in Ouddorp, een goed visrestaurant.

We komen al jaren in Ouddorp maar door Iens zochten en vonden we dit restaurant.
We konden gelukkig buiten zitten, dat maakt de ambiance (buiten en binnen) een beetje goed.

Ondanks dat mijn man plande om vlees te eten is hij toch voor de scampi's gegaan en daar had hij geen spijt van. Voor mij de paling, wat ik iedereen kan aanbevelen.
Als toetje het kaasplankje met wisselende, smaakvolle kaasjes. En voor mij koffie met snoeperijtjes.
Heerlijk gegeten en zeker nog eens voor herhaling vatbaar.
Laura B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Voor een gezellig avondje en heerlijk dineren moet je bij Visrestaurant Hameeteman zijn. De voorgerechten zien er allemaal heel mooi uit, je kan bijna geen keuze maken, mijn man die geen vis lief hebber is ging voor de tampoer garnalen ik zelf nam een garnalen taartje, toppie.het hoofdgerecht voor mijn man een tournados met champignons,hij heeft gesmuld. Voor me zelf gebakken sliptongetjes heerlijk krokant gebakken, frietjes,zeekraal en Parijse worteltjes worden er bij geserveerd prima! Het dessert voor mij aangepast geen room ijs maar heerlijk bosvruchten sorbetijs met vers fruit mmm. En dan nog lekkere koffie gemalen van verse koffie bonen en heerlijke snoeperijen erbij alle huisgemaakt.We hebben genoten. Zeer zeker een Aanrader
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Enthousiast geworden door de recensies hier op Iens zijn we tijdens een weekje Zeeland op onze laatste avond wezen eten bij Hameeteman. Helaas werd het een teleurstelling, en waren de gerechten niet wat we verwachtten. De amuse was heerlijk en dat gaf goede moed. Maar het garnalentaartje was zanderig, de paling kapot gebakken. Daarbij werd bij het uitserveren tot 2x toe het verkeerde gebracht, waardoor we niet gedrieën gelijktijdig het hoofdgerecht hadden. Bij de voordeur stond een vacature voor de bediening aangeplakt, en die is inderdaad hard nodig. Het restaurant is onderbezet, wat voor trage service zorgde. We hebben voor 2 gangen en koffie in totaal 3 uur vooral moeten wachten; zelfs de rekening duurde bijna een kwartier....
Sorry, voor ons geen Hameeteman meer.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Wij hadden geboekt voor een weekendje Ouddorp, toen op Iens gekeken voor een restaurant in Ouddorp en omdat mijn vrouw van vis houd werd dit Hameeteman dit is een geweldig visrestaurant met fantastisch personeel.

Wij hadden het voorgerecht:
Coquilles op een bedje van prei met sinaasappel saus geweldig lekker.

Het hoofdgerecht :
Trio van vis met Griet, Kabeljauw met appeltijmdressing en Zeebaars met gekonfijte uitjes, hierbij werd gebakken aardappels, zeekraal en worteltjes geserveerd.

Het nagerecht:
Kaasplankje 6 soorten kaas met kletsenbrood gewoon geweldig,o.a. Oud Rotterdam ,geitenkaas met truffel ,Stilton,schapenkaas,en een kaas met Abrikozen en krenten van de streek.
Mijn vrouw een koffie met huisgemaakte snoeperijtjes volgen haar was dit mooi en een lekker totaal.
De wijn die wij hebben gedronken was een Sauvignoun,lekker.

Als wij nog terug gaan naar Ouddorp (wat gebeurd)gaan wij zeker weer hier terug eten, waarschijnlijk in de Mossel tijd.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Eten paar keer per jaar in dit visrestaurant. Dat is overigens hun specialiteit !
Vlees menu's wat minder keus, maar wel goed en voldoende.
Alle vis menu's inmiddels uitgeprobeerd en alleen maar goede beoordelingen.
Drie gangen menu voor een "redeljke prijs" zijn niet verkeerd.
Hillia .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
vorige week met vrienden gegeten bij Hameeteman. We hadden wat te vieren. We hebben genoten van prachtige visschotels en super gerookte paling. Ook de wijnen waren goed afgestemd.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Gerard en Clara bedankt!