Visrestaurant Gerard van Es

Industriestraat 59 1976 CT IJmuiden Nederland Kaart

Over restaurant Visrestaurant Gerard van Es

Voor de echte visliefhebber

Geen begrip, maar een icoon in IJmuiden. Al sinds 1960 gevestigd in de haven en al bezig met duurzaamheid toen nog niet iedereen er de mond vol van had. De liefde voor vis en zeevruchten uit zich direct op het bord. Verser dan vers, je proeft het direct!

Meer informatie over restaurant Visrestaurant Gerard van Es

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Culy .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
howisthat .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Na lange tijd weer gegeten bij van Es. De pil,pil en de vissoep waren heerlijk, iets aan de te zoute kant. De vis was uitstekend gebakken, de frietjes iets te vet. De sfeer is gezellig en zeer verzorgd.
We komen zeker nog eens terug.
Nico O.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Weer prima gegeten bij Van Es, in verband met filmbezoek namen wij alleen een hoofdmaaltijd.
Supervers en goede porties vis.
De patat erbij was erg vet en kan beter!
Wij komen zeker weer terug
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Wij zijn hier op 22.10.16 geweest na een lange tijd geen bezoek meer gebracht te hebben aan dit restaurant kwamen we hier weer terecht.
Kwaliteit van het eten was net als in het verleden zeer goed bediening vlot en geen lange wachttijden ondanks dat er 2 familiefeestjes werden gevierd verliep alles toch wel snel en vlekkeloos.
Het was weer een aanrader waard om hier in de toekomst nog eens te reserveren en de prijs was voor wat wij gegeten hebben en gedronken zeer redelijk
Mschmidt1 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Mijn schoonzus uit Frankrijk en ik hebben heerlijke tonijn gegeten en wijn gedronken. De service van de medewerkerster was zeer vriendelijk en lekker snel (op ons verzoek omdat we beperkt tijd hadden). We komen zeker weer terug.
Inge W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De vissoep was goddellijk! Mijn man houdt van soep en vis, en had nooit een lekkerder vissoep gegeten. Ikzelf hou helemaal niet van vissoep, maar dit was geweldig.
Overige gerechten waren ook heerlijk. De kreeftkroketjes waren heel lekker,de sliptongen heerlijk van smaal (en meer dan genoeg) ... Het 1960 menu (vergeten vissen)een fonds.
Bediening zeer vriendelijke en zeer prompt.
Enige kritiekpunt (en reden dat we er niet nog eens gegeten hebben) - geen groente.Ja, een beetje rauwkost in saus. Het lijkt er op dat dat typische vissers- of IJmuidens is. Maar zonder groente is het eten, hoe heerljk ook, echt erg zwaar.
J. D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben met vijf personen heerlijk gegeten bij visrestaurant Gerard van Es, de gevraagde tafel was beschikbaar en de bediening vriendelijk en de geserveerd gerechten smaakte uitstekend.

Dit restaurant is zeker aan te bevelen.
John D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Uitstekende maaltijd, erg lekker en redelijk geprijsd. Een aanrader voor iedereen die van vis houdt en wil genieten. De oesters waren voortrefflijk en de zeetong om van te smullen
Heidi F.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Het was heel rustig, toen werden plotseling de tafels dn stoelen verschoven met veel lawaai.
Beetje onnodig achteraf. Verder top gegeten, alles is supervers!
Karel H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
In de omgeving waar het restaurant zich bevindt verwacht je eigenlijk niet zo'n sfeervolle eetgelegenheid.
Direct bij binnenkomst waren we verrast door het ontvangst en de sfeer die er hing.
Ondanks de drukte zat je niet op elkaar.
Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs.
Voor ons ik het een aanrader en zullen het zeker aan vrienden en bekenden aanbevelen.
Jkloosterhuis644 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Was redelijk te eten wel veel te duur met zes personen en dan een totaal bedrag kwijt van 350 euro is wel veel geld. Bovendien Was de bediening nou ook niet zo rop lang wachten en het eten kwam in gekke delen aan eerst de en zeker tien minuten mater kwam de vroege en de friet. Vis Was overigens prima alleen de zeebaars in een korst van zout Was veel te droog. Ik ben bang dat wij hier dus niet meer terugkomen.
Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Dagschotel rogvleugel goed. Gemengde visschotel echter was wel erg simpel, goed gebakken vis maar verder niets mee gedaan. Bakje salade stelde niks voor. Te duur voor wat het was.
Goede bediening.
Blaau .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Na een flinke fietstocht hier neer gestreken, hartelijke ontvangst.
Bij de bestelling kwamen de frietjes, de salade en de saus niet mee, de serveerster had geen oog meer voor ons....verschillende keren contact proberen te maken....uiteindelijk maar gaan eten. De fish and chips viel erg tegen met name de prijs, erg duur voor hetgeen je geserveerd krijgt. Pas toen we klaar waren met eten kwam de serveerster pas weer aan tafel. Wij hebben aangegeven wat we gemist hadden, de serveerster wilde het ontbrekende nog na brengen, daar hadden wij echter geen zin meer in. Er is ons nog keurig een drankje van het huis aangeboden, maar wij waren dusdanig teleurgesteld dat wij dit niet aanvaard hebben. De serveerster heeft haar excuses ook nog aangeboden, het lijkt mij dat als je een gerecht uitserveert dat je weet dat er friet en salade bij hoort. Tenslotte wel de volle mep moeten betalen. Het was voor ons een teleurstellende ervaring bij Gerard van Es.
Difranco .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Vissalade top, fish & chips meer dan matig. Eerste stukje vis was flinterdun en gort droog. 2e stukje was wel beter gebakken, maar voor een groot portie f&c veels te klein. Heel veel patat. Te veel. Maar grootste probleem was de onderbezetting bij de bediening en in de keuken. 2 serveersters, volle zaak, afrekenen, tafels toe wijzen en afruimen, drankjes doen, het is gewoon te veel. Ze weerden zich kranig, maar de bedrijfsleiding greep veel te laat in. Meerdere mensen kregen een verkeerde bestelling, een van onze gerechten viel op de grond, en alles werd te gehaast afgeraffeld. Keurig excuus, probleem onderkent, dessert on the house. Goede poging om het goed te maken, maar we hadden ons etentje op onze huwelijksdag anders voorgesteld. Onbegrijpelijk dat een huis met deze naam welke ook een vishandel heeft zulke matige vis bakt. Maar we hebben belooft nog een keer terug te komen! Meiden waren immers kanjers.
Beste Difranco,

Bedankt voor de recensie.
Afgelopen maandag is een maandag die wij nog niet eerder hebben meegemaakt.
Onze team is meer dan gewend om een volle zaak te draaien maar afgelopen maandag was onmacht. Zoals u misschien wel wist viel de stroom uit en wat zijn wij tegenwoordig nog zonder stroom?
Ons complete kassasysteem viel uit waardoor de keuken de volgorde van de tafels kwijt raakten. De meiden uit de bediening moesten alles handmatig doorgeven waardoor het allemaal veel langer duurde. Kortom, het liep niet.

Wel zijn wij opgelucht te lezen dat u het nog eens komt proberen. U zult merken dat de sfeer en werkwijze dan heel anders verloopt.

Tot een hopelijk gauw volgende bezoek,

Team Gerard van es.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij hebben hier gegeten met drie kinderen zondag 7/8 .
De serveersters speelden leuk in op de kinderen.
We hebben goed gegeten al was de kibbeling erg krokant gebakken,hierdoor proefde je de vis minder.
De verse vis was super lekker , mmm heerlijke verse haring gegeten.
De eerste ronde patat was erg licht en hierdoor vond mijn zoon van 10 het niet lekker,wel heeft hij gesmuld van de kabeljauw.
Daarna meer doorbakken frietjes , mmm smullen dus.
Ik zelf had de zalm filet en die smaakte goed , was iets aan de droge kant en iets te gezouten want heb lang dorst gehad de rest van de avond.
Conclusie , lekker gegeten met een paar min punten, wel erg veel geld voor vis.
Beste Kawiggi,

Bedankt voor de recensie.
De bediening vindt het altijd leuk om te horen dat de omgang met mensen en kinderen goed bevalt. Hier doen zij dan ook erg hun best voor!
Mocht u ons restaurant nog eens bezoeken, wat wij uiteraard hopen, vraag dan vooral aan de bediening of ze de vis wat zachter willen laten bakken. Onze koks zijn altijd bereid de vis precies te bakken zoals u het lekker vindt.

Jantine.schaab .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Bediening was vriendelijk. Paar extra bestelde gerechten zoals brood met kruidenboter en aardappelen vergeten te serveren. Bedragen werden meteen verrekend. Porties te klein. Zakje patat met wat sausjes en ini mini koolsla voor vier personen erbij. Veel te weinig. Biefstukje werd geserveerd. Kaal zonder groente of blaadje sla.
Goede kwaliteit vis, veel te kleine portie. Geen franje. Kan goedkoper.
Beste Jantine.Schaab,

Jammer dat uw bezoek aan ons niet volledig naar uw wensen is verlopen. Ik heb u gisteravond zelf bediend en ben inderdaad het brood vergeten en de aardappelen waren te laat klaar. Mijn excuses hiervoor.
Over de biefstuk kunnen wij enkel zeggen dat wij deze het zelfde serveren als de rest van onze gerechten. Zonder enkele toevoegingen omdat wij dat zonde vinden van de smaken.

De etagere is voor gezamelijk gebruik en mocht u ons nog eens bezoeken, wat wij uiteraard hopen, twijfel dan niet en bestel nog een zakje frites of koolsalade extra. Bij ons mag u dit onbeperkt bestellen.

Het noemen van te kleine porties schrikken wij eerlijk gezegd een beetje van. Wij hebben juist in onze menukaart de optie klein en groot opgenomen omdat mensen onze porties niet op kregen.

Wij hopen dat u ons restaurant nog eens bezoekt en wij zullen er dan voor zorgen dat uw bezoek volledig naar uw wensen verloopt.

BobVos .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We komen regelmatig bij van Es eten. De laatste keer op mijn verjaardag. Dan eet de jarige een weliswaar beperkte keuze menu gratis! IK bestelde gebakken mosselen, heerlijk. Vooraf scampi's en als dessert een heerlijke opgemaakte ijsschaal. De anderen hadden uitstekende visschotels.
Beste BobVos,

Wat een ontzettend leuke recensie. Wij vinden het leuk om te lezen dat uw verjaardag zo naar wens is geweest.

Uiteraard zien wij u graag op uw volgende verjaardag terug maar wij hopen dat u ons al eerder weer komt bezoeken.

Met vriendelijke groet, Team Gerard van Es.
Nicolien2012 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Een gezellig en sfeer vol restaurant altijd druk en leuke bediening. En heel lekker gegeten dit is een restaurant waar we graag komen.
Beste Nicolein2012,

Bedankt voor de positieve recensie. Deze berichten doen het team altijd heel goed.

Wij zien u graag snel weer tegemoet!

RieniLinzell .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijke vis, puur en gezellige accomodatie! Voor herhaling vatbaar.
Het interieur is wat oudbollig, maar het past wel bij dit restaurant. Je kan zelf je visje uitzoeken.
Beste Rienilinzell,

Leuk om te lezen dat uw bezoek bij ons zo goed is bevallen.
Ons interieur is inderdaad iets wat wij vinden passen bij de sfeer van het restaurant!

Wij zien u graag nog eens in ons restaurant.

LydiaBruin .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Gerard van Es. De zeebaars in zoutkorst was voortreffelijk. Het fantastisch weer en we we hebben lekker buiten gezeten.
Beste Lydia Bruin,

Wat leuk om dit te lezen! U heeft dan ook wel een van onze specialiteiten besteld. We zijn zelf ook allemaal erg gek op dit gerecht.

Wij hopen tot heel gauw,