Visrestaurant De Wadden

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Visrestaurant De Wadden

Dirk Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Eerlijke keuken, fijne bediening.
Heerlijk ons laten verassen met een drie gangen menu.
Met heerlijke wijnen; Rioja Muga, Bandol Tempier rose en heerlijke Kopke port.
Vlotte bediening, soms iets gehaast, een manager die twee keer aan tafel komt om te vragen of alles naar wens is en/of we een leuke dag hebben gehad. Een leuke avond uit met lekker eten.

Tot een volgende keer.
B V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Lekker gegeten, maar de bediening mag op cursus hospitality!
Geen belangstelling voor ons als gast, moesten zelf de menu kaart halen, kregen onze gereserveerde tafel niet, was vergeven aan een ander, moesten erg lang wachten op het eten. De soep was lauw en kon terug naar de keuken.
Al met al geen reclame. Jammer, want de keuken is goed.
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
We komen binnen bij het 'zusje' waarvan de naam me is ontgaan. Een Eetcafé. Binnendoor doorgelopen naar De Wadden Visrestaurant. Ik en zwager bestellen een verassingsmenu, rest van de famile van de kaart. Iedereen tevreden, maar dat verassingsmenu was wel echt geweldig. Wat heb ik goed gegeten. Combinaties klopte helemaal, ontzettend lekker. Behoorlijk beste porties trouwens. Mooi interieur en de jongen die ons bediende was vriendelijk en kundig. Absolute aanrader wanneer je Vlieland aandoet.
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
In tijden niet zo'n slechte horeca-ervaring gehad. Wij moesten erg lang wachten op het eten. De huiswijn vonden wij schraal, wrang; kortom niet lekker. Kan gebeuren, maar toen wij om een alternatief vroegen kregen wij een advies dat niet serieus of een ernstige belediging was: onzinnig en ongeinteresseerd. Bij het dekken was men de servetten vergeten, toen wij er om hadden gevraagd werd er een stapletje op een hoek van de tafel gelegd: help jezelf. Gaan hier zeker niet terug.
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Niet super tevreden, geluncht op een rustige zondagmiddag, weinig publiek in Dorpsstraat ook weinig bediening bij restaurant. Duurde best lang voor het eten kwam. Vissoep niet geweldig, waar we eigenlijk speciaal voor kwamen. Matige zalmsalade. Niet voor herhaling vatbaar.
ricksteen .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijke sliptong gegeten in dit knusse restaurant. Ruime hoeveelheden en lekkere groente. Enige minpunt was dat de kaart op de site niet actueel was.
René Z.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Prachtig restaurant, leuke en attente bediening. En bovenal: heerlijk gegeten!
We startten met een huisgemaakte tomatensoep met room en balsamico, goed stukje brood erbij; vrouw koos als hoofdgerecht de kabeljauw, ik, als verstokte carnivoor, de mixed-grill. Deze bestond uit malse en zachte kruidige stukjes kip, een lekker biefstukje en een botermalse lamskotelet met veel vlees op het bot. Het geheel geserveerd met een heerlijke pepersaus op een heet bord. De beetgare warme groente bestond uit knolselderij met peultjes en groene asperges. Verder een verse gemengde salade en in de schil gekookte aardappelen. Zonder te hoeven vragen werd er een karaf water voor ons neergezet welke niet op de rekening te zien was. Dit zou toch elk restaurant moeten doen! Om deze maaltijd in stijl af te ronden nam vrouwlief de griesmeel-pannacotta met cranberry ijs: heerlijk! En ik (echte zoetekauw) besloot met een wentelteefje van Fries suikerbrood, vergezeld van kaneel-ijs. Fantastisch! Met wat wijntjes en een espresso betaalde ik € 82,-. Niet het goedkoopste restaurant van Vlieland maar wel een van de besten! Een aanrader!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Daar andere restaurants van eerste voorkeur in januari dicht bleken te zijn in restaurant de Wadden terecht gekomen. Qua sfeer direct een prima keuze. Vooraf een carpaccio, tafelgenoot vissoep. Beide prima voorgerechten. Hoofd: de ladysteak, prima van textuur, gebakken zoals gevraagd (rood), lekker, wellicht ietsje flauw, evenals wat laffe en in kommetjes geserveerde groente garnituur. Tafelgenoot had de vis van de dag. Lekkere chocofondant als toetje. Huiswijn iets minder (shiraz). Bediening prima, vriendelijk en alert. Al met al heel aardig gegeten, er is echter één ding waardoor ik in de waardering blijf steken op een 7. En dat is: de uit balans zijnde prijs-kwaliteit verhouding. Prijzige wijn en - voorgerechten voor wat je krijgt. Dus: of het eten van een andere kwaliteit of andere prijzen, dan is de Wadden een topper.
Dave V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
We hebben gelogeerd in het Westcord hotel de Wadden in het dorp in Vlieland. Daar hebben ze ook een restaurant. Geweldige bediening je merkt meteen aan het personeel dat ze met plezier werken alhoewel ze lange dagen maken. Je ziet ze 's morgens bij het ontbijt, 's middags bij de lunch en 's avonds bij het diner. Geweldig dat dit nog bestaat. We hebben voor het verassingsmenu gekozen. We kregen vis want daarvoor hardden we gekozen. Alles was heerlijk en de porties waren genoeg.
DiepFries .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Leuk aangekleed restaurant. Het eten hield echter niet over. Mijn partner nam de Zalm en Gamba's. Smaak was redelijk, hoewel de zalm misschien iets te rauw was. Portie hield niet over. Een klein stuk zalm en twee gamba's is wat karig.
Ik koos zelf voor de Mixed gril. Het vlees had iets te lang op de grill gelegen en vertoonde licht verkoolde grill rooster sporen. Ook hier de smaak redelijk, maar niet echt bijzonder. Hier ook de porties niet te ruim bemeten. De bijlagen waren ook niet echt bijzonder. Was wat mij betreft allemaal teveel een standaard hap. Jammer.
Bediening was keurig en vlot.
Moniber .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten en vooral genoten. Als vooraf was de garnalencocktail en de vissoep een absolute aanrader, het hoofdgerecht zalm met Gamba's op een bedje van risotto was precies goed en volmaakt. De afsluiter, een overheerlijk warm chocoladetaartje dat na open maken heel langzaam leeg liep, was werkelijk hemels. Het erbij geserveerde vanille-ijs was net als alles heerlijk. Kortom naast het geweldige eten, de vriendelijke en bovenal gezellige maar professionele bediening, blijkt het een echte aanrader op Vlieland te zijn, vooral de binnentuin.
fredmary .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Wij hebben hier weer heerlijk gegeten. Mijn man vond de mosterdsoep echt geweldig en ik vond de zeegolf een echte topper. We hebben hier in de 9 dagen dat we hier waren, 3x gegeten en het was elke keer heerlijk. De bediening is top en de sfeer warm en gezellig.
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
We hebben 2 keer in een tijdsbestek van 3 maanden in restaurant de Wadden gegeten.
In januari hadden we het geluk om het `filmmenu`te mogen proberen. Een heerlijk menu voor een goede prijs waarbij zelfs nog een keuzemogelijkheid was.
De tweede keer hebben we genoten van de sliptongetjes.
Beide keren werden we gastvrij ontvangen, van goede adviezen voorzien en op onze wenken bediend.
Voor ons is restaurant de Wadden het favoriete restaurant op Vlieland en we gaan er zeker naar terug.
Philip G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Mijn vader en ik hebben de wadden uitgeroepen tot slechtste restaurant waar wij ooit hebben gegeten (en dat zijn er wat!) nee even zonder gekkigheid, kon gewoon niet, de vissensoep was meer water met 2 mossels erin, en de graat met vis was gewoon niet te eten, toen mijn vader beklacht deed over de beroerde kwaliteit was het excuus:" de chef is op vakantie". Nouja, begrijpt u zelf ook wel. 3 keer bagger, werkelijk waar, zou het mijn ergste vijand niet adviseren!
Carlijn K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Afgelopen december kwamen we hier met 8 personen eten. We hadden via ons hotel een bon gekregen voor een amuse bij een diner, dus we hadden ons er al een beetje op verheugd. Er stond echter (jammer, niet goed gelezen) dat dat alleen zou gelden bij een 3 gangen verrassingsmenu. Jammer dat er niet met een knipoogje naar werd gekeken, aangezien we bijna allemaal een 3 gangen menu namen dat duurder was dan een verrassingsmenu.

De tafel was prachtig opgedekt en we kozen een lekkere wijn uit. We moesten wel een aantal keren zelf vragen om wat drinken, maar dat kan gebeuren.

Wat ons wel opviel, een aantal van ons nam een voorgerecht, maar er kwam geen brood op tafel en ook bij de soepen werd geen brood geserveerd, vreemd en jammer, want we houden wel van wat brood en dat hoort toch een beetje bij de service van een restaurant.

Het eten was overigens heerlijk, voorgerechten waren goed op smaak, de vissoep was ook écht gevuld. De hertenbiefstukjes (die de halve tafel bestelde) waren heerlijk rosé gebraden, de hazenpeper lekker kruidig van smaak en ook het dessert, de klassieke Franse taart met nog lopende binnenkant was zoals 'ie hoorde te zijn. Perfect.

We hadden een lekkere en gezellige avond, maar er kunnen nog een paar kleine dingetjes verbeterd worden. Tot volgend jaar!
Isabelle L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Na 5 dagen in een huisje hadden we nog een nachtje extra geboekt in het sfeervolle hotel De Wadden. We hadden dit ontdekt door een heel gezellige en lekkere kaas en wijn proeverij eerder in de week. Het was 2e Kerstdag, dus we wilden ook fijn eten. Ik hoopte dat het restaurant de regel zou ontkrachten dat van een restaurant-hotel niet veel te verwachten is. We eten bij voorkeur vegetarisch en de gastheer beaamde dat er zeker een vegetarisch menu zou zijn. Dat stond echter niet op de kaart. De ober moest het in de keuken gaan vragen. Ik grapte nog dat het hoofdgerecht wel een flapje met paddestoelen zou zijn. En ja hoor, een "strudel" met paddestoelen. Doe me dan maar de vis, moet wel goed zijn aangezien het zich etaleert als visrestaurant. Voorgerecht bestond uit ijskoude en smakeloze zalmtartaar, een plakje langoustine dat ook nergens naar smaakte en een lekkere coquille. Daarna tuinkruidenbouillon, omdat ik niet alleen vis wilde eten. Vakkundig opgelost Maggiblokje. Daarna hoofdgerecht van schol en zeeduivel met een standaard roomsausje. Het enige lekkere van het hele bord was de gegrilde groene asperge, maar dat was er maar één. De crème brulée was okee maar daar is ook niet heel veel aan te verknoeien. Het kostte maar 40 euro voor 4 gangen. Is het niet mogelijk om daar net iets meer voor te doen, op 2e Kerstdag? De wijnen die ik van de kaart had gekozen, een Sancerre en een Saint Véran, waren wel erg lekker. De manager van het hotel vonden we heel aardig en gastvrij.
Evilcoocie .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Het eten is zowaar voortreffelijk! Het duurde soms wel wat lang maar je krijgt er wat voor terug WOW! Aanraader. Je kunt proeven dat het echt vers is de zeebaars is een aanrader en het personeel is vriendelijk.
Lara S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Achter het pand kun je tafelen in een grote, overdekte tuin. De inrichting van het restaurant is klassiek, maar de tuin ziet er toegankelijker uit. Wij aten hier met 3 volwassenen en 4 kinderen. Afgezien van de gasten voor op het terras, waren wij de enigen. De ontvangst was hartelijk, maar al gauw bleek het meisje uit de bediening wat kribbig en ongeduldig bij het opnemen van de bestelling. Op de vraag of de zeebaars die voor meer dan 24 euro op de kaart stond wilde zeebaars was, antwoordde ze dat hij uit de Noordzee kwam. Toen we na afloop aangaven dat de geserveerde zeebaars een kweekvis was, reageerde ze met 'oh, ok!'.

Positief was dat ze voor de kinderen een gevarieerd menu aanbieden. Niet alleen de standaard frituurhappen, maar ook een kindermenu met zalm of biefstuk. Ook voor volwassenen is er in dit visrestaurant genoeg keuze in vis én vleesgerechten. We kozen allemaal voor een visgerecht. De verschillende soorten vis waren jammergenoeg allen te ver doorbakken. De zalm was tegen het droge aan en de gamba's waren taai. Ook de bijgerechten vielen tegen, de salade bleef staan en de gebakken aardappeltjes waren zompig.
Kortom; de prijs-kwaliteit verhouding is slecht. Wij raden dit restaurant niet aan.
coen V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Goed, op degelijke manier, prijs-kwaliteitverhouding oké. Ik zou het eten een 7,5 willen geven,
maar dat kan niet. Zo'n cijfer is overigens meer dan prima op een Waddeneiland, waar je doorgaans niet teveel moet verwachten. De Wadden is geen schrokbunker voor snel tevreden toeristen, maar ook geen hoogvlieger. Zaterdagavond, we namen 3 gangs chefsmenu. Vooraf een soort carpacchio met asperges - kon weinig mee fout gaan, ging weinig mee fout. Hoofdgerecht 2 soorten witvis - kabeljauw en ? iets wits - op de huid in lekker sausje, boterzacht. Veder wat obligate bakjes groente, salade en bakaardappeltjes met uien ernaast. Opnieuw: kon weinig fout gaan, ging weinig fout. En dat strekte zich uit tot het toetje van hangop, chocolademousse, ijs en wat bosvruchten, smaakvol over het bord geveegd. De Wadden is prima als je 'gewoon' uit eten wil; de wijn, ambiance en bediening leuk en evenmin ingewikkeld.
Ijsvogels .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Op zaterdag 3 mei 2014 waren we hier en hebben lekker gegeten. Het voorgerecht Sashimi/sushi was goed van smaak en mooi geserveerd. Het hoofdgerecht was een trio van vis. Jammer dat het over elkaar lag waardoor de smaak van de verschillende vissoorten niet tot zijn recht kwamen.
De garnituur hierbij was redelijk. De prijs/kwaliteit verhouding kon ik echter niet vinden.