Over het restaurant Visrestaurant de Stroper

Voor de ware visliefhebber

Dit visrestaurant vind je aan een van de mooie grachten van Dordrecht! De basis is de klassiek Franse keuken, maar dan wel in een modern jasje. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de beste seizoensproducten. De zorgzame bediening zorgt dat het je aan niets ontbreekt aan tafel. Voel je thuis en geniet!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Visrestaurant de Stroper

Maandag t/m zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Fam. S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Blijft een topper in Dordrecht. Luxe uitstraling zonder kil te worden. Fantastisch eten, professioneel personeel en mooie ligging. Is niet de goedkoopste in de stad maar het valt wel mee voor wat je krijgt. Echt een avond lang heerlijk en luxe tafelen.
848616 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Vanavond een heerlijk verrassings menu gegeten. Heerlijke visgerechten met aparte smaaksensaties, goede uitleg, prachtig geserveerd. Het dessert bestond ook uit verschillende smaakjes. Echt een aanrader.
Trudy
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Een heerlijk specialiteiten menu met bijpassend wijnarrangement. Aanrader!
ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Na een wandeling door de trieste Voorstraat (wat staat daar veel leeg) bij de Stroper een vier gangen vis menu gegeten. Alle vier de visgerechten waren top (het toetje was zonder vis:-)) zeer de moeite waard en we komen zeker terug. Enige smetje: de prijs van een glaasje wijn € 5,- Daar koop je bijna een fles voor maar ja dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn.
Ann S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
een gezellige avond en uitmuntend. Zeker voor herhaling vatbaar.
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Hartelijke ontvangst klokslag 18.00 (met kind van 10, bij reservering opgegeven "moet volgende dag weer naar school"), personeel was druk met wijntjes en proeven gerechtjes. Drank opgenomen maar pas na 40 min. kwam brood op tafel, 1 minuut erna gevolgd door heerlijk voorgerecht rouleau van tonijn. 2e gerecht zeeduivel was ook prima maar de tarbot in het hoofdgerecht van mijn echtgenote was duidelijk niet gaar. Terug naar de open keuken, even kijken naar de reactie ... oeps ... kok niet blij. Bediening probeert zich ervan af te maken met "net aan", niet nodig lijkt me, maar serveert keurig nieuw bord. Toetje met o.a. panna cotta, yoghurtijs top! Was inmiddels 20.45 geworden, dus kind maar om rekening laten vragen met de opmerking "ik moet morgen weer naar school". Rekening niet in orde, seizoensmenu 11+12 jan actieprijs maar volle prijs berekend. Wel keurig kindermenu voor 1/2. Nieuwe rekening gekregen, prijs menu aangepast maar totaaltelling vergeten te wijzigen. Heb dus zelf maar telling gemaakt, dit + fooi in het bakje op tafel gelegd en naar buiten. Terwijl de fietsen van slot gaan, komt de serveerster die de rekening verkeerd had opgemaakt naar buiten met de mededeling dat er te weinig betaald is. Rustig uitgelegd, ze krijgt al een kleur, collega verschijnt vervolgens in deur, beiden maken vele malen excuses. Deze uiteraard vriendelijk met een lach geaccepteerd. Conclusie: lekker gegeten, kind halve porties netjes 50% menuprijs, duurt allemaal wat te lang, goede leidinggevende lijkt te ontbreken, vriendelijke maar knullige bediening.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Weekendje Dordrecht. Wat een mooie stad! Leuk dat er een visrestaurant is. Heerlijk gegeten. Voortreffelijk klaar gemaakt. Wijnen niet helemaal goed passend bij alle gerechten. Een opmerking daarover werd eerlijk beantwoord nl dat men snel door de eerste keuze wijn heen was geraakt dus naar een vervanger had moeten zoeken. Dit werd gecompenseerd met een koffie can de zaak. Prettige sfeer, goede akoestiek en fijn personeel.
Arthur P.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Op een doordeweekse avond bij toeval terecht gekomen, na drie uur met een gemengd gevoel naar buiten gestapt. Na een prima en vlot gebracht voor en tussengerecht kwam een vrijwel identiek hoofdgerecht en niet eerder dan nadat álle andere tafels ook hun hoofdgerecht hadden eindelijk ons nagerecht. Dat was wachten op een platte koek met vlakke smaken en een citroenijsbolletje. Een flauwe afsluiting van het diner. De rekening zijn we zelf gaan halen want na het brengen van het hoofdgerecht was de aandacht van het personeel overduidelijke weg.
akmulder .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Gisteravond hebben wij voor het eerst bij de Stroper gegeten. Op aanraden van vrienden die ook bekend zijn met Herberg Kop van 't Land en Delicees. Dan willen we natuurlijk ook de Stroper graag bezoeken.
We zijn niet teleurgesteld. Wat hebben we heerlijk gegeten. De service was dik in orde met het aanvullen van brood en water en altijd in de buurt voor vragen. Het viergangen specialiteitenmenu was een groot succes. Met name de filet Americain van makreel en een schuim van piccalilly en het nagerecht waren verrukkelijk. Ook de zeebaars met hazelnootcrème was een aangename verrassing. We komen zeker terug!

Klein aandachtspuntje is de koffie. Ik begrijp dat de nadruk en kennis vooral op het eten en de wijn ligt, maar de koffiekennis verspreidt zich ook snel. Als je om de hoek bij Coffeelicious zeer goede koffie gewend bent is deze cappuccino van 3 euro echt onvoldoende.
Alexmurray M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor het eerst bij de Stroper gegeten. Bij de reservering 2uur van tevoren mijn gluten allergie gemeld. Bij aankomst kreeg ik vlot heerlijk glutenvrij brood. Voor het 4-gangen menu gekozen. Ieder gerecht was voortreffelijk en de presentatie mooi. Het interieur vond ik prachtig en het personeel vriendelijk. Zal er zeker nog eens komen,een aanrader.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Tijdens ons weekend Dordrecht gegeten bij de Stroper. Restaurant was volledig gevuld. Mooi aangeklede zaak. We kozen het menu van 6 gangen met wijnarrangement. Geen amuse vooraf. Tonijn met couscous, coquilles met kletskop, zeebaars met langoustine, kabeljauw met bloemkool, heilbot met winterstamppot en kaas toe. Wel wat verschil in kwaliteit. Kabeljauw gerecht met name wat vlak en dit gerecht miste textuur. Tonijn en coquille gerechtjes sprongen eruit qua smaak. Steeds rauwe sla op het bord, beetje afgezaagd. Maar overall prima bereidde visgerechten. Soms klopte de timing gerecht - nieuw glas wijn niet geheel. Ook de uitleg mbt de wijnen (en sommige gerechten) was teleurstellend. Om nieuw water moesten we vragen. Kortom nog ruimte voor verbetering, maar al met al kun je hier heerlijk eten!
GNC K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
We hebben met een gezelschap van vrienden het 5 gangen verrassingsmenu genoten. En verrassend was het zeker, de opmaak was mooi, de verschillende visgerechten waren waren goed van smaak en leuk gecombineerd, de bediening was goed en er was een uitgebreide wijnkaart aanwezig.
Kortom een goede reden om nog eens een keer terug te gaan.
Tabitha V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Kwamen hier op deze bijzonder mooie zondag voorbijgelopen, en vonden dit wel een erg romantisch plekje zo boven de gracht.We wilden graag oesters, maar die waren helaas uitverkocht.
Kan gebeuren.
We hebben met zijn tweeën gekozen voor het Stropermenu.
Eerst een erg lekkere zalm sashimi salade, daarna een bouillabaise met zalm. Deze was ietsie te dik, en te zout, maar wel lekker.
Als hoofdgerecht kregen we roodbaars. Erg lekker !!!!
En een prachtig dessert met fruit, room en een koekje eronder.
Het was het erg waard om hier te eten.
CoSp .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
In ieder gerecht schitterde de vis in het surprisemenu: dorade, schelvis, kabeljauw. Allen mooi en vrij sober begeleid en goed op smaak.

De Portugese wijn was er fantastich bij. Erg goed voor een eerlijke prijs.
joopenzo .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Het was alweer een jaar geleden dat we bij de stroper hadden gegeten, toch maar even reserveren.

We wilden graag lekker vis eten en dan moet je bij de Stroper zijn, zeker gezien de recensies.
Na een huiswijn besteld te hebben kregen we de kaart, mijn vrouw 3 oesters en ik ging voor de huisgemaakte garnalen kroketten, bij de garnalen kroketten zat wel erg veel mayonaise.
De oester waren mooi ziltig en lekker van smaak.
Ons hoofdgerecht zeebaars en heilbot, zeebaars mooi gegaard, maar de hielbot was veel te ver door gegaard, droog en smakeloos.
Jammer had meer verwacht van de Stroper...
Volgende keer maar 'n keer overslaan als we in Dordrecht zijn.
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Effe checken. Chef/eigenaar Edwin Roestenberg heeft zijn ruime ervaring meegenomen naar Post, als mede-eigenaar. Vraag was dus: Heeft het effect op de keuken? Gelukkig is er tot onze geruststelling niets mis met de nieuwe brigade. Het specialiteitenmenu stelde ons namelijk gerust met heerlijke zeebaars, kabeljauw, tong en heel smakelijk dessert. Ook gekozen voor het wijnarrangement met voor mij hele en voor mijn vrouw halve glazen. Wijn en spijs bleken qua prijs helaas niet in verhouding tot elkaar te staan, zelfs als het gaat om uitsluitend hele glazen wijn. Bij een volgend bezoek maar weer kiezen voor een fles wijn. Al met al was het toch een geslaagde avond met kwalitatief eten.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Hier vanmiddag genoten van een lunchmenu. Tonijn met thaise salade, gevolg door tongfilet met buikspek, doperwtenpuree, mousse van knolselderij en een sausje van langoustine. Gevolg door een gangetje koffie of thee met friandises. Ik ga er geen doekjes om winden: het was hier dik in orde, smaken, versheid, prijs/kwaliteit, bediening en interieur. Met uitzicht op het water. We komen vast een keer terug.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Het eten was mooi verzorgd, met originele bijgerechten en heerlijk bereide vis. De bediening was vriendelijk en vlot zoals je hoopt dat het overal zal zijn. We begonnen buiten en toen de zon weg was zijn we naar binnen verhuisd. Het interieur is fraai en bij-de-tijd.
Hdhoksbergen .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Heerlijk gegeten, bijzondere visgerechten en mooi gecombineerd met aparte groenten en opmaak. Vlotte en vriendelijke bediening. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Echt een aanrader!
ccorneliss .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Het was al weer enkele jaren geleden maar gelukkig hebben ze het bij De Stroper nog steeds prima voor elkaar. Het stropermenu van 27,50 is echt waar voor je geld. Chapeau.