Visrestaurant de Stroper

Wijnbrug 1 3311 EV Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant Visrestaurant de Stroper

Voor de ware visliefhebber

Dit visrestaurant vind je aan een van de mooie grachten van Dordrecht! De basis is de klassiek Franse keuken, maar dan wel in een modern jasje. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de beste seizoensproducten. De zorgzame bediening zorgt dat het je aan niets ontbreekt aan tafel. Voel je thuis en geniet!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Visrestaurant de Stroper

Maandag t/m zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Alexmurray M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor het eerst bij de Stroper gegeten. Bij de reservering 2uur van tevoren mijn gluten allergie gemeld. Bij aankomst kreeg ik vlot heerlijk glutenvrij brood. Voor het 4-gangen menu gekozen. Ieder gerecht was voortreffelijk en de presentatie mooi. Het interieur vond ik prachtig en het personeel vriendelijk. Zal er zeker nog eens komen,een aanrader.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Tijdens ons weekend Dordrecht gegeten bij de Stroper. Restaurant was volledig gevuld. Mooi aangeklede zaak. We kozen het menu van 6 gangen met wijnarrangement. Geen amuse vooraf. Tonijn met couscous, coquilles met kletskop, zeebaars met langoustine, kabeljauw met bloemkool, heilbot met winterstamppot en kaas toe. Wel wat verschil in kwaliteit. Kabeljauw gerecht met name wat vlak en dit gerecht miste textuur. Tonijn en coquille gerechtjes sprongen eruit qua smaak. Steeds rauwe sla op het bord, beetje afgezaagd. Maar overall prima bereidde visgerechten. Soms klopte de timing gerecht - nieuw glas wijn niet geheel. Ook de uitleg mbt de wijnen (en sommige gerechten) was teleurstellend. Om nieuw water moesten we vragen. Kortom nog ruimte voor verbetering, maar al met al kun je hier heerlijk eten!
GNC K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
We hebben met een gezelschap van vrienden het 5 gangen verrassingsmenu genoten. En verrassend was het zeker, de opmaak was mooi, de verschillende visgerechten waren waren goed van smaak en leuk gecombineerd, de bediening was goed en er was een uitgebreide wijnkaart aanwezig.
Kortom een goede reden om nog eens een keer terug te gaan.
TMas V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Kwamen hier op deze bijzonder mooie zondag voorbijgelopen, en vonden dit wel een erg romantisch plekje zo boven de gracht.We wilden graag oesters, maar die waren helaas uitverkocht.
Kan gebeuren.
We hebben met zijn tweeën gekozen voor het Stropermenu.
Eerst een erg lekkere zalm sashimi salade, daarna een bouillabaise met zalm. Deze was ietsie te dik, en te zout, maar wel lekker.
Als hoofdgerecht kregen we roodbaars. Erg lekker !!!!
En een prachtig dessert met fruit, room en een koekje eronder.
Het was het erg waard om hier te eten.
Buk D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Wat doet een slimme restauranthouder op een zomerse dag? Die zet een aantal tafels buiten en lokt daarmee mensen die zin hebben in een twaalfuurtje. En als je als toerist dan toch een uurtje tijd moet doden, wachtend tot de rondvaartboot weer aanmeert, dan blijkt die steeg pal voor het restaurant de allure van een terras in Frankrijk te hebben.
Het twaalfuurtje bestond uit lekker koude tomatensoep (gazpacho), palingfilet, een garnalenkroket en stukje tonijn, vergezeld door een tonijnsalade op een bedje van sla. Dit alles ging met stokbrood, boter, olie en sel de fleur. Er was voorzien in stoffen servetten en mooi servies. Heerlijk toeven daar , zeker een adres om nog eens terug te komen.
CoSp .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
In ieder gerecht schitterde de vis in het surprisemenu: dorade, schelvis, kabeljauw. Allen mooi en vrij sober begeleid en goed op smaak.

De Portugese wijn was er fantastich bij. Erg goed voor een eerlijke prijs.
Joopenzo .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Het was alweer een jaar geleden dat we bij de stroper hadden gegeten, toch maar even reserveren.

We wilden graag lekker vis eten en dan moet je bij de Stroper zijn, zeker gezien de recensies.
Na een huiswijn besteld te hebben kregen we de kaart, mijn vrouw 3 oesters en ik ging voor de huisgemaakte garnalen kroketten, bij de garnalen kroketten zat wel erg veel mayonaise.
De oester waren mooi ziltig en lekker van smaak.
Ons hoofdgerecht zeebaars en heilbot, zeebaars mooi gegaard, maar de hielbot was veel te ver door gegaard, droog en smakeloos.
Jammer had meer verwacht van de Stroper...
Volgende keer maar 'n keer overslaan als we in Dordrecht zijn.
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Effe checken. Chef/eigenaar Edwin Roestenberg heeft zijn ruime ervaring meegenomen naar Post, als mede-eigenaar. Vraag was dus: Heeft het effect op de keuken? Gelukkig is er tot onze geruststelling niets mis met de nieuwe brigade. Het specialiteitenmenu stelde ons namelijk gerust met heerlijke zeebaars, kabeljauw, tong en heel smakelijk dessert. Ook gekozen voor het wijnarrangement met voor mij hele en voor mijn vrouw halve glazen. Wijn en spijs bleken qua prijs helaas niet in verhouding tot elkaar te staan, zelfs als het gaat om uitsluitend hele glazen wijn. Bij een volgend bezoek maar weer kiezen voor een fles wijn. Al met al was het toch een geslaagde avond met kwalitatief eten.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Hier vanmiddag genoten van een lunchmenu. Tonijn met thaise salade, gevolg door tongfilet met buikspek, doperwtenpuree, mousse van knolselderij en een sausje van langoustine. Gevolg door een gangetje koffie of thee met friandises. Ik ga er geen doekjes om winden: het was hier dik in orde, smaken, versheid, prijs/kwaliteit, bediening en interieur. Met uitzicht op het water. We komen vast een keer terug.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Het eten was mooi verzorgd, met originele bijgerechten en heerlijk bereide vis. De bediening was vriendelijk en vlot zoals je hoopt dat het overal zal zijn. We begonnen buiten en toen de zon weg was zijn we naar binnen verhuisd. Het interieur is fraai en bij-de-tijd.
Hdhoksbergen .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Heerlijk gegeten, bijzondere visgerechten en mooi gecombineerd met aparte groenten en opmaak. Vlotte en vriendelijke bediening. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Echt een aanrader!
Ccorneliss .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Het was al weer enkele jaren geleden maar gelukkig hebben ze het bij De Stroper nog steeds prima voor elkaar. Het stropermenu van 27,50 is echt waar voor je geld. Chapeau.
Wendy L.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Gelukkig hadden we gereserveerd voor het restaurant van de Stroper, want het was druk. We kregen een tafeltje met onder anderen uitzicht op de keuken, en dat vond ik leuk. De bediening was prettig en warm, zonder opdringerig te zijn. Ze konden ook veel vertellen over het eten, en wat ze niet wisten werd gevraagd.
Maar dan het eten, want daar gaat het natuurlijk in de eerste plaats om. Aan amuses doet men niet. jammer, want die proeverijtjes geven alvast een indruk van de capaciteiten. De eerste gang ben ik vergeten (!). Daarna werd het steeds beter. De tweede was goed bereid met bijvoorbeeld een heerlijke zeevruchtenrisotto en zachte garnalen. In het hoofdgerecht kwam de zeevruchtensoep weer terug, nu over de mooi gegaarde kabeljauw. Veel smaken op dit bord, die prachtig combineerden. enige opmerking hierbij is dat wij zelf wel van wat meer groenten houden. Het dessert was ook van grote klasse met rabarber, amandelen, ijs en slagroom.
De porties konden er qua grootte mee door. Brood werd aangevuld zoveel we wilden.
We gingen zeer voldaan de deur uit.
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Sfeervol restaurant met visgerechten die je thuis niet zelf maakt. Dit keer het lunchmenu met twee heerlijke gerechten en koffie of thee na met drie heerlijke zoetigheden. Van mij zou er wel een beetje friet bij geserveerd mogen worden, maar het brood met roomboter of olijfolie maakt veel goed.
Rjjkriek .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Prachtige gerechten, vis als basis voor alles met heerlijk cremes van kreeft en vergeten groentes. Prettige ambiance en fijne bediening.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Een onvergetelijk avondje eten was dit. We maakten het ons gemakkelijk met het seizoensmenu van prachtige en prima op elkaar afgestemde visgerechtjes, en een navenant wijnarrangement. Rustige, gezellige ambiance en een hartelijke, attente bediening - toen het meisje van de wijn doorkreeg dat ze in ons niet het meest aandachtige publiek voor haar toelichtingen had, kortte ze die steeds verder in en daarna was het alleen nog maar genieten.
Wat kun je in 's hemelsnaam in kritische zin opmerken over De Stroper? Zelfs de omgeving, het historische hart(je) van Dordrecht, maakt het de moeite waard om dit restaurant op je lijst te zetten - al moet je niet met de auto tot aan de deur willen komen.
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Twee dagen stedentrip, geen mooiere stad dan Dordrecht natuurlijk. Mijn reisgenoot wilde graag vis eten dus gereserveerd bij de Stroper, gezien de recensies moet dat haast wel een succes worden....toch? Ik ben gek op vis en schaaldieren, dat vraagt om kennis en vaardigheden om het goed en smaakvol klaar te maken. Het vraagt om precisie om de smaak van de vis goed naar voren te halen zonder het te overstemmen. Dat laatste is bij de Stroper niet gelukt en dat ervaar ik toch als een regelrechte teleurstelling.

Bij binnenkomst verteld de serveerster dat er een 4 gangen specialiteitenmenu is en ze geeft per gang aan wat dit menu is. Er zijn meer menu's maar die worden niet benoemd. Wij kiezen voor de goedkopere 5 gangen surprise menu, de tafel naast ons neemt wel het 4 gangen specialiteiten menu. En dan gebeurt er iets merkwaardigs. We krijgen die avond namelijk exact dezelfde gerechten als onze tafelburen die het duurdere menu hebben genomen, wij krijgen er zelfs een extra gang bij en betalen 7 euro per persoon minder. Pardon? Uhh ja echt, serieus wij snappen het ook niet, maar hebben er wel een goede restaurant anekdote bij.

Het eten zelf is aardig, de vis goed gegaard, alles prima op smaak maar... de vis komt er bekaaid van af. Sommige andere ingrediënten zijn zo sterk van smaak dat ze de vis overvleugelen. In het eerste gerecht is het de rauwe zalm Shashimi stijl die met zijn licht Japanse smaak wat detoneert met de aardse bieten. Het tussengerecht valt vooral op door de zoutheid van de vis en het hoofdgerecht waar vleesjus en rooksmaak de boventoon voeren, valt de vis echt helemaal weg.

Na een avondje degelijk eten gaan we toch wat lachend het restaurant uit, pogend te begrijpen wat er deze avond nu precies is gebeurd. De volgende keer gaan we toch op zoek naar een restaurant waar de vis wel echt centraal staat en niet een bijzaak lijkt bij de optocht van andere ingrediënten op het bord. En oh ja, ook naar een restaurant waar je kraanwater krijgt in plaats van dure flessen water. Zucht.
Dennis1242 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Het was even zoeken in het centrum van Dordrecht, maar uit eindelijk stroper gevonden!!
We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw, die ons gelijk het concept uitlegde.
Gekozen voor 4 gangen menu,. wat allemaal heerlijke smaakte!! Huiswijn was ook prima.
Als we weer in de buurt zijn gaan we zeker terug naar de Stroper, ga zo door!
Poekie .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
In september hebben we hier ook gegeten. Dit was niets meer dan lof! Fantastisch!
Tot op gisteravond. Hoe fantastisch het 4 maanden geleden was, hoe matig het nu is. Vorige keer hadden we a la carte gekozen, dit maal het 4 gangen surprise menu.
De vis was bij het voor- en hoofdgerecht net te lang gegaard. Zonde zeg! Ook de smaken van het garnituur waren wat vlak.
Hopelijk gaat dit restaurant weer doen waar ze goed in waren.
MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
De Stroper staat m.i. in de regio bekend als duur, maar eigenlijk valt dat best mee. Alleen de drankjes zijn aan de prijs, maar voor 27,50 heb je al een driegangenmenu voor kwalitatief echt goede gerechten. Wij vonden de porties wat aan de grote kant, en ik vind zelf de inrichting wat kil en misschien iets meer 'strandgevoel' dat ik in de Dordtse binnenstad zou verwachten, maar dat maakt voor het eetplezier niets uit. Vriendelijke bediening, lekker eten. Prima!