Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

6,5
6,8
Carola M.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Hier gegeten na een dagje Rijksmuseum. Hartelijk welkom geheten en een leuk plekje aan het raam gekregen. Prima wijnadvies en zeer vriendelijke en professionele bediening. Ons voorgerecht (bisque en zalm-garnalen-paling) was echt heerlijk. Het dessert (kaasplankje met precies de juiste Port) was ook prima. Het hoofdgerecht was okay, maar niet echt heel spannend. De vis was goed gebakken (roodbaars en tarbot) en de saus die erbij zat was heerlijk, maar hier en daar smaakte het wat flauw. Ook miste ik wat garnituur bij het hoofdgerecht, zoals een bakje sla of wat aardappeltjes. De attentheid van de bediening heeft dit echter goed gemaakt. Eindconclusie: lekker vis gegeten na een leuke dag, met leuke plek in goed restaurant.
Arijan B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
De bediening was uitstekend. De kwaliteit van de oesters en zeetong was heel goed en vers. Prijzen vonden wij aan de hoge kant!
Emile K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Erg lekkere oesters gegeten en het andere eten was ook prima te doen. De bediening was oud Amsterdams en dus ook echt heel servicegericht en mega aardig! De locatie en decor vind ik zelf heel erg, want je zit midden op het Leidseplein, waar je toch eigenlijk ergens aan het water moet zitten met dit soort lekkere vislekkernijen....
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Restaurant dat al lang op verlanglijstje stond.We wonen in de buurt dus toch leuk om eens te doen.
Pas in een recensie gelezen dat de garnalenkroketten zo goed zijn.Daar konden we smakelijk om lachen :) een hele dikke taaie korst die behoorlijk slap was,daarin een ragout met veel garnalen en heel veel "dragon"...???!!! vreemde smaakcombinatie en geen succes.
Het hoofdgerecht in de vorm van een halve kreeft en rode poon maakte alles goed.
Ook waren we nieuwsgierig naar de zeetong maar € 67.50 vonden we te gek voor een hoofdgerecht.
De wijn..een heerlijke riesling..was uitstekend en met redelijke prijsverhouding.
Bediening was heel aardig en een tikje nieuwsgierig.
Minpuntje was € 5,- voor een karafje kraanwater.
Maar we komen zeker nog eens terug.
Beste Angela Holtkamp,
dank voor jullie bezoek! En voor de feedback, sorry voor het berekenen van het karafje water, dat maken wij de volgende keer goed!

met gastronomische groet, Anne {restaurant de Oesterbar}
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
We kwamen voor iets feestelijks. Dus toen we Billecart Salmon per glas in de wijnkaart opmerkten kon het eigenlijk al meteen niet meer stuk.

Ook de het vervolg was lekker en aangenaam. We kregen een mooie menusuggestie, waar we meteen in meegingen. Tarbot (hoofd) en garnaal in goede stevige kaassaus (voor) als hoofdbestanddelen. Vrouwlief kwam na het voorgerecht gelukkig met de heldere ingeving dat er geen oesters in het marktmenu zaten. Die nog gauw tussendoor laten aanrukken, want je kunt natuurlijk niet in de Oesterbar gaan zitten eten zonder een oester te proeven!

Door aansluitende theatervoorstelling was het bezoek van beperkte duur. Maar daar hield de brigade goed rekening mee: we kregen de vier gangen op een aangenaam tempo geserveerd.

Omdat het zo lekker was hebben we meteen maar weer een nieuwe reservering gemaakt!
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Heerlijk gegeten, top oesters en natuurlijk heerlijke zeetong hoewel deze iets teveel was afgekoeld, mag sneller geserveerd worden. Top wijn suggesties en prima bediening hoewel af en toe iets te amicaal en persoonlijk voor mijn smaak. Bijgerechten prima behalve de pasta bij de kreeft, deze was slap en smaakloos. Prijs kwaliteit is uit balans, voor 550,- voor 4 personen eet je bij een sterrenzaak beter. Wel nostalgie en al met al fijne avond gehad
Jantje L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Oude glorie die nog steeds intens leeft, tijdloos gezellig decor. Heerlijke oesters, goede kleine smaakvolle mosselen in bier gekookt, heerlijke garnalen. Dan is er nog de service die on-nederlands is, fantastische gastvrouw en zeer vriendelijk, alert personeel. Een feestje dus.
Hier komen we zeker terug. Eten is vrij snel al je vroeg in de avond komt, dus eten voor de late film gaat prima!
Lizzy Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
De verbouwing heeft de zaak goed gedaan, het is een stuk gezelliger en moderner. Als hoofdgerecht de gamberoni, ik miste hierbij alleen wat groenten. Voor die prijs hoort dat er bij te zitten. De cheesecake was prima maar niet bijzonder. De wijnen en attente bediening hebben voor een gezellige avond gezorgd.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2013
Voor het eerst gegeten bij deze klassieker. Het was er tijdens de lunch erg rustig maar later kwamen er wat toeristen binnen. Het lijkt er qua tijd een beetje stil te hebben gestaan, ook rook het een beetje raar. Eten was prima. We hadden een vier gangen menu. Coquille was goed, gamba's ook. Vis (schelvis) minder geslaagd, vis viel qua smaak wat tegen en smaakte gronderig. Crème brullee was ook prima. Wijn goed, bediening wat onervaren maar sympathiek. Wel prijzig door het ontbreken van een lunch menu. Prijs kwaliteit is niet helemaal in orde.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
De Oesterbar stond na de heropening al een lange tijd op mijn verlanglijstje, maar gisteren is het er dan echt van gekomen. Het decor plaatst je in een filmische setting en de bediening maakt het je ontzettend comfortabel. En dan het eten... de borden zijn beeldschoon opgemaakt en elke gang is een verrassing. Ik ben soms een moeilijke eter, maar zelfs de ganzenlever ging er moeiteloos in. Lekkere oesters, goede krab en haringpareltjes (?!) we hebben onze ogen uitgekeken. En dan afsluiten met een lekker toetje, zelfs daar konden we nog wel een gaatje voor maken.
Mijn verwachtingen van de oesterbar waren erg hoog, maar ze zijn moeiteloos overtroffen. Chapeau!
Jeroen Pot P.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Het was weer eens tijd voor mosselen! Heerlijk gegeten, een lekker voorgerecht, en geweldig leuke oude echte amsterdamse dame in de bediening, niet op haar mondje gevallen.