Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

- Lunch vanaf 12:00

Dino D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Heerlijk gegeten, top oesters en natuurlijk heerlijke zeetong hoewel deze iets teveel was afgekoeld, mag sneller geserveerd worden. Top wijn suggesties en prima bediening hoewel af en toe iets te amicaal en persoonlijk voor mijn smaak. Bijgerechten prima behalve de pasta bij de kreeft, deze was slap en smaakloos. Prijs kwaliteit is uit balans, voor 550,- voor 4 personen eet je bij een sterrenzaak beter. Wel nostalgie en al met al fijne avond gehad
Jantje L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Oude glorie die nog steeds intens leeft, tijdloos gezellig decor. Heerlijke oesters, goede kleine smaakvolle mosselen in bier gekookt, heerlijke garnalen. Dan is er nog de service die on-nederlands is, fantastische gastvrouw en zeer vriendelijk, alert personeel. Een feestje dus.
Hier komen we zeker terug. Eten is vrij snel al je vroeg in de avond komt, dus eten voor de late film gaat prima!
Lizzy L.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
De verbouwing heeft de zaak goed gedaan, het is een stuk gezelliger en moderner. Als hoofdgerecht de gamberoni, ik miste hierbij alleen wat groenten. Voor die prijs hoort dat er bij te zitten. De cheesecake was prima maar niet bijzonder. De wijnen en attente bediening hebben voor een gezellige avond gezorgd.
CobyCorfwijz .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
het was weer een tijdje geleden ... maar het is duidelijk te merken dat het onder nieuwe management is . de bediening is goed , vis is vers en goed voorbereid en lekkere wijnen.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2013
Voor het eerst gegeten bij deze klassieker. Het was er tijdens de lunch erg rustig maar later kwamen er wat toeristen binnen. Het lijkt er qua tijd een beetje stil te hebben gestaan, ook rook het een beetje raar. Eten was prima. We hadden een vier gangen menu. Coquille was goed, gamba's ook. Vis (schelvis) minder geslaagd, vis viel qua smaak wat tegen en smaakte gronderig. Crème brullee was ook prima. Wijn goed, bediening wat onervaren maar sympathiek. Wel prijzig door het ontbreken van een lunch menu. Prijs kwaliteit is niet helemaal in orde.
sasaas .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Ik was hier lang niet geweest, vanwege een slechte ervaring de laatste keer. Maar wat is het verbeterd sinds de vorige keer! (nieuwe eigenaar?) Heerlijk gegeten, het eten werd door de chef aan tafel gebracht. Dit samen met een heerlijke witte wijn zorgde voor een geweldige middag! Week erna gelijk weer gegeten met een zakelijke klant. Prima locatie.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
De Oesterbar stond na de heropening al een lange tijd op mijn verlanglijstje, maar gisteren is het er dan echt van gekomen. Het decor plaatst je in een filmische setting en de bediening maakt het je ontzettend comfortabel. En dan het eten... de borden zijn beeldschoon opgemaakt en elke gang is een verrassing. Ik ben soms een moeilijke eter, maar zelfs de ganzenlever ging er moeiteloos in. Lekkere oesters, goede krab en haringpareltjes (?!) we hebben onze ogen uitgekeken. En dan afsluiten met een lekker toetje, zelfs daar konden we nog wel een gaatje voor maken.
Mijn verwachtingen van de oesterbar waren erg hoog, maar ze zijn moeiteloos overtroffen. Chapeau!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Wij hebben in tijden niet zo lekker gegeten. We hebben ons laten verrassen door de chef en echt iedere gang was geweldig! Heerlijke verse vis, verse ingredienten en de borden waren mooi opgemaakt. Ze schenken trouwens ook heerlijke prosecco en wijnen. Houd nog wat ruimte over voor het dessert, want ook dat was meer dan de moeite waard!
bellanewman .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Heerlijk en vers eten, door de chef zelf aan tafel gebracht. Heerlijke wijnen, goede bediening en een heerlijke fijne sfeer. Perfect voor een prettige lunch.
Pepperoni .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Het was een hele tijd geleden dat ik hier voor het laatst had gegeten, achteraf blijkt dat een misverstand want het was zeer de moeite waard. Wat is er nu nog leuker dan in hartje Amsterdam je in een Parijse brasserie te wanen.
En de kwaliteit van het eten was ver boven het gemiddelde, uiteraard de oesters gegeten, heerlijk vers.
Maar wat mij vooral opviel bij het hoofdgerecht was dat er nagedacht is door de chef over de ingrediënten. Het hoofdgerecht was dorade, daar zaten verse tomaten bij, niet die halfgedroogde van de fabrikant die vele restaurants gebruiken en het gebruik van natuur gerijpte donkere olijven (type Taggiasche). Want ik zie bijna overal dat men de zwart geverfde (van oorsprong groene) gebruikt, smakeloos maar lekker goedkoop. Dus chef, mijn compliment hiervoor.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Wat een fantastisch restaurant. Het zou qua keuken en sfeer niet misstaan in Parijs. Heerlijke verse visprodukten! Fruits du Mer gecombineerd met een heerlijke Saumur uit de Loire. Ook de bediening is zeer kundig en vriendelijk.
Knutje .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Het eten was weer heerlijk, en mooi opgediend.
De sfeer is goed in het restaurant. Bediening open en zorgvuldig.
De inrichting van het restaurant vind ik prima, de trap vraagt nu toch wel om een nieuwe loper.
De wijnen (bij elke gang gepast) waren verrukkelijk!
jeroen___ .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Het was weer eens tijd voor mosselen! Heerlijk gegeten, een lekker voorgerecht, en geweldig leuke oude echte amsterdamse dame in de bediening, niet op haar mondje gevallen.
proeverw .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Ik was hier lang niet geweest, vanwege een slechte ervaring bij de vorige eigenaar. Maar ben verheugd en blij dat de oesterbar weer in z'n oude glorie hersteld is. Heerlijk gegeten, het eten werd door de chef aan tafel gebracht en de droge witte wijn bij de perfect klaargemaakte vis, lust ik elke dag wel. Een geweldige middag!