Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

7,2
7,1
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Wij, (mijn zwager en ik) hebben hier fantastisch gegeten. Wij maakten een aanpassing op de schotel met vis, wat wij wel wilden en wat we niet wilden. Alles kon. Ook het garnituur (salade en aardappelvierkantjes) werden met smaak opgediend en smaakten perfect. Een goede en snelle bediening. De prijs kwaliteitsverhouding is goed. Het is niet goedkoop, maar als je van vis houdt en je wilt het TOP, dan moet je naar de Oesterbar.
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Wij kozen voor het 3-gangen menu dat origineel was samengesteld, goed smaakte en een goede prijs/kwaliteitverhouding had. De bediening was vriendelijk, attent en had verstand van zaken. Bovendien was er voldoende bediening aanwezig. De tafels zijn mooi met linnen gedekt maar zijn niet al te groot en staan tamelijk dicht op elkaar.
Dennis2278 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Het eten was super lekker! heel erg puur van smaak! zoals je verwacht bij mooie vis. hele fijne bediening, met een uitstekende kennis van smaak! ik hoop er nog vaak terug te komen.
Borrius .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Ideaal restaurant voor een dinertje voorafgaand aan een theatervoorstelling. Leuk tafeltje aan het raam met uitzicht op het Leidseplein. Blijft een heerlijk, traditioneel visrestaurant. Gewoon, omdat er lekker niks verandert. Wat goed is, is goed, omdat het altijd zo is geweest... Lekker oestertje (Zeeuwse Platte) met een glas opmerkelijk lekkere, witte Nederlandse wijn van het Wijngoed Thorn. Daarna Gamberoni met friet en piment d?Espelette mayonaise. Mooi glas pinot noir. Bediening is altijd uiterst voorkomend en gezellig. Op tijd weer de deur uit voor het wandelingetje naar het DeLaMar. De Oesterbar is een goed begin van een leuke avond.
Klaartje W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Mooie locatie - heerlijk eten.
Oesterbar is een begrip in amsterdam, en ik vond het super om er ook een keer gegeten te hebben. Ga zeker snel weer eten in de Oesterbar.

Bediening had wat moeite met de iens actie denk ik.
Als je onwetende klanten hebt over de wijnen uit Frankrijk (heb in Italië gewoond dus meer bekent met Italiaanse wijnen) moet je de klant niet het gevoel geven dat hij dom is dat hij er geen verstand van heeft, maar juist vertellen over deze franse wijn wat deze speciaal maakt en hoe fantastisch.
Passie voor je werk.
Dank je Klaartje voor het schrijven, en inderdaad passie voor ons werk! je hebt helemaal gelijk.

Tot snel! Groetjes van alle medewerkers van Restaurant de Oesterbar
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
De stroom viel uit waardoor het de hele avond erg donker was (wel romantisch...).

Het eten was flauw en niet erg inspirerend. De tartaar was niet erg smaakvol en dit gold ook voor het hoofdgerecht wat we kregen bij het menu van de iens dinerweek.
Theo71 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Met name de eigenaresse geeft perfecte adviezen over de gerecht/wijn. Met name het diner n.a.v. het aanbod via iens had een perfecte prijs kwaliteit verhouding.
Carola M.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Hier gegeten na een dagje Rijksmuseum. Hartelijk welkom geheten en een leuk plekje aan het raam gekregen. Prima wijnadvies en zeer vriendelijke en professionele bediening. Ons voorgerecht (bisque en zalm-garnalen-paling) was echt heerlijk. Het dessert (kaasplankje met precies de juiste Port) was ook prima. Het hoofdgerecht was okay, maar niet echt heel spannend. De vis was goed gebakken (roodbaars en tarbot) en de saus die erbij zat was heerlijk, maar hier en daar smaakte het wat flauw. Ook miste ik wat garnituur bij het hoofdgerecht, zoals een bakje sla of wat aardappeltjes. De attentheid van de bediening heeft dit echter goed gemaakt. Eindconclusie: lekker vis gegeten na een leuke dag, met leuke plek in goed restaurant.
Arijan B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
De bediening was uitstekend. De kwaliteit van de oesters en zeetong was heel goed en vers. Prijzen vonden wij aan de hoge kant!
Emile K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Erg lekkere oesters gegeten en het andere eten was ook prima te doen. De bediening was oud Amsterdams en dus ook echt heel servicegericht en mega aardig! De locatie en decor vind ik zelf heel erg, want je zit midden op het Leidseplein, waar je toch eigenlijk ergens aan het water moet zitten met dit soort lekkere vislekkernijen....
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Restaurant dat al lang op verlanglijstje stond.We wonen in de buurt dus toch leuk om eens te doen.
Pas in een recensie gelezen dat de garnalenkroketten zo goed zijn.Daar konden we smakelijk om lachen :) een hele dikke taaie korst die behoorlijk slap was,daarin een ragout met veel garnalen en heel veel "dragon"...???!!! vreemde smaakcombinatie en geen succes.
Het hoofdgerecht in de vorm van een halve kreeft en rode poon maakte alles goed.
Ook waren we nieuwsgierig naar de zeetong maar € 67.50 vonden we te gek voor een hoofdgerecht.
De wijn..een heerlijke riesling..was uitstekend en met redelijke prijsverhouding.
Bediening was heel aardig en een tikje nieuwsgierig.
Minpuntje was € 5,- voor een karafje kraanwater.
Maar we komen zeker nog eens terug.
Beste Angela Holtkamp,
dank voor jullie bezoek! En voor de feedback, sorry voor het berekenen van het karafje water, dat maken wij de volgende keer goed!

met gastronomische groet, Anne {restaurant de Oesterbar}
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
We kwamen voor iets feestelijks. Dus toen we Billecart Salmon per glas in de wijnkaart opmerkten kon het eigenlijk al meteen niet meer stuk.

Ook de het vervolg was lekker en aangenaam. We kregen een mooie menusuggestie, waar we meteen in meegingen. Tarbot (hoofd) en garnaal in goede stevige kaassaus (voor) als hoofdbestanddelen. Vrouwlief kwam na het voorgerecht gelukkig met de heldere ingeving dat er geen oesters in het marktmenu zaten. Die nog gauw tussendoor laten aanrukken, want je kunt natuurlijk niet in de Oesterbar gaan zitten eten zonder een oester te proeven!

Door aansluitende theatervoorstelling was het bezoek van beperkte duur. Maar daar hield de brigade goed rekening mee: we kregen de vier gangen op een aangenaam tempo geserveerd.

Omdat het zo lekker was hebben we meteen maar weer een nieuwe reservering gemaakt!
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Heerlijk gegeten, top oesters en natuurlijk heerlijke zeetong hoewel deze iets teveel was afgekoeld, mag sneller geserveerd worden. Top wijn suggesties en prima bediening hoewel af en toe iets te amicaal en persoonlijk voor mijn smaak. Bijgerechten prima behalve de pasta bij de kreeft, deze was slap en smaakloos. Prijs kwaliteit is uit balans, voor 550,- voor 4 personen eet je bij een sterrenzaak beter. Wel nostalgie en al met al fijne avond gehad
Jantje L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Oude glorie die nog steeds intens leeft, tijdloos gezellig decor. Heerlijke oesters, goede kleine smaakvolle mosselen in bier gekookt, heerlijke garnalen. Dan is er nog de service die on-nederlands is, fantastische gastvrouw en zeer vriendelijk, alert personeel. Een feestje dus.
Hier komen we zeker terug. Eten is vrij snel al je vroeg in de avond komt, dus eten voor de late film gaat prima!
Lizzy Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
De verbouwing heeft de zaak goed gedaan, het is een stuk gezelliger en moderner. Als hoofdgerecht de gamberoni, ik miste hierbij alleen wat groenten. Voor die prijs hoort dat er bij te zitten. De cheesecake was prima maar niet bijzonder. De wijnen en attente bediening hebben voor een gezellige avond gezorgd.
CobyCorfwijz .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
het was weer een tijdje geleden ... maar het is duidelijk te merken dat het onder nieuwe management is . de bediening is goed , vis is vers en goed voorbereid en lekkere wijnen.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2013
Voor het eerst gegeten bij deze klassieker. Het was er tijdens de lunch erg rustig maar later kwamen er wat toeristen binnen. Het lijkt er qua tijd een beetje stil te hebben gestaan, ook rook het een beetje raar. Eten was prima. We hadden een vier gangen menu. Coquille was goed, gamba's ook. Vis (schelvis) minder geslaagd, vis viel qua smaak wat tegen en smaakte gronderig. Crème brullee was ook prima. Wijn goed, bediening wat onervaren maar sympathiek. Wel prijzig door het ontbreken van een lunch menu. Prijs kwaliteit is niet helemaal in orde.
sasaas .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Ik was hier lang niet geweest, vanwege een slechte ervaring de laatste keer. Maar wat is het verbeterd sinds de vorige keer! (nieuwe eigenaar?) Heerlijk gegeten, het eten werd door de chef aan tafel gebracht. Dit samen met een heerlijke witte wijn zorgde voor een geweldige middag! Week erna gelijk weer gegeten met een zakelijke klant. Prima locatie.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
De Oesterbar stond na de heropening al een lange tijd op mijn verlanglijstje, maar gisteren is het er dan echt van gekomen. Het decor plaatst je in een filmische setting en de bediening maakt het je ontzettend comfortabel. En dan het eten... de borden zijn beeldschoon opgemaakt en elke gang is een verrassing. Ik ben soms een moeilijke eter, maar zelfs de ganzenlever ging er moeiteloos in. Lekkere oesters, goede krab en haringpareltjes (?!) we hebben onze ogen uitgekeken. En dan afsluiten met een lekker toetje, zelfs daar konden we nog wel een gaatje voor maken.
Mijn verwachtingen van de oesterbar waren erg hoog, maar ze zijn moeiteloos overtroffen. Chapeau!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Wij hebben in tijden niet zo lekker gegeten. We hebben ons laten verrassen door de chef en echt iedere gang was geweldig! Heerlijke verse vis, verse ingredienten en de borden waren mooi opgemaakt. Ze schenken trouwens ook heerlijke prosecco en wijnen. Houd nog wat ruimte over voor het dessert, want ook dat was meer dan de moeite waard!