Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

- Lunch vanaf 12:00

Janmy M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Bediening was helemaal top. Erg aardig en geduldig. Eten zelf was heerlijk. Niets wat op aan te merken. We zaten naast de aquarium, dus dat was leuk voor mijn zoontje.

Oester als voorgerecht is echt aan te raden. Zelfs een simpel pasta met vongole was goed en heerlijk bereid.
MsRevenue .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Geweldig verse vis plateau! Ziet er prachtig uit, smaakt heerlijk en het is ook nog een superleuke manier om samen van te eten. We hadden ook nog op 14 februari (toeval) een geweldig lekker aperitief gekregen, van de zeer attente bediening. Het aquarium met tropische vissen is ook een hele leuke extra. En anders kies je je eigen kreeft uit een andere tank. De Oesterbar is een echte aanrader. De patatjes kunnen overigens beter moet ik zeggen (en één ober is wat langzaam), maar dat is met zulke lekkere gerechten echt bijzaak.
Michelle1979 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Eten bij de Oesterbar is iedere keer weer een tractatie voor de innerlijke mens! Het genieten van bijzondere gerechten, het drinken van heerlijke (bijpassende) wijnen en de authentieke, frisse ambiance, is kenmerkend voor dit restaurant. Een aanrader voor iedereen die geniet van deze verwennerij.

Het personeel legt je in de watten, de chef komt een praatje maken bij de tafel en serveert doordachte en gedetailleerde gerechten uit de zee. Wij hadden deze keer een verrassingsmenu.... en wat een verrassing was het! Na de (haast vanzelfsprekende) entree met oesters, kregen we diverse vissen voorgeschoteld op verschillende wijzen bereid, een genot voor het oog en de smaakpapillen. Je verliest de tijd gewoon uit het oog in deze omgeving, alle haast en stress overboord gegooid, enkel een leuke avond uit.

Aanrader voor alle visliefhebbers.
Jennifer H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
vrijdagavond hier gegeten met twee vriendinnen. We hebben oesters gedeeld, gin tonics gedronken en een schaal met verschillende vis gedeeld. De avond geëindigd met een sgropinno! Heerlijk gegeten en gedronken. Service erg goed. Wat ik wel miste was een doekje om de handen schoon te maken.
ineke H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Samen met mijn collega heb ik heerlijk gegeten bij de oesterbar op het Leidse plein. Eigenlijk was alles top. We zaten bij het raam met fijn uitzicht op het plein en de straat. het was licht en sfeervol. We hadden een 2 gangen lunch met water en een glas wijn. Het eten was lekker de bediening vriendelijk en met mijn collega heb ik fijn bijgepraat. We werken in de buurt maar denken voor de lunch niet aan het Leidseplein i.v.m. toeristen maar na deze fijn ervaring gaan we zeker terugkomen bij de Oesterbar.
Heleen J.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Heerlijk gegeten met zes man, aan alles was gedacht ! bediening vriendelijk, eten was zalig !
Gaan we zeker nog eens over doen !
david123 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Erg goed geluncht bij de Oesterbar. Vooraf smaakvolle een kreeftenbisque met daarbij een overheerlijk garnalenkroketje met een voortreffelijk sausje en gefrituurde peterselie. Daarna een flink stuk heilbot op boerenkool met heerlijke saus. Vriendelijke bediening.
Cor .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Ter gelegenheid van de 70e verjaardag van mijn echtgenote hier heerlijk gegeten mrt vrienden. Alles was super, maar vooral dat de gastvrouw na afloop nog even kwam werd door iedereen gewaardeerd. Leuk, lekker, we komen graag terug.
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Wij, (mijn zwager en ik) hebben hier fantastisch gegeten. Wij maakten een aanpassing op de schotel met vis, wat wij wel wilden en wat we niet wilden. Alles kon. Ook het garnituur (salade en aardappelvierkantjes) werden met smaak opgediend en smaakten perfect. Een goede en snelle bediening. De prijs kwaliteitsverhouding is goed. Het is niet goedkoop, maar als je van vis houdt en je wilt het TOP, dan moet je naar de Oesterbar.
Hesper .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Wij kozen voor het 3-gangen menu dat origineel was samengesteld, goed smaakte en een goede prijs/kwaliteitverhouding had. De bediening was vriendelijk, attent en had verstand van zaken. Bovendien was er voldoende bediening aanwezig. De tafels zijn mooi met linnen gedekt maar zijn niet al te groot en staan tamelijk dicht op elkaar.
Dennis2278 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Het eten was super lekker! heel erg puur van smaak! zoals je verwacht bij mooie vis. hele fijne bediening, met een uitstekende kennis van smaak! ik hoop er nog vaak terug te komen.
Borrius .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Ideaal restaurant voor een dinertje voorafgaand aan een theatervoorstelling. Leuk tafeltje aan het raam met uitzicht op het Leidseplein. Blijft een heerlijk, traditioneel visrestaurant. Gewoon, omdat er lekker niks verandert. Wat goed is, is goed, omdat het altijd zo is geweest... Lekker oestertje (Zeeuwse Platte) met een glas opmerkelijk lekkere, witte Nederlandse wijn van het Wijngoed Thorn. Daarna Gamberoni met friet en piment d?Espelette mayonaise. Mooi glas pinot noir. Bediening is altijd uiterst voorkomend en gezellig. Op tijd weer de deur uit voor het wandelingetje naar het DeLaMar. De Oesterbar is een goed begin van een leuke avond.
Klaartje W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Mooie locatie - heerlijk eten.
Oesterbar is een begrip in amsterdam, en ik vond het super om er ook een keer gegeten te hebben. Ga zeker snel weer eten in de Oesterbar.

Bediening had wat moeite met de iens actie denk ik.
Als je onwetende klanten hebt over de wijnen uit Frankrijk (heb in Italië gewoond dus meer bekent met Italiaanse wijnen) moet je de klant niet het gevoel geven dat hij dom is dat hij er geen verstand van heeft, maar juist vertellen over deze franse wijn wat deze speciaal maakt en hoe fantastisch.
Passie voor je werk.
Dank je Klaartje voor het schrijven, en inderdaad passie voor ons werk! je hebt helemaal gelijk.

Tot snel! Groetjes van alle medewerkers van Restaurant de Oesterbar
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
De stroom viel uit waardoor het de hele avond erg donker was (wel romantisch...).

Het eten was flauw en niet erg inspirerend. De tartaar was niet erg smaakvol en dit gold ook voor het hoofdgerecht wat we kregen bij het menu van de iens dinerweek.
Theo71 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Met name de eigenaresse geeft perfecte adviezen over de gerecht/wijn. Met name het diner n.a.v. het aanbod via iens had een perfecte prijs kwaliteit verhouding.
Carola M.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Hier gegeten na een dagje Rijksmuseum. Hartelijk welkom geheten en een leuk plekje aan het raam gekregen. Prima wijnadvies en zeer vriendelijke en professionele bediening. Ons voorgerecht (bisque en zalm-garnalen-paling) was echt heerlijk. Het dessert (kaasplankje met precies de juiste Port) was ook prima. Het hoofdgerecht was okay, maar niet echt heel spannend. De vis was goed gebakken (roodbaars en tarbot) en de saus die erbij zat was heerlijk, maar hier en daar smaakte het wat flauw. Ook miste ik wat garnituur bij het hoofdgerecht, zoals een bakje sla of wat aardappeltjes. De attentheid van de bediening heeft dit echter goed gemaakt. Eindconclusie: lekker vis gegeten na een leuke dag, met leuke plek in goed restaurant.
Arijan B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
De bediening was uitstekend. De kwaliteit van de oesters en zeetong was heel goed en vers. Prijzen vonden wij aan de hoge kant!
Emile K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Erg lekkere oesters gegeten en het andere eten was ook prima te doen. De bediening was oud Amsterdams en dus ook echt heel servicegericht en mega aardig! De locatie en decor vind ik zelf heel erg, want je zit midden op het Leidseplein, waar je toch eigenlijk ergens aan het water moet zitten met dit soort lekkere vislekkernijen....
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Restaurant dat al lang op verlanglijstje stond.We wonen in de buurt dus toch leuk om eens te doen.
Pas in een recensie gelezen dat de garnalenkroketten zo goed zijn.Daar konden we smakelijk om lachen :) een hele dikke taaie korst die behoorlijk slap was,daarin een ragout met veel garnalen en heel veel "dragon"...???!!! vreemde smaakcombinatie en geen succes.
Het hoofdgerecht in de vorm van een halve kreeft en rode poon maakte alles goed.
Ook waren we nieuwsgierig naar de zeetong maar € 67.50 vonden we te gek voor een hoofdgerecht.
De wijn..een heerlijke riesling..was uitstekend en met redelijke prijsverhouding.
Bediening was heel aardig en een tikje nieuwsgierig.
Minpuntje was € 5,- voor een karafje kraanwater.
Maar we komen zeker nog eens terug.
Beste Angela Holtkamp,
dank voor jullie bezoek! En voor de feedback, sorry voor het berekenen van het karafje water, dat maken wij de volgende keer goed!

met gastronomische groet, Anne {restaurant de Oesterbar}
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
We kwamen voor iets feestelijks. Dus toen we Billecart Salmon per glas in de wijnkaart opmerkten kon het eigenlijk al meteen niet meer stuk.

Ook de het vervolg was lekker en aangenaam. We kregen een mooie menusuggestie, waar we meteen in meegingen. Tarbot (hoofd) en garnaal in goede stevige kaassaus (voor) als hoofdbestanddelen. Vrouwlief kwam na het voorgerecht gelukkig met de heldere ingeving dat er geen oesters in het marktmenu zaten. Die nog gauw tussendoor laten aanrukken, want je kunt natuurlijk niet in de Oesterbar gaan zitten eten zonder een oester te proeven!

Door aansluitende theatervoorstelling was het bezoek van beperkte duur. Maar daar hield de brigade goed rekening mee: we kregen de vier gangen op een aangenaam tempo geserveerd.

Omdat het zo lekker was hebben we meteen maar weer een nieuwe reservering gemaakt!