Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

6,3
6,6
Willemijn M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
De oesters zijn heelijk. De sommelier adviseert hele goede wijnen en de sfeer is altijd prrima, niet in de laatste plaats door de aardige en goeie mensen die er werken
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wat een geweldig restaurant, waarbij je je bij de ontvangst al thuis voelt. Het 'Iens' drie gangen menu (inhoud staat/stond op de site van de Oesterbar) , dat we hadden uitgebreid met een vierde gang , was een uitstekende kennismaking met de keuken. We gaan zeker terug.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Het speciale Iens dagmenu vrijdag 8 mei was voortreffelijk
Inktvis terrine
Kabeljauw/asperge combi
Zalig toetje witte chocola
Zoals altijd: voor herhaling vatbaar.
Winifred D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
helaas zaten we boven en hadden we weinig andere gasten een groepje russen zaten er heel decadent te eten en waren erg aanwezig en een paar engelsen die door de slechte utleg van de bediening niets begrepen van de promotion van iens!
De ene ober was geroutineerd en attent, de andere feitelijk bijna onbeleefd je dienstbaar maken betekent niet in dienst van de gast zijn...ken de oesterbar al vanaf mijn jeugd, uit eten was toen genieten van het grote aquarium beneden dat heb ik nu erg gemist! verder heerlijk gegeten!
Helga T.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heel vriendelijke dame in de bediening, ook leuk dat de koks afwisselend wat aan tafel kwamen brengen. Niet onder de indruk van her eten, het meeste was te zout.
beste Helga, Dank voor de recensie, en we gaan op het zout letten!! We hopen je nog eens terug te zien!! Een hele hartelijke groet van het Oesterbar team.

Reactie van proever:

Nou wie weet! Voor de charmante bediening kom ik zeker terug!
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Fantastisch gegeten en de bediening is (on-Amsterdams) hartelijk, een topavond! De garnalenkroket blijft uitmuntend, maar ook alle andere gerechten waren erg fijn (tarbot met zee-egelsaus!). Hier komen we snel terug.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Enkele jaren geleden voor het eerst bezocht, was heerlijk. Tweede maal waren we met een groep van 8 personen, wat niet evident is voor de keuken. Globaal gezien was het heel lekker. Er waren een paar schoonheidsfoutjes, maar die werden met de glimlach hersteld. Qua locatie, hartje Amsterdam, perfect! Heel vriendelijke gastvrouw ook.
Wiko R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
De service was zeer goed: het gewenste tafeltje was voor ons gereserveerd, de bediening zeer aangenaam en de dieetwensen werden zeer serieus genomen en ingewilligd. De gerechten waren een kunstwerkje en voortreffelijk van smaak! Het enige minpuntje was dat de prijs wat aan de hoge kant was, maar dat mocht de pret niet drukken!
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Heerlijke kreeft, oesters, claires, Veltliner op witte tafellakens. Prettige zit, rustig gesprek mogelijk. Alerte bediening. Schitterend tropisch aquarium met koraal en kleurige vissen.
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Alweer top gegeten bij de Oesterbar!
Onze zeeuwse gasten waren onder de indruk van de versheid van de platte oesters, waarna de roodbaars het perfecte diner completeerde. Ook de bediening was professioneel en prettig.
Alles weggespoeld met een heerlijke chateau lafitte, we komen zeker weer terug.
Janmy M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Bediening was helemaal top. Erg aardig en geduldig. Eten zelf was heerlijk. Niets wat op aan te merken. We zaten naast de aquarium, dus dat was leuk voor mijn zoontje.

Oester als voorgerecht is echt aan te raden. Zelfs een simpel pasta met vongole was goed en heerlijk bereid.
Jennifer H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
vrijdagavond hier gegeten met twee vriendinnen. We hebben oesters gedeeld, gin tonics gedronken en een schaal met verschillende vis gedeeld. De avond geëindigd met een sgropinno! Heerlijk gegeten en gedronken. Service erg goed. Wat ik wel miste was een doekje om de handen schoon te maken.
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Samen met mijn collega heb ik heerlijk gegeten bij de oesterbar op het Leidse plein. Eigenlijk was alles top. We zaten bij het raam met fijn uitzicht op het plein en de straat. het was licht en sfeervol. We hadden een 2 gangen lunch met water en een glas wijn. Het eten was lekker de bediening vriendelijk en met mijn collega heb ik fijn bijgepraat. We werken in de buurt maar denken voor de lunch niet aan het Leidseplein i.v.m. toeristen maar na deze fijn ervaring gaan we zeker terugkomen bij de Oesterbar.
Heleen J.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Heerlijk gegeten met zes man, aan alles was gedacht ! bediening vriendelijk, eten was zalig !
Gaan we zeker nog eens over doen !
david123 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Erg goed geluncht bij de Oesterbar. Vooraf smaakvolle een kreeftenbisque met daarbij een overheerlijk garnalenkroketje met een voortreffelijk sausje en gefrituurde peterselie. Daarna een flink stuk heilbot op boerenkool met heerlijke saus. Vriendelijke bediening.
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Ter gelegenheid van de 70e verjaardag van mijn echtgenote hier heerlijk gegeten mrt vrienden. Alles was super, maar vooral dat de gastvrouw na afloop nog even kwam werd door iedereen gewaardeerd. Leuk, lekker, we komen graag terug.
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Wij, (mijn zwager en ik) hebben hier fantastisch gegeten. Wij maakten een aanpassing op de schotel met vis, wat wij wel wilden en wat we niet wilden. Alles kon. Ook het garnituur (salade en aardappelvierkantjes) werden met smaak opgediend en smaakten perfect. Een goede en snelle bediening. De prijs kwaliteitsverhouding is goed. Het is niet goedkoop, maar als je van vis houdt en je wilt het TOP, dan moet je naar de Oesterbar.
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Wij kozen voor het 3-gangen menu dat origineel was samengesteld, goed smaakte en een goede prijs/kwaliteitverhouding had. De bediening was vriendelijk, attent en had verstand van zaken. Bovendien was er voldoende bediening aanwezig. De tafels zijn mooi met linnen gedekt maar zijn niet al te groot en staan tamelijk dicht op elkaar.
Dennis2278 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Het eten was super lekker! heel erg puur van smaak! zoals je verwacht bij mooie vis. hele fijne bediening, met een uitstekende kennis van smaak! ik hoop er nog vaak terug te komen.
Klaartje W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Mooie locatie - heerlijk eten.
Oesterbar is een begrip in amsterdam, en ik vond het super om er ook een keer gegeten te hebben. Ga zeker snel weer eten in de Oesterbar.

Bediening had wat moeite met de iens actie denk ik.
Als je onwetende klanten hebt over de wijnen uit Frankrijk (heb in Italië gewoond dus meer bekent met Italiaanse wijnen) moet je de klant niet het gevoel geven dat hij dom is dat hij er geen verstand van heeft, maar juist vertellen over deze franse wijn wat deze speciaal maakt en hoe fantastisch.
Passie voor je werk.
Dank je Klaartje voor het schrijven, en inderdaad passie voor ons werk! je hebt helemaal gelijk.

Tot snel! Groetjes van alle medewerkers van Restaurant de Oesterbar