Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

7,2
7,1
Louw .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Geweldige service, bediening, wijn advies, en de gerechten zijn subliem.
Blijf hier dan ook altijd terugkomen en elke keer was het weer prima, de hoge standaard blijft gewaarborgd en dat is hoe het hoort!
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
De zaak bestaalt erg lang dat zie je ook wel. Vergane glorie. Personeel is wel ok maar het eten is niet meer wat het geweest is. Het is nogal aan de prijs en gevuld met toerisen waar vroeger heel amsterdam er zat te eten. Zonde.
beste meesterproever Janappie, dank voor uw schrijven! Ik moet u verheugd meedelen dat toch ook de Amsterdammer ons toch weet te vinden! En dat wij onze uiterste best doen. Dus hopen wij op een revanche! Tot ziens?
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wat een geweldig restaurant, waarbij je je bij de ontvangst al thuis voelt. Het 'Iens' drie gangen menu (inhoud staat/stond op de site van de Oesterbar) , dat we hadden uitgebreid met een vierde gang , was een uitstekende kennismaking met de keuken. We gaan zeker terug.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Het speciale Iens dagmenu vrijdag 8 mei was voortreffelijk
Inktvis terrine
Kabeljauw/asperge combi
Zalig toetje witte chocola
Zoals altijd: voor herhaling vatbaar.
Winifred D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
helaas zaten we boven en hadden we weinig andere gasten een groepje russen zaten er heel decadent te eten en waren erg aanwezig en een paar engelsen die door de slechte utleg van de bediening niets begrepen van de promotion van iens!
De ene ober was geroutineerd en attent, de andere feitelijk bijna onbeleefd je dienstbaar maken betekent niet in dienst van de gast zijn...ken de oesterbar al vanaf mijn jeugd, uit eten was toen genieten van het grote aquarium beneden dat heb ik nu erg gemist! verder heerlijk gegeten!
Helga T.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heel vriendelijke dame in de bediening, ook leuk dat de koks afwisselend wat aan tafel kwamen brengen. Niet onder de indruk van her eten, het meeste was te zout.
beste Helga, Dank voor de recensie, en we gaan op het zout letten!! We hopen je nog eens terug te zien!! Een hele hartelijke groet van het Oesterbar team.

Reactie van proever:

Nou wie weet! Voor de charmante bediening kom ik zeker terug!
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Fantastisch gegeten en de bediening is (on-Amsterdams) hartelijk, een topavond! De garnalenkroket blijft uitmuntend, maar ook alle andere gerechten waren erg fijn (tarbot met zee-egelsaus!). Hier komen we snel terug.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Enkele jaren geleden voor het eerst bezocht, was heerlijk. Tweede maal waren we met een groep van 8 personen, wat niet evident is voor de keuken. Globaal gezien was het heel lekker. Er waren een paar schoonheidsfoutjes, maar die werden met de glimlach hersteld. Qua locatie, hartje Amsterdam, perfect! Heel vriendelijke gastvrouw ook.
wiko R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
De service was zeer goed: het gewenste tafeltje was voor ons gereserveerd, de bediening zeer aangenaam en de dieetwensen werden zeer serieus genomen en ingewilligd. De gerechten waren een kunstwerkje en voortreffelijk van smaak! Het enige minpuntje was dat de prijs wat aan de hoge kant was, maar dat mocht de pret niet drukken!
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Heerlijke kreeft, oesters, claires, Veltliner op witte tafellakens. Prettige zit, rustig gesprek mogelijk. Alerte bediening. Schitterend tropisch aquarium met koraal en kleurige vissen.
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Alweer top gegeten bij de Oesterbar!
Onze zeeuwse gasten waren onder de indruk van de versheid van de platte oesters, waarna de roodbaars het perfecte diner completeerde. Ook de bediening was professioneel en prettig.
Alles weggespoeld met een heerlijke chateau lafitte, we komen zeker weer terug.
MaxS .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Een hele fijne avond beleefd bij de oesterbar. Ik had een zakelijk diner en gevraagd om een leuke tafel, die kregen we, aan het raam. Fijn dat hier rekening mee was gehouden.
Ik was heel blij dat er Zeeuwse platte oesters op het menu stonden, deze waren super en zeer vers! Ook de tempura oesters met zwarte bonensaus vielen in de smaak bij mijn internationale gast.
Als hoofdgerecht nam ik de tong van 600 gram, deze kan je ook delen en werd vakkundig voor ons gefileerd (nadat deze in zijn geheel was getoond). Mijn gast had de vis van de dag: een mooi groot stuk griet met spinazie, mosselen en Hollandse garnalen. Wat een feest! De Duitse wijn die we erbij dronken was heerlijk.
Dessert waren klassiekers, zoals een perfecte crème brulee.
De koffie kwam met huisgemaakte friandaises en zelfs huisgemaakte pepermunt. Dat heb ik niet eerder in een restaurant gezien.
Bij vertrek werden we vriendelijk in onze jassen geholpen en uitgezwaaid.
Echt een hele fijne avond, voor een goede prijs. Dit moet het beste visrestaurant van Amsterdam zijn.
Janmy M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Bediening was helemaal top. Erg aardig en geduldig. Eten zelf was heerlijk. Niets wat op aan te merken. We zaten naast de aquarium, dus dat was leuk voor mijn zoontje.

Oester als voorgerecht is echt aan te raden. Zelfs een simpel pasta met vongole was goed en heerlijk bereid.
MsRevenue .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Geweldig verse vis plateau! Ziet er prachtig uit, smaakt heerlijk en het is ook nog een superleuke manier om samen van te eten. We hadden ook nog op 14 februari (toeval) een geweldig lekker aperitief gekregen, van de zeer attente bediening. Het aquarium met tropische vissen is ook een hele leuke extra. En anders kies je je eigen kreeft uit een andere tank. De Oesterbar is een echte aanrader. De patatjes kunnen overigens beter moet ik zeggen (en één ober is wat langzaam), maar dat is met zulke lekkere gerechten echt bijzaak.
Michelle1979 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Eten bij de Oesterbar is iedere keer weer een tractatie voor de innerlijke mens! Het genieten van bijzondere gerechten, het drinken van heerlijke (bijpassende) wijnen en de authentieke, frisse ambiance, is kenmerkend voor dit restaurant. Een aanrader voor iedereen die geniet van deze verwennerij.

Het personeel legt je in de watten, de chef komt een praatje maken bij de tafel en serveert doordachte en gedetailleerde gerechten uit de zee. Wij hadden deze keer een verrassingsmenu.... en wat een verrassing was het! Na de (haast vanzelfsprekende) entree met oesters, kregen we diverse vissen voorgeschoteld op verschillende wijzen bereid, een genot voor het oog en de smaakpapillen. Je verliest de tijd gewoon uit het oog in deze omgeving, alle haast en stress overboord gegooid, enkel een leuke avond uit.

Aanrader voor alle visliefhebbers.
Jennifer H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
vrijdagavond hier gegeten met twee vriendinnen. We hebben oesters gedeeld, gin tonics gedronken en een schaal met verschillende vis gedeeld. De avond geëindigd met een sgropinno! Heerlijk gegeten en gedronken. Service erg goed. Wat ik wel miste was een doekje om de handen schoon te maken.
ineke H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Samen met mijn collega heb ik heerlijk gegeten bij de oesterbar op het Leidse plein. Eigenlijk was alles top. We zaten bij het raam met fijn uitzicht op het plein en de straat. het was licht en sfeervol. We hadden een 2 gangen lunch met water en een glas wijn. Het eten was lekker de bediening vriendelijk en met mijn collega heb ik fijn bijgepraat. We werken in de buurt maar denken voor de lunch niet aan het Leidseplein i.v.m. toeristen maar na deze fijn ervaring gaan we zeker terugkomen bij de Oesterbar.
Heleen J.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Heerlijk gegeten met zes man, aan alles was gedacht ! bediening vriendelijk, eten was zalig !
Gaan we zeker nog eens over doen !
david123 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Erg goed geluncht bij de Oesterbar. Vooraf smaakvolle een kreeftenbisque met daarbij een overheerlijk garnalenkroketje met een voortreffelijk sausje en gefrituurde peterselie. Daarna een flink stuk heilbot op boerenkool met heerlijke saus. Vriendelijke bediening.
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Ter gelegenheid van de 70e verjaardag van mijn echtgenote hier heerlijk gegeten mrt vrienden. Alles was super, maar vooral dat de gastvrouw na afloop nog even kwam werd door iedereen gewaardeerd. Leuk, lekker, we komen graag terug.